Identifying Data 2017/18
Subject (*) Strategic Management of Human Resources Code 760492014
Study programme
Mestrado Universitario en Xestión e Dirección Laboral (Plan 2011)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Empresa
Coordinador
Garcia Nuñez, Moises Alberto
E-mail
moises.alberto.garcia@udc.es
Lecturers
Garcia Nuñez, Moises Alberto
Vez Vazquez, Juan Carlos
E-mail
moises.alberto.garcia@udc.es
juan.carlos.vez@udc.es
Web http://www.fct.udc.es
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A8 Adquirir coñecementos para unha idónea organización laboral nos cadros de persoal.
A9 Tomar decisións e buscar solucións consensuadas a problemas complexos relativos á situación socio-laboral da empresa.
A10 Seleccionar as opcións estratéxicas de Recursos Humanos máis acomodadas á contorna multidisciplinar da empresa.
A11 Elaborar planes de Recursos Humanos, coherentes co obxectivo a acadar.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B7 Desenvolver os coñecementos, habilidades e aptitudes que permitan unha idónea dirección e xestión laboral.
B9 Desenvolver a capacidade de organización, planificación e toma de decisións.
B12 Seleccionar e confeccionar os contratos de traballo adecuados a cada situación laboral.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecementos da capacidade das persoas como fonte potencial de vantaxes competitivas para as empresas. AJ8
AJ9
AJ10
AJ11
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ12
CC1
CC4
Comprensión, dende unha perspectiva estratéxica, da dirección de persoas nas empresas. AJ10
BJ2
BJ3
BJ4
CC4
Análise da consistencia interna e externa da estratexia relativa ás persoas. AJ10
BJ2
BJ3
BJ4
BJ7
BJ9
CC4
Capacidades para formular e implantar estratexias relativas ás persoas que axuden ás empresas a obter unha vantaxe competitiva sostible. AJ10
BJ2
BJ3
BJ4
BJ7
BJ9
CC4
Conciencia das repercusións das decisións no ámbito do persoal sobre os participantes individuais e a sociedade. AJ10
BJ2
BJ3
BJ4
BJ7
BJ9
CC4

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. A xestión das persoas 1. A xestión estratéxica das persoas
2. Creación de valor a través das persoas
3. Variables da xestión estratéxica das persoas
Tema 2. Modelos de dirección 1. Modelos de dirección tradicionais
2. Novos modelos de dirección
3. Implicacións dos novos modelos de dirección
Tema 3. A xestión dos riscos psicosociais 1. Estrés
2. Burnout
3. Mobbing
tema 4. A xestión de persoas na práctica Conferencias de ponentes externos relacionados coa xestión e dirección de RRHH.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B12 C1 C4 2 16 18
Problem solving A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B12 C1 C4 10 20 30
Guest lecture / keynote speech A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B12 C1 C4 9 18 27
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test
Problem solving
Guest lecture / keynote speech Presentación e explicación por parte do profesor dos temas incluídos no programa con apoio das TIC. As presentacións realizaranse fomentando a participación do alumnado, facendo que este adopte un papel protagonista no proceso de ensinanza-aprendizaxe. Ademais, profesionais do mundo da empresa impartirán conferencias para acercar ó alumnado o máximo posible á realidade empresarial.

Personalized attention
Methodologies
Description


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B12 C1 C4 Participación nas actividades desenvolvidas no aula tanto nas clases teóricas como prácticas (40% da cualificación) 40
Objective test A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B12 C1 C4 Exame de coñecementos (60% da cualificación) 60
 
Assessment comments


A avaliación continua terá en conta a participación nas clases teóricas, así como todas as actividades desenvolvidas polo alumnado nas clases teóricas ou prácticas.


Avaliación continua: 50% da cualificación.


A avaliación dos coñecementos teóricos realizarase mediante un exame.


Exame: 50% da cualificación.


Para poder sumar a y b é necesario que o alumnado obteña como mínimo un 2 sobre 5 no exame teórico. A nota agregada deberá ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10 para poder superar a materia.


Sources of information
Basic

Complementary

Gómez-Mejía, L..; Balkin, D.; Cardy, R. (2008) “Gestión de recursos humanos” Pearson-Prentice Hall, 5º edición.

Chiavenato, I (2007)”Administración de recursos humanos: el capital humano de las organizaciones” McGraw Hill.

De la Calle Durán, M.C., Ortiz de Urbina Criado, M (2004). “Fundamentos de recursos humanos”. Pearson Educación, Madrid.

Albizu, E.; Landeta, J. (coord.) (2001) "Dirección estratégica de los recursos humanos: teoría y práctica" Pirámide.

Bonache, J.; Cabrera, Á. (2006) "Dirección de personas: evidencias y perspectivas para el siglo XXI " Prentice Hall.

Dolan, S.; Valle, R. (2007) "La gestión de los recursos humanos: como atraer, retener y desarrollar con éxito el capital humano en tiempos de transformación " McGraw-Hill.

Sastre, M.Á.; Aguilar, E.Mª (2003) "Dirección de recursos humanos. Un enfoque estratégico" McGraw-Hill.

Valle, R.J. (coord.) (2004) "La gestión estratégica de los recursos humanos" Pearson Educación.

García-Tenorio, J.; Sabater, R. (Coordinadores) (2004) "Fundamentos de dirección y gestión de recursos humanos" Thomson.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.