Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Gestión del conocimiento Código 760492016
Titulación
Mestrado Universitario en Xestión e Dirección Laboral (Plan 2011)
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Máster Oficial 2º cuatrimestre
Primero Optativa 3
Idioma
Castellano
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Empresa
Coordinador/a
Alonso Seoane, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.alonso.seoane@udc.es
Profesorado
Alonso Seoane, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.alonso.seoane@udc.es
Web
Descripción general

Competencias del título
Código Competencias del título

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
B1, B2, B3, B4, B5
B1, B2, B3, B4, B5
A2, A8, A10, A11
A2, A8, A10, A11
C1, C4, C5, C6, C7, C8
C1, C4, C5, C6, C7, C8

Contenidos
Tema Subtema
- Marco teórico
- Conceptos claves
Evolución dos RRHH
Diferencia entre datos, información, coñecemento e innovación.
- Recursos intanxibles e problemas de medida
- Sistemas de xestión de coñecemento
Medidas cualitativas e cuantitativos.
A espiral de coñecemento
DpO versus DpC
- Mapas de coñecemento Mapas de coñecemento
- Xestión de competencias. Perfis, operativización, puntuacións e aplicacións.

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Aprendizaje colaborativo 3 0 3
Presentación oral 1 1 2
Lecturas 1 0 1
Discusión dirigida 5 10 15
Actividades iniciales 4 4 8
Investigación (Proyecto de investigación) 2 17 19
Salida de campo 2 20 22
Análisis de fuentes documentales 0 4 4
 
Atención personalizada 1 0 1
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Aprendizaje colaborativo Traballos en grupos pequenos
Presentación oral Presentación e defensa pública dos traballos
Lecturas Lecturas recomendadas de capitulos de libro
Discusión dirigida Debate na clase sobre cada tema exposto
Actividades iniciales Explicacións previas sobre qué facer y cómo
Investigación (Proyecto de investigación) Elaboración dun proxecto
Salida de campo Recllida de información para a futura elaboración de mapas
Análisis de fuentes documentales Lecturas de artígos e libros

Atención personalizada
Metodologías
Salida de campo
Investigación (Proyecto de investigación)
Descripción
Explicación na clase, elaboración e redacción dos alumnos dun caso práctico
Reparto de tarefas e recolección de datos.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Salida de campo Habilidades para xerar confianza nos destinatarios das enquisas.
Habilidades no manexo das técnicas.
25
Investigación (Proyecto de investigación) Indicadores: dificultades asumidas, originalidade, estructuración, claridade e calidade da redacción. 25
Discusión dirigida Avaliada como indicador de actitude e mediante por intervencions non obrigatorias 10
Lecturas Indicadores: puntualidade na entrega, análise, síntese e sentido crítico 10
Presentación oral Exposición na clase. 10
Análisis de fuentes documentales Comprensión das fontes manexadas e puntualidade nas entregas. 5
Aprendizaje colaborativo Avaliada en tutoria e nas exposicións 15
 
Observaciones evaluación
Opción A: (Con menos de 22 alumnos matriculados)A avaluación é contínua na convocatoria de maio. A nota final provirá da nota media dos traballos expostos ao longo do curso.
Observación:
Restaránse dous puntos da siguiente convocatoria a aqueles alumnos que mostren falta de competencia: honestidade; visibilizada en accións como copiar nun examen, entregar traballos de anos anteriores ou non citar as fontes empregadas. Esta, ao igual que todas as competencias derivadas de actitudes serán expostas aos alumnos de forma detallada, dado que non caben na aplicación.
OPCIÓN B:(Con más de22 alumnos matriculados)
100% da nota provirá dun examen teórico a desenvolver, tipo preguntas longas de relación e análise. O mesmo caso rexirá no caso de alumnos que non tiveran superada a materia coa entrega dos traballos.

Ambas opcions están suxeitas ás mismas condiciós xerais e observacións, tanto en maio como en xullo.
A entrega periódica de traballos é requisito imprescindible para facer o exame en ambas convocatorias, incluso en caso de expensa de asistencia a clase. A non asistencia non xustifica una avaliación diferente.

Os traballos periódicos sempre son avaliados, xa que sempre hai retroalimentación sobre eles: comentarios e/ ou correccións, mais só son puntuables no caso de que o tamaño do grupo faga posible á avaliación continua. Ainda nese caso, os traballos periódicos consideranse o modo de aprender a materia, polo que a súa entrega é obrigatoria sempre, independentemente de si avaliación aplicada é a Opción A ou B. Non entregar os traballos periódicos implica a perda de dereito a exame ata que se realice a entrega.

Fuentes de información
Básica RIVEROLA, P Y MUÑOZ- SECA, B. (2003). Del buen pensar y mejor hacer. Mejora permanente y gestión del conocimiento. Mc Graw Hill
Varios (). Gestión del conocimento. Harward Business Review. Deusto
VALHONDO, D (). Gestión del conocimiento, del mito a la realidad. Díaz de Santos
CARBALLO, R. (). Innovación y Gestión del Conocimiento. Díaz de Santos
CLAVER CORTÉS, E. y ZARAGOZA SÁEZ, P. C. (). La Dirección de RRHH en Organizaciones inteligentes. Una evidencia empírica desde la dirección del conocimiento.


 

Complementária


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente

Asignaturas que continúan el temario

Otros comentarios


(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías