Identifying Data 2019/20
Subject (*) Corporate and Cooperative Law Code 760G01006
Study programme
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Ferrol)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Privado
Dereito Público
Coordinador
Fernández-Montells Fernández, Julian
E-mail
j.fernandez-montells@udc.es
Lecturers
Fernández-Montells Fernández, Julian
Vizcaíno Ramos, Iván
E-mail
j.fernandez-montells@udc.es
i.vizcaino@udc.es
Web http://www.fcct.es/
General description Os obxectivos da materia concrétanse no coñecemento do Dereito e das funcións das sociedades, con especial referencia ás Sociedades Cooperativas coas súas especificidades na Comunidade Autónoma de Galicia.
No aspecto práctico, os obxectivos céntranse no manexo dos textos xurídicos referentes á materia, no estudo xurisprudencial e no desenvolvemento e mais na elaboración dos estatutos socias das cooperativas.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Marco normativo regulador das relacións laborais.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A20 Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais.
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A30 Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A33 Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional.
B1 Resolución de problemas.
B4 Capacidade de xestión da información.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Marco normativo regulador das relacións laborais A1
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. A13
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral A14
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. A20
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados A27
Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais A30
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional A33
Resolución de problemas. B1
Capacidade de xestión da información B4
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional B6
Motivación para a calidade B12
Adaptación a novas situacións B13
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8
Aplicar os coñecementos á práctica A31

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1.- O Concepto de empresario. O empresario no Dereito Mercantil.
Tema 2.- Concepto de sociedade mercantil. As sociedades mercantiles no dereito español.
Tema 3.- As sociedades personalistas. Concepto e caracteres.
Tema 4.- Sociedades capitalistas. Especial referencia á Sociedade Anónima e á Sociedade de Responsabilidade Limitada. Constitución, aportacións dos socios, órganos de goberno, disolución e liquidación.
Tema 5.- Dereito de sociedades e Dereito laboral. Institucións de participación dos traballadores, nos resultados económicos e a xestión das sociedades mercantiles. Especial referencia á Sociedade Anónima Europea.
Tema 6.- Sociedades de tipo mutualístico.
A Sociedade Cooperativa. Categorías de socios.
Tema 7.- Constitución da Cooperativa. O Rexistro de Cooperativas. A condición de socio, nas Cooperativas. Diversas vicisitudes da relación de socio: transmisión e perda. A "baixa" de socios. Normas de disciplina social.
Tema 8.- Órganos sociais das Cooperativas. A asamblea. O consello rector. Os interventores. Outros órganos.
Tema 9.- Modificacións estatutarias e estructurais na Cooperativa. As contas sociais, na Sociedade Cooperativa. O proceso extintivo da Sociedade Cooperativa.
Tema 10.- Clases de Cooperativas (especial referencia ás de traballo asociado). Outras sociedades de tipo mutualístico. Sociedades laboráis.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Document analysis A14 A33 B1 5 18 23
Directed discussion A13 A20 A31 B4 3 10 13
Case study A1 9 18 27
Oral presentation A13 A14 B13 C1 2 7 9
Objective test A33 B1 3 0 3
Guest lecture / keynote speech A1 A27 A30 B6 B12 20 50 70
Events academic / information A1 0 2 2
Student portfolio C7 C8 0 2 2
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Document analysis Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
Directed discussion Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
Case study Preparación e resolución de casos prácticos, así como os comentarios á xurisprudencia sometida á consideración do alumno.

Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Oral presentation Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas
Guest lecture / keynote speech Asistencia a clase
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Events academic / information Actividades realizadas polo alumnado que implican a asistencia e/ou participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de profundar no coñecemento de temas de estudo relacionados coa materia. Estas actividades proporcionan ao alumnado coñecementos e experiencias actuais que incorporan as últimas novidades referentes a un determinado ámbito de estudo.
Student portfolio É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc.

Personalized attention
Methodologies
Document analysis
Directed discussion
Case study
Oral presentation
Objective test
Guest lecture / keynote speech
Description
Estudo e aprendizaxe do manexo das Fontes do Dereito a través da información e das directrices do profesor no manexo dos textos legais e da xurisprudencia.

Participación do profesor nas discusións para desenrolar o aspecto crítico do alumno. A través de tutorías nas que o profesor orienta, supervisa e corrixe o traballo do alumno conxuntamente con el.

Esta actividade poderá desenrolarse de forma presencial (directamente na aula e nos momentos que o profesor ten asignados a tutorías) e de forma non presencial (a través de correo electrónico ou do campus virtual).

Formar ó alumno na resolución práctica dos temas teóricos e na súa exposición.

Axuda á elección de temas complementarios aos coñecementos adquiridos na clase para a súa exposición e presentación individual ou en mesa redonda.

Novas metodoloxías técnicas no desenrolo da lección maxistral.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A33 B1 A proba obxectiva que deberá facer o alumno para avaliar o seu nivel de aprendizaxe poderá realizarse de diversas formas, podendo se así se considera necesario, combinarse distintos tipos de preguntas: preguntas de test, preguntas de resposta múltiple de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Tamén de consideralo oportuno poderá construíirse cun só tipo dalgunha das formas anteditas.
70
Student portfolio C7 C8 portafolios ou carpeta- para os efectos desta materia- inclúe todos os documentos ou arquivos que deban ser entregados polo alumno para a súa puntuación como "traballos" ou "prácticas" xa consistan en traballos de investigación, análise de casos, resumos, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, etc. 30
 
Assessment comments
1)A proba obxectiva será un exame oral ou escrito, en cualquera das súas modalidades (test, desenvolvemente, teórico-práctico ou unha combinación destos), constando de dous partes diferentes e puntuadas sobre 5 puntos cada unha: unha adicada a Dereito Societario; e outra, a Dereito Cooperativo.

E, para superar a asignatura, será necesario superar o 5 na suma das dúas partes das que se compón.

2)A proba obxectiva representa o 70% da valoración da materia e as clases prácticas e o resto de metodoloxías o 30% restante.

3) Nas convocatorias extraordinarias, a evaluación realizarase exclusivamente en base ás respostas dadas ás preguntas plantexadas nas correspondentes probas objectivas.

4) Recórdase ós alumnos que a asistencia a clase é preceptiva, de modo que isto permite a posibilidade de vincular a valoración das prácticas a entregar á asistencia participativa na clase correspondente.

5) A entrega das prácticas, documentos ou arquivos elaborados polos alumnos (e que integrarán os seus portafolios individuais) farase exclusivamente a través de Moodle e nos prazos fixados para cada unha delas.

6) Proba de conxunto: Contémplase a opción de presentarse a unha proba de conxunto para aqueles casos excepcionais que non permitisen a realización dos traballos relacionados no programa (alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia). Esta proba estará composta dunha parte práctica e dunha teórica, todo isto sobre unha cualificación de 10. A proba realizarase na data aprobada para tales efectos polo centro. Será requisito imprescindible comunicar o profesor con antelación suficiente a opción por este sistema e xustificar as razóns alegadas

Sources of information
Basic FAJARDO GARCÍA, G. (Dir.) (2016). Cooperativa de Trabajo Asociado y Estatuto Jurídico de sus Socios Trabajadores . Valencia: Tirant Lo Blanch
FAJARDO GARCÍA, G., SENENT VIDAL, M. J. y VARGAS VASSEROT, C. (2011). Cooperativas: régimen jurídico y fiscal . Valencia: Tirant Lo Blanch
MORILLAS JARILO, M.J. y FELIÚ REY, M. (2002). Curso de Cooperativas. Madrid: Tecnos
MILLÁN CALENTI, R.A. (2003). El derecho de información en la sociedad cooperativa. Santiago de Compostela: Servicio de Publicacion de la USC
VV. AA. (1999). Estudio sobre a Lei de Cooperativas de Galicia. Santiago de Compostela: EGAP
BOTANA AGRA, M. (2004). Fundamentos de derecho de sociedades cooperativas de Galicia. Santiago de Compostela: Gallaecia Liber
VARGAS VASSEROT, C. (2006). La actividad cooperativizada y las relaciones de la cooperativa con sus socios y con terceros. Cizur Menor: Aranzadi
FAJARDO GARCÍA, G. (1997). La gestión económica de la Cooperativa: responsabilidad de los socios. Santiago de Compostela: Servicio de Publicacion de la USC
BROSETA PONT, M. (2006). Manual de Derecho Mercantil. Madrid: Tecnos
SANCHEZ CALERO, F. (2007). Principios de Derecho Mercantil. Madrid: Thomson Aranzadi

Complementary
Ley 27/1999, de 16 de julio, de Cooperativas. Ley 5/1998, de 18 diciembre, de Cooperativas de Galicia (*) Toda la bibliografía y legislación recomendada deberá ser de la última edición publicada.

Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Introduction to Law/760G01001

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Employment Law I /760G01011

Other comments
Recórdase ós alumnos que esta asignatura emprega Moodle como ferramenta esencial da materia, de modo que é responsabilidade destos a súa utilización para a entrega das prácticas e demáis usos para os que sexan requeridos, así como a súa consulta coa debida periodicidade.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.