Identifying Data 2023/24
Subject (*) Trade Union Law I Code 760G01013
Study programme
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Ferrol)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Público
Coordinador
Lopez Arránz, Maria Asuncion
E-mail
a.larranz@udc.es
Lecturers
Lopez Arránz, Maria Asuncion
Lopez Coira, Jose
E-mail
a.larranz@udc.es
j.lcoira@udc.es
Web
General description A materia de Dereito Sindical I está no segundo ano do Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos. O contido deste curso permite aos alumnos xestionar conceptos legais sobre as relacións colectivas de traballo e as súas fontes desde a perspectiva da liberdade de asociación e da autonomía sindical, para acadar un coñecemento lexislativo, doutrinal e xurisprudencial en cuestións sindicais. Ensina estratexias dos axentes sociais de xestión, todo a partir do seu inicio ata o presente, baixo unha análise do dereito comparado.
Esta docencia do Dereito Sindical I realízase desde unha perspectiva de xénero, non é sinónimo de sexo nin de mulleres, é unha ensinanza que considera o sexo e o xénero como variables analíticas e explicativas. Implica prestar atención ás semellanzas e diferenzas nas experiencias, intereses, expectativas, actitudes e comportamentos de mulleres e homes, así como identificar as causas e consecuencias da desigualdade de xénero, para combatela. O ensino con perspectiva de xénero ten en conta tanto as características biolóxicas das persoas (sexo) como as características sociais e culturais de mulleres e homes (xénero). É dicir, o xénero é unha categoría social e un elemento constitutivo das relacións e estruturas sociais que se basea nas xerarquías impostas polas normas e estereotipos sociais que hai que erradicar.
Preténdese integrar a perspectiva de xénero neste ensino para identificar as experiencias e contribucións de homes e mulleres no mundo do Dereito Sindical, a través das súas contribucións ao longo da historia, á construción do sindicalismo actual. E tamén, preste atención á participación das mulleres no sindicalismo, para comprender o funcionamento da sociedade pasada e actual e as normativas nas que se basea.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Marco normativo regulador das relacións laborais.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A20 Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais.
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A30 Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A33 Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
B20 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B21 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A1 Marco normativo regulador das relacións laborais. A1
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. A13
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. A14
A20 Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. A20
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. A27
A31 Aplicar os coñecementos á práctica. A31
A30 Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais. A30
A33 Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional A33
B1 Resolución de problemas. B1
B2 Capacidade de análise e síntese. B2
B3
B5
B8
B9
B14
B15
B20
B21
C3
C4
B3 Capacidade de organización e planificación. B3
B4 Capacidade de xestión da información. B4
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. B6
B5 Toma de decisións. B5
B8 Razoamento crítico. B2
B8
B9 Traballo en equipos. B9
B12 Motivación para a calidade. B12
B13 Adaptación a novas situacións. B13
C1
B14 Aprendizaxe autónomo. B14
B15
B20 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. B20
B21 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. B21
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contents
Topic Sub-topic
UNION LAW 1. Law Association. Concept. Content, characters. Evolution histórica.Las Relatións laborales.Los unions, classification concept elements.

2. The sources of Union law. international sources. EU sources. national sources. Hierarchy of norms and conflicts between them.

3. Association of Comparative Law. The liberal system of Union law. Employment law in Europe. The Anglo-Saxon law Union. unionism internationally.

4. Business associations and other professional organizations. Business associations: history, characteristics and legal regulations. Professional associations. Professional associations and other organizations collective.
FREEDOM OF ASSOCIATION 1. Freedom of association. Individual freedom of association and trade union autonomy and normative content. Unity and plurality. The right to freedom of association of public servants. The right of free association of public officials. Exclusions and limitations.

2. The union legal regime. The constitution of the union. Contents of the statutes. Processing. The responsibility of the union.

3. The most representative unions. Notion and Purpose of FIG. The different levels of representation. Privileges.

4. The protection of freedom of association. The administrative supervision. The judicial protection. (Labor, and criminal) International protection of freedom of association.
REPRESENTATION OF EMPLOYEES IN THE COMPANY.
1. The unitary representation of employees in the company. Councils and delegates. Election rules, Operation of the representative bodies. The representative mandate. Competencies. Garantías.El right of representation of public officials. The right of assembly. Legal regulation. Procedure. Limitations.

2. Union representation in the company. Rules. Union sections: constitution and rights. Stewards: designation, rights and guarantees
IINSTITUTIONAL ACTION 1. Institutional action. The Economic and Social Council and the Councils of Autonomous character. Social Cooperation.

2. Perspectives on Gender Equality sindicalismo.Políticas unions.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Directed discussion B4 B6 B13 C7 1.5 2 3.5
Case study A20 A27 A30 A31 B1 B5 B8 B9 B15 4.5 4 8.5
Oral presentation A13 B2 B3 B20 B21 C3 2 2 4
Objective test A1 A33 B14 C1 5 15 20
Supervised projects A1 A13 A14 B12 C8 9.5 20 29.5
Seminar A14 B6 C4 C8 7.5 0 7.5
Guest lecture / keynote speech A1 C8 24.5 47 71.5
 
Personalized attention 5.5 0 5.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Directed discussion Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
Case study Metodoloxía onde o suxeito enfróntase ante a descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Oral presentation Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Seminar Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Directed discussion
Case study
Oral presentation
Objective test
Guest lecture / keynote speech
Seminar
Description
Study and training in the use of sources of law. through the information and guidance of the teacher in handling legal texts, case law.
Teacher Participation in discussions to develop critical aspect of the student. Through mentoring in which the teacher guides, monitors and corrects trabaljo conjunction with student.
To train students in the practical resolution of theoretical issues and exposure.
Help choosing complementary to the knowledge acquired in the classroom to their exposure and individual presentation or roundtable topics.
New techniques anddevelopment metodolojias in the lecture.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A13 A14 B12 C8 Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
10
Directed discussion B4 B6 B13 C7 Discusión dirigida Discusió e dasanrolo de temas del progrma y actuales de las relacions colectivas 4
Case study A20 A27 A30 A31 B1 B5 B8 B9 B15 Studio, termination and defense cocretos cases on agenda items. 5
Oral presentation A13 B2 B3 B20 B21 C3 Methodology where the student is faced with the description of a specific situation that poses a problem to be understood, appreciated and solved by a group of people through a process of discussion. The student stands before a specific problem (case) that describes a real situation of working life, and should be able to analyze a series of facts relating to a particular field of knowledge or action, to reach a reasoned through a process of discussion in small working groups decision. 2
Objective test A1 A33 B14 C1 Written test used for the assessment of learning, whose distinctive feature is the ability to determine whether the answers are correct or not. It is a measuring instrument, carefully prepared, designed to measure knowledge, skills, abilities, performance, skills, attitudes, intelligence, etc.. It applies to both the diagnostic, formative and summative assessment.
The objective test can combine different types of questions: multiple-choice questions, management, short answer, discrimination, complete and / or association. You can also build one type of any of these questions
70
Guest lecture / keynote speech A1 C8 oral xhibition complemented by the use of media and the introduction of some questions to the students, in order to impart knowledge and facilitate learning.
The master class is also known as "lecture", "lecture method" or "lecture". This last method is usually reserved for a special type of lesson taught by a teacher on special occasions, with a content that represents the original development and based on the almost exclusive use of the word as a means of transmitting information to the audience.
6
Seminar A14 B6 C4 C8 Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. 3
 
Assessment comments

The students that have recognised dedication part time of this matter,
(whenever said recognition was official) will have the possibility to surpass
the same through a theoretical examination-practical that will carry out in the
dates established officially by the Faculty and will have to present to assist
to the same a attache case with all the exercises that do him arrive through
the platform moodle. Regarding the second announcement the requirements will be
the same that in the first announcement. All on a score of 9.


Sources of information
Basic RODRIGUEZ PILERO M. Y otros (Última edición). Comentarios a la Ley de Libertad Sindical . Tecnos
MARTÍNEZ GIRÓN J.ARUFE VARELA, A (Última edición). Derecho del Trabajo Critico. Atelier
VÁLDES DAL RE, F. (Última edición). 30 años de libertad sindical. Fundación Largo caballero
OJEDA AVILÉS. A. (Última edición). Compendio de Derecho Sindical. Tecnos
MARTÍNEZ GIRON, J., ARUFE VARELA, A., CARRIL VCÁZQUEZ, X.M. (Última edición). Derecho del Trabajo. Netbiblo
SALA FRANCO, T. Y ALBIOL MONTESINOS (Última edición). Derecho sindical . Tirant lo Blanch
GARCÍA ABELLAN (Última edición). Derecho Sindical . Universidad de Murcia
MOLERO MANGLANO.C (Última edición). Derecho Sindical. Dykinson
GARCÍA VIÑAS, J. (Última edición). Derecho Sindical. Jurva
PALOMEQUE LÓPEZ, M.C. (Última edición). Derecho Sindical. Centro de Estudios financiero
RUBIO DE MEDINA, M. D., (Última edición). El proceso de tutela de los derechos de libertad sindical. Bosch
GUALDA ALCALA, F.J., (Última edición). Estudios sobre la Libertad Sindical. Bomarzo
AGRA VIFORCOS, B. Y FERNÁNDEZ FERNÁDEZ, R. (Última edicion). Introdución al Derecho Colectivo Sindical. Eolas Ediciones
DE SOTO RIOJA, S. (Última edición). La Libertad Sindical Negativa. Civitas
ALVAREZ CUESTA, HENAR (Última edición). La mayor representatividad sindical. Universidad de León
MARTÍN RODRÍGUEZ, M.O. (Última edición). Lecciones de Derecho Sindical. Centro de Estudios Financieros
SANGUINETI RAYMOND, W. (Última edición). Lesión de la Librtad Sindical y comportamientos antisindicales . Ministerio de Trabajo y Seguridad social
GARCIA MURCIA, J. (ültima edicción). Librtad Sindical y otros Derechos de acción colectiva de trabajadores y empresarios. Aranzadi
PARDELL VEÁ, A. (Última edición). Los Derechos Sindicales en la Carta Social europea. BOSCH
GARCÍA NINET J.I, (ültima edición). Manual de Derecho Sindical. Atelier
VIDA SORIA, MONEREO PÉREZ, MOLINA NAVARRETE Y MORENO VIDA (Úlltima edición). Manual de Derecho Sindical. Comares
MONEREO PÉREZ J.L. (ültima Edición). Manual de Derecho Sindical. Comares
LÓPEZ ARRANZ, M.A. (Última edición). Materiales didacticos para el estudio del Derecho Sindicalo. Dykinson
ALBIOL MONTESINOS, I. Y BLASCO PELLICER, A. (Última edición). Proceso de tutela de la libertad sindical y otros derechos fundamentales. Tirant lo Blanch
CEBRIÁN CARRILLO, A. y NUÑEZ-CORTÉS CONTRERAS, P (Última edición). Relaciones individuales y colectivas de trabajo. Dykinson.

Complementary TEXTOS LEGALES (). LEGISLACIÓN LABORAL BASICA. ARANZADI, TECNOS


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
In order to contribute to a responsible environment, from this subject it is intended to contribute, using only the essential paper, in the case of exams and some important work, everything else will be done electronically.

Sustainability and the gender angle are present in this matter to help create a citizenship committed to equality. It is intended to integrate the gender perspective in this teaching to identify the experiences and contributions of men and women in the world of Procedural Law.

Everything planned here will be carried out in the form of continuous assessment and in the event of an emergency electronically through teams


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.