Identifying Data 2020/21
Subject (*) Macroeconomical and Regional Aspects of the Labour Market Code 760492004
Study programme
Mestrado Universitario en Xestión e Dirección Laboral (Plan 2011)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Coordinador
Martin Palmero, Federico Guillermo
E-mail
f.g.martin@udc.es
Lecturers
Martin Palmero, Federico Guillermo
E-mail
f.g.martin@udc.es
Web
General description Este curso consolida a aprendizaxe da Economía, permitindo que o/a alumno/a amplíe a súa formación e coñocemento do funcionamento do mercado de traballo a través do estudo dos principais modelos macroeconómicos que o explican. Afondarase especialmente nas diferentes políticas económicas que afectan ao mercado laboral.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

As mesmas que na docencia presencial.

*Metodoloxías docentes que se modifican
Ningunha.


3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado.
- Titorías por correo electrónico.
Poderanse facer diariamente para
consultas, resolver dúbidas, traballos
tutelados, etc.
- Moodle
Os temas, materiais, apuntamentos, etc.
que serviran para desenvolver a
aprendizaxe da materia serán de uso
híbrido, tanto para o ensino presencial
como de forma virtual.
- Teams
As sesións maxistrais levaranse a cabo
mediante esta ferramenta, procurando a
coincidencia co horario das clases
presenciais. Poderán programarse
sesións especiais para traballos
tutelados, discusións, etc.

4. Modificacións na avaliación
Non se modifica.

*Observacións de avaliación:

Mantéñense as mesmas pautas que para a
avaliación presencial. Porén, a asistencia
(minimo permitido 80%) verificarase tanto nas sesións presenciais (até que as houbera) como nas virtuais.

Todo o sistema de avaliación levarase a cabo a través da plataforma Moodle.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Non se modifica.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A8 Adquirir coñecementos para unha idónea organización laboral nos cadros de persoal.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B6 Adquirir un coñecemento amplo das institucións básicas do ámbito socio-laboral especialmente do Dereito do Traballo e da Seguridade Social.
B7 Desenvolver os coñecementos, habilidades e aptitudes que permitan unha idónea dirección e xestión laboral.
B9 Desenvolver a capacidade de organización, planificación e toma de decisións.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Adquirir coñecementos previos de análise económica, co fin de que o/a alumno/a comprenda e domine as ferramentas que lle permitan aproximarse á análise do funcionamento do mercado de traballo. AJ8
BJ1
BJ2
BJ3
BJ5
Coñecer a estrutura e o funcionamento do mercado de traballo desde a perspectiva propia da economía laboral, tanto nos aspectos microeconómicos como macroeconómicos. BJ2
BJ3
BJ4
CC4
Saber recoñecer a incidencia de determinadas accións de política económica sobre a economía no seu conxunto e, moi especialmente, sobre o mercado laboral BJ2
BJ3
CC4
Coñecer o funcionamiento do mercado de traballo na Unión Europea, en España e en Galicia, desde unha perspectiva económica, e moi especialmente as políticas económicas adoptadas e as súas implicacións e consecuencias. BJ2
BJ3
BJ6
CC4
Utilizar axeitadamente as fontes de información relativas á economía laboral e ao mercado de traballo e realizar traballos prácticos a partir daquelas. BJ2
BJ3
BJ7
BJ9
CC3
CC8

Contents
Topic Sub-topic
1.- O MERCADO DE TRABALLO NOS MODELOS NEOCLÁSICOS 1.1.- Oferta de traballo.
1.2.- Demanda de traballo.
1.3.- Equilibrio no mercado de traballo. Salario real e nivel de emprego.
2.- O MERCADO DE TRABALLO NA ECONOMÍA KEYNESIANA 2.1.- Supostos keynesianos para o mercado de traballo.
2.2.- Oferta e demanda de traballo na nova economía keynesiana.
2.3.- Paro voluntario e involuntario.
3.- MOBILIDADE, DESEMPREGO E DISCRIMINACIÓN 3.1.- Mobilidade. Efectos da emigración. Externalidades.
3.2.- Desemprego. Medición, tipoloxías e evolución.
3.3.- Discriminación no mercado de traballo.
4.- POLÍTICAS DE FOMENTO DE EMPREGO 4.1.- Políticas macroeconómicas.
4.2.- Políticas activas.
5.- ASPECTOS TERRITORIAIS DO MERCADO DE TRABALLO 5.1.- Estrutura do mercado de traballo no Estado Español.
5.2.- O mercado de traballo en Galicia. Estrutura, políticas e perspectivas.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A8 B6 4 6 10
Guest lecture / keynote speech B3 C4 C8 13 26 39
Supervised projects B4 B5 B7 B9 C3 4 8 12
Objective test B1 B2 B9 4 0 4
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Breve repaso a coñecementos elementais de teoría matemática, microeconomía e macroeconomía para familiarizar ao alumno/a coa linguaxe e metodoloxía a utilizar no desenvolvemento do programa
Guest lecture / keynote speech Presentación e explicación por parte do profesor dos temas incluídos no programa con apoio de TICs. As devanditas presentacións faranse cunha dinámica participativa por parte do alumnado. O profesor será quen de autorizar, no seu caso, o uso de dispositivos e TICs polo alumnado durante as clases maxistrais.
Supervised projects Realización de traballos de investigación breves (5-10 páxinas) sobre temas relacionados co programa. Dirixidos polo profesor, afectuararse de forma individual ou en grupos reducidos.
Objective test Proba final para aqueles alumnos/as que non superen a materia ao longo do curso.

Personalized attention
Methodologies
Introductory activities
Supervised projects
Description
Apoio a aqueles/as alumnos/as que teñan especial dificultade cos coñecementos previos de teoría económica e cos instrumentos matemáticos de análise.
Establecemento da temática dos traballos a realizar. Orientación nos contidos e nas fontes de información. Titoría sobre os avances dos traballos, presentación, conclusións, etc.
Asesoramento na sistemática de presentación. Uso de TICs. Formación de grupos de discusión.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech B3 C4 C8 Avaliarase de forma contínua, mediante control presencial, probas curtas e comentarios de textos. 40
Supervised projects B4 B5 B7 B9 C3 A avaliación terá en conta a temática tratada, o grao de síntese asi como as conclusións e coherencia das mesmas co procedemento de análise levado a cabo. 30
Objective test B1 B2 B9 Estas probas representan o 30% da nota final. 30
 
Assessment comments

Sources of information
Basic http://emprego.ceei.xunta.gal/ (). Consellería de Economía, emprego e industria.
http://www.ces-galicia.org/ (). Consello Económico e Social de Galicia.
http://www.ces.es (). Consello Social (España).
Mc. Connell , S.L. Brue y D.A. Macpherson (2007). Economía Laboral. Madrid
L. Toharia (1998). El mercado de trabajo en España. Madrid
J.A. Palacio Morena y C. Alvarez Aledo (2004). El mercado de trabajo: análisis y políticas. Madrid
L. Toharia (Director) (2005). El problema de la temporalidad en España: un diagnóstico. Madrid
Ll. Fina Sanglas (2001). El reto del empleo. Madrid
https://foroeconomicodegalicia.es/ (). Foro Económico de Galicia.
http://www.ige.eu (). Instituto Galego de Estatística.
http://www.ine.es (). Instituto Nacional de Estatística.
L. Toharia (Compilador) (2000). Los mercados transacionales de trabajo. Madrid
http://www.mitramiss.gob.es/es/el_ministerio/index.htm (). Ministerio de Trabajo, migraciones y seguridad social.
http://www.seg-social.es (). Seguridade Social.
http://www.sepe.es (). Servizo Público de Emprego Estatal.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.