Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Innovación en Diagnóstico e Tratamento Ortopodolóxico mediante Técnicas de Materiais Código 750G02139
Titulación
Grao en Podoloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Romero Soto, Manuel
Correo electrónico
manuel.romero.soto@udc.es
Profesorado
López Beceiro, Jorge José
Romero Soto, Manuel
Vázquez Vázquez, Laura Sabela
Correo electrónico
jorge.lopez.beceiro@udc.es
manuel.romero.soto@udc.es
laura.s.vazquez@udc.es
Web
Descrición xeral Materia optativa pertencente ao 2º Cuatrimestre do 4º curso do Grao de Podoloxía. O obxectivo do curso é formar aos estudantes que o realicen tanto no diagnóstico mediante o uso de plataformas de presión como no deseño e fabricación de tratamentos ortopodolóxicos con tecnoloxía 3D.

Competencias do título
Código Competencias do título
A85 CE21 - Coñecer os instrumentos de análise biomecánico e a biomecánica da marcha humana e obter a capacidade de análise da marcha
A103 CE39 - Coñecer e desenvolver as técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e prognóstico, e deseñar o plan de tratamento ortopodolóxico de acordo aos obxectivos terapéuticos
A104 CE40 - Desenvolver a habilidade e destreza no uso do instrumental, material e maquinaria empregados para a confección e aplicación de tratamentos ortopodolóxicos identificando os riscos derivados da actividade e implementando as medidas de seguridade necesarias
A106 CE42 -Obter os coñecementos e capacidade para deseñar, obter e aplicar as orteses plantares, ortesis dixitais, próteses e férulas mediante o uso de diferentes técnicas e materiais
A108 CE44 - Coñecer e diferenciar as propiedades dos materiais utilizados na confección ortoprotésica
A109 CE45 -Coñecer e aplicar as técnicas de obtención de moldes do segmento pé-perna
B23 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B28 CG01 - Coñecer e aplicar os fundamentos teóricos e metodolóxicos da Podoloxía e Podiatría
B32 CG05 - Colaborar cos profesionais sanitarios especificamente formados na materia, na adaptación e uso de prótese e axudas técnicas necesarias, segundo as condicións físicas, psicolóxicas e sociais dos doentes
B35 CG08 - Adquirir habilidades de traballo nas contornas educativo e investigador, asistencial-sanitario, así como en equipos uniprofesionais e multiprofesionais. Asesorar na elaboración e execución de políticas de atención e educación sobre temas relacionados coa prevención e asistencia podolóxica
B39 CG12 -Capacidade para a cooperación, o traballo en equipo e a aprendizaxe colaborativo en contornas interdisciplinares
C11 CT03 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C13 CT05 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C15 CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sustentable ambiental, económico, político e social

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os sistemas de cartografía 3D e análise de presión para o diagnóstico da patoloxía podolóxica. A85
A103
A109
B23
B28
B35
C11
C13
C15
Coñecer e aplicar tecnoloxías de impresión 3D no deseño e fabricación de ortopróteses de aplicación terapéutica en podoloxía. A104
A106
B32
B39
C11
C15
Coñecer as características técnicas e a aplicación dos biomateriais e outros materiais actuais no deseño e fabricación de ortopróteses. A108
B32
B35
B39
C15

Contidos
Temas Subtemas
Sistemas de mapeado 3D
Análise de presión para o diagnóstico da patoloxía podoloxía
Tecnoloxías de impresión 3D no deseño de ortoprótese.
Fabricación de ortopróteses de aplicación terapéutica en podoloxía.
Técnicas e aplicación de biomateriais e outros materiais actuais no deseño de ortopróteses.
Propiedades físicas e reolóxicas dos materiais ortoprotésicos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A85 A106 A108 A109 B23 B28 C13 21 0 21
Seminario A103 A104 B35 B39 C11 7 0 7
Prácticas de laboratorio A104 A106 A109 B32 C15 14 0 14
Traballos tutelados A106 A108 B23 B28 0 106 106
Proba mixta A85 A103 A104 A106 A108 A109 B28 2 0 2
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Realizaranse exposicións de contidos teórico-prácticos polo profesorado da materia, fomentando a interacción entre o profesor e o alumnado. A asistencia a clase non é obrigatoria pero recoméndase adquirir os coñecementos necesarios para poder superar a materia.
Seminario As actividades teórico-prácticas realizaranse en grupo con interacción e participación do alumnado neles. A asistencia a clase non é obrigatoria pero recoméndase poder adquirir os coñecementos necesarios para poder superar a materia.
Prácticas de laboratorio As prácticas realizaranse en grupo en relación cos temas tratados na sesión maxistral. Para superar este apartado, o alumno deberá realizar un proxecto relacionado coa cartografía e/ou impresión 3D. A asistencia ás prácticas é obrigatoria.
Traballos tutelados O alumnado desenvolverá un caso clínico a partir do que terán que realizar o deseño e tratamento ortopédico mediante impresión 3D. Os requisitos do posto de traballo detallaranse ao longo do curso.
Proba mixta Proba tipo test de entre 40-80 preguntas tipo test en relación cos contidos teórico-prácticos impartidos na materia. Para facer unha media co resto das cualificacións, o alumno deberá ter acadado unha nota mínima de 4 sobre 10 neste apartado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba mixta
Descrición
O alumnado poderá contactar co profesorado a través da plataforma virtual, a través do correo electrónico ou por calquera outro medio para resolver as dúbidas que poidan ter.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A106 A108 B23 B28 O alumnado desenvolverá un caso clínico a partir do que terán que realizar o deseño e tratamento ortopédico mediante impresión 3D. Os requisitos do traballo detallaranse ao longo do curso.Os alumnos elaborarán un caso clínico a partir do que deberá deseñar e tratamento ortopédico mediante impresión 3D. Os requisitos do posto de traballo detallaranse ao longo do curso. 40
Prácticas de laboratorio A104 A106 A109 B32 C15 O alumno deberá realizar unha tarefa consistente en mapeo e/ou impresión 3D, demostrando que adquiriu as competencias deste apartado. 20
Proba mixta A85 A103 A104 A106 A108 A109 B28 Proba de opción múltiple de entre 40 e 80 preguntas de opción múltiple con 4 opcións de resposta onde só unha é correcta. Cada pregunta non superada restará un 33,3% do valor dunha pregunta correcta.
Para facer unha media co resto das cualificacións, o alumno deberá ter acadado unha nota mínima de 4 sobre 10 neste apartado.
40
 
Observacións avaliación

Para o correcto desenvolvemento desta materia será necesario que o alumno traia o seu ordenador portátil á aula.

Para superar a materia é imprescindible a asistencia ás prácticas, ter acadado unha cualificación igual ou superior na proba mixta de 4 sobre 10 e que a media de todos os apartados sexa igual ou superior á metade da avaliación total. No caso de non acadar a nota mínima na proba mixta, a materia non está superada, e adxudicarase a nota proporcional desta proba non superada na avaliación final e deberá recuperarse a parte suspensa na seguinte convocatoria de avaliación.

Non se recuperarán prácticas que non fosen debidamente xustificadas segundo a normativa académica.

A realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, dará lugar directamente á cualificación de suspensión na convocatoria na que se incorra: o alumno será cualificada con "suspensión" (nota numérico 0) na convocatoria correspondente do curso académico. . , se o delito se comete na primeira oportunidade ou na segunda. Para iso, modificarase a súa valoración no informe de primeira oportunidade, se é necesario.

Calquera falta de disciplina ou comportamento será motivo de expulsión da aula e suporá un suspenso na materia cunha nota numérica de 0.


Fontes de información
Bibliografía básica Nordin, M., & Frankel, V. H (2013). Bases biomecánicas del sistema musculoesquelético. Lippincott Williams and Wilkins
Lacuesta (2005). Biomecánica de la marcha humana normal y patológica. Instituto de Biomecánica
Kevin A Kirby. (1997). Biomecánica del Pie y la Extremidad Inferior I. Colección de una Década de Artículos de Precisión Intracas:arizona
Kevin A Kirby. (2002). Biomecánica del Pie y la Extremidad Inferior II. Colección de una Década de Artículos de Precisión Intracas:arizona
Kevin A Kirby. (2008). Biomecánica del Pie y la Extremidad Inferior II. Colección de una Década de Artículos de Precisión Intracas:arizona
Kevin A Kirby. (2013). Biomecánica del Pie y la Extremidad Inferior II. Colección de una Década de Artículos de Precisión Intracas:arizona
Whittle, MW (). Gait Analysis, An Introduction. Elsevier. 4ª edición.

Bibliografía complementaria

Las fuentes bibliográficas podrán verse ampliadas a lo largo del curso.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Anatomía específica do membro inferior [extinguida]/750G02002
Prácticum I/750G02134
Ortopodoloxía II/750G02116
Ortopodoloxía Clínica/750G02118
Biomecánica do Membro Inferior/750G02111
Bases Biolóxicas e Físicas do Movemento Humano/750G02106
Ortopodoloxía I/750G02115

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Prácticum II/750G02135

Materias que continúan o temario

Observacións

MATERIAL DOCENTE. 

Tanto o material empregado na aula, como o dispoñible no campus Virtual e TEAMS da materia está protexido pola Lei de Propiedade Intelectual (Real Decreto Lexislativo 1/1996, do 12 de abril, polo que se aproba o texto refundido da Lei de Propiedade Intelectual), e ponse ao dispor dos estudantes matriculados na materia, exclusivamente para o seu uso persoal.

Calquera extracción destes materiais para poñelos ao dispor de terceiros por calquera outro medio (fotocopiadoras, correo electrónico, páxinas web etc.)/ etc.), é un acto ilícito que conlevará as medidas legais e disciplinarias pertinentes, considerándose unha falta grave ou moi grave de acordo co Regulamento Disciplinar do Estudantado da Universidade da Coruña e unha infracción grave ou moi grave da Lei de Propiedade Intelectual.

PERSPECTIVA DE XÉNERO:

Segundo se recolle nas distintas normativas deaplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva dexénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía deautores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos ealumnas...)

-Traballarase para identificar e modificarprexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos efomentar valores de respecto e igualdade.

-Deberanse detectar situaciónsde discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas paracorrixilas."

OBXECTIVOS DE DESENVOLVEMENTO SUSTENTABLE: Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

  • A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos, no caso de realizarse en papel: non se empregarán plásticos, realizaranse impresións a dobre cara, empregarase papel reciclado e evitarase a impresión de borradores.
  • Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural tendo en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.
  • Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida universitaria.

PLAXIO: Na realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa orixe e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías