Identifying Data 2015/16
Subject (*) Xestión do coñecemento Code 760492016
Study programme
Mestrado Universitario en Xestión e Dirección Laboral (Plan 2011)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Análise Económica e Administración de Empresas
Coordinador
Alonso Seoane, Maria Jesus
E-mail
maria.alonso.seoane@udc.es
Lecturers
Alonso Seoane, Maria Jesus
E-mail
maria.alonso.seoane@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Xestionar todas as cuestións relativas ao ámbito das relacións laborais.
A8 Adquirir coñecementos para unha idónea organización laboral nos cadros de persoal.
A9 Tomar decisións e buscar solucións consensuadas a problemas complexos relativos á situación socio-laboral da empresa.
A10 Seleccionar as opcións estratéxicas de Recursos Humanos máis acomodadas á contorna multidisciplinar da empresa.
A11 Elaborar planes de Recursos Humanos, coherentes co obxectivo a acadar.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
B1, B2, B3, B4, B5 AJ2
AJ8
AJ9
AJ10
AJ11
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
CC1
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8
A2, A8, A10, A11 AJ2
AJ8
AJ10
AJ11
C1, C4, C5, C6, C7, C8 CC1
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
- Marco teórico
- Conceptos claves
- Recursos intanxibles e problemas de medida
- Sistemas de xestión de coñecemento
- Mapas de conoñecemento
- Xestión de competencias

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Collaborative learning A10 A11 B1 B3 B4 B5 C4 C5 C6 C8 3 0 3
Oral presentation A9 A11 B2 B4 B5 C1 C4 1 1 2
Workbook A8 A9 A10 A11 B1 B3 B4 C1 C4 C5 C6 C8 1 0 1
Directed discussion A2 A10 B4 B5 C1 C5 C6 C7 C8 5 10 15
Introductory activities A2 A8 A9 A10 A11 B2 B3 B5 C4 C5 C7 C8 4 4 8
Research (Research project) A2 A8 A10 B1 B4 C5 C6 C7 C8 2 20 22
Field trip A2 A8 A9 A10 A11 B2 B5 C1 C8 2 20 22
Document analysis B1 B3 B4 B5 C1 C5 C6 C7 C8 0 4 4
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Collaborative learning Traballos en grupos pequenos
Oral presentation Presentación e defensa pública dos traballos
Workbook Lecturas recomendadas de capitulos de libro
Directed discussion Debate na clase sobre cada tema exposto
Introductory activities Explicacións previas sobre qué facer y cómo
Research (Research project) Elaboración dun proxecto
Field trip Recllida de información para a futura elaboración de mapas
Document analysis Lecturas de artígos e libros

Personalized attention
Methodologies
Research (Research project)
Field trip
Description
Explicación na clase, elaboración e redacción dos alumnos dun caso práctico
Reparto de tarefas e recolección de datos

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Document analysis B1 B3 B4 B5 C1 C5 C6 C7 C8 Comprensión das fontes manexadas e puntualidade nas entregas. 5
Collaborative learning A10 A11 B1 B3 B4 B5 C4 C5 C6 C8 Avaliada en tutoria e nas exposicións 15
Oral presentation A9 A11 B2 B4 B5 C1 C4 Exposición na clase. 10
Workbook A8 A9 A10 A11 B1 B3 B4 C1 C4 C5 C6 C8 Indicadores: puntualidade na entrega, análise, síntese e sentido crítico 10
Directed discussion A2 A10 B4 B5 C1 C5 C6 C7 C8 Avaliada como indicador de actitude e mediante por intervencions non obrigatorias 10
Research (Research project) A2 A8 A10 B1 B4 C5 C6 C7 C8 Indicadores: dificultades asumidas, originalidade, estructuración, claridade e calidade da redacción. 25
Field trip A2 A8 A9 A10 A11 B2 B5 C1 C8 Habilidades para xerar confianza nos destinatarios das enquisas.
Habilidades no manexo das técnicas.
25
 
Assessment comments

Opción A: (Con menos de 22 alumnos matriculados): A avaluación é contínua na convocatoria de maio.


Observación:


Restaránse dous puntos da siguiente convocatoria a aqueles alumnos que mostren falta de competencia: honestidade; visibilizada en accións como copiar nun exámen, entregar traballos de anos anteriores, copiarse ou non citar fontes. Esta, ao igual que todas as competencias derivadas de actitudes serán expostas aos alumnos de forma detallada, pois non caben en esta aplicación.


OPCIÓN B:  (Con más de 22 alumnos matriculados)


- 100% da nota provirá dun examen teórico.


Ambas opcions están suxeitas ás mismas condiciós xerais e observacións, tanto en maio como en xullo.


Sources of information
Basic (). .
(). .
RIVEROLA, P Y MUÑOZ- SECA, B. (2003). Del buen pensar y mejor hacer. Mejora permanente y gestión del conocimiento. Mc Graw Hill
Varios (). Gestión del conocimento. Deusto
VALHONDO, D (). Gestión del conocimiento, del mito a la realidad. Díaz de Santos
CARBALLO, R. (). Innovación y Gestión del Conocimiento. Díaz de Santos
CLAVER CORTÉS, E. y ZARAGOZA SÁEZ, P. C. (). La Dirección de RRHH en Organizaciones inteligentes. Una evidencia empírica desde la dirección del conocimiento.


 

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Ter cursado técnicas de investigación social para a parte do traballo de campo.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.