Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) A Simulación como ferramenta de deseño de políticas de RRHH Código 760492015
Titulación
Mestrado Universitario en Xestión e Dirección Laboral (Plan 2011)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Empresa
Coordinación
Sánchez Fernández, Maria Dolores
Correo electrónico
maria.sanchezf@udc.es
Profesorado
Sánchez Fernández, Maria Dolores
Correo electrónico
maria.sanchezf@udc.es
Web http://http://mariadoloressanchezfernandez.blogspot.com.es/p/recursos-humanos-20.html
Descrición xeral Contidos relacionados coa práctica realizada na empresa no entorno aos Recursos Humanos
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Se mantienen

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Manteñense todas.
- Prácticas a través das TICS
- Sesión Maxistral
- Aprendizaxe colaborativo
- Aprendizaxe servizo

*Metodoloxías docentes que se modifican

Manteñense non se modifican


3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Correo electrónico: diario. De utilidade para facer consultas, solicitar reunións virtuais para resolver dúbidas e seguir o traballo de avaliación continua.
Moodle: semanal. Incorporaranse diferentes tipos de materiais para estudar o tema. Este medio empregarase para realizar actividades de avaliación continua. Este medio utilizarase para a dinamización mediante o uso de foros de discusión para resolver dúbidas e realizar as actividades de avaliación continua.
Equipos: semanais. Unha sesión semanal, onde se presentarán conceptos teóricos e abordaranse cuestións relacionadas con eles. Esta sesión terá lugar na franxa horaria asignada á materia no calendario de aulas do profesorado.

4. Modificacións na avaliación

Ningunha

*Observacións de avaliación:

Os profesores encargados desta materia poñerán a disposición dos estudantes as normas para o desenvolvemento dos traballos propostos para a súa avaliación continua.
Considérase que un alumno está dentro da avaliación continua e, polo tanto, aplicarase o esquema de avaliación anterior se realizou os traballos no período escolar nas datas fixadas para o seu desenvolvemento.
Para aprobar a materia, a nota final debe ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10.
Na segunda oportunidade, os estudantes suspendidos terán que entregar unha versión mellorada dos traballos indicados polo profesor asignado, entregaranse 7 días antes da data oficial do exame. Unha vez publicadas as notas, os estudantes deberán poñerse en contacto co profesor asignado durante un máximo de 2 días despois de que as notas sexan publicadas para que poidan indicar as orientacións adecuadas para os estudantes. O día do exame, fixado pola UDC, o alumno poderá ser convocado para responder a unha serie de preguntas do traballo presentado e / ou preguntas teóricas, plantexadas polo seu profesor, a través de Equipos (procedendo á gravación da devandita sesión). Os estudantes a tempo parcial e a xornada completa aplicarán o mesmo sistema de avaliación.
Lembra que calquera estudante sorprendido ao realizar as probas de avaliación continua mediante calquera procedemento fraudulento terá asignada unha nota de cero na devandita actividade de avaliación continua (tanto na primeira como na segunda oportunidade)
As regras establecidas para estudantes xerais son as mesmas que para estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial, exención académica de exención de asistencia ou calquera outro tipo de corpo recoñecido.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Manteñense

Competencias do título
Código Competencias do título
A8 Adquirir coñecementos para unha idónea organización laboral nos cadros de persoal.
A9 Tomar decisións e buscar solucións consensuadas a problemas complexos relativos á situación socio-laboral da empresa.
A10 Seleccionar as opcións estratéxicas de Recursos Humanos máis acomodadas á contorna multidisciplinar da empresa.
A11 Elaborar planes de Recursos Humanos, coherentes co obxectivo a acadar.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B7 Desenvolver os coñecementos, habilidades e aptitudes que permitan unha idónea dirección e xestión laboral.
B9 Desenvolver a capacidade de organización, planificación e toma de decisións.
B12 Seleccionar e confeccionar os contratos de traballo adecuados a cada situación laboral.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Realizar de forma axeitada o proceso de xestión e selección na empresa AP8
AP9
AP10
AP11
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP7
BP9
BP12

Contidos
Temas Subtemas
1. Simulación. O CV
2. Simulación. Entrevista e presentación
3 Simulación. Políticas de RRHH
1. Simulación. O CV
2. Simulación. Entrevista e presentación
3 Simulación. Políticas de RRHH

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B12 9 15 24
Sesión maxistral A8 A10 A11 B1 B2 9 9 18
Aprendizaxe colaborativa A9 A10 A11 B1 B7 B9 B12 10 10 20
Aprendizaxe servizo A8 A9 A10 A11 B7 B9 3 8 11
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC Realizaránse prácticas individuais por meio das TIC`s
Sesión maxistral Explicaránse os principáis conceptos teóricos.
Aprendizaxe colaborativa Faránse simulacións asumindo diferentes roles e traballarase en colaboración mediante grupos.
Aprendizaxe servizo Realizaráse o traballo en grupo mediante a utilización das TIC´s e colaboración coas entidades de tercer sector.

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe servizo
Prácticas a través de TIC
Aprendizaxe colaborativa
Descrición
Prácticas simuladas en grupo e titorias en grupo e individuais para toda tipoloxía de alumnado
mediante a utilización do Moodle, teams e correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Aprendizaxe servizo A8 A9 A10 A11 B7 B9 Prácticas por subgrupos mediante a colaboración en tarefas 20
Prácticas a través de TIC A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B12 Prácticas individuais utilizando as TICS 50
Aprendizaxe colaborativa A9 A10 A11 B1 B7 B9 B12 Prácticas en grupo mediante simulación 30
 
Observacións avaliación
Supérase a asignatura por medio da avaliación continua:

Superando as diferentes actividades de avaliación continua (en grupo, individuais, colaborativas e mediante as TICS). Establécese un traballo autónomo do 50% das prácticas fora da aula e un traballo autónomo e/o colaborativo que constitúe o 50% da nota desenrolando as actividades anunciadas nas plataformas online que corresponde coa entrega nos días lectivos de clase. (100% avaliación contínua que constitúe: 50% traballo autónomo non presencial e o 50% traballo autónomo e/ou en grupo mixto).

Escollese fazer as actividades de avaliación contínua, correspondendo a nota a suma da cualificación de todas as actividades.


Os profesores encargados desta materia poñerán a disposición dos estudantes as normas para o desenvolvemento dos traballos propostos para a súa avaliación continua.
Considérase que o alumnado está dentro da avaliación continua e, polo tanto, aplicarase o esquema de avaliación anterior se realizou os traballos no período lectivo nas datas fixadas para o seu desenvolvemento e entrega.
Para aprobar a materia, a nota final debe ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10.
Na segunda oportunidade, os estudantes suspendidos terán que entregar unha versión mellorada dos traballos indicados polo profesor asignado, entregaranse o traballo/s 7 días antes da data oficial do exame. Unha vez publicadas as notas da primeira oportunidade, os estudantes deberán poñerse en contacto co profesor asignado nun máximo de 2 días despois de que as notas sexan publicadas, para que o profesorado poida indicar as orientacións adecuadas para os estudantes. O día do exame, fixado pola UDC, o alumnado poderá ser convocado para responder a unha serie de preguntas do traballo presentado e / ou preguntas teóricas, plantexadas polo seu profesor, a través de TEAMS (procedendo á gravación da devandita sesión). Os estudantes a tempo parcial e a xornada completa, estudiantado de dispensa académica e outra tipoloxía de alumnado recoñecida, aplicarán o mesmo sistema de avaliación.
Lembrase que calquera estudante sorprendido ao realizar as probas de avaliación continua mediante calquera procedemento fraudulento terá asignada unha nota de cero na devandita actividade de avaliación continua (tanto na primeira como na segunda oportunidade)
As regras establecidas para estudantes xerais son as mesmas que para estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial, exención académica de exención de asistencia ou calquera outro tipo de alumnado recoñecido.
O seguimento e avaliación continua por parte dos alumnos realízase durante o período lectivo das clases, así como a impartición, clases impartidas por profesores. Os estudantes deberán completar as actividades de avaliación continua segundo as regras e datas establecidas polos profesores para calcular as datas fixadas para a primeira oportunidade. Para a segunda oportunidade, o alumnado debe ter seguido a docencia durante o curso (datas escolares para a docencia), ter entregado e realizado actividades de avaliación continua para que poidan mellorar na segunda oportunidade segundo as instrucións do profesorado.

Fontes de información
Bibliografía básica Granjo Aguilar, Jesús (2009). Como hacer un plan estratégico de Recursos Humanos. Netbiblo
Rosaura Alastruey (2009). Empleo 2.0. Editorial UOC
Sánchez Fernández, María Dolores (2013). Gestion de recursos humanos. Madrid: Editorial CEP
coordinadores, María González Menéndez, Rodolfo Gutiérrez Palacios, Miguel Martínez Lucio (2011). Gestión de recursos humanos : contexto y políticas. Navarra : Civitas
Fernández López, Javier. (2002). Gestionar la confianza un modelo integrador de las políticas de marketing y gestión de personas para alcanzar la excelencia. Madrid : Pearson Educación
Simon L. Dolan, Ramón Valle Cabrera, Susan E. Jackson y Randall S. Schuler (2007). La gestión de los recursos humanos. Madrid: McGRAW-HILL
Harvard Business School Publishing (2010). Leadership and Team Simulation: Everest facilitator´s guide. Harvard Business School Publishing
William Rice, Susan Smith (2010). Moodle : desarrollo de cursos e-learning. Madrid : Anaya Multimedia
Roldán Martínez, David. (2010). Moodle VS Sakai : Integración de Servicios y Aplicaciones. Madrid : Creaciones Copyright
Caldas, María Eugenia, Lacalle Guillermo, Carrión Reyes (2012). Políticas de desarrollo de recursos humanos, promoción y control. Editex
William Rice, Susan Smith (2011). Técnicas de enseñanza con Moodle 2.0. Madrid: Anaya


 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol" nesta materia deberán terse en conta as seguintes recomendacións: 1.- A entrega dos documentos porducidos nos obradoiros das sesión presenciais que se realicen nesta materia: 1.1. Faranse en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Entregaranse a través da plataforma moodle, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos 2.- Se o alumno ten a dispensa que contempla a udc para non a asistir as sesións presenciais, as produccións requeridas para a súa avaliación se farán todas agrupadas nunha única entrega en papel e para facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural de forma que non se empregen plásticos e a impresión a dobre cara. 3.- Nesta materia traballaráse para incorporar a perspectiva de xénero e identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influir na contorna para fomentar valores de respecto e igualdade. 4. Tamén facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria, adaptando para elo a metodología de ensinanza- aprendizaxe e a avaliación a cada caso particular.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías