Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Dirección Estratéxica de RRHH Código 760492014
Titulación
Mestrado Universitario en Xestión e Dirección Laboral (Plan 2011)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Empresa
Coordinación
Garcia Nuñez, Moises Alberto
Correo electrónico
moises.alberto.garcia@udc.es
Profesorado
Garcia Nuñez, Moises Alberto
López Cabarcos, Ángeles
Vez Vázquez, Juan Carlos
Correo electrónico
moises.alberto.garcia@udc.es
angeles.lopez.cabarcos@usc.es
juan.carlos.vez@udc.es
Web http://www.fct.udc.es
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A8 Adquirir coñecementos para unha idónea organización laboral nos cadros de persoal.
A9 Tomar decisións e buscar solucións consensuadas a problemas complexos relativos á situación socio-laboral da empresa.
A10 Seleccionar as opcións estratéxicas de Recursos Humanos máis acomodadas á contorna multidisciplinar da empresa.
A11 Elaborar planes de Recursos Humanos, coherentes co obxectivo a acadar.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B7 Desenvolver os coñecementos, habilidades e aptitudes que permitan unha idónea dirección e xestión laboral.
B9 Desenvolver a capacidade de organización, planificación e toma de decisións.
B12 Seleccionar e confeccionar os contratos de traballo adecuados a cada situación laboral.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecementos da capacidade das persoas como fonte potencial de vantaxes competitivas para as empresas. AP8
AP9
AP10
AP11
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP12
CM1
CM4
Comprensión, dende unha perspectiva estratéxica, da dirección de persoas nas empresas. AP10
BP2
BP3
BP4
CM4
Análise da consistencia interna e externa da estratexia relativa ás persoas. AP10
BP2
BP3
BP4
BP7
BP9
CM4
Capacidades para formular e implantar estratexias relativas ás persoas que axuden ás empresas a obter unha vantaxe competitiva sostible. AP10
BP2
BP3
BP4
BP7
BP9
CM4
Conciencia das repercusións das decisións no ámbito do persoal sobre os participantes individuais e a sociedade. AP10
BP2
BP3
BP4
BP7
BP9
CM4

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. A xestión das persoas 1. A xestión estratéxica das persoas
2. Creación de valor a través das persoas
3. Variables da xestión estratéxica das persoas
Tema 2. Modelos de dirección 1. Modelos de dirección tradicionais
2. Novos modelos de dirección
3. Implicacións dos novos modelos de dirección
Tema 3. A xestión dos riscos psicosociais 1. Estrés
2. Burnout
3. Mobbing
Tema 4. A xestión de persoas na práctica Conferencias de ponentes externos relevantes no ámbito da xestión de persoas.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B12 C1 C4 2 16 18
Solución de problemas A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B12 C1 C4 10 20 30
Sesión maxistral A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B12 C1 C4 9 18 27
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva
Solución de problemas
Sesión maxistral Presentación e explicación por parte do profesor dos temas incluídos no programa con apoio das TIC. As presentacións realizaranse fomentando a participación do alumnado, facendo que este adopte un papel protagonista no proceso de ensinanza-aprendizaxe. Ademais, profesionais do mundo da empresa impartirán conferencias para acercar ó alumnado o máximo posible á realidade empresarial.

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B12 C1 C4 Participación nas actividades desenvolvidas no aula tanto nas clases teóricas como prácticas (40% da cualificación) 40
Proba obxectiva A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B12 C1 C4 Exame de coñecementos (60% da cualificación) 60
 
Observacións avaliación


A avaliación continua terá en conta a participación nas clases teóricas, así como todas as actividades desenvolvidas polo alumnado nas clases teóricas ou prácticas.


Avaliación continua: 40% da cualificación.


A avaliación dos coñecementos teóricos realizarase mediante un exame.


Exame: 60% da cualificación.


Para poder sumar a y b é necesario que o alumnado obteña como mínimo un 2 sobre 5 no exame teórico. A nota agregada deberá ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10 para poder superar a materia.


Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria

Gómez-Mejía, L..; Balkin, D.; Cardy, R. (2008) “Gestión de recursos humanos” Pearson-Prentice Hall, 5º edición.

Chiavenato, I (2007)”Administración de recursos humanos: el capital humano de las organizaciones” McGraw Hill.

De la Calle Durán, M.C., Ortiz de Urbina Criado, M (2004). “Fundamentos de recursos humanos”. Pearson Educación, Madrid.

Albizu, E.; Landeta, J. (coord.) (2001) "Dirección estratégica de los recursos humanos: teoría y práctica" Pirámide.

Bonache, J.; Cabrera, Á. (2006) "Dirección de personas: evidencias y perspectivas para el siglo XXI " Prentice Hall.

Dolan, S.; Valle, R. (2007) "La gestión de los recursos humanos: como atraer, retener y desarrollar con éxito el capital humano en tiempos de transformación " McGraw-Hill.

Sastre, M.Á.; Aguilar, E.Mª (2003) "Dirección de recursos humanos. Un enfoque estratégico" McGraw-Hill.

Valle, R.J. (coord.) (2004) "La gestión estratégica de los recursos humanos" Pearson Educación.

García-Tenorio, J.; Sabater, R. (Coordinadores) (2004) "Fundamentos de dirección y gestión de recursos humanos" Thomson.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías