Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) As dúas visións do Conflicto Laboral Código 760492018
Titulación
Mestrado Universitario en Xestión e Dirección Laboral (Plan 2011)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Coordinación
Lopez Coira, Jose
Correo electrónico
j.lcoira@udc.es
Profesorado
Lopez Coira, Jose
Correo electrónico
j.lcoira@udc.es
Web
Descrición xeral La asignatura tiene por objeto el estudio del conflicto laboral en sus dos vertientes: la de los trabajadores y la de los empresario. Se estudiarán las diferentes estrategias para dar solución a los mismos, tanto a nivel comunitario como estatal y autonómico.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

Ninguna

2. Metodoloxías

*Metodoloxías docentes que se manteñen

Las mismas, salvo la discusión dirigida.

* Metodoloxías docentes que se modifican

En caso de docencia no presencial, la puntuación que tiene asignada la discusión dirigida en la evaluación pasaría a incrementar la asignada a los trabajos tutelados.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado.

En caso de docencia no presencial, se realizaría una atención semanal a través de la plataforma TEAMS y diaria a través de moodle y correo electrónico.

4. Modificacións na avaliación

En caso de docencia no presencial, los trabajaos tutelados supondrían el 85% de la nota total.

*Observacións de avaliación:

En caso de docencia no presencial, la puntuación que tiene asignada la discusión dirigida en la evaluación pasaría a incrementar la asignada a los trabajos tutelados.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Asesorar ás PYMES no campo sociolaboral.
A2 Xestionar todas as cuestións relativas ao ámbito das relacións laborais.
A8 Adquirir coñecementos para unha idónea organización laboral nos cadros de persoal.
A9 Tomar decisións e buscar solucións consensuadas a problemas complexos relativos á situación socio-laboral da empresa.
A10 Seleccionar as opcións estratéxicas de Recursos Humanos máis acomodadas á contorna multidisciplinar da empresa.
A11 Elaborar planes de Recursos Humanos, coherentes co obxectivo a acadar.
A13 Coñecer as medidas de solución de conflitos ao alcance de traballadores e empresarios e resolver cales resultan axeitadas en diferentes situacións.
A15 Coñecer as respostas da Administración fronte aos incumprimentos laborais e ser capaz de participar no procedemento administrativo sancionador.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B7 Desenvolver os coñecementos, habilidades e aptitudes que permitan unha idónea dirección e xestión laboral.
B8 Saber recoñecer os aspectos económicos da Seguridade Social e das Relacións Laborais.
B9 Desenvolver a capacidade de organización, planificación e toma de decisións.
B12 Seleccionar e confeccionar os contratos de traballo adecuados a cada situación laboral.
B13 Coñecer os dereitos e obrigas dos traballadores e as distintas formas de extinción do contrato de traballo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Asesorar ás PYMES no campo sociolaboral. AP1
Xestionar todas as cuestións relativas ao ámbito das relacións laborais. AP2
Tomar decisións e buscar solucións consensuadas a problemas complexos relativos á situación socio-laboral da empresa. AP8
AP9
AP10
AP11
Coñecer as medidas de solución de conflitos ao alcance de traballadores e empresarios e resolver cales resultan axeitadas en diferentes situacións. AP13
Coñecer as respostas da Administración fronte aos incumprimentos laborais e ser capaz de participar no procedemento administrativo sancionador AP15
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación BP1
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. BP2
BP3
BP4
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo BP5
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma CM1
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. CM3
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse CM6
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade BP7
BP8
BP9
BP12
BP13
CM8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1- EL CONFLICTO LABORAl:
.
Concepto
Origen
Fuentes
Evolución
TEMA 2.- GESTIÓN DEL CONFLICTO LABORAL PREVENCIÓN Y PRESIÓN: En el ámbito individual.
En el ámbito colectivo.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida A2 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C6 C8 4 6 10
Traballos tutelados A1 A2 A8 A9 A10 A11 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B12 B13 C8 C3 38 0 38
Sesión maxistral A1 A11 A13 A15 B8 B12 B13 10 10 20
Proba obxectiva A2 A8 A11 C1 C6 2 4 6
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
Traballos tutelados Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Sesión maxistral
Proba obxectiva
Traballos tutelados
Descrición
Desarrollo de la materia teórica en el ámbito práctico, ayudando al alumno a trasladar de forma
correcta los conocimientos aprendidos a la resolución de casos prácticos.
Participación del profesor en las discusiones para desarrollar el aspecto crítico del alumno.

Formar al alumno en la resolución práctica de los temas teóricos y en su exposición. Ayudar a la elección de temas complementarios a los conocimientos adquiridos para su exposición y presentación individual o colectiva.

Nuevas metodologías técnicas en el desarrollo de la lección magistral.


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Discusión dirixida A2 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C6 C8 Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. 5
Sesión maxistral A1 A11 A13 A15 B8 B12 B13 Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
5
Proba obxectiva A2 A8 A11 C1 C6 Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
10
Traballos tutelados A1 A2 A8 A9 A10 A11 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B12 B13 C8 C3 Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
80
 
Observacións avaliación

El alumno tendrá opción a presentarse a un examen final, en el caso de que no participase en los trabajos relacionados en el programa. El examen estará compuesto de una parte práctica y una teórica, todo ello sobre una calificación de diez. En las fechas oficiales establecidas por el Centro.


Fontes de información
Bibliografía básica VALDÉS DAL–RÉ, F. (Director) (2003). Conciliación, mediación y arbitraje laboral en los paises de la Unión Europea . Madrid. MTAS, informes y estudios.
MARTINEZ GIRON JESUS,ARUFE VARELA ALBERTO,CARRIL VAZQUEZ XOSE ( última edición). Derecho del trabajo. Netbiblo
SALA FRANCO T Y ALFONSO MELLADO C. (1996). Los procedimientos extrajudiciales de solución de conflictos laborales establecidos en la negociación colectiva. . Tirant lo Blanch Valencia 1996
BAYLOS GRAU, A. (1991). Derecho del Trabajo: modelo para armar. Trotta
SOLETO MUÑOZ, E. (Directora) (2011). Mediación y resolución de conflictos: técnicas y ámbitos. Tecnos

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías