Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Quiropodoloxía 2 Código 750G02126
Titulación
Grao en Podoloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Coordinación
Janeiro Arocas, Julia Maria
Correo electrónico
julia.janeiro@udc.es
Profesorado
Janeiro Arocas, Julia Maria
Correo electrónico
julia.janeiro@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.gal
Descrición xeral A materia de Quiropodología II forma parte do plan de estudos do título de Grao en Podoloxía como materia obrigatoria. Impártese no segundo cuadrimestre e consta de 6 créditos (4 Cr. teóricos e 2 Cr. prácticos).
Proporciona ao alumnado coñecementos sobre: afeccións da pel susceptibles de tratamento quiropodológico: dermatopatías e queratopatías. O tratamento dos helomas e das súas causas. Toma de mostras para cultivos. Estudo e valoración do paciente candidato a tratamentos quiropodológicos. Coñecer e aplicar probas complementarias en Quiropodología. Onicología, patoloxía e tratamento conservador do aparello ungueal.

Competencias do título
Código Competencias do título
A113 CE49 -Coñecer, diagnosticar e tratar as dermatopatías e queratopatías, o tratamento dos helomas e das súas causas. *Onicoloxía, patoloxía e tratamento conservador do aparello ungueal
A114 CE50 -Coñecer e utilizar as técnicas e tratamentos quiropodolóxicos e de administración de fármacos
A116 CE52 - Coñecer as características específicas dos pacientes diabéticos e de risco e aplicar as técnicas de exploración, estudo, diagnóstico e tratamento do pé diabético
A117 CE53 - Coñecer e empregar o instrumental de Quiropodoloxía e cirurxía podolóxica, as técnicas e procedementos en prevención da infección: métodos de limpeza, desinfección, esterilización e os seus controis
A118 CE54 - Coñecer e empregar os métodos da toma de mostras para cultivos a súa derivación e interpretación
A120 CE56 - - Coñecer e aplicar os métodos de estudo, probas complementarias e valoración do paciente candidato a tratamento quiropodolóxico
A122 CE58- Coñecer e diagnosticar a patoloxía do pé con indicación cirúrxica
A124 CE60 - Coñecer e aplicar a Farmacoloxía especifica de uso podolóxico e a farmacoloxía pre e post cirúrxica
B23 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B24 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B25 CB3 -- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B26 CB4 -Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B29 CG02 - Coñecer a estrutura e función do corpo humano en especial da extremidade inferior, semioloxía, mecanismos, causas e manifestacións xerais da enfermidade e métodos de diagnóstico dos procesos patolóxicos médicos e cirúrxicos, interrelacionando a patoloxía xeral coa patoloxía do pé.
B30 CG03 - Obter a capacidade, habilidade e destreza necesarias para diagnosticar, prescribir, indicar, realizar e/ou elaborar e avaliar calquera tipo de tratamento podolóxico, ortopodolóxico, quiropodolóxico, cirurxía podolóxica, físico, farmacolóxico, preventivo e/ ou educativo, baseado na Historia clínica
B34 CG07 - Coñecer, deseñar e aplicar programas preventivos relacionados coa podoloxía e o fomento da atención podolóxica na poboación
C9 CT01 - - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C11 CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C14 CT06 -Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables
C16 CT08 - V- Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer, diagnosticar e tratar as dermatopatías e queratopatías, o tratamento dos helomas e das suas causas. A113
A114
A116
A117
A118
A120
A122
A124
B23
B24
B25
B26
B29
B30
B34
C9
C11
C14
C16
Coñecer, diagnosticar e tratalos papilomas e aplicar métodos de prevención. A113
A114
A116
A117
A120
A122
A124
B23
B24
B25
B26
B29
B30
B34
C9
C11
C14
C16
Coñecer a onicoloxía, patoloxía e tratamento conservador do aparato ungueal. A113
A117
A118
A120
A122
A124
B23
B24
B25
B26
B29
B30
B34
C9
C11
C14
C16
Coñecer e emplear o instrumental de ciruxía e quiropoloxía, os métodos de esterilización e a toma de mostras para cultivos. A113
A114
A117
A122
B23
B24
C9
C11
C14
C16
Coñecer, aplicar e interpretar probas complementarias en quiropodoloxía. Emitir un diagnóstico e pronóstico. Deseñar un plan de intervención integral ou tratamento podolóxico. A113
A118
A120
A122
C9
C11
C14
C16
Valorar o paciente candidato a tratamientos quiropodolóxicos. A113
A114
A116
A117
A118
A120
A122
A124
B23
B24
B25
B29
B30
B34
C9
C11
C14
C16
Coñecer e utilizar as técnicas e tratamentos quiropodolóxicos, de administración de fármacos e de urxencias. A114
A116
A120
A124
B24
B25
B26
B30
B34
C9
C11
C14
C16

Contidos
Temas Subtemas
UNIDADE DIDACTICA 1 Introdución á materia.
- Partes de que consta a materia
· Módulo teórico
· Módulo práctico
- Avaliación
- Bibliografía recomendada
UNIDADE DIDÁCTICA 2 Tema 1: Identificación de lesións e alteracións da pel, patróns de distribución, diagnóstico, valoración e exploración. Dermatopatías máis habituais en Podoloxía. Queratodermia palmo plantar. Psoriasis. Dermatomicosis. Etioloxía; Clínica ; Tratamento.
UNIDADE DIDÁCTICA 3 Tema 2: Proceso de queratinización. Concepto de queratopatía. Localización. Clasificación e definición de queratopatías conxénitas e adquiridas.
Tema 3: Hiperqueratose: Concepto. Evolución. Localización e tratamento.
Tema 4: Prevención de risco biolóxico e actuación en caso de accidente no servizo de Quiropodoloxía. Probas diagnósticas en quiropodoloxía. Técnicas de tratamento quiropodolóxico e de administración de fármacos.
Tema 5: Técnicas de deslaminación e enucleación en Quiropodoloxía. Concepto de Tiloma. Características. Localización. Tratamento.
UNIDADE DIDÁCTICA 4 Tema 6: Concepto de Heloma. Causas. Características. Evolución. Localización.
Tema 7: Tipos de Helomas. Tratamentos. Terapia avanzada.
UNIDADE DIDÁCTICA 5 Tema 8: Onicoloxía. Concepto. Recordo anatomo-fisiolóxico da uña.
Tema 9: Tipos de lámina ungueal. Características. Técnica ergonómica de corte e fresado da lámina ungueal. Profilaxis. Alteracións morfolóxicas da lámina ungueal e tratamento.
UNIDADE DIDÁCTICA 6 Tema 10: Concepto de onicopatía.
Clasificación de onicopatías: Conxénitas e adquiridas.
Tema 11: Concepto, características e tratamento da Anoniquia; Macroniquia; Microniquia; Polioniquia;Coiloniquia; Onicomadese; Onicolise; Onicoxe; Paquioniquia; Hapaloniquia
Tema 12: Definición, clínica e tratamento da: Onicocriptose, Onicogrifose e Hematoma Subungueal.
Tema 13: Técnicas de reeducación ungueal. Concepto. Clasificación. Metodoloxía de aplicación.
Tema 14: Definición, clínica e tratamento da Onicomicose.
UNIDADE DIDÁCTICA 7 Tema 15: Alteracións ungueais debidas a infeccións, alteracións sistémicas e metabólicas.
UNIDADE DIDÁCTICA 8 Tema 16: Dermatopatias tumorales.Clasificación. Concepto.
UNIDADE DIDÁCTICA 9 Tema 17: Papiloma vírico. Etioloxía. Clasificación. Clínica. Tratamientos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A113 A114 A116 A117 A118 A120 A122 A124 B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34 C9 C11 C14 C16 21 29 50
Seminario A113 A120 A122 B24 B26 B30 B34 C9 C11 C16 7 12 19
Prácticas de laboratorio A114 A116 A117 A118 A120 B24 B30 C11 C14 18 18 36
Traballos tutelados A113 A114 A120 B26 B34 C9 C11 C16 0 21 21
Proba mixta A114 A116 A117 A118 A120 A122 A124 B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34 C9 C11 C14 C16 2 20 22
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral As sesións maxistrais consisten en clases expositivas-participativas dos contidos básicos da materia, con apoio de imaxes, gráficos, esquemas, etc. As sesións maxistrais centraranse nos contidos principais do temario.
Facilitarase a o alumnado o temario cos contidos teóricos básicos da materia (sesión maxistral,seminarios e prácticas)
Todo o material estará accesible o alumnado na plataforma Moodle
https:// campusvirtual. udc.es/ moodle/.

Seminario Nos seminarios abordaranse temas específicos das unidades didácticas do temario da materia, sobre os cales se desenvolverán actividades en grupo.




Prácticas de laboratorio


A asistencia á totalidade das prácticas é obrigatoria e ás mesmas cada alumno/a deberá ir provisto de EPIS: máscara, lentes de protección, bata. Así mismo deberá portar un cuaderno bolígrafo y tijeras multiusos de su uso individual. bata branca, lentes de protección e tesoiras multiusos.
Nas prácticas, cada alumno/a debe ser capaz de alcanzar os seguintes obxectivos:
- Aplicar as recomendacións universais de prevención de risco biolóxico.
- Realizar probas diagnósticas e identificar patoloxías quiropodológicas.
- Aprender e aplicar técnicas de deslaminación e enucleación de queratopatías e adestrarse nestas técnicas mediante prácticas manuais, para adquirir destreza e hábito quiropodológico.
- Confeccionar almohadillas e proteccións.
- Adquirir os coñecementos para a aplicación de tratamentos e técnicas de corrección e reeducación da lámina ungueal.
- Confeccionar uñas de resina con fin terapéutico e/ou estético.
- Realizar técnicas e aplicar protocolos de actuación quiropodológica.
- Aplicar a historia clínica.
- Realizar técnicas de exploración, diagnóstico e tratamento quiropodológico.
- Coñecer e aplicar técnicas de tratamento en patoloxía dérmica.
- Identificar e tratar queratopatías e helomas, alteracións da lámina ungueal, dermatopatías e papilomas.
- Aplicar técnicas de administración de fármacos.
Ao finalizar todas as prácticas cada alumno/a deberá entregar unha memoria de prácticas seguindo unas directrices determinadas marcadas o inicio da materia e nun prazo de entrega fixado o comenzó do curso.
Traballos tutelados Realizarase un traballo en grupo dun tema relacionado coa materia cuxos requisitos e prazo de entrega comunicaranse ao comezo da docencia da materia.
Proba mixta Exame de preguntas test relacionadas cos contidos da materia tanto de sesións maxistrais como de seminarios, prácticas de laboratorio e traballos. O día do exame facilitarase información sobre a puntuación das preguntas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba mixta
Prácticas de laboratorio
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Seminario
Descrición
A atención personalizada desenvolvese de maneira programada mediante acordo previo entre o alumnado e a profesora nun horario planificado de atención o alumnado, ou de forma virtual por correo electrónico, teléfono ou Teams.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A114 A116 A117 A118 A120 A122 A124 B23 B24 B25 B26 B29 B30 B34 C9 C11 C14 C16 Exame de preguntas test relacionadas cos contidos da materia tanto en sesións maxistrais como en seminarios, prácticas de laboratorio e traballos tutelados. O día do exame facilitarase información sobre a puntuación das preguntas.
Para superar a proba mixta será necesario obter o 60% de respostas correctas do test. Cada 3 respostas incorrectas da próba test, restan 1 resposta correcta.
Queda terminantemente prohibido acudir ao exame con calquera tipo de dispositivo electrónico (incluíndo teléfono, computador, calculadora, tablet, auriculares, gravadora, reloxo). Durante o exame todo o alumnado deberá de manter o pelo recolleito cos pavillóns auditivos visibles.
60
Prácticas de laboratorio A114 A116 A117 A118 A120 B24 B30 C11 C14 A asistencia ás prácticas de laboratorio é obrigatoria na súa totalidade para superar a materia. A avaliación das prácticas realizarase a través da avaliación continuada dos coñecementos, habilidades e destrezas demostrados nas prácticas e a elaboración e entrega dunha memoria final de prácticas e un acta.

17
Traballos tutelados A113 A114 A120 B26 B34 C9 C11 C16 Os traballos faranse seguindo as directices propocionadas pola profesora.
Avaliarase o contido, metodoloxía e bibliografía consultada do traballo realizado. Cada grupo de alumns realizará unha presentación e exposición do seu traballo. A asistencia e presentación dos traballos e obrigatoria. Os traballos, a súa presentación e defensa serán avaliados mediante rúbrica polo resto de grupos e a profesora. A profesora proporcionará ao alumnado a rúbrica de avaliación. Ou alumnado fará unha acta de traballo, nela contemplarase a participación do alumnado, a asignación de tarefas, desenvolvemento, planificación dos traballos tutelados e cronograma de reunións de traballo. E obrigatorio asistir a presentación, exposición e defensa do traballo.
15
Seminario A113 A120 A122 B24 B26 B30 B34 C9 C11 C16 A avaliación dos seminarios avaliarase en función da presencialidade e a participación de cada alumno/a nas actividades a realizar nos mesmos. 8
 
Observacións avaliación

Para superar a materia é  
necesario realizar e superar a totalidade das prácticas de laboratorio así
como  superar a proba mixta (nota que supón o  60 % da nota total da
materia ondeserá preciso acadar unresultado igual ou superior o 60% de respotas
correctas do test). Unha vez superadas as prácticas e a proba mixta, para
superar a materia será necesario obtener unha nota media total igual ou
superior ao 50% (nota numérica de  de 5 sobre 10) da cualificación total
da materia, nota  que incluirá a avaliación das metodoloxias 
da  proba mixta, prácticas de laboratorio, seminarios e traballos
tutelados. 

No  caso de non superar a proba mixta
(resultado que supón obter menos do 60% das respostas correctas do test, sobre
o 60% da nota total da materia), non se poderán sumar a esta nota, a nota
resultante do resto de metodoloxías avaliadas  (prácticas de laboratorio,
seminarios e traballos tutelados), mentras non se supere esta proba mixta. A a
nota resultante do resto de metodoloxías avaliadassupón o 40% da nota total da
cualificación da materia, polo tanto a materia non se pode considerar
superada. 

Para que as actividades propostas de cada
metodoloxía poidan ser avaliadas o alumnado entregará estas actividades
propostas en tempo e forma.

Os coñecementos a avaliar incluen os
contidos tratados nas clases maxistrales, nos seminarios, nas prácticas de
laboratorio, nos traballos tutelados, así como o material de traballo e as
diapositivas que a profesora entrega o alumnado  e que está colgado nas
plataformas telemáticas dispoñibles para a materia, e ademáis os contidos da
bibliografía recomendada. Aconsellase o alumnado completar toda a información
proporcionada anteriormente consultando as fontes de información para a
materia. 

No caso de non presentarse ou non superar
a proba mixta na primeira oportunidade, e ter superadas as prácticas, as
cualificacións das prácticas, seminarios e traballos tutelados (que supoñen o
40% da nota total da materia), gardarase, e esta cualificación computarán na
segunda oportunidade, sempre que nesta segunda oportunidade  se
supere  a proba mixta (que supon o 60% da nota total da materia, onde será
preciso acadar un resultado igual ou superior o 60% de respostas correctas do
test).     

Matricula de honra. As condicións para a obtención dunha matricula de
honra son que o alumno obteña unha nota igual ou superior a 9,5  da
cualificación numérica da materia, sexa a mellor cualificación da clase na
oportunidade avaliada e a súa evolución curricular fose significativa.

Non presentado.O  alumnado que non realice o 100% das prácticas
de laboratorio, será avaliado  como “Non Presentado”, independientemente
da sua participación noutras actividades incluindo a proba mixta.

2ª Oprtunidade: O alumnado que se presente a 2ª oportunidade, previa
realización e superación das prácticas de laboratorio, e outras actividades
(seminarios, traballos tutelados), aplicaraselle os mesmos criterios e
porcentaxes  que na primeira oportunidade. Para que estas porcentaxes
computen na nota final da materia, terá que superar a proba mixta acadando unha
puntuación do 60% das respostas correctas  do examen test. 

 O alumnado que  non realizou e
superou as prácticas de laboratorio, para superar a materia  terá que
realizar obligatoriamente e superar estas prácticas no seguinte curso
académico,
 tendo en conta que pode volver cursar toda a materia
novamente ou presentarse só as partes que non realizou e as que non superou con
apto, ademáis de ter que   facer a proba mixta. 

Convocatorias de segunda e posteriores
matrículas
: Para aqueles alumnos/as que cursen a
materia e teñan superadas as prácticas obrigatorias de forma completa coa
cualificación de apto, e o resto de actividades, gardaraselle as notas das
partes superadas, e neste caso terá que facer a proba mixta, unha vez superada
computará co resto de das cualificacións superadas.  Para
superar a materia o estudante deberá realizar e superar as prácticas de
laboratorio e a proba mixta.

Alumnado en matrícula parcial: O alumnado en matrícula parcial debe de comunicalo
obrigatoriamente ao profesor responsable da materia ao comezo do curso. Para
este alumnado e todos os demáis é obrigatorio asistir o 100% da realización das
prácticas de laboratorio. Este alumno/a debe ter en conta  que na sua
condición  a presencialidade  e participación  nas diferentes
actividades da materia e opcional,  non obstante a cualificación dos
seminarios e traballos tutelados pode obterse mediante a realización de
traballos dirixidos que o alumno/a realizará de forma individual e autónoma,
previo acordo coa profesora ó inicio do curso. Para poder ser avaliado o
alumnado terá que entregar as actividades propostas para cada metodoloxía en
tempo e forma. Neste caso o alumnado, pode  acollerse a modalidade de
avaliación ordinaria, ou a de aplicación dos seguintes porcentaxes: Proba mixta
computará na avaliación o 75%, prácticas de laboratorio o 15%, e  traballo
tutelado o 10%. 

Dispensa académica: No caso do alumnado con condición de dispensa a
asistencia ós seminarios sustituiranse pola realización de un traballo sobre un
tema relacionado coa materia de Quiropodoloxía II, acordado e planificado coa
profesora ó inicio do curso. Para este alumnado,  igual que todos os
demáis é obrigatorio asistir o 100% da realización das prácticas de
laboratorio. As porcentaxes aplicadas na avaliación serán as seguintes: A proba
mixta computará o 75%, a realización das prácticas de laboratorio un 15% e o
traballo tutelado o 10%. Para poder ser avaliadas o alumnadoterá 
entregara as actividades propostas para cada metodoloxía en tempo e forma.

Convocatorias da oportunidade
adiantada de avaliación 
: Aqueles alumnos/as que solicitasen a
oportunidade adiantada de avaliación, cumpran cos requisitos, concédaselle e
teñan superadas as prácticas, poderán presentarse a proba mixta. Neste caso os
criterios de avaliación serán os mesmos que para o resto de alumnos.

Estudiantes de movilidade-intercambio (Sicue, Erasmus, bilateral) No caso do alumnado con condición de
estudiante de movilidade debe de comunicalo obrigatoriamente ao profesor
responsable da materia ao comezo do curso. Para este alumnado e todos os demáis
é obrigatorio asistir o 100% da realización das prácticas de laboratorio. Este
alumno/a debe ter en conta  que na sua condición  a
presencialidade  e  participación  nas diferentes actividades da
materia e opcional no caso de solapamento de horarios,  non obstante
a cualificación dos seminarios e traballos tutelados pode obterse mediante a realización
de traballos dirixidos que o alumno/a realizará de forma individual e autónoma,
previo acordo coa profesora ó inicio do curso. Para poder ser avaliado o alumnado terá
que entregar as actividades propostas para cada metodoloxía en tempo e forma.
Neste caso o alumnado, pode  acollerse a modalidade de avaliación
ordinaria, ou a de aplicación dos seguintes porcentaxes: Proba mixta computará
na avaliación o 75%, prácticas de laboratorio o 15%, e  traballo tutelado
o 10%. 

Plaxio. Na realización dos traballos da materia o plaxío e a utilización de material non orixinal incluído aquel obtido a través
da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o
permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo
iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber
lugar tras o correspondente procedemento.

.


Fontes de información
Bibliografía básica (). .
  1. HILL, MARCIA J.: Trastornos cutáneos. . Mosby/Doyma (98?)
  2. UMBERT, P. Y SÁNCHEZ-REGOÑA., M. : Manual de dermatología práctica. J.R. Prous Editores (1995)
  3. MIX, GODFREY: Podología. Cuidados del pié. . Paraninfo/Thomson Learning.(2001)
  4. Martínez Nova. Podología, Atlas de cirugía ungueal . Ed. Panamericana. Madrid, 2006.
  5. Viadé Juliá J. Pie diabético: guía práctica para la prevención, evaluación y tratamiento . Ed. Panamericana.
  6. Aragón/Lázaro. Atlas del manejo práctico del pie diabético . Masson 2004;
  7. Zalacain A, Ogalla JM, Garcia-palos. Atlas y sinopsis de enfermedades cutaneas del pie . Edikamed: 2008.
  8. Nuñez Samper M, Llanos Alcázar. Biomecanica, Medicina y Cirugía del Pie . Masson: Barcelona, 2000.
  9. Gómez Ortiz Santiago, Gómez Facundo Santiago. Guía farmacológica de utilización en podología . Nexus medica editores: 2010
  10. Comisión de Formación del Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos. Guia Práctica de protocolos quirúrgicos en Podología. Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos: 2009
  11. Nuñez Samper M, Llanos Alcázar. Habilidades clínicas para el tratamiento del pie . Elsevier 2007;
  12. Turner, W.A., Merriman, L.M. Técnicas Quirúrgicas en Cirugía del Pie . Masson, Barcelona 2001.
  13. Baran,R et al. Onicología. Biología y alteraciones de la unidad ungueal . Ed. Aula Médica.Madrid. 2006
  14. Conejo- Mir, et .al. Manual de dermatología . Ed. Aula médica.Madrid. 2010. 
  15. Zalacain. A, Ogalkla J.M, Garcia Patos.V. Atlas y sinopsis de enfermedades cutáneas del pie . Ed.Edika Med. Barcelona. 2008. 
  16. Fitzpatrck. dermatología en medicina general 6ª Edición. Editorial Panamérica. 2005
  17. Gómez Ortiz, Santiago. Gómez Facundo, Santiago. " Guía farmacológica de utilización en podología 2015 ". Badalona Nexus Médica 
  18. García Carmona, Francisco Javier ed. /Córdoba Fernández, Antonio. " Dermatología podológica ". Barcelona Ediciones Espacializadas Europeas DL 2013.
  19. Guerra Tapia, A, González Guerra", E. Atlas de Dermatología del Pie ". Madrid Editorial Médica Panamérica, S.A. 2015.
  20. F.J. Vazquez Doval. Atlas de enfermedades de las uñas.
  21. Valero SalasJ. Tumores de la piel y de las partes blandas del pie. Santander: Exa 2003.
  22. García Carmona FJ, Fernández Morato D. Guía práctica de Dermatología podológica. Barcelona: Isdin, Ediciones Mayo. 2005.
  23. Prieto, J. Maestre Vera, Juan Ramón. Manual de infecciones del pie. Madrid: Mileto DL 2003.
  24. Cordero, Cabreros, Allevato y Domotti: Manifestaciones cutáneas de las enfermedades sistémicas. Panamericana 1997
  25. Alonso Peña D. Atlas de Dermatología del pie. 1ª Edición . Editorial Panamérica. 2007
  26. Gómez Ortiz, Santiago y Gómez Facundo, Santiago. Guía farmacológica de utilización en podología. Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos. Barcelona: Nexus Médica Editores S.L. 2015
  27. Prieto, J Maestre Vera, Juan Ramón. Manual de infecciones del pie. Madrid:  Mileto DL . 2003
  28. Cordero, Cabreros, Allevato y Domotti: Manifestaciones cutáneas de las enfermedades sistémicas. Panamericana 1997.
  29. Forbes, Jackson, Harcourt, Brace: Atlas de Medicina Interna. 2ª Edición.1997.

Bibliografía complementaria

REVISTAS CIENTIFICAS RECOMENDADAS.

1.     Revista Española de Podología.

2.     El Peu.

3.     Revista Internacional de Ciencias Podológicas

4.     Podología Clínica.

5.     British Journal of Podiatrie Medicine, Surgery.

6. The Chiropodest.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Anatomía específica do membro inferior/750G02104
Microbioloxía e parasitoloxía /750G02107
Quiropodoloxía 1/750G02125
Conceptos Xerais de Cirurxía/750G02127

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Ortesioloxía Dixital e Calzadoterapia /750G02117
Diagnóstico por Imaxe/750G02112

Materias que continúan o temario
Podoloxía Preventiva [a extinquir]/750G02015
Cirurxía Podolóxica 2/750G02129
Traballo Fin de Grao/750G02133
Prácticum II/750G02135
Prácticum III/750G02136
Dermatoloxía/750G02124
Prácticum I/750G02134
Técnicas de Anestesia e Reanimación en Podoloxía/750G02138
Terapéutica Farmacolóxica/750G02122
Cirurxía Podolóxica 1/750G02128
Pé de Risco/750G02131

Observacións

Gravación e fotografía. Non se poderán gravar nin fotografar, nin as clases, seminarios, talleres, exposición de traballos nin prácticas de laboratorio salvo naqueles casos excepcionais nos que a docente outorgue  a súa autorización expresa e as persoas interesadas dean o seu consentimento.

 IMPORTANTE PRÁCTICAS DE LABORATORIO Para a realizarción das prácticas de laboratorio é un requisito imprescindible acudir ás mesmas provistos de bata branca, lentes de protección, máscara, bolígrafo, caderno e tesoiras multiusos. Na primeira clase do curso, estableceranse os grupos de prácticas para configurar o cronograma e a relación de materiais necesarios para estas prácticas de laboratorio, polo que é básico asistir a esa primeira clase da materia.

 Para un mellor aproveitamento das prácticas é recomendable que o alumno/a dispoña do seguinte instrumental: Mango de bisturí do nº 3 e follas de bisturí do nº 15, pinzas de disección s/d, mosquito s/d e porta-agullas.

 Obxectivos de desenvolvemento sostible: Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostible e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sostible ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol".

 • A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase e entregaranse en formato dixital, sen impresión nin emprego de plásticos. No caso de ser necesario a utilización de papel a impresión será a dobre cara, empregando papel reciclado e evitando a impresión de borradores.

 • Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural teniendo en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

• Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida universitaria.

• Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalo fomentando valores de respecto e igualdade. No caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero tomaranse medidas para corrixilas.

Plaxio: Na realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel que se obtén a través de internet, sen indicación expresa da súa orixe e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese dar lugar tras o correspondente procedemento.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías