Identifying Data 2022/23
Subject (*) Technics of Anesthesia and Resuscitation in Podiatry Code 750G02138
Study programme
Grao en Podoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Lopez Lopez, Luis
E-mail
luis.lopezl@udc.es
Lecturers
Lopez Lopez, Luis
E-mail
luis.lopezl@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.gal/
General description A materia de Técnicas de Anestesia e Reanimación en Podoloxía constitúe unha formación imprescindible para os futuros podólogos, en relación coas habilidades cirúrxicas e o manexo da dor nas intervencións podolóxicas.
Ocúpase do estudo das diferentes técnicas de anestesia local e rexional empregadas na práctica podolóxica e na anestesia xeral, afondando nas medidas de reanimación e reanimación en casos de emerxencia.
A materia forma parte do bloque de materias optativas e impártese no segundo cuadrimestre do cuarto curso, aproveitando os coñecementos e competencias adquiridos previamente e proporcionando un contexto para a súa integración con outras materias da mesma e de cursos anteriores.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A75 CE11 - Coñecer os grupos farmacolóxicos e os procesos cinéticos dos medicamentos no organismo, identificando os fármacos de uso habitual as súas indicacións, contraindicacions, reaccións adversas, interaccións e vías de administración
A102 CE38 - Coñecer e aplicar a Farmacoloxía especifica de uso podolóxico
A121 CE57 -Coñecer e aplicar os protocolos diagnósticos e de catalogación de risco cirúrxico
A123 CE59 - Coñecer e empregar a historia clínica, valorar e aplicar o protocolo preoperatorio e o consentimento informado
A124 CE60 - Coñecer e aplicar a Farmacoloxía especifica de uso podolóxico e a farmacoloxía pre e post cirúrxica
A125 CE61 - Coñecer e utilizar os tipos de anestesia en podoloxía e técnicas de aplicación
A128 CE64 -Coñecer e aplicar de métodos de reanimación cardiopulmonar e resucitación en casos de emerxencia
B24 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B27 CB5 -Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B28 CG01 - Coñecer e aplicar os fundamentos teóricos e metodolóxicos da Podoloxía e Podiatría
B30 CG03 - Obter a capacidade, habilidade e destreza necesarias para diagnosticar, prescribir, indicar, realizar e/ou elaborar e avaliar calquera tipo de tratamento podolóxico, ortopodolóxico, quiropodolóxico, cirurxía podolóxica, físico, farmacolóxico, preventivo e/ ou educativo, baseado na Historia clínica
B35 CG08 - Adquirir habilidades de traballo nas contornas educativo e investigador, asistencial-sanitario, así como en equipos uniprofesionais e multiprofesionais. Asesorar na elaboración e execución de políticas de atención e educación sobre temas relacionados coa prevención e asistencia podolóxica
B38 CG11 -Incorporar os principios éticos e legais da profesión na práctica, actuando sempre en base ao cumprimento das obrigacións deontolóxicas, da lexislación vixente e dos criterios de normopraxis, integrando os aspectos sociais e comunitarios na toma de decisións
B39 CG12 -Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativo en contornas interdisciplinares
C9 CT01 - - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C11 CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C14 CT06 -Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables
C15 CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sustentable ambiental, económico, político e social
C17 CT09 -Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e comprender a fisioloxía aplicada á anestesia. A75
A102
A121
A123
A124
A125
A128
B24
B27
B28
B30
B35
B38
B39
C9
C11
C14
C15
C17
Coñecer e identificar os riscos e complicacións derivados da anestesia, segundo o tipo de cirurxía e as características do paciente. A75
C9
Coñecer os principios da reanimación e a unidade de recuperación post-anestesia. A75
A102
A121
A123
A124
A125
A128
B24
B27
B28
B30
B35
B38
B39
C9
C15
Adquirir la capacidad para el manejo de vías, monitorización y administración de fármacos. A121
A123
A124
A125
A128
B38
B39
C9
C11
C14
C15
C17
Identificar, coñecer e aplicar o manexo sistemático da dor aguda postoperatoria e crónica. A75
A102
A121
A123
A124
A125
A128
B30
B35
B38
B39
Adquirir coñecementos sobre a influencia de cada unha das accións específicas da anestesioloxía na homeostase do paciente cirúrxico. A102
A121
A123
A124
A125
A128
B24
B27
B28
B30
B35
B38
B39
C9
C11
C17

Contents
Topic Sub-topic
UNIDADE TEMÁTICA 1.
Concepto e evolución histórica de Anestesioloxía e Reanimación.
Entrevista e exame preanestésico.
Cribado pre-cirúrxico.
risco anestésico.
Premedicación.
Aspectos legais de anestesioloxía e reanimación. Consentimento informado.
Categorías e niveis de anestesia.
Xerais, comarcais, locais.: Sedación., Bloques periféricos, Vías de administración.
UNIDADE TEMÁTICA 2.
Seguridade do paciente.
Equipamentos e aparellos en anestesioloxía. Seguimento.
Gases médicos. Vía aérea.
Situacións de emerxencia en consulta. Shock anafiláctico.
Soporte vital avanzado: Parada cardiorrespiratoria. Fisiopatoloxía. Diagnóstico. Tratamento.
Reanimación cardiopulmonar básica e desfibrilación precoz en nenos e adultos. Reanimación cardiopulmonar avanzada en nenos e adultos.
Complicacións respiratorias das técnicas anestésicas.
Complicacións comúns das técnicas anestésicas.
Anestesia en pacientes con patoloxía asociada grave.
Anestesia no paciente con patoloxía urxente de alta gravidade.
UNIDADE TEMÁTICA 3.
Anestésicos. Procedementos.
ANESTESIA XERAL.
Conceptos básicos. Seguimento. Dispositivos e estándares.

ANESTÉSICO LOCAL.
Tipos e clasificación.
Farmacocinética e farmacodinámica dos anestésicos locais.
Indicación e contraindicación de anestésicos locais para procedementos de podoloxía.
Complicacións derivadas do uso de anestésicos locais.
Toxicidade.
ANESTESIA LOCOREXIONAL DO MEMBO INFERIOR.
Consideracións previas, asepsia, material e abordaxe da anestesia local.
Recordo anatómico.
Bloques anestésicos: poplíteo, nocello, pé e dixital.
UNIDADE TEMÁTICA 4.
Dor.
Fisiopatoloxía e tratamento da dor aguda e crónica na cirurxía do pé e do nocello.
Técnicas de control e xestión da dor.
Farmacoloxía básica da dor.
Concepto de dor somática, visceral e neuroxénica.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A75 A123 A128 B27 B28 B30 C9 C11 C17 20 37 57
Seminar B24 B35 B38 10 20 30
Workbook A102 A121 A124 4 15 19
Laboratory practice B25 B32 B33 B34 C2 C8 C14 C15 7 12 19
Mixed objective/subjective test A125 B39 C1 C7 1 20 21
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech As clases teóricas desenvolveranse seguindo a metodoloxía de clases expositivas participativas e o estudo e análise de artigos científicos relacionados coa materia que serán entregados polo profesor en combinación con sesións clínicas sobre casos reais segundo horario aprobado en Xunta de Centro utilizándose para o seu desenvolvemento medios audio visuais como presentacións e vídeos didácticos.
Seminar Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Workbook Son un conxunto de textos e documentación escrita que foron recollidos e editados como fonte de profundización nos contidos traballados.
Laboratory practice Realización de prácticas de todos aqueles coñecementos, técnicas e probas adquiridos na sesión maxistral e que requiran dunha escenificación por parte do profesor con participación activa do alumno.
Mixed objective/subjective test Proba que integra preguntas tipo ensaio e preguntas tipo test obxectivo.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Seminar
Mixed objective/subjective test
Laboratory practice
Workbook
Description
Concíbese a atención personalizada descrita en relación a estas metodoloxías
como momentos de traballo presencial co profesor que impliquen participación e reforzo da relación profesor-alumno.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Seminar B24 B35 B38 Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. 10
Mixed objective/subjective test A125 B39 C1 C7 Tipo test 80
Laboratory practice B25 B32 B33 B34 C2 C8 C14 C15 Realizaranse prácticas daqueles contidos que o requiran, tal e como se especifica no programa da materia.
As distintas probas exploratorias dos contidos da materia traballaranse individualmente, por parellas e por grupos.
10
 
Assessment comments

Para superar a materia é necesario: superar o exame cunha cualificación de aprobado e asistir á totalidade das prácticas e superar a proba práctica. En caso de non superar o exame, a cualificación da materia será a nota obtida no exame e non será posible facer media co resto de apartados de avaliación.

A cualificación final do alumno quedará fixada de forma numérica entre 0 e 10, sendo o 5 a nota mínima para aprobar. 

Aqueles alumnos que obteñan unha nota superior a 9 poderán optar á matrícula de honra, a cal se realizará a proposta dos docentes da materia en función das cualificacións obtidas e a participación na aula.

A cualificación de non presentado: outorgarase a aqueles alumnos que non realizasen a totalidade das prácticas independentemente da súa participación no resto de actividades, incluída a proba mixta.

2ª Oportunidade: os criterios de avaliación serán os mesmos criterios que na primeira oportunidade.

Os alumnos con Dispensa Académica poderán solicitar elixir o día de prácticas en con o grupo #de acordo con o docente. Os traballos realizaranse de forma individual, realizando traballos adicionais que substitúan a asistencia ás clases maxistrais.

Para a oportunidade *extrahordinaria de decembro o alumno poderá solicitar elixir o día de prácticas en con o grupo #de acordo con o docente. Os traballos realizaranse de forma individual, realizando traballos adicionais que substitúan a asistencia ás clases maxistrais.


Sources of information
Basic

- De la Quintana F., Lo?pez E. Compendio de Anestesiologi?a para enfermeri?a. Editorial Elsevier. 2a Edicio?n. 2007.
- Cousins MJ, Brindenbaug PO. Bloqueos nerviosos en anestesia y tratamiento del dolor. Ed. Doyma 1991. Barcelona.

- Miller Anestesia. 8ª Edci. Ronald D. Miller, Lars I. Eriksson, Lee A Fleisher. Elsevier 2015.. 

- Anestesía y reanimación. Protocolos. Editorial Panamericana. ISBN 9788498353860. Editorial Panamericana. 2013 Asociación MAPAR.

- Plan nacional de resucitación cardiopulmonar. “Las nuevas recomendaciones en resucitación cardiopulmonar”. Sociedad Española de Medicina Intensiva, Critica y Unidades Coronarias.

- Marcapasos y desfibriladores automa?ticos implantables: implicaciones aneste?sicas y manejo perioperatorio. Rev. Esp. Anestesiol. Reanim. 2009; 56: 97-107.

- Reanimación Básica y Avanzada en Anestesiología y Reanimación. JM Rabanal y MC Gasco. Ed ERGON 2008. 3. 

- Fundmentos de la anestesia regional. Carlos Tornero, Vicente Roques, jorge Hernando Sáez. ISBN 9788491106081. Editorial Panamericana.2017

- Manual de soporte vital inmediato SVI. ERC 2015

- Manual de Medicina del Dolor J Vidal Ed. Panamericana Madrid Mosby, 2016

- Técnicas intervencionistas del dolor. ISBN 9788491108290 Carlos Tornero, Marta Carrió. Editorial Panamericana. 2022

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Podiatric Surgery 2/750G02129
Pharmacology/750G02109
Pharmacological Therapy/750G02122
Podiatric Surgery 1/750G02128

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
General Concepts of Surgery/750G02127

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.