Identifying Data 2021/22
Subject (*) Podiatric Surgery 2 Code 750G02129
Study programme
Grao en Podoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Mosquera Fernandez, Abian
E-mail
abian.mosquera.fernandez@udc.es
Lecturers
Mosquera Fernandez, Abian
E-mail
abian.mosquera.fernandez@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.gal/
General description A materia de Cirurxía Podolóxica 2 combina durante o 2º cuadrimestre do 3º curso de grao teoría e práctica co obxectivo xeral de situar o alumnado no marco conceptual das técnicas máis habituais en cirurxía podolóxica e as súas indicacións. A materia pretende achegar o estudantado a unha metodoloxía que lle permita establecer un diagnóstico e un prognóstico certeiros e recoñecer a aparición de complicacións na aplicación das técnicas cirúrxicas propias da súa disciplina.
Dende o punto de vista práctico perséguese que o alumnado desenvolva unhas habilidades básicas.


Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
-Non se farán cambios

2. Metodoloxías
* Metodoloxías docentes que se manteñen
–Sesión maxistral
–Seminarios (con atención personalizada) (computados na avaliación)
- Traballos tutelados (con atención personalizada) (computados na avaliación)
- Atención personalizada

* Metodoloxías docentes que se modifican
-Proba obxectiva final: non se realizará. A avaliación destes coñecementos incorporarase á metodoloxía dos seminarios e traballos tutelados)
–Prácticas de laboratorio: non se realizarán. Os seus contidos incorporaranse ás metodoloxías dos seminarios e traballos tutelados.

3. Mecanismos de atención personalizada ao estudantado
–Correo electrónico: diario. Para o seu uso para realizar consultas, solicite titorías virtuais e resolución de dúbidas relacionadas con calquera das metodoloxías da materia
–Campus virtual: diario segundo as necesidades dos estudantes para formular as consultas necesarias
–Equipos:
• 1 sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teóricos na franxa horaria asignada á materia
• Sesións en pequenos grupos de frecuencia que se determinarán segundo as necesidades dos estudantes para o seguimento, apoio e resolución de dúbidas relacionadas coa realización do traballo supervisado e seminarios. Esta dinámica permite un seguimento estandarizado axustado ás necesidades de aprendizaxe dos estudantes.

4.Modificacións na avaliación
- Traballos tutelados (50%): en relación cos traballos tutelados, valoraranse os seguintes:
–Adecuación metodolóxica
-Profundidade dos contidos
-Uso dunha lingua propia en Ciencias da Saúde
-Utilización de fontes documentais complementarias actuais e relevantes para o tema
-Presentación, claridade e concisión na súa preparación
-Uso do inglés escrito

-Seminario (50%): en relación cos seminarios valorarase o seguinte:
- Realización e entrega puntual de todas as actividades relacionadas cos Seminarios.
-Capacidade de razoamento e reflexión crítica demostrada polos alumnos
-Utilización dunha linguaxe da disciplina.
-Presentación e claridade no desenvolvemento de actividades relacionadas con eles.
-Responder correctamente aos cuestionarios relacionados cos Seminarios

Proporcionarase ao alumnado todo o material necesario para a adecuada realización de ambas metodoloxías e estará dispoñible en formato dixital na plataforma Moodle. Notificarase previamente aos estudantes as datas e o formato de entrega

* Observacións de avaliación:
Mantéñense como os listados na guía didáctica, agás que:
En canto ao cálculo de asistencia, que só se terá en conta respecto ás sesións presenciais que tiveron lugar ata o momento en que se suspendeu a actividade presencial.

1. SITUACIÓNS
1.A) Estudantes a tempo completo:
Asistencia / participación en actividades mínimas de clase do 80%:
a) Preparación do traballo supervisado (100%)
b) Completa as actividades relacionadas cos seminarios (100%)
1.B) Estudantes con recoñecemento á dedicación a tempo parcial e renuncia académica á exención de asistencia, segundo establece a "REGRA QUE REGULA OU NORMAS DE DEDICACIÓN OU ??ESTUDO DE DOS ALUMNOS DE GRAO NA UDC (Art. 2.3; 3.be 4.5 ) (29/05/212):
a) Asistencia / participación nas actividades dunha clase mínima do 80%:
b) Preparación do traballo supervisado (100%)
c) Completa as actividades relacionadas cos seminarios (100%)

2. REQUISITOS PARA SUPERAR O SUXEITO:
1. Seguimento e participación en todas as actividades / metodoloxías da materia
2. Obter unha puntuación do 50% en cada unha das metodoloxías que se inclúen na avaliación (Seminarios e Traballos Titorizados)
3. Entrega de todas as actividades relacionadas cos seminarios e traballos tutelados na data e no formato requirido
4. A oportunidade de xullo estará suxeita aos mesmos criterios que a de xuño.

5. MODIFICACIÓNS DA BIBLIOGRAFÍA OU DA WEBGRAFÍA:
Non se farán cambios.
Os estudantes terán todos os materiais de traballo dixitalizados dispoñibles na plataforma virtual da UDC.

SESIÓNS MAXISTRAIS E SEMINARIOS: Para o alumnado que, por motivos de cuarentena ou confinamento, non poden asistir persoalmente (o que deberán demostrar adecuadamente a través do campus virtual da materia e comunicándoo o mesmo día ao profesor da materia por correo electrónico). farase de forma electrónica, se é posible participando en directo de forma telemática na sesión de EQUIPOS da materia (coa cámara activa) e se esta opción non é posible debido ás circunstancias médicas do alumno ou do profesor, participando nunha entrega diferida de 10 proba de preguntas estándar do tema tratado na clase / seminario.

TRABALLOS TUTELADOS:
No caso de que a participación no desenvolvemento, exposición e defensa dos traballos non se poida facer presencialmente na aula, valorarase por asistencia (cunha cámara activa) e participación en reunións de grupo.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A117 CE53 - Coñecer e empregar o instrumental de Quiropodoloxía e cirurxía podolóxica, as técnicas e procedementos en prevención da infección: métodos de limpeza, desinfección, esterilización e os seus controis
A122 CE58- Coñecer e diagnosticar a patoloxía do pé con indicación cirúrxica
A123 CE59 - Coñecer e empregar a historia clínica, valorar e aplicar o protocolo preoperatorio e o consentimento informado
A124 CE60 - Coñecer e aplicar a Farmacoloxía especifica de uso podolóxico e a farmacoloxía pre e post cirúrxica
A126 CE62 -Coñecer e obter habilidades nos procedementos técnicos e na aplicación das técnicas de cirurxía ungueal e de cirurxía podolóxica de partes brandas do pé
A127 CE63 - Coñecer e obter habilidades nos procedementos técnicos e na aplicación das técnicas de cirurxía ósea e articular do pé
A129 CE65 - - Coñecer e empregar as técnicas de exploración, diagnóstico e tratamentos dos tumores no pé
A130 CE66 - Coñecer e saber tratar as complicacións e efectos secundarios derivados da aplicación das técnicas de cirurxía podolóxica e quiropodolóxicas
B24 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B25 CB3 -- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B26 CB4 -Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B28 CG01 - Coñecer e aplicar os fundamentos teóricos e metodolóxicos da Podoloxía e Podiatría
B29 CG02 - Coñecer a estrutura e función do corpo humano en especial da extremidade inferior, semioloxía, mecanismos, causas e manifestacións xerais da enfermidade e métodos de diagnóstico dos procesos patolóxicos médicos e cirúrxicos, interrelacionando a patoloxía xeral coa patoloxía do pé.
B36 CG09 -Valorar de forma crítica a terminoloxía, ensaios clínicos e metodoloxía utilizados na investigación relacionada coa podoloxía
B37 CG10 - Identificar que o exercicio da profesión está asentado no respecto á autonomía do paciente, ás súas crenzas, cultura, determinantes xenéticos, demográficos e socioeconómicos, aplicando os principios de xustiza social e comprendendo as implicacións éticas nun contexto mundial en transformación
B39 CG12 -Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativo en contornas interdisciplinares
C9 CT01 - - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C10 CT02 -Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro
C11 CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C14 CT06 -Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables
C15 CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sustentable ambiental, económico, político e social
C16 CT08 - V- Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C17 CT09 -Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer o uso do instrumental en cirurxía A117
B24
B25
Coñecer e diagnosticar a patoloxía osteoarticular do pé con indicación cirúrxica A117
A122
A123
A124
A127
Coñecer e aplicar procedementos técnicos e habilidades en cirurxía podolóxica A126
A129
B26
B28
B29
Aplicar o protocolo preoperatorio A130
B36
B37
C9
C10
C11
C14
Coñecer e utilizar farmacoloxía pre e post cirúrxica A124
B39
C15
C16
C17
Coñecer e obter habilidades na aplicación das técnicas podolóxicas de cirurxía ósea e articular do pé A127
Coñecer e utilizar as técnicas de exploración, diagnóstico e tratamento de tumores óseos no pé A129
Coñecer e saber tratar as complicacións e os efectos secundarios derivados da aplicación de técnicas de cirurxía podolóxica A130

Contents
Topic Sub-topic
UNIT 1: Introduction to osteoarticular forefoot surgery LECTURE 1. Basic concepts and considerations in osteoarticular surgery
UNIT 2: Bony tumors LECTURE 2: Etiology and surgical approach of the subungueal exostosis
LECTURE 3: Etiology and surgical approach of the osteochondroma

UNIT 3: Digital alterations LECTURE 4. Etiology and surgical approach of digital deformities
UNIT 4: Hallux abductus valgus LECTURE 5. Pathophysiology of hallux abductus valgus deformity
LECTURE 6. Preoperative evaluation
LECTURE 7. Surgical radiology
LECTURE 8. Anesthesia
LECTURE 9. Anatomic dissection of the first metatarsophalangeal joint
LECTURE 10. Distal procedures
LECTURE 11. Diaphyseal procedures
LECTURE 12. Proximal procedures
LECTURE 13. Phalangeal procedures
LECTURE 14. Soft tissue procedures
LECTURE 15. Arthrodesis of the first metatarsophalangeal joint
LECTURE 16. Cuneo-metatarsal arthrodesis
LECTURE 17. Arthroplasties
UNIT 6: Postoperative complications in forefoot surgery LECTURE 19. Most common complications in osteoarticular and soft tissue surgery of the forefoot
UNIT 7: Plantar fasciitis LECTURE 20. Pathophysiology and surgical approach
UNIT 10: Surgery of congenital anomalies and neuromas LECTURE 24. Etiology and surgical approach

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A122 A123 A127 B28 B36 C11 C15 C16 21 27 48
Laboratory practice A117 A122 A126 A127 A129 B24 B25 B26 B28 C10 C11 C14 C15 9 10 19
Seminar B29 B36 B37 B39 14 12 26
Supervised projects A123 A124 C9 C10 C15 C16 C17 0 20 20
Objective test A122 A124 A127 A130 1 34 35
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech As sesións maxistrais desenvolveranse como clases participativas-expositivas cun importante apoio audiovisual.
Os materiais didácticos ofreceranse a través da plataforma virtual da UDC para apoiar os contidos do programa.
Se é necesario, a exposición oral será telemática complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas ao alumnado, co fin de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A participación e contribución activa e con criterios que denoten o coñecemento e seguimento do corpo teórico na consecución dos obxectivos da materia nas clases será puntuada con 1 punto sempre que, a criterio do profesor, se obteña unha participación correcta e con criterio científico nos controis periódicos que se levarán a cabo.
A simple asistencia sen participación e / ou contribución activa ás clases non se contará na avaliación final.
Laboratory practice A asistencia ás prácticas de laboratorio é obrigatoria na súa totalidade e o seu obxectivo xeral é que o alumno/a desenvolva unhas habilidades básicas no manexo do instrumental cirúrxico e coñeza aqueles aspectos básicos de interese que forman parte do protocolo precirúrxico.
A ausencia a ditas prácticas só estará xustificada no caso de producirse algunha das seguintes causas, debidamente acreditada (imprescindible xustificante con data do mesmo día da ausencia que deberá de ser entregado antes de pasados 10 días da ausencia ao profesor responsable da materia), enfermidade ou lesión que incapacite para a realización da práctica, falecemento dun familiar ata o segundo grao, citación xudicial que coincida coa data da práctica, asistencia a unha sesión do Claustro ou do Consello de Goberno da UDC que coincida coa data da práctica. O alumnado terá dereito a non recuperala ata un máximo de 1 práctica, un número maior de faltas xustificadas ou a existencia de faltas inxustificadas supón o suspenso da materia.
O alumnado deberá asistir á práctica de laboratorio incorporándose ao grupo que lle foi asignado.
Realizarase control de asistencia nas que o alumno/a debe de asinar ao comezo da práctica.
A firma é a garantía da asistencia do alumno/á a práctica polo que a ausencia desta poderase entender como unha falta á práctica de laboratorio.
Calquera falta xustificada debe de documentarse adecuadamente coa causa e datas do día e entregarse ao profesor da materia antes de pasados 10 días desde a ausencia.
A puntualidade a prácticas e tener un adecuado comportamiento durante as mesmas cumprindo coa normativa da UDC é de obrigado cumprimento polo que as faltas reiteradas de puntualidade serán penalizadas pudiendo llegar a supor o suspenso da materia.
AVISO: É requisito imprescindible acudir ás mesmas con bata ou pixama branco e bolígrafo.
Seminar Nos seminarios traballaranse aspectos específicos do temario mediante o desenvolvemento de actividades en grupos e/ou cuestionarios tipo test que servirán para profundar nos contidos da materia.
Poderase traballar ademais con textos en inglés e/ou castelán indistintamente.
En ocasións o traballo realizado nos seminarios reflectirase coa entrega e exposición dunha actividade individual ou grupal.
A asistencia aos seminarios e a realización das actividades marcadas polo profesor son obrigatorias na súa totalidade e non se poden recuperar ou substituír por outra actividade da materia sendo necesario alcanzar a metade da puntuación total destinada aos seminarios para superar a materia.
En caso de non logralo, na convocatoria de xullo o alumno/para deberá responder a 30 preguntas tipo test relacionadas coas diferentes temáticas abordadas nos seminarios da materia.
A ausencia aos seminarios só estará xustificada no caso de producirse algunha das seguintes causas, debidamente acreditada (con xustificante de data do mesmo día da ausencia que deberá de ser entregado ao profesor antes de pasados 10 días da ausencia), enfermidade ou lesión que incapacite para a realización da práctica, falecemento dun familiar ata o segundo grao, citación xudicial que coincida coa data do seminario, asistencia a unha sesión do Claustro ou do Consello de Goberno da UDC que coincida coa data do seminario.
En caso de ausentarse justificadamente ao seminario o alumnado terá dereito a non recuperalo ata un máximo de 2 ausencias, un número maior de faltas aínda sendo xustificadas ou a existencia de faltas inxustificadas supón o suspenso da materia.
Todo o alumnado debe asistir aos seminarios incorporándose ao grupo que lle foi asignado.
Haberá control de asistencia.
Calquera falta xustificada debe de documentarse adecuadamente coa causa e datas do día e entregarse ao profesor responsable da materia.
A puntualidade na asistencia é de obrigado cumprimento polo que se rexistrarán os atrasos.
As faltas de puntualidade serán penalizadas podendo chegar a supoñer o suspenso da materia.
Supervised projects Realizarase e se expondrá na aula un traballo de grupo tutelado obrigatorio relacionado cunha das seccións do programa. As orientacións para a súa realización e exposición, así como a data de entrega e exposición serán detalladas o día da presentación da materia e anunciadas na plataforma virtual da UDC. Na súa presentación e / ou elaboración valorarase o uso do inglés.
Na cualificación final individual de cada un dos alumnos/as que compoñen o grupo de traballo supervisado considerarase: Comprensión da materia tratada, rigor científico, capacidade de síntese e crítica, adecuación e actualización da bibliografía consultada, claridade na exposición , capacidade para explicar adecuadamente o tema e axustarse ao tempo de presentación.
É necesario obter polo menos 5 puntos sobre 10 posibles para superar a obra supervisada así como o uso do inglés xa sexa oralmente ou por escrito.
A non realización e / ou exposición do traballo supervisado supón a suspensión da materia. Neste caso, o alumno/a deberá responder na convocatoria de xullo a 30 preguntas tipo test relacionadas cos traballos realizados por todo o alumnado.
Objective test Realizarase unha proba obxectiva de 70 preguntas tipo test en data aprobada e publicada en calendario académico.
Esta proba poderá incluír cuestións relacionadas cos contidos tratados nas sesións maxistrais, con casos clínicos vistos na aula, coas prácticas de laboratorio, cos seminarios e con aqueles temas de interese que o profesor indique e que deberán ser traballados polo alumnado.
O día da súa realización facilitarase a información relativa á puntuación das preguntas.
É necesario obter polo menos 5 puntos de 10 posibles para superar a proba obxectiva.
Cara á metade do cuadrimestre en data que será notificada aos alumnos e publicada con suficiente antelación realizarase unha proba parcial individual dos contidos da materia e daqueles aspectos que indique o profesor que fosen abordados ata ese momento e que ten por obxecto valorar a capacidade de razoamento, creatividade e espírito crítico do alumno.
Esta proba parcial será tipo test, forma parte da proba obxectiva e terá carácter liberatorio de maneira que se é superada o alumno non terá nin poderá volver examinarse dos contidos xa avaliados e superados.
Esta proba parcial liberatoria ten un valor do 25% sobre o porcentaxe total da proba obxectiva.
É necesario obter polo menos 5 puntos de 10 posibles para superar a proba parcial. As pautas para a súa realización daranse o día da presentación da materia.

Personalized attention
Methodologies
Seminar
Guest lecture / keynote speech
Laboratory practice
Supervised projects
Description


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Seminar B29 B36 B37 B39 The realisation and exhibition in the classroom of the activities related with the seminars are compulsory in his whole
and can not recover or substitute by another activity of the matter. It is necessary to obtain at least a punctuation of 5 on 10 possible in his realisation and exhibition.
In the qualification of the seminars will consider : Understanding of the subject treated, scientific rigour, capacity of synthesis and of criticism, adecuación and update of the bibliography consulted, clarity in the exhibition and adjust to the time of presentation.
The guidelines for his realisation and exhibition will give the day of presentation of the matter and will announce in the virtual platform of the UDC.
The assistance to the seminars and the realisation of the marked activities by the professor are compulsory in his whole and can not recover or substitute by another activity of the matter being necessary to reach the half of the total punctuation allocated to the seminars to surpass the matter. In case of not assisting to the seminars or not attaining the minimum punctuation required, in the announcement of July the student/to will have to answer to 30 ask type test related with the different thematic tackled in the seminars of the matter.
10
Guest lecture / keynote speech A122 A123 A127 B28 B36 C11 C15 C16 A participación e aportación activa e con criterio que denote un axeitado coñecemento e seguimiento do corpo teórico da materia en consecución dos obxectivos da materia nas sesions maxistrales se calificará con 1 punto sempre que, a criterio do docente, se obteña unha participación correcta e con criterio científico nos controis periódicos realizados na aula.
A mera asistencia sen participación e/ou achega activa ás sesións maxistrais non computará na avaliación final.
10
Laboratory practice A117 A122 A126 A127 A129 B24 B25 B26 B28 C10 C11 C14 C15 Assistance to the practices of laboratory is compulsory in his whole (control of assistance) to surpass the matter.
The 2 last days of the practical program allocate to the realisation of a theoretical proof-practical in which it has to obtain at least a punctuation of 5 on 10 possible points.
The guidelines for the realisation of this theoretical proof-practical will give the day of presentation of the matter.
10
Supervised projects A123 A124 C9 C10 C15 C16 C17 A supervised project will be held in the classroom and set out a mandatory supervised group work related to one of the paragraphs of the agenda. The guidelines for its development will be given at the beginning of the course and announced in the virtual platform of the UDC. In his presentation and/or expposure the student will be required to use English language.
In qualifying the protected work shall be considered: Understanding the topic, scientific rigor, synthesis and critical and adequacy of the literature.
It is necessary to obtain at least a score of 5 out of 10 possible in its implementation and/or exposure.
The no realisation of the work tutelado can suppose the suspense of the matter. In this case the student will have to answer in the announcement of July to 20 ask type test related with the thematic of the work tutelado that has been him assigned.



10
Objective test A122 A124 A127 A130 It will realise an objective proof of 60 ask type test
This proof will be able to include questions related with the contents treated in the sessions magistrales, with clinical cases seen in the classroom, with the practices of laboratory, with the seminars and with those subjects of interest that the professor indicate and that they will have to be worked by the alumnado. The day of his realisation will facilitate the relative information to the punctuation of the questions. It is necessary to obtain at least 5 points of 10 possible to surpass the objective proof.
To the half of the cuatrimestre in date that will be notified to the students and published with sufficient antelación will realise an individual partial proof of the contents of the matter and of those appearances that indicate the professor that have been tackled until this moment and that has by object value the capacity of reasoning, creativity and critical spirit of the student. This partial proof will consist of 30 ask type test, forms part of the objective proof and will have character liberatorio so that if it is surpassed the student will not have to go back to examine of the contents evaluated in the announcement of May.
It is necessary to obtain at least 5 points of 10 possible to surpass the partial proof. The guidelines for his realisation will give the day of the presentation of the matter.
60
 
Assessment comments
<p>To surpass
the matter is necessary:</p><p>Attain the
half of the punctuation in each one of the methodologies that compute in the
evaluation and that they are of compulsory realisation. Besides it is necessary
to assist to the whole of the practices of laboratory and realise and expose
the activities related with the seminars and with the works tutelados. In case
of not reaching the minimum note in the seminars during the academic course the
student will have to present in the announcement of July all the tasks realised
in the same during the academic course to attain at most the minimum
punctuation of these.</p><p>Announcements
of second and back matrículas: For those students/ace that have cursado at
least once the matter and realised the compulsory practices of complete form
with the qualification of apt owe to take into account that they can go back to
cursar all the matter again or present only to a theoretical examination end
taking into account that the qualification of the examination will suppose 100%
of the qualification of the matter.</p><p>The students
with matrícula partial: they will be able to obtain the qualification of the
asignatura with the ordinary modality or modality in which the objective proof
supposes 80% of the qualification and the another 20% a practical examination
that will realise &nbsp;the same day of the
objective proof when finalising the same. In this modality will be compulsory
to surpass both parts to surpass the asignatura.</p><p>Announcements
of the opportunity advanced of evaluation: Those students/ace that have
requested the opportunity advanced of evaluation, fulfil with the requirements
and concede him&nbsp; will be able to present
to the objective proof whose qualification will suppose 100% of the
qualification of the matter.</p><p>The
qualification of no presented: it will award&nbsp;
to those students that do not present&nbsp;
to the examination neither to any of the practices.</p><p>The
conditions for the obtaining of one enrols of honour are that the student
obtain more than 90% of the qualification of the asignatura, was the best
qualification of the class in the opportunity evaluated and his contribution in
the seminars-workshops and practical have been significant.</p><p>NOTE: they
will not attend&nbsp; claims related with the
punctuations obtained in the different proofs by email or any another half no
face-to-face.</p><p>NOTE: No claims related to scores or grades on the tests will be attended by
email or any other non-face medium.</p><!--[if gte mso 9]><![endif]--><!--[if gte mso 10]>
<style>
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabla normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}
</style>
<![endif]-->

Sources of information
Basic

1. Banks AS. Mc Glamry's comprehensive textbook of foot and ankle surgery. 3ª ed. Philadelphia: Lippincott-Williams &amp; Wilkins; 2001.

2. Chang TJ. Técnicas en cirugía ortopédica. Pie y tobillo. Madrid: Marban; 2006.

3. Gerbert J. Textbook of bunion surgery. 3ª ed. Philadelphia: WB Saunders company; 2001.

4. Hetherington VJ. Hallux valgus and forefoot surgery. New York: Churchill Livingstone; 1994.

5. Izquierdo Cases JO. Podología Quirúrgica. Madrid: Elsevier; 2006.

6. Mercado OA. Atlas de cirugía del pie. Madrid: Federación española de podólogos; 1995.

7. Kelikian AS. Sarrafian's anatomy of the foot and ankle. 3ª ed. Philadelphia: Lippincott-Williams&amp;Wilkins; 2011.&nbsp;

8. García Carmona FJ. Patología y cirugía ungueal. Barcelona: Ediciones Mayo; 2008.

9. Guía práctica de protocolos quirúrgicos en Podología. Comisión de formación del Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos; 2009.

10. Fernández Mallo O. Manual para personal del bloque quirúrgico. 2ª ed. Complejo Hospitalario Universitario A Coruña; 2009.

Complementary

1. Coughlin MJ. Pie y tobillo. Madrid: Marban; 2011.

2. Johnson KA. Pie y tobillo. Madrid: Marban; 1998.

3. Kelikian AS. Tratamiento quirúrgico de pie y tobillo. Madrid: McGraw-Hill Interamericana; 2001.&nbsp;

4. Barouk LS. Reconstrucción del antepie. 2ª ed. Bordeaux: Amolca; 2008.

5. Nunley JA. Advanced reconstruction. Foot and ankle. 2ª ed. Rosemont: American Academy of Orthopaedic Surgeons; 2007.

6. Pfeffer GB. Foot and ankle surgery. Operative techniques. Philadelphia: Saunders Elsevier; 2010.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Specific Anatomy of the Lower Limb/750G02002
Biomechanics of the Lower Limb/750G02013
Podiatric Pathology 1/750G02021
Podiatric Pathology 2/750G02022
Chiropody 1/750G02027
Chiropody 2/750G02028

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Podiatric Surgery 1/750G02029

Subjects that continue the syllabus
Practicum 1/750G02033
Practicum 2/750G02034
Practicum 3/750G02035

Other comments
ADAPTACIÓN DA PRESENCIALIDADE Á SITUACIÓN EPIDEMIOLÓXICA CAUSADA POLA CRISE DO NOVO CORONAVIRUS (COVID-19)

Todas as actividades presenciais levaranse a cabo con asentos preasignados, con máscara, ventilación, non permitindo o consumo de alimentos e bebidas e garantindo que as medidas de prevención e hixiene do centro establecidas e publicadas se cumpran en: https : //udc.es/es / fep / coronavirus /.

No caso de que o grupo de ensinanza mestre supere as indicacións da capacidade da aula, estableceranse grupos de ensino híbridos rotativos, onde os alumnos que non encaixen na aula seguirán a ensinanza de xeito telemático esa semana e presencialmente a seguinte., Sendo outro grupo a que o realiza de forma telemática, segundo a planificación establecida polo profesor da materia.

Axudar a acadar un contorno inmediato e sostible e cumprir o obxectivo da acción número 5: "Ensino e investigación ambiental e social saudables e sostibles" do "Plan de acción Green Campus Ferrol": a entrega dos traballos documentais realizados en Esta materia será preferentemente realizarse electrónicamente en formato dixital sen necesidade de imprimilos.

No caso do papel: non se utilizarán plásticos, farase impresión a dobre cara, empregarase papel reciclado e evitarase a impresión de borradores.

Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural, tendo en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostibilidade no comportamento persoal e profesional.

Facilitarase a plena integración de estudantes que, por razóns físicas, sensoriais, mentais ou socioculturais, experimentan dificultades para un acceso ideal, igual e rendible á vida universitaria.

Na realización do traballo sobre o tema, o plaxio e o uso de material non orixinal, incluído o obtido a través de internet, sen indicación expresa da súa orixe e, se é o caso, do permiso do seu autor, serán cualificados como fracaso (0 , 0) na actividade. Todo isto sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias que poidan xurdir despois do correspondente procedemento.

Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase no ambiente para modificalos e promover valores de respecto e igualdade, no caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero, adoptaranse medidas para corrixir eles.

É recomendable ter coñecemento do inglés xa que todas as metodoloxías da materia funcionarán co vocabulario inglés. Ademais, valorarase o uso desta linguaxe na representación e presentación do traballo supervisado.

Procedemento de matrícula para estudos parciais de estudantes:

Os estudantes a tempo parcial poderán solicitar aos decanos e directores dos centros responsables da súa titulación a exención académica que os exime de asistir á clase sobre o tema ou partes da mesma. Neste caso, os estudantes serán avaliados mediante unha proba teórica que suporá o 80% da nota final e unha proba práctica que suporá o 20% restante da nota global final.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.