Identifying Data 2016/17
Subject (*) Análise Contable Code 760492006
Study programme
Mestrado Universitario en Xestión e Dirección Laboral (Plan 2011)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía Financeira e Contabilidade
Coordinador
E-mail
Lecturers
Anido Martinez, Cristina
Ruiz Lamas, Fernando
E-mail
cristina.anido@udc.es
fernando.ruiz@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Xestionar todas as cuestións relativas ao ámbito das relacións laborais.
A14 Adquirir as habilidades necesarias para poñer en funcionamento un Servizo de Prevención Propio ou Alleo e xestionalo.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. CC1
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. CC2
Desenvolver os coñecementos, habilidades e aptitudes que permitan unha axeitada dirección e xestión laboral. AJ2
Desenvolver a capacidade de organización, planificación e toma de decisións. AJ14
Xestionar programas informáticos de aplicación no ámbito das relacións laborais. CC8
Adquirir coñecementos dabondo para unha axeitada organización laboral nos cadros de persoal. AJ2
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. CC1
CC2
CC3
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. BJ2
BJ3
BJ4
CC7
CC8
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. CC3
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. CC4

Contents
Topic Sub-topic
PARTE I. CONTABILIDAD
Principios básicos de Contabilidad
Plan General de Contabilidad (PYMES)
Marco conceptual de la Contabilidad
Desarrollo del marco conceptual
PARTE II. ANÁLISIS DE BALANCES Cuentas anuales y su función en la información sobre la gestión empresarial.
Análisis patrimonial
Análisis financiero
Análisis económico
Análisis de la cuenta de resultados
Rentabilidad del capital invertido y del accionista

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Directed discussion B2 B4 1 1.5 2.5
Case study A2 B3 C1 C3 C7 10 20 30
ICT practicals A14 C8 13 6.5 19.5
Multiple-choice questions A2 B2 B3 1 3 4
Oral presentation C2 C4 5 10 15
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Directed discussion Sobre un tema de actualidad económica empresarial
Case study Aplicación de los conceptos vistos a empresas reales
ICT practicals Manejo de herramientas informáticas para preparación de los casos y de las exposiciones
Multiple-choice questions Test sobre conocimientos adquiridos
Oral presentation Exposición en clase de los casos estudiados

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Case study
Description
Se guiará a cada un dos alumnos con relación as actividades propostas.

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá poñerse en contacto co profesor nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia se imparte, coa finalidade de fixar o devandito calendario.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Multiple-choice questions A2 B2 B3 Imprescindible superarlo 50
ICT practicals A14 C8 Imprescindible la herramienta excel para la realización del análisis. 20
Directed discussion B2 B4 Se valorará la participación 10
Oral presentation C2 C4 Utilizando las tecnologías de información y hoja de cálculo, así como su presentación en PP y oral. 20
 
Assessment comments
Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia:
Agás para as datas aprobadas na Xunta de Facultade no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá poñerse en contacto co profesor da materia nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia se imparte, coa finalidade de fixar o devandito calendario. As probas terán o mesmo formato que para os alumnos con dedicación a tempo completo.

Sources of information
Basic GONZALEZ PASCUAL, J. (2008). Análisis de la empres aa travé sde su información económico-financiera. Pirámide
AMAT SALAS, O (2000). Análisis Económico Financiero. Gestión

Complementary (). .
GARCIA LORENZO, R. VELAR MARTIIN, L.A. Y CANAÑDAS SANCHEZ, A.F. (). (). GARCIA LORENZO, R. VELAR MARTIIN, L.A. Y CANAÑDAS SANCHEZ, A.F. (). Análisis de los estados contables en el nuevo PGC 2008. . EXIC


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.