Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Xestión do coñecemento Código 760492016
Titulación
Mestrado Universitario en Xestión e Dirección Laboral (Plan 2011)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Empresa
Coordinación
Alonso Seoane, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.alonso.seoane@udc.es
Profesorado
Alonso Seoane, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.alonso.seoane@udc.es
Web
Descrición xeral
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se modifican os contidos, agás na sustitución da parte práctica por novas lecturas si non puidesen levarse a cabo as prácticas.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Se manteñen as metodoloxías, pero as presentacións pasarían a ser online no caso de non poder asistir á aula.
*Metodoloxías docentes que se modifican
As exposición, de non poder ser presenciais.
As clases que pasarían a ser online usando Moodle.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Mail: semanalmente
- Teams para tutorías en horario establecido.
- Moodle para clases, en horario establecido.
4. Modificacións na avaliación
- Non hai modificacións agás na supresión da parte práctica e a sús sustitución por novas lecturas adicionais.
*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Se fose necesario podería ampliarse lixeiramente en lugar de a parte práctica.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Xestionar todas as cuestións relativas ao ámbito das relacións laborais.
A8 Adquirir coñecementos para unha idónea organización laboral nos cadros de persoal.
A9 Tomar decisións e buscar solucións consensuadas a problemas complexos relativos á situación socio-laboral da empresa.
A10 Seleccionar as opcións estratéxicas de Recursos Humanos máis acomodadas á contorna multidisciplinar da empresa.
A11 Elaborar planes de Recursos Humanos, coherentes co obxectivo a acadar.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B7 Desenvolver os coñecementos, habilidades e aptitudes que permitan unha idónea dirección e xestión laboral.
B9 Desenvolver a capacidade de organización, planificación e toma de decisións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A2, A8, A10, A11 AP2
AP8
AP9
AP10
AP11
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP7
BP9
CM1
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
B1, B2, B3, B4, B5 AP2
AP8
AP9
AP10
AP11
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP9
CM1
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
C1, C4, C5, C6, C7, C8 CM1
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Marco teórico Marco histórico e xustificación socio-económica da sua aparición
Autores Escolas Escola oriental e occidental
Autores clásicos: Drucker, Argyris, Seivy, Davenport, Takeuchi, Nonaka, etc.
Conceptos clave Diferencia entredatos, información y conocimiento
Aportacións das distintas disciplinas á xestión do coñecemento Tratamento da información e Big Data
Métodos baseados no Clima laboral e a Dirección de RRHH
Xestión de competencias como ferramenta de ser unha organización que aprende Tipos de competencias
Perfís
Operativización

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa A8 A9 A10 B1 B3 B4 4 0 4
Presentación oral B5 B2 C1 C4 C6 1 1 2
Lecturas C5 C7 1 2 3
Discusión dirixida C8 5 10 15
Actividades iniciais A8 6 4 10
Investigación (Proxecto de investigación) A11 B7 B9 4 20 24
Proba de ensaio A8 2 0 2
Análise de fontes documentais A2 1 4 5
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa Traballos en grupos pequenos
Presentación oral Presentación e defensa pública dos traballos
Lecturas Lecturas recomendadas de capitulos de libro
Discusión dirixida Debate na clase sobre cada tema exposto
Actividades iniciais Explicacións previas sobre qué facer y cómo
Investigación (Proxecto de investigación) Elaboración dun proxecto
Proba de ensaio Exame de preguntas longas, dependendo do tamaño do grupo.
Si o tamaño do grupo llevaránse a cabo avaliación continua, si supera os 25 alumnos a avaliación será unha proba de ensaio na data marcada oficialmente.
Análise de fontes documentais Lecturas de artígos e libros

Atención personalizada
Metodoloxías
Investigación (Proxecto de investigación)
Aprendizaxe colaborativa
Descrición
Explicación na clase, elaboración e redacción dos alumnos dun caso práctico
Reparto de tarefas e recolección de datos

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de ensaio A8 Examen de resposta longa no caso de haber modalidade B de avaliación 100
 
Observacións avaliación

As porcentaxes non coinciden porque incluen as dúas posibilidades de puntuación, acorde coa avaliación que se leve a cabo en función do traballo do grupo.

Opción A: (Con menos de 25 alumnos matriculados): A avaliación será contínua na convocatoria de maio.

Observación:

Restaránse dous puntos da seguinte convocatoria a aqueles alumnos que mostren falta de competencia: honestidade; visibilizada en accións como copiar nun exáme, entregar traballos de anos anteriores, copiarse ou non citar fontes. Esta, ao igual que todas as competencias derivadas de actitudes serán expostas aos alumnos de forma detallada, por non caber nesta aplicación: respeto polo profesor e os compañeiros; presionar (directa ou indirectamente) ao profesor para ter unha avaliación favorable con respecto ao resto da clase, etc.

OPCIÓN B:  (Con mais de 25 alumnos matriculados)

- 100% da nota provirá dun examen teórico, suxeito ás mesas observacións anteriores.

Ambas opcions están suxeitas ás mismas condiciós xerais e observacións, tanto en maio como en xullo.


Fontes de información
Bibliografía básica (). Auditando la creatividad. https://www.youtube.com/watch?v=APsnqAX7QY8
(). Conferencia en Argentina. https://www.youtube.com/watch?v=Wzo8q2GAnCI
(). Entrevista a Ferrán Adriá. https://www.youtube.com/watch?v=2gqRVPZGiq8
Varios (2003). Gestión del Conocimiento. Harvard Business Review (Deusto)
Fernández, G. (coord) (2005). Las competencias: clave para una gestión integrada de los RRHH. Hay Group (Deusto)
(). Sacado de El Bulli Historia de un suelo. https://www.youtube.com/watch?v=Po3I-gB9Vzc
Leonard y Sensiper (1998). The role of tacit knowlwdge in group innovation. California management review


 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Dirección Estratéxica de RRHH/760492014
Liderazgo e Habilidades Directivas/760492017

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Iniciativa Emprendedora/760492020
Medidas de solución de conflictos/760492024

Materias que continúan o temario
Prácticas externas/760492026
Traballo de fin de Mestrado/760492027

Observacións
<p>Ter cursado técnicas de investigación social para a parte do traballo de campo.</p>


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías