Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Análise Contable Código 760492006
Titulación
Mestrado Universitario en Xestión e Dirección Laboral (Plan 2011)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Peón Pose, David Olegario
Correo electrónico
david.peon@udc.es
Profesorado
Peón Pose, David Olegario
Correo electrónico
david.peon@udc.es
Web
Descrición xeral Introducir ao alumnado nos conceptos básicos relativos ao proceso de interpretación da información financeira.
Comprender os obxectivos e características dos estados contables publicados polas empresas.
Aplicar diferentes técnicas de análise para determinar a situación económica-financeira das empresas.
Identificar os datos relevantes para o proceso de toma de decisión dentro das empresas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Xestionar todas as cuestións relativas ao ámbito das relacións laborais.
A14 Adquirir as habilidades necesarias para poñer en funcionamento un Servizo de Prevención Propio ou Alleo e xestionalo.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B7 Desenvolver os coñecementos, habilidades e aptitudes que permitan unha idónea dirección e xestión laboral.
B8 Saber recoñecer os aspectos económicos da Seguridade Social e das Relacións Laborais.
B9 Desenvolver a capacidade de organización, planificación e toma de decisións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. CM1
Desenvolver os coñecementos, habilidades e aptitudes que permitan unha axeitada dirección e xestión laboral. AP2
BP7
BP8
Desenvolver a capacidade de organización, planificación e toma de decisións. AP14
BP9
Adquirir coñecementos dabondo para unha axeitada organización laboral nos cadros de persoal. AP2
BP8
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. CM3
CM8
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. BP2
BP3
BP4
CM7
CM8
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. CM3
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. CM4

Contidos
Temas Subtemas
PARTE I INTRODUCIÓN
Tema 1. Sistema de información contable 1.1 Concepto
1.2 Usuarios
1.3 Normalización
Tema 2. Análise contable 2.1 Información financeira
2.2 Información non financeira
2.3 Obxectivos da análise de estados financeiros
PARTE II ANÁLISE PATRIMONIAL E DA SITUACIÓN FINANCEIRA
Tema 3. Estrutura do balance 3.1 Concepto, elementos e clasificación
3.2 Limitacións
3.3 Análise da importancia relativa e da evolución
Tema 4. Equilibrio financeiro 4.1 Liquidez ou situación financeira a curto prazo
4.2 Solvencia ou situación financeira a longo prazo
PARTE III ANÁLISE DOS RESULTADOS E DA SITUACIÓN ECONÓMICA
Tema 5. Estrutura da conta de resultados 5.1 Concepto, elementos e clasificación
5.2 Limitacións
5.3 Análise da importancia relativa e da evolución
5.4 Corrente económica fronte a corrente financeira
Tema 6. Rendibilidade económica 6.1 Concepto
6.2 Desagregación
Tema 7. Valor engadido e o seu reparto 7.1 Concepto
7.2 Reparto
Tema 8. Rendibilidade financeira 8.1 Concepto
8.2 Desagregación

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral B2 B3 B7 B8 B9 C7 C8 8.5 15 23.5
Discusión dirixida B2 B4 B7 B8 2 4 6
Estudo de casos A2 B2 B3 B7 B8 C1 C3 C7 3 6 9
Prácticas a través de TIC A14 B2 B7 B9 C8 3 6 9
Presentación oral B4 B9 C4 2 2 4
Proba obxectiva A2 B2 B3 C1 1.5 3 4.5
Solución de problemas A2 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C7 4 9 13
Foro virtual B4 C1 C3 C4 0 2 2
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición, feita polos docentes, dos conceptos básicos necesarios para que o alumnado poida buscar solución aos problemas de análise contable tratados no programa.
Discusión dirixida Preparación dos temas formulados polos docentes e participación na discusión dos mesmos.
Estudo de casos Traballo individual ou en grupo, guiado polos docentes, para a resolución e discusión dun caso baseado en empresas reais.
Prácticas a través de TIC Uso da folla de cálculo para desenvolver a análise contable e emprego de ferramentas de presentación para a defensa de traballos.
Presentación oral Defensa durante as sesións de seguimento e presentación de traballos realizados.
Proba obxectiva Exame final sobre aspectos teóricos e prácticos.
Solución de problemas Resolución de casos prácticos, tanto na aula como fora dela, tanto individual como en grupo.
Foro virtual Utilización do foro de Moodle (Campus Virtual) para propor dúbidas e/ou responder ás preguntas dos compañeiros sobre calquera aspecto relacionado coa materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Prácticas a través de TIC
Discusión dirixida
Estudo de casos
Presentación oral
Descrición
A atención personalizada (titorías individuais e grupais) desenvolverase mediante videoconferencias en Teams.

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario e titorías compatible coa súa dedicación. Dito alumnado deberá pórse en contacto co profesor nos primeiros dez días do curso.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A2 B2 B3 C1 A fin de curso, no día e hora fixados polo centro, realizarase un exame dos contidos teóricos e prácticos. 60
Solución de problemas A2 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C7 Puntuarase a realización de tarefas e probas aleatorias de avaliación, e/ou a realización de casos prácticos de análise de información contable, individuais ou en grupo, que poderán ser presentados oralmente. 40
 
Observacións avaliación

Avaliación da primeira oportunidade

Na primeira oportunidade a avaliación estará composta por: 1) Tarefas e probas a partir das sesións maxistrais, e/ou resolución de casos prácticos individuais ou en grupos de traballo, que poderán ser presentados oralmente (puntuación total avaliación continua: 40%); 2) Exame dos contidos teóricos e prácticos da asignatura na data fixada polo centro (60%).

Avaliación da segunda oportunidade

Na segunda oportunidade, para poder recuperar
a avaliación continua da primeira oportunidade, tomarase a maior entre:

a) Cualificación acadada
ao longo do curso nas metodoloxías de avaliación continua (40%); máis a
cualificación acadada na proba obxectiva da segunda oportunidade (60%).  

b) Exclusivamente pola cualificación acadada
na proba obxectiva da segunda oportunidade (100%)

Avaliación adiantada 

No caso de que ao alumno se lle conceda unha
oportunidade de "avaliación adiantada", e soamente neste caso,
realizarase unha proba oral e/ou escrita encamiñada a avaliar todas as
competencias e contidos propios da materia.

Cualificación de non presentado.

Considerarase como Non presentado ao alumnado que:

a) non se presente á proba do período oficial de avaliación.

b) só participe de actividades de avaliación continua que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada.

Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia. 

Segundo a normativa, dito alumnado deberá comunicar a súa situación ao docente nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia se imparte. Seguirá o mesmo sistema de avaliación, coas seguintes particularidades: a súa participación activa terá lugar mediante o foro virtual e, agás para as datas aprobadas na Xunta de Facultade no que compete á proba obxectiva, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible co plan de traballo da materia e coa súa dedicación.

Condicións de realización dos exames

Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información, non autorizado previamente polo docente. 

A
realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente
a cualificación de suspenso '0' na materia na
convocatoria correspondente, invalidando así calquera calificación obtida en todas as actividades de
avaliación de cara a convocatoria extraordinaria


Fontes de información
Bibliografía básica Corona Romero, E.; Bejarano Vázquez, V. (2014). Análisis de estados financieros individuales y consolidados. UNED
Muñoz Merchante, Á. (2009). Análisis de estados financieros: ejercicios y test. Madrid: Ediciones Académicas
Flores, F.; Cortijo, V.; Flores, F. (2009). Análisis de estados financieros: fundamentos teóricos y casos prácticos. Pearson Educación
Muñoz Merchante, Á. (2009). Análisis de estados financieros: teoría y práctica. Madrid: Ediciones Académicas
González Pascual, J. (2008). Análisis de la empresa a través de su información económico-financiera. Fundamentos teóricos y aplicaciones. Madrid: Pirámide
González Pascual, J. (2008). Análisis de la empresa a través de su información económico-financiera: aplicaciones prácticas. Madrid: Pirámide
Archel Domench, P.; Lizarraga Dallo, F.; Sánchez Alegría, S.; Cano Rodríguez, M. (2018). Estados contables. Elaboración, análisis e interpretación. Madrid: Pirámide. 6ª ed.

Bibliografía complementaria Rodríguez Morales, L. (2012). Análisis de estados financieros: un enfoque en la toma de decisiones. México: McGraw-Hill
Label, W.A.; De León, J. (2015). Contabilidad para no contables. Madrid: Pirámide
Llorente Olier, José Ignacio (2017). Elaboración y presentación de informes económico-financieros y reporting. Madrid: Centro de Estudios Financieros
Soriano, M.J.; Amat, O. (coord.) (2010). Introducción a la contabilidad y las finanzas. Barcelon: Profit
Lev, B., Gu, F. (2016). The end of accounting and the path forward for investors and managers. Wiley


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Nesta materia, a entrega dos traballos documentais realizarase a través de Moodle (Campus Virtual), en formato dixital sen necesidade de imprimilos.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías