Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A1 |
Planear a acción preventiva a desenvolver, nas situacións nas que o control ou redución dos riscos supón a realización de diferentes actividades, que implican a intervención de distintos especialistas. |
A2 |
Contrastar as condicións de seguridade nos centros de traballo e describir as técnicas de seguridade dirixidas a vixiar e previr o risco de accidentes. |
A3 |
Categorizar os riscos relacionados cos principais contaminantes químicos, físicos e biolóxicos no traballo, e coñecer as principais estratexias de prevención. |
A4 |
Avaliar os riscos relacionados coa carga física e psíquica no traballo e propoñer as medidas adecuadas de prevención. |
A5 |
Coordinar as actividades de formación e información en materia preventiva, de carácter xeral, a todos os niveis, e nas materias propias da súa área de especialización. |
A6 |
Desenvolver o deseño e xestión dos sistemas de prevención de riscos laborais e a súa integración na empresa. |
A7 |
Integrar as técnicas afíns á prevención: xestión da calidade, xestión medioambiental, prevención de riscos patrimoniais e seguridade vial. |
A8 |
Aplicar o marco normativo sobre a prevención de riscos laborais. |
A9 |
Analizar e previr situacións de grave risco, catástrofe ou calamidade pública. |
A10 |
Desenvolver un sistema de autoprotección para centros, establecementos e dependencias, e o correspondente plan de emerxencia para accións de prevención de riscos, alarma, evacuación e socorro. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
|
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9 AP10
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Condicións de Traballo e Saúde |
1.1. Concepto amplo de saúde: OMS
1.2. A Saúde Laboral, un dereito dos traballadores
1.3. Condicións de traballo: concepto e clases
|
2. Riscos |
2.1. Concepto
2.2. Clases de riscos laborais
2.3. Casos prácticos |
3. Danos derivados do traballo: Accidentes laborais
|
3.1. Concepto de accidente e incidente
3.2. Causas dos accidentes
3.3. Clasificación dos accidentes
3.4. Xestión dos accidentes: o parte de accidente
3.5. Casos prácticos |
4. Danos derivados do traballo: Enfermedades profesionais |
4.1. Concepto
4.2. Requisitos de recoñecemento
4.3. Factores determinantes
4.4. Clasificación das enfermedades profesionais: Cadro de enfermedades
4.5. Xestión da enfermedade profesional: o parte de enfermedad |
5. Prevención de riscos laborais |
5.1. Concepto de prevención
5.2. Técnicas medicas de prevención
5.3. Técnicas preventivas: Seguridade Laboral, Hixiene Industrial, Ergonomía e Psicosociología
|
6. Normativa,actuación dos órganos administrativos competentes e xestión da prevencion na empresa |
6.1. Normativa legal e técnica
6.2. Organismos administrativos: INSHT,ISSGA Inspección do traballo, etc.
6.3. Xestión da prevención:empresario, traballador designado,servizo de prevención alleo, servizo de prevención propio
6.4 O plan de prevención de riscos laborais |
7. A protección frente a os riscos laborais |
7.1. Concepto
7.2. Medidas de proteción colectiva
7.3. Equipos de proteción individual (EPIs) |
8. Bases estadísticas aplicadas á prevención |
8.1. Estadísticas de accidentes
8.2. Indices estadísticos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A7 A8 A9 A10 |
7 |
11 |
18 |
Estudo de casos |
A2 A3 A4 A9 A10 |
7 |
14 |
21 |
Presentación oral |
B1 B4 B5 C1 C3 C7 |
7 |
7 |
14 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 |
2 |
18 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais |
Estudo de casos |
Estudo e comentario casos prácticos dando como resultado a achega de traballos |
Presentación oral |
Os alumnos, organizados en grupos, deberán abordar a realización dun traballo según listado de temáticas disponibles e máis xerar un documento pdf e material de avaliación, así como realizar unha exposición e defensa do mismo ante os compañeiros |
Proba obxectiva |
Preguntas de resposta breve |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Sesións en equipo con TICs
Asistencia a xornadas, conferencias
Debate orientado
Exposición dunha materia o tema
Explicación polo profesor con preguntas a os estudantes
Reunión en grupos reducidos con preguntas e respostas
Guia na análise e comentaro das fontes |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A7 A8 A9 A10 |
Pasarase folla de sinaturas todos os días |
0 |
Estudo de casos |
A2 A3 A4 A9 A10 |
Os alumnos enfrontaranse a casos prácticos: traballos ou test, relacionados con cada tema e plantexados na clase.
Os traballos poderán ser sometidos a análise antiplaxio na plataforma "Turnitin" e penalizaranse ou ben rexeitaranse aqueles cunha alto grado de coincidencia.
A achega fóra do prazo establecido levará unha penalización dun 25% |
35 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 |
Exame presencial |
40 |
Presentación oral |
B1 B4 B5 C1 C3 C7 |
Se puntuará la calidad del material entregado: contenidos, formato, redacción, así como la defensa realizada ante profesor y compañeros |
25 |
|
Observacións avaliación |
As entregas de traballos obrigatorios y adicionais da asignatura así como os libros prácticas de taller realizados polos alumnos serán en formato digital, y preferentemente a través da plataforma Moodle. Os traballos entregados fóra do prazo establecido serán penalizados con ata un 25% na calificación do mesmo. Recórdase que a comisión de fraude académico implica, segundo Regulamento disciplinar do estudantado da UDC, "a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda" Respecto a convocatoria de segunda oportunidade, compre entregar un novo conxunto de prácticas e ademáis superar o correspondente examen
Respecto a convocatoria extraordinaria, compre entregar un novo conxunto de prácticas e ademáis superar o correspondente examen
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
En consonancia cos obxectivos Green Campus, a entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|