Identifying Data 2022/23
Subject (*) Fundamentals of Techniques to Improve Working Conditions Code 760482001
Study programme
Mestrado Universitario en Prevención de Riscos Laborais e Riscos Comúns
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Público
Enxeñaría Industrial
Coordinador
Rodríguez García, Juan de Dios
E-mail
de.dios.rodriguez@udc.es
Lecturers
Couce Casanova, Antonio
Rodríguez García, Juan de Dios
E-mail
antonio.coucec@udc.es
de.dios.rodriguez@udc.es
Web http://moodle.udc.es/
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Planear a acción preventiva a desenvolver, nas situacións nas que o control ou redución dos riscos supón a realización de diferentes actividades, que implican a intervención de distintos especialistas.
A2 Contrastar as condicións de seguridade nos centros de traballo e describir as técnicas de seguridade dirixidas a vixiar e previr o risco de accidentes.
A3 Categorizar os riscos relacionados cos principais contaminantes químicos, físicos e biolóxicos no traballo, e coñecer as principais estratexias de prevención.
A4 Avaliar os riscos relacionados coa carga física e psíquica no traballo e propoñer as medidas adecuadas de prevención.
A5 Coordinar as actividades de formación e información en materia preventiva, de carácter xeral, a todos os niveis, e nas materias propias da súa área de especialización.
A6 Desenvolver o deseño e xestión dos sistemas de prevención de riscos laborais e a súa integración na empresa.
A7 Integrar as técnicas afíns á prevención: xestión da calidade, xestión medioambiental, prevención de riscos patrimoniais e seguridade vial.
A8 Aplicar o marco normativo sobre a prevención de riscos laborais.
A9 Analizar e previr situacións de grave risco, catástrofe ou calamidade pública.
A10 Desenvolver un sistema de autoprotección para centros, establecementos e dependencias, e o correspondente plan de emerxencia para accións de prevención de riscos, alarma, evacuación e socorro.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
AJ1
AJ2
AJ3
AJ4
AJ5
AJ6
AJ7
AJ8
AJ9
AJ10
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
1. Condicións de Traballo e Saúde 1.1. Concepto amplo de saúde: OMS
1.2. A Saúde Laboral, un dereito dos traballadores
1.3. Condicións de traballo: concepto e clases
2. Riscos 2.1. Concepto
2.2. Clases de riscos laborais
2.3. Casos prácticos
3. Danos derivados do traballo: Accidentes laborais
3.1. Concepto de accidente e incidente
3.2. Causas dos accidentes
3.3. Clasificación dos accidentes
3.4. Xestión dos accidentes: o parte de accidente
3.5. Casos prácticos
4. Danos derivados do traballo: Enfermedades profesionais 4.1. Concepto
4.2. Requisitos de recoñecemento
4.3. Factores determinantes
4.4. Clasificación das enfermedades profesionais: Cadro de enfermedades
4.5. Xestión da enfermedade profesional: o parte de enfermedad
5. Prevención de riscos laborais 5.1. Concepto de prevención
5.2. Técnicas medicas de prevención
5.3. Técnicas preventivas: Seguridade Laboral, Hixiene Industrial, Ergonomía e Psicosociología
6. Normativa,actuación dos órganos administrativos competentes e xestión da prevencion na empresa 6.1. Normativa legal e técnica
6.2. Organismos administrativos: INSHT,ISSGA Inspección do traballo, etc.
6.3. Xestión da prevención:empresario, traballador designado,servizo de prevención alleo, servizo de prevención propio
6.4 O plan de prevención de riscos laborais
7. A protección frente a os riscos laborais 7.1. Concepto
7.2. Medidas de proteción colectiva
7.3. Equipos de proteción individual (EPIs)
8. Bases estadísticas aplicadas á prevención 8.1. Estadísticas de accidentes
8.2. Indices estadísticos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 A7 A8 A9 A10 7 11 18
Case study A2 A3 A4 A9 A10 7 14 21
Oral presentation B1 B4 B5 C1 C3 C7 7 7 14
Objective test A1 A2 A3 A4 A5 A6 2 18 20
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais
Case study Estudo e comentario casos prácticos dando como resultado a achega de traballos
Oral presentation Os alumnos, organizados en grupos, deberán abordar a realización dun traballo según listado de temáticas disponibles e máis xerar un documento pdf e material de avaliación, así como realizar unha exposición e defensa do mismo ante os compañeiros
Objective test Preguntas de resposta breve

Personalized attention
Methodologies
Description
Sesións en equipo con TICs

Asistencia a xornadas, conferencias

Debate orientado

Exposición dunha materia o tema

Explicación polo profesor con preguntas a os estudantes

Reunión en grupos reducidos con preguntas e respostas

Guia na análise e comentaro das fontes

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 A7 A8 A9 A10 Puntuarase a asistencia e participación na clase. Deste xeito pasarase folla de sinaturas todos os días 10
Case study A2 A3 A4 A9 A10 Os alumnos enfrontaranse a casos prácticos: traballos ou test, relacionados con cada tema e plantexados na clase.

Os traballos poderán ser sometidos a análise antiplaxio na plataforma "Turnitin" e penalizaranse ou ben rexeitaranse aqueles cunha alto grado de coincidencia.

A achega fóra do prazo establecido levará unha penalización dun 25%
30
Objective test A1 A2 A3 A4 A5 A6 Exame 40
Oral presentation B1 B4 B5 C1 C3 C7 Se puntuará la calidad del material entregado: contenidos, formato, redacción, así como la defensa realizada ante profesor y compañeros 20
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Instituto Nacional Seguridad y Salud en el Trabajo (). Instituto Nacional Seguridad y Salud en el Trabajo. https://www.insst.es/
Ministerio Trabajo (). Declaración Electrónica de Trabajadores Accidentados (DELTA). https://delta.mitramiss.gob.es/Delta2Web/main/principal.jsp
Ministerio Trabajo (). Estadísticas de Accidentes de Trabajo. http://www.mitramiss.gob.es/estadisticas/eat/welcome.htm
Instituto Galego de Seguridade e Saúde Laboral (). Instituto Galego de Seguridade e Saúde Laboral. http://issga.xunta.gal/portal/index.html
José Avelino Espeso Santiago (2007). Manual para la formación de técnicos de prevención de riesgos laborales. LEX NOVA
Instituto Nacional Seguridad y Salud en el Trabajo (). ´Prevencion 10. www.prevencion10.es/p10_front/

Instituto Nacional de Seguridad y Salud en el Trabajo

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.