Identifying Data 2019/20
Subject (*) Internship Code 760492026
Study programme
Mestrado Universitario en Xestión e Dirección Laboral (Plan 2011)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Dereito Público
Economía
Empresa
Enxeñaría Industrial
Enxeñaría Naval e Industrial
Psicoloxía
Química
Coordinador
Garcia Nuñez, Moises Alberto
E-mail
moises.alberto.garcia@udc.es
Lecturers
Agullo Leal, Fernando
Alonso Seoane, Maria Jesus
Anido Martinez, Cristina
Castro Mejuto, Luis Fernando de
Garcia Lopez, Javier Angel
Garcia Nuñez, Moises Alberto
Munín Sánchez, Lara María
Ron Latas, Ricardo Pedro
Sánchez Fernández, Maria Dolores
E-mail
fernando.agullo@udc.es
maria.alonso.seoane@udc.es
cristina.anido@udc.es
luis.decastro@udc.es
javier.garcial@udc.es
moises.alberto.garcia@udc.es
l.munin@udc.es
ricardo.ron@udc.es
maria.sanchezf@udc.es
Web http://www.fct.udc.es
General description O desenvolvemento das Prácticas Externas terá como finalidade a posta en práctica polos alumnos dos coñecementos, destrezas e habilidades adquiridos ao longo do Máster. Consiste na realización de prácticas mediante un sistema de permanencia regulada nunha empresa, organismo ou institución administrativa, económica ou profesional, de carácter público ou privado así como na elaboración dunha memoria na que se plasme a experiencia da realización das mesmas.
As prácticas teñen como obxectivo fundamental complementar a formación teórica dos estudantes e facilitar a súa inserción no mundo laboral. Permitirán a asimilación por parte dos estudantes da realidade institucional e empresarial da súa contorna no ámbito das súas respectivas profesións futuras cos seguintes fins, en particular:
Formación integral no ámbito de estudo do título, equilibrando a formación teórica e a práctica.
Adquisición das competencias propias do título.
Obtención de experiencia profesional que facilite a empleabilidad e a inserción máis adecuada no mercado laboral.
Desenvolvemento da capacidade de decisión, do espírito crítico e da capacidade de traballo en equipo.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A8 Adquirir coñecementos para unha idónea organización laboral nos cadros de persoal.
A9 Tomar decisións e buscar solucións consensuadas a problemas complexos relativos á situación socio-laboral da empresa.
A10 Seleccionar as opcións estratéxicas de Recursos Humanos máis acomodadas á contorna multidisciplinar da empresa.
A11 Elaborar planes de Recursos Humanos, coherentes co obxectivo a acadar.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B6 Adquirir un coñecemento amplo das institucións básicas do ámbito socio-laboral especialmente do Dereito do Traballo e da Seguridade Social.
B7 Desenvolver os coñecementos, habilidades e aptitudes que permitan unha idónea dirección e xestión laboral.
B8 Saber recoñecer os aspectos económicos da Seguridade Social e das Relacións Laborais.
B9 Desenvolver a capacidade de organización, planificación e toma de decisións.
B10 Adquirir os coñecementos necesarios nos campos laboral, tributario e de Seguridade Social para prestar servizos de asesoría socio-laboral.
B11 Planificar e organizar a prevención dos riscos laborais nas empresas.
B12 Seleccionar e confeccionar os contratos de traballo adecuados a cada situación laboral.
B13 Coñecer os dereitos e obrigas dos traballadores e as distintas formas de extinción do contrato de traballo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
AJ8
AJ9
AJ10
AJ11
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ6
BJ7
BJ8
BJ9
BJ10
BJ11
BJ12
BJ13
CC1
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
ALLOCATION GIVE COMPANIES / INSTITUTIONS. The practices will regulate by the agreements signed between the University and the institutions or companies that collaborate in the training of the students. It will correspond to the coordinator of the Máster the allocation of the company / institution in which each student will develop the practices. Anyway, for the selection of the students will take into account criteria, such as, academic performance in the máster (academic qualifications, assistance to the classrooms...), preferences of specialisation, demands of the companies or institutions receptors, previous studies, day and schedule of work, place of residence... If the coordinator estimates it necessary, will keep, besides, a previous personal interview with the student.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Summary 0 1 1
Laboratory practice 148 0 148
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Summary Ao finalizar as prácticas na correspondente empresa / institución, cada alumno, de forma individual, elaborará e entregará ao titor académico unha Memoria Final descritiva e explicativa do seu desenvolvemento. Para iso utilizarase o modelo establecido pola Universidade.
Para a elaboración desta Memoria Final o alumno poderá acudir, no horario prefijado, á tutoría personalizada co seu titor académico.
Só poderán presentar a Memoria Final os alumnos que realizasen a porcentaxe mínima obrigatorio das prácticas (80 por 100 do tempo total asignado).
Laboratory practice As prácticas nas empresas ou institucións efectuaranse no horario prefixado e consistirán na realización das tarefas asignadas a cada alumno e que estarán relacionadas cos coñecementos teóricos adquiridos no Mestrado. Será obrigatorio asistir ao 80 por 100 das horas presenciais.
A Universidade e a empresa ou institución receptora nomearán senllos titores de prácticas para o seguimento da aprendizaxe do alumno. O titor na empresa ou institución, que deberá posuír a cualificación ou experiencia profesional adecuada, encargarase do seguimento do proceso formativo na mesma, propulsará a realización das prácticas e emitirá informe sobre o seu contido e avaliación, segundo o modelo establecido pola Universidade. O titor académico terá a misión de garantir o correcto desenvolvemento das prácticas, dar resposta ás expectativas formativas establecidas e informar en primeira instancia sobre a Memoria Final de prácticas.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Summary
Description
Consultas con ambos titores.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice Informe do titor profesional 80
Summary Memoria de prácticas 20
 
Assessment comments
O titor académico avaliará numéricamente as prácticas desenvolvidas, cumprimentando o correspondente informe de valoración final que deberá ter en conta o seguimento levado a cabo, o informe do titor profesional e a memoria final entregada polo estudante.
O réxime de cualificación será o mesmo que para as restantes materias. Para outorgar a mención de Matrícula de Honra, en caso de existir máis estudantes coa máxima cualificación numérica que posibles M.H. nesa oportunidade, reunirase a Comisión de Organización Académica que terá en conta os mesmos méritos comentados anteriormente.
No caso de que o estudante non completase no lugar onde se realizan as prácticas, e a plena satisfacción do titor, o 80% polo menos, das horas establecidas, emitirase informe final desfavorable de ditas prácticas e cualificación de “non presentado” na materia “Prácticas Externas”. Igualmente se transcorrido o prazo sinalado polo coordinador do mestrado, o estudante non entregase a Memoria Final das prácticas, emitirase informe final desfavorable de ditas prácticas e cualificación de “non presentado” na materia de Prácticas Externas.

Sources of information
Basic

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Complementary Social Security/760492001
Labour Law and Corporate Crisis/760492002
Management of Occupational Risk Prevention/760492003
Macroeconomical and Regional Aspects of the Labour Market/760492004
Tax Management/760492005
Accounting Analysis/760492006
Legal and Labor Issues on Equality/760492007

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Strategic Management of Human Resources/760492014
The Simulation as a Design Tool of HR Policies/760492015
Knowledge Management/760492016
Leadership and Management Skills/760492017
Two Visions of the Industrial Dispute/760492018
Social Security Management/760492019
Entrepreneurship/760492020

Subjects that continue the syllabus
Master Thesis/760492027

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.