Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Dereito do Traballo II Código 760G01012
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Ferrol)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Coordinación
Lopez Coira, Jose
Correo electrónico
j.lcoira@udc.es
Profesorado
Lopez Coira, Jose
Ron Latas, Ricardo Pedro
Correo electrónico
j.lcoira@udc.es
ricardo.ron@udc.es
Web
Descrición xeral Nesta materia estúdase o contrato de traballo e as relacións individuais que viran ao redor del: as diferentes modalidades de contratación, o seu contido, a súa modificación e extinción; así como as relacións especiais de traballo.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Marco normativo regulador das relacións laborais.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B12 Motivación para a calidade.
B14 Aprendizaxe autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Marco normativo regulador das relacións laborais. A1
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas A13
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral . A14
A16 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. A27
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. A27
A31 Aplicar os coñecementos á práctica. A31
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais A35
B1 Resolución de problemas. B1
B2 Capacidade de análise e síntese. B2
B5 Toma de decisións. B5
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional B6
B8 Razonamiento crítico. B8
B9 Traballo en equipos. B9
B12 Motivación para a calidade. B12
B14 Aprendizaxe autónomo. B14
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1.- O contrato de traballo. 1.1. Concepto. 1.2. Natureza xurídica. 1.3. Carácteres. 1.4. Modalidades.
Tema 2.- Os suxeitos do contrato de traballo.

2.1. O traballador: concepto e clases. 2.2. Traballos excluídos do ordenamento laboral. 2.3. O empresario: concepto e clases. 2.4. As empresas de traballo temporal.
Tema 3.- Elementos e contido do contrato de traballo.

3.1. O consentimento: vicios da declaración de vontade. 3.2. O obxecto e a causa. 3.3. A forma. 3.4. A condición e o termo. 3.5. O ingreso ao traballo. 3.6. O período de proba: natureza xurídica e efectos.
Tema 4.- A duración do contrato de traballo.

4.1.O contrato indefinido. 4.2. Os contratos temporais: tipos.

Tema 5.-
Estatuto profesional do traballador.
5.1. A clasificación profesional. 5.2. A formación profesional e a promoción económica. 5.3. Ascensos. 5.4. Traballos de superior e inferior categoría.
Tema 6.- O contido do contrato de traballo.
6.1. O contido do contrato. 6.2. Os dereitos e deberes laborais básicos. 6.3. Dereitos do empresario derivados do contrato de traballo: dereitos á atribución dos froitos do traballo, o poder de dirección e as súas manifestacións, o poder disciplinario, o "ius variandi" e as súas limitacións, a mobilidade funcional e xeográfica. 6.4. O deber xeral de protección do empresario. 6.5. O deber de ocupación efectiva.

Tema 7.- O salario.
7.1. Concepto. 7.2. Clases. 7.3. Composición do salario: salario basee e complementos salariais, indemnizacións e outras partidas non salariais. 7.4. O salario mínimo e as melloras individuais e colectivas. 7.5. Absorción e compensación de condicións salariais. 7.6. Liquidación e pago do salario. 7.7. As garantías do salario. 7.8. O Fondo de Garantía Salarial.
Tema 8.- A xornada de traballo.
8.1. Xornada ordinaria e xornada máxima legal. Clases de xornada. Xornadas de traballo especiais: ampliadas e reducidas. 8.2. As horas extraordinarias. 8.3. Traballo nocturno, traballo a quendas e ritmo de traballo. 8.4. Descanso semanal. 8.5. Festas laborais. 8.6. Permisos. 8.7. Vacacións anuais.


Tema 9.-A novación do contrato.
9.1.
A novación subxectiva e obxectiva. 9.2. A substitución na titularidade da explotación. 9.3. A suspensión do contrato de traballo. 9.4. A excedencia do traballador e as súas clases.


Tema 10.- A extinción do contrato.

10.1. Formas de extinción. 10.2. A extinción por cumlimiento. 10.3. A extinción por desaparición, xubilación ou incapacidade dos seus suxeitos. 10.4. A extinción por mutuo disenso do empresario e do traballador. 10.5. A extinción por vontade do traballador.
Tema 11.- O despedimento obxectivo.

11.1. Concepto. 11.2. Formalización do despedimento obxectivo. 11.3. Efectos.
Tema 12.- O despido colectivo.

12.1. O despedimento colectivo por causas económicas, técnicas, organizativas ou de produción. 12.2. Procedemento. 12.3. O despedimento por forza maior.
Tema 13.-Exercicio de accións. 13.1. O exercicio de accións derivadas do contrato de traballo. 13.2. A prescrición. 13.3. A prescrición no ámbito disciplinario: prescrición de faltas e sancións. 13.4. A caducidade.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A1 A13 B2 C1 3 0 3
Sesión maxistral A35 B8 C3 20 50 70
Estudo de casos A14 A27 B6 B14 10 32 42
Traballos tutelados A14 A31 B1 B5 B9 9 25 34
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Estudo de casos Metodoloxía onde o suxeito enfróntase ante a descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Sesión maxistral
Estudo de casos
Traballos tutelados
Descrición
O exercicio de accións derivadas do contrato Proba Obxectiva: Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas.

Sesión maxistral: Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como %ou201Cconferencia%ou201D, %ou201Cmétodo expositivo%ou201D ou %ou201Clección maxistral%ou201D. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.

Estudo de casos Metodoloxía onde o suxeito enfróntase ante a descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.

O alumno terá unha atención personalizada durante a súa asistencia a clase, mediante as tutorías y mediante o emprego do correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A1 A13 B2 C1 Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
70
Sesión maxistral A35 B8 C3 Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales y la introducción de algunas preguntas dirigidas a los estudiantes, con la finalidad de transmitir conocimientos y facilitar el aprendizaje.
La clase magistral es también conocida como “conferencia”, “método expositivo” o “lección magistral”. Esta última modalidad se suele reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasiones especiales, con un contenido que supone una elaboración original y basada en el uso casi exclusivo de la palabra como vía de transmisión de la información a la audiencia.
5
Traballos tutelados A14 A31 B1 B5 B9 Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
25
 
Observacións avaliación

Os alumnos deberán superar o exame final -proeba obxectiva - da asignatura, que constará, en principio, de catro ou cinco preguntas, valorables de "0" a "10" puntos. 


O sistema de
avaliación para a 2ª oportunidade é o mesmo.



O sistema de avaliación para estudantes con
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia é o
mesmo.



A realización fraudulenta das probas ou
actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso
'0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera
cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a
convocatoria extraordinaria.



Fontes de información
Bibliografía básica (). CÓDIGO DE LEGISLACIÓN LABORAL Y DE LA SEGURIDAD SOCIAL. Diversas editoriales (Civitas, Tecnos etc.)
Manuel Alonso Olea e María-Emilia Casas Baamonde (2005). DERECHO DEL TRABAJO. MADRID. CIVITAS
Manuel-Carlos Palomeque López y Manuel Álvarez de la Rosa (). DERECHO DEL TRABAJO. Editorial Centro de Estudios Ramón Areces
Ignacio Albiol Montesinos y otros (). DERECHO DEL TRABAJO (TOMO I: Fuentes y relaciones colectivas). Editorial Tirant lo Blanch
Ignacio Albiol Montesinos y otros (). DERECHO DEL TRABAJO: TOMO II: Contrato individual) . Editorial Tirant lo Blanch

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Dereito Sindical II/760G01014

Materias que continúan o temario
Introdución ao Dereito/760G01001
Dereito do Traballo I/760G01011
Dirección e Xestión de RRHH I/760G01015
Dereito Sindical I/760G01013

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías