Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Xestión do coñecemento Código 760492016
Titulación
Mestrado Universitario en Xestión e Dirección Laboral (Plan 2011)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Análise Económica e Administración de Empresas
Coordinación
Alonso Seoane, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.alonso.seoane@udc.es
Profesorado
Alonso Seoane, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.alonso.seoane@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Xestionar todas as cuestións relativas ao ámbito das relacións laborais.
A8 Adquirir coñecementos para unha idónea organización laboral nos cadros de persoal.
A9 Tomar decisións e buscar solucións consensuadas a problemas complexos relativos á situación socio-laboral da empresa.
A10 Seleccionar as opcións estratéxicas de Recursos Humanos máis acomodadas á contorna multidisciplinar da empresa.
A11 Elaborar planes de Recursos Humanos, coherentes co obxectivo a acadar.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
B1, B2, B3, B4, B5 AP2
AP8
AP9
AP10
AP11
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
CM1
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
A2, A8, A10, A11 AP2
AP8
AP10
AP11
C1, C4, C5, C6, C7, C8 CM1
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
- Marco teórico
- Conceptos claves
- Recursos intanxibles e problemas de medida
- Sistemas de xestión de coñecemento
- Mapas de conoñecemento
- Xestión de competencias

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa A10 A11 B1 B3 B4 B5 C4 C5 C6 C8 3 0 3
Presentación oral A9 A11 B2 B4 B5 C1 C4 1 1 2
Lecturas A8 A9 A10 A11 B1 B3 B4 C1 C4 C5 C6 C8 1 0 1
Discusión dirixida A2 A10 B4 B5 C1 C5 C6 C7 C8 5 10 15
Actividades iniciais A2 A8 A9 A10 A11 B2 B3 B5 C4 C5 C7 C8 4 4 8
Investigación (Proxecto de investigación) A2 A8 A10 B1 B4 C5 C6 C7 C8 2 20 22
Saídas de campo A2 A8 A9 A10 A11 B2 B5 C1 C8 2 20 22
Análise de fontes documentais B1 B3 B4 B5 C1 C5 C6 C7 C8 0 4 4
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa Traballos en grupos pequenos
Presentación oral Presentación e defensa pública dos traballos
Lecturas Lecturas recomendadas de capitulos de libro
Discusión dirixida Debate na clase sobre cada tema exposto
Actividades iniciais Explicacións previas sobre qué facer y cómo
Investigación (Proxecto de investigación) Elaboración dun proxecto
Saídas de campo Recllida de información para a futura elaboración de mapas
Análise de fontes documentais Lecturas de artígos e libros

Atención personalizada
Metodoloxías
Investigación (Proxecto de investigación)
Saídas de campo
Descrición
Explicación na clase, elaboración e redacción dos alumnos dun caso práctico
Reparto de tarefas e recolección de datos

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Análise de fontes documentais B1 B3 B4 B5 C1 C5 C6 C7 C8 Comprensión das fontes manexadas e puntualidade nas entregas. 5
Aprendizaxe colaborativa A10 A11 B1 B3 B4 B5 C4 C5 C6 C8 Avaliada en tutoria e nas exposicións 15
Presentación oral A9 A11 B2 B4 B5 C1 C4 Exposición na clase. 10
Lecturas A8 A9 A10 A11 B1 B3 B4 C1 C4 C5 C6 C8 Indicadores: puntualidade na entrega, análise, síntese e sentido crítico 10
Discusión dirixida A2 A10 B4 B5 C1 C5 C6 C7 C8 Avaliada como indicador de actitude e mediante por intervencions non obrigatorias 10
Investigación (Proxecto de investigación) A2 A8 A10 B1 B4 C5 C6 C7 C8 Indicadores: dificultades asumidas, originalidade, estructuración, claridade e calidade da redacción. 25
Saídas de campo A2 A8 A9 A10 A11 B2 B5 C1 C8 Habilidades para xerar confianza nos destinatarios das enquisas.
Habilidades no manexo das técnicas.
25
 
Observacións avaliación

Opción A: (Con menos de 22 alumnos matriculados): A avaluación é contínua na convocatoria de maio.


Observación:


Restaránse dous puntos da siguiente convocatoria a aqueles alumnos que mostren falta de competencia: honestidade; visibilizada en accións como copiar nun exámen, entregar traballos de anos anteriores, copiarse ou non citar fontes. Esta, ao igual que todas as competencias derivadas de actitudes serán expostas aos alumnos de forma detallada, pois non caben en esta aplicación.


OPCIÓN B:  (Con más de 22 alumnos matriculados)


- 100% da nota provirá dun examen teórico.


Ambas opcions están suxeitas ás mismas condiciós xerais e observacións, tanto en maio como en xullo.


Fontes de información
Bibliografía básica (). .
(). .
RIVEROLA, P Y MUÑOZ- SECA, B. (2003). Del buen pensar y mejor hacer. Mejora permanente y gestión del conocimiento. Mc Graw Hill
Varios (). Gestión del conocimento. Deusto
VALHONDO, D (). Gestión del conocimiento, del mito a la realidad. Díaz de Santos
CARBALLO, R. (). Innovación y Gestión del Conocimiento. Díaz de Santos
CLAVER CORTÉS, E. y ZARAGOZA SÁEZ, P. C. (). La Dirección de RRHH en Organizaciones inteligentes. Una evidencia empírica desde la dirección del conocimiento.


 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Ter cursado técnicas de investigación social para a parte do traballo de campo.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías