Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Fundamentos das técnicas de mellora das condicións de traballo Código 760482001
Titulación
Mestrado Universitario en Prevención de Riscos Laborais e Riscos Comúns
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Coordinación
Rodriguez-Vila Garcia, Beatriz
Correo electrónico
b.rodriguez-vila@udc.es
Profesorado
Rodriguez-Vila Garcia, Beatriz
Correo electrónico
b.rodriguez-vila@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Planear a acción preventiva a desenvolver, nas situacións nas que o control ou redución dos riscos supón a realización de diferentes actividades, que implican a intervención de distintos especialistas.
A2 Contrastar as condicións de seguridade nos centros de traballo e describir as técnicas de seguridade dirixidas a vixiar e previr o risco de accidentes.
A3 Categorizar os riscos relacionados cos principais contaminantes químicos, físicos e biolóxicos no traballo, e coñecer as principais estratexias de prevención.
A4 Avaliar os riscos relacionados coa carga física e psíquica no traballo e propoñer as medidas adecuadas de prevención.
A5 Coordinar as actividades de formación e información en materia preventiva, de carácter xeral, a todos os niveis, e nas materias propias da súa área de especialización.
A6 Desenvolver o deseño e xestión dos sistemas de prevención de riscos laborais e a súa integración na empresa.
A7 Integrar as técnicas afíns á prevención: xestión da calidade, xestión medioambiental, prevención de riscos patrimoniais e seguridade vial.
A8 Aplicar o marco normativo sobre a prevención de riscos laborais.
A9 Analizar e previr situacións de grave risco, catástrofe ou calamidade pública.
A10 Desenvolver un sistema de autoprotección para centros, establecementos e dependencias, e o correspondente plan de emerxencia para accións de prevención de riscos, alarma, evacuación e socorro.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AP6
AP7
AP8
AP9
AP10
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1. Condiciones de trabajo y salud 1.1. Concepto amplio de salud: OMS
1.2. La salud laboral, un derecho de los trabajadores
1.3. Condiciones de trabajo: concepto y clases
2. Riesgos 2.1. Concepto
2.2. Clases de riesgos laborales
2.3. Casos prácticos
3. Daños derivados del trabajo: Accidentes laborales
3.1. Concepto de accidente e incidente
3.2. Causas de los accidentes
3.3. Clasificación de los accidentes
3.4. Gestión de los accidentes: el parte de accidente
3.5. Casos prácticos
4. Daños derivados del trabajo: Enfermedades profesionales 4.1. Concepto
4.2. Requisitos de reconocimiento
4.3. Factores determinantes
4.4. Clasificación de las enfermedades profesionales: Cuadro de enfermedades
4.5. Gestión de la enfermedad profesional: el parte de enfermedad
5. Prevención de riesgos laborales 5.1. Concepto de prevención
5.2. Técnicas medicas de prevención
5.3. Técnicas preventivas: Seguridad Laboral, Higiene Industrial, Ergonomía y Psicosociología
6. Normativa,actuación de los organos administrativos competentes y gestión de la prevencion en la empresa 6.1. Normativa legal y técnica
6.2. Organismos administrativos: INSHT,ISSGA Inspección del trabajo, etc.
6.3. Gestión de la prevención:empresario, trabajador designado,servicio de prevención ajeno,servicio de prevención propio
6.4 El plan de prevención de riesgos laborales
7. La protección frente a los riesgos laborales 7.1. Concepto
7.2. Medidas de protección colectiva
7.3. Equipos de protección individual (EPIs)
8. Bases estadísticas aplicadas a la prevención 8.1. Estadísticas de accidentes
8.2. Indices estadísticos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa A1 A3 A4 3 0 3
Eventos científicos e/ou divulgativos A6 A8 5 0 5
Discusión dirixida A5 A7 A9 A10 5 0 5
Estudo de casos A2 A3 A4 10 0 10
Presentación oral A1 A2 A4 5 0 5
Proba obxectiva A1 A2 A3 A4 A5 A6 2 0 2
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 28 0 28
Seminario A1 A2 A3 A4 10 0 10
Análise de fontes documentais A1 A2 A3 B5 C1 5 0 5
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa Trabajo en equipo con TICs
Eventos científicos e/ou divulgativos Asistencias a conferencias y jornadas
Discusión dirixida Grupos de discusion
Estudo de casos Estudio y comentario casos prácticos
Presentación oral Exposición sobre los temas del programa
Proba obxectiva Preguntas de respuesta breve
Sesión maxistral Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales
Seminario Tutorias en pequeñas grupos
Análise de fontes documentais utilización de documentos audiovisuales y bibliográficos

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Sesión maxistral
Análise de fontes documentais
Discusión dirixida
Eventos científicos e/ou divulgativos
Aprendizaxe colaborativa
Presentación oral
Descrición
Sesiones en equipo con TICs

Asistencia a jornadas, conferencias

Debate orientado

Exposición de una materia o tema

Explicación por el profesor con preguntas a los estudiantes

Reunión en grupos reducidos con preguntas y respuestas
Guia en el análisis y comentaro de las fuentes

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Análise de fontes documentais A1 A2 A3 B5 C1 Realización de ejercicios sobre los temas 20
Proba obxectiva A1 A2 A3 A4 A5 A6 Examen 80
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías