Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Aspectos macroeconómicos e territoriais do mercado de traballo Código 760492004
Titulación
Mestrado Universitario en Xestión e Dirección Laboral (Plan 2011)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Martin Palmero, Federico Guillermo
Correo electrónico
f.g.martin@udc.es
Profesorado
Martin Palmero, Federico Guillermo
Correo electrónico
f.g.martin@udc.es
Web
Descrición xeral Este curso consolida a aprendizaxe da Economía, permitindo que o/a alumno/a amplíe a súa formación e coñocemento do funcionamento do mercado de traballo a través do estudo dos principais modelos macroeconómicos que o explican. Afondarase especialmente nas diferentes políticas económicas que afectan ao mercado laboral.

Competencias do título
Código Competencias do título
A8 Adquirir coñecementos para unha idónea organización laboral nos cadros de persoal.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B6 Adquirir un coñecemento amplo das institucións básicas do ámbito socio-laboral especialmente do Dereito do Traballo e da Seguridade Social.
B7 Desenvolver os coñecementos, habilidades e aptitudes que permitan unha idónea dirección e xestión laboral.
B9 Desenvolver a capacidade de organización, planificación e toma de decisións.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Adquirir coñecementos previos de análise económica, co fin de que o/a alumno/a comprenda e domine as ferramentas que lle permitan aproximarse á análise do funcionamento do mercado de traballo. AP8
BP1
BP2
BP3
BP5
Coñecer a estrutura e o funcionamento do mercado de traballo desde a perspectiva propia da economía laboral, tanto nos aspectos microeconómicos como macroeconómicos. BP2
BP3
BP4
CM4
Saber recoñecer a incidencia de determinadas accións de política económica sobre a economía no seu conxunto e, moi especialmente, sobre o mercado laboral BP2
BP3
CM4
Coñecer o funcionamiento do mercado de traballo na Unión Europea, en España e en Galicia, desde unha perspectiva económica, e moi especialmente as políticas económicas adoptadas e as súas implicacións e consecuencias. BP2
BP3
BP6
CM4
Utilizar axeitadamente as fontes de información relativas á economía laboral e ao mercado de traballo e realizar traballos prácticos a partir daquelas. BP2
BP3
BP7
BP9
CM3
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1.- O MERCADO DE TRABALLO NOS MODELOS NEOCLÁSICOS 1.1.- Oferta de traballo.
1.2.- Demanda de traballo.
1.3.- Equilibrio no mercado de traballo. Salario real e nivel de emprego.
2.- O MERCADO DE TRABALLO NA ECONOMÍA KEYNESIANA 2.1.- Supostos keynesianos para o mercado de traballo.
2.2.- Oferta e demanda de traballo na nova economía keynesiana.
2.3.- Paro voluntario e involuntario.
3.- MOBILIDADE, DESEMPREGO E DISCRIMINACIÓN 3.1.- Mobilidade. Efectos da emigración. Externalidades.
3.2.- Desemprego. Medición, tipoloxías e evolución.
3.3.- Discriminación no mercado de traballo.
4.- POLÍTICAS DE FOMENTO DE EMPREGO 4.1.- Políticas macroeconómicas.
4.2.- Políticas activas.
5.- ASPECTOS TERRITORIAIS DO MERCADO DE TRABALLO 5.1.- Estrutura do mercado de traballo no Estado Español.
5.2.- O mercado de traballo en Galicia. Estrutura, políticas e perspectivas.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A8 B6 4 6 10
Sesión maxistral B3 C4 C8 13 26 39
Traballos tutelados B4 B5 B7 B9 C3 4 8 12
Proba obxectiva B1 B2 B9 4 0 4
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Breve repaso a coñecementos elementais de teoría matemática, microeconomía e macroeconomía para familiarizar ao alumno/a coa linguaxe e metodoloxía a utilizar no desenvolvemento do programa
Sesión maxistral Presentación e explicación por parte do profesor dos temas incluídos no programa con apoio de TICs. As devanditas presentacións faranse cunha dinámica participativa por parte do alumnado. O profesor será quen de autorizar, no seu caso, o uso de dispositivos e TICs polo alumnado durante as clases maxistrais.
Traballos tutelados Realización de traballos de investigación breves (5-10 páxinas) sobre temas relacionados co programa. Dirixidos polo profesor, afectuararse de forma individual ou en grupos reducidos.
Proba obxectiva Proba final para aqueles alumnos/as que non superen a materia ao longo do curso.

Atención personalizada
Metodoloxías
Actividades iniciais
Traballos tutelados
Descrición
Apoio a aqueles/as alumnos/as que teñan especial dificultade cos coñecementos previos de teoría económica e cos instrumentos matemáticos de análise.
Establecemento da temática dos traballos a realizar. Orientación nos contidos e nas fontes de información. Titoría sobre os avances dos traballos, presentación, conclusións, etc.
Asesoramento na sistemática de presentación. Uso de TICs. Formación de grupos de discusión.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral B3 C4 C8 Avaliarase de forma contínua, mediante control presencial, probas curtas e comentarios de textos. 40
Traballos tutelados B4 B5 B7 B9 C3 A avaliación terá en conta a temática tratada, o grao de síntese asi como as conclusións e coherencia das mesmas co procedemento de análise levado a cabo. 30
Proba obxectiva B1 B2 B9 Estas probas representan o 30% da nota final. 30
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica http://emprego.ceei.xunta.gal/ (). Consellería de Economía, emprego e industria.
http://www.ces-galicia.org/ (). Consello Económico e Social de Galicia.
http://www.ces.es (). Consello Social (España).
Mc. Connell , S.L. Brue y D.A. Macpherson (2007). Economía Laboral. Madrid
L. Toharia (1998). El mercado de trabajo en España. Madrid
J.A. Palacio Morena y C. Alvarez Aledo (2004). El mercado de trabajo: análisis y políticas. Madrid
L. Toharia (Director) (2005). El problema de la temporalidad en España: un diagnóstico. Madrid
Ll. Fina Sanglas (2001). El reto del empleo. Madrid
https://foroeconomicodegalicia.es/ (). Foro Económico de Galicia.
http://www.ige.eu (). Instituto Galego de Estatística.
http://www.ine.es (). Instituto Nacional de Estatística.
L. Toharia (Compilador) (2000). Los mercados transacionales de trabajo. Madrid
http://www.mitramiss.gob.es/es/el_ministerio/index.htm (). Ministerio de Trabajo, migraciones y seguridad social.
http://www.seg-social.es (). Seguridade Social.
http://www.sepe.es (). Servizo Público de Emprego Estatal.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías