Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) A Simulación como ferramenta de deseño de políticas de RRHH Código 760492015
Titulación
Mestrado Universitario en Xestión e Dirección Laboral (Plan 2011)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Empresa
Coordinación
Sánchez Fernández, Maria Dolores
Correo electrónico
maria.sanchezf@udc.es
Profesorado
Sánchez Fernández, Maria Dolores
Correo electrónico
maria.sanchezf@udc.es
Web http://http://mariadoloressanchezfernandez.blogspot.com.es/p/recursos-humanos-20.html
Descrición xeral Contidos relacionados coa práctica realizada na empresa no entorno aos Recursos Humanos

Competencias do título
Código Competencias do título
A8 Adquirir coñecementos para unha idónea organización laboral nos cadros de persoal.
A9 Tomar decisións e buscar solucións consensuadas a problemas complexos relativos á situación socio-laboral da empresa.
A10 Seleccionar as opcións estratéxicas de Recursos Humanos máis acomodadas á contorna multidisciplinar da empresa.
A11 Elaborar planes de Recursos Humanos, coherentes co obxectivo a acadar.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B7 Desenvolver os coñecementos, habilidades e aptitudes que permitan unha idónea dirección e xestión laboral.
B9 Desenvolver a capacidade de organización, planificación e toma de decisións.
B12 Seleccionar e confeccionar os contratos de traballo adecuados a cada situación laboral.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Realizar de forma axeitada el proceso de xestión e selección na empresa AP8
AP9
AP10
AP11
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP7
BP9
BP12

Contidos
Temas Subtemas
1. Análise do posto e planificación dos recursos humanos.
2. O reclutamento, selección e orientación dos recursos humanos
3. Formas actuáis de xestionar os recursos humanos
4. As novas tecnoloxías e os recursos humanos.
1. Análise do posto e planificación dos recursos humanos.
2. O reclutamento, selección e orientación dos recursos humanos
3. Formas actuáis de xestionar os recursos humanos
4. As novas tecnoloxías e os recursos humanos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B12 9 15 24
Sesión maxistral A8 A10 A11 B1 B2 9 9 18
Xogo de rol (role playing) A9 A10 A11 B1 B7 B9 B12 10 10 20
Aprendizaxe colaborativa A8 A9 A10 A11 B7 B9 3 8 11
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC Realizaránse prácticas individuais por meio das TIC`s
Sesión maxistral Explicaránse os principáis conceptos teóricos.
Aprendizaxe colaborativa Realizaráse o traballo en grupo mediante a utilización das TIC´s

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Prácticas a través de TIC
Xogo de rol (role playing)
Descrición
Prácticas simuladas en grupo e titorias en grupo e individuais para toda tipoloxía de alumnado

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa A8 A9 A10 A11 B7 B9 Prácticas por subgrupos mediante a colaboración en tarefas 20
Prácticas a través de TIC A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B12 Prácticas individuais utilizando as TICS 50
Xogo de rol (role playing) A9 A10 A11 B1 B7 B9 B12 Prácticas en grupo mediante simulación 30
 
Observacións avaliación
Pódese superar a asignatura por medio de duas vertentes:

Opción 1: Superando a proba de examen (calificación 100%) examen

Opción 2: Superando as diferentes actividades de evaluación continua (en grupo, individuais, colaborativas, tics). Establécese un traballo autónomo do 50% das prácticas fora da aula e un traballo autónomo e/o colaborativo que constitúe o 50% da nota desenrolando as actividades anunciadas nas plataformas online e nas clases presenciais. (100% evaluación contínua que constitúe: 50% traballo autónomo non presencial - 50% traballo autónomo e/ou en grupo mixto).

A opción 1 escollese fazer un examen extenso en que se evalúa toda a materia e todas as actividades do curso. Pódese ter o 100% da nota.

A opción 2 escollese fazer as actividades de evaluación contínua, correspondendo a nota a suma da cualificación de todas as actividades. No caso de que non supere esta evaluación contínua ten que someterse a opción 1 de superación da asignatura (ver especificacións). No caso de superar a evaluación continua e optar por facer o exame, como no exame establécense todas as actividades e materia do curso, automáticamente eliminase a evaluación continua e a nota definitiva contituese por a nota do exame, sendo esta nota a que se conten nas actas da asignatura, sexa esta maior ou menor que a nota da evaluación contínua.

O alumnado con reconocimiento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia deberá someterse á opción 1 "superando a proba de examen (calificación 100%)" examen, nas convocatorias oficiais.

A asignatura dispón de duas convocatorias, a primeira convocatoria terá opción de poder desenrrolar a evaluación continua (opción 2) (mediante a realización das actividades nos prazos estipulados) ou ben a proba examen (opción 1), segundo se especifica en párrafos anteriores.

Na segunda convocatoria o alunado so podrá ter opción a proba examen (opción 1) por superar os prazos establecidos para a realización axeitada da avaliación continua. Ou ben en outras convocatorias extraordinarias establecidas na universidade, que sexan adicionais, nas cuais non se cumpran os prazos establecidos na opción 2, só se poderá ter acceso a opción 1 (exame).

Fontes de información
Bibliografía básica Granjo Aguilar, Jesús (2009). Como hacer un plan estratégico de Recursos Humanos. Netbiblo
Rosaura Alastruey (2009). Empleo 2.0. Editorial UOC
Sánchez Fernández, María Dolores (2013). Gestion de recursos humanos. Madrid: Editorial CEP
coordinadores, María González Menéndez, Rodolfo Gutiérrez Palacios, Miguel Martínez Lucio (2011). Gestión de recursos humanos : contexto y políticas. Navarra : Civitas
Fernández López, Javier. (2002). Gestionar la confianza un modelo integrador de las políticas de marketing y gestión de personas para alcanzar la excelencia. Madrid : Pearson Educación
Simon L. Dolan, Ramón Valle Cabrera, Susan E. Jackson y Randall S. Schuler (2007). La gestión de los recursos humanos. Madrid: McGRAW-HILL
Harvard Business School Publishing (2010). Leadership and Team Simulation: Everest facilitator´s guide. Harvard Business School Publishing
William Rice, Susan Smith (2010). Moodle : desarrollo de cursos e-learning. Madrid : Anaya Multimedia
Roldán Martínez, David. (2010). Moodle VS Sakai : Integración de Servicios y Aplicaciones. Madrid : Creaciones Copyright
Caldas, María Eugenia, Lacalle Guillermo, Carrión Reyes (2012). Políticas de desarrollo de recursos humanos, promoción y control. Editex
William Rice, Susan Smith (2011). Técnicas de enseñanza con Moodle 2.0. Madrid: Anaya


 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías