Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Dereito Sindical II Código 760G01014
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Ferrol)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Coordinación
Munín Sánchez, Lara María
Correo electrónico
l.munin@udc.es
Profesorado
Munín Sánchez, Lara María
Correo electrónico
l.munin@udc.es
Web
Descrición xeral A asignatura de Dereito Sindical II é, tal e como indica o seu denominación, a continuación natural de Dereito Sindical I. Si nesa primeira parte centrámosnos nos aspectos máis teóricos e individuais do Dereito Sindical, nesta segunda ocuparémonos/ocuparémosnos dos aspectos colectivos desta materia. Para iso, desenvolveremos 15 temas, que imos a estructurar en tres grandes bloques ou partes. Na primeira parte (temas 1 a 8), falaremos achega da negociación colectiva. Así, tras introducir ao alumno no fundamento normativo e constitucional do dereito á negociación colectiva, analizaremos ao detalle as unidades de negociación (tema 2) e a legitimación para negociar un convenio colectivo estatutario (tema 3). En consecuencia, o tema 4 levaranos a coñecer do procedemento de negociación destes citados convenios colectivos de carácter estatutario. Obviamente, devanditos convenios colectivos estatutarios están suxeitos a diferentes mecanismos para darlles publicidade (tema 5), asunto que estudaremos xusto antes de afondar na denuncia destes mesmos convenios (tema 6). Concluiremos o noso estudo dos convenios colectivos aludindo á eficacia dos mesmos (tema 7) como paso previo ao tema final desta primeira parte. Acabaremos, xa que logo, considerando como obxecto de estudo outras formas de negociación colectiva á marxe do proceso negociador regulado no Título III do Estatuto dos Traballadores: o convenio colectivo extraestatutario (tema 8). Distinto contido posúe a segunda parte do programa, na que nos ocuparemos dos conflitos colectivos, comezando polo estudo dos medios extrajudiciales de solución dos conflitos colectivos de traballo (tema 9). A continuación, procederemos a analizar con exhaustividad o máis señero dos conflitos colectivos no tema 10, relativo ao dereito de folga, como antesala do estudo da súa eficacia xurídica (tema 11) e dunha forma máis particularizada deste conflito colectivo, como son os servizos esenciais da comunidade (tema 11). Finalizamos esta segunda parte da asignatura co estudo do dereito de pechadura patronal, situado no tema 13 do programa. Para a terceira parte do programa, reservamos os temas referentes á negociación colectiva na Unión Europea. No tema 14 o protagonista será o diálogo social europeo, mentres que como tema final da asignatura abordaremos a negociación colectiva nas Administracións da Unión Europea (tema 15). E deste xeito concluímos a nosa viaxe polos diferentes aspectos colectivos do dereito sindical.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non hai modificacións.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Reforzarase a utilización de Moodle e de Teams, especialmente para a realización síncrona da docencia expositiva, nos horarios asignados.

*Metodoloxías docentes que se modifican
Reforzamiento da "solución de problemas", en relación coa docencia interactiva.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Planificación do traballo semanal, con notificación a través de Moodle e Teams.

4. Modificacións na avaliación
*Observacións de avaliación:
As porcentaxes na avaliación mudan para ser dun 30% na proba obxectiva e dun 70% no portafolio, de tal xeito que adquire maior importancia o traballo propio da avaliación continua.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai modificacións.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Marco normativo regulador das relacións laborais.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A20 Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais.
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A33 Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B9 Traballo en equipos.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A1 Marco normativo regulador das relacións laborais. A1
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. Aplicar os coñecementos á práctica. Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. Resolución de problemas. Toma de decisións. Traballo en equipos. A13
A14
A20
A27
A31
A33
A35
B1
B5
B9
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. Motivación para a calidade. Adaptación a novas situacións. B6
B12
B13
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. A35
C1
C4
C7

Contidos
Temas Subtemas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A1 A14 A27 B1 C4 C1 2 6 8
Portafolios do alumno A13 A14 A20 A27 A31 A33 A35 B1 B5 B6 B9 B12 B13 C1 C4 C7 20 40 60
Sesión maxistral A20 A27 A33 A35 B6 B12 C7 27 54 81
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Portafolios do alumno Aos efectos de esta materia o portafolios do alumno designa o conxunto de traballos, prácticas e tarefas de calquera índole realizadas e entregadas polo alumno durante o cuatrimestre conforme a os criterios sinalados polo profesor.
Sesión maxistral Exposición oral en inglés e castelán, complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Proba obxectiva
Sesión maxistral
Descrición
A actividade académica desenvolvida polo profesorado, individual ou en pequeno grupo, ten como finalidade atender as necesidades e consultas do alumnado relacionadas co estudo dos contidos desta materia, proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe.

Esta actividade pode desenvolverse de forma presencial (directamente na aula e nas titorías de despacho) ou de forma non presencial (a través do correo electrónico ou do campus virtual) e ten especial utilidade para o alumnado con dispensa de asistencia ou matrícula parcial.

Non se debe confundir atención personalizada con titoría académica, xa que esta fai referencia á necesidade de asignar a cada alumno un titor desde primeiro curso ata que finaliza os estudos universitarios de grao, co obxectivo de ofrecer un soporte permanente e formal naqueles momentos nos que debe tomar decisións.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Portafolios do alumno A13 A14 A20 A27 A31 A33 A35 B1 B5 B6 B9 B12 B13 C1 C4 C7 A valoración do conxunto de prácticas e traballos realizados polo alumno permite evaluar o progreso dos coñecementos obtidos e o traballo que o alumno realiza sen presenza da persoa encargada da docencia, especialmente en orden á sua aplicación na práctica. 50
Proba obxectiva A1 A14 A27 B1 C4 C1 Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
50
 
Observacións avaliación

I. CRITERIOS XERAIS DE AVALIACIÓN 1. Do volume total do
traballo do estudantado nesta materia, unha grande parte corresponde ao
traballo individual ou en grupo que o propio estudantado se compromete a
realizar sen a presenza da persoa encargada da docencia. 2. A avaliación da
aprendizaxe debe comprender tanto o proceso como o resultado obtido, tendo en
conta sempre que a maneira de avaliar condiciona o método de aprendizaxe e
inflúe na propia aprendizaxe. 3. A proba escrita obxectiva avalía o resultado
obtido, mais non permite avaliar con exactitude o proceso de aprendizaxe.
Precisamente por isto, valorarase o rendimento e as aprendizaxes acadadas a
través da combinación entre actividades de avaliación formativa e de avaliación
final, de modo que a cualificación será o resultado da avaliación continua e da
realización dunha proba final. 4. A avaliación continua implica valorar o
esforzo e o proceso na aprendizaxe por medio da participación do estudantado.
5. A proba obxectiva implica valorar os resultados da aprendizaxe. 

II. CRITERIOS ESPECÍFICOS DA AVALIACIÓN 

1º) A puntuación total da asignatura comprende dúas partes :
a proba obxectiva que representa o 50% da nota, e o conxunto de prácticas
realizadas durante o curso ,que comprenderá o 50% restante. A entrega das
prácticas para a súa valoración polo profesor só poderá realizarse na
plataforma Moodle e dentro do plazo indicado en cada caso polo profesor.

2º) É imprescindible acadar o 50% da cualificación correspondente a cada un dos apartados a avaliar para que se sumen as diferentes metodoloxías de cara a obter unha nota media final. De non conseguir o mínimo esixido nalgunha das partes, o alumno non superará a matería.

3º) O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia deberá cumplir cos mesmos requisitos que o resto do alumnado, ao non ter ponderación na súa avaliación a asistencia presencial a clase.

III. SEGUNDA CONVOCATORIA: Na convocatoria de Xullo os alumnos deberán examinarse da parte da asignatura que non superasen na convocatoria ordinaria, gardándose a nota da parte superada. É dicir: de ter superada a proba obxectiva, deberían entregar o portafolios; de ter superado o portafolios, deberían realizar a proba obxectiva; de non ter superada ningunha, deberán superar ambalas dúas.


Fontes de información
Bibliografía básica - SALA FRANCO, T. y ALBIOL MONTESINOS (). Derecho sindical. Tirant lo Blanch
RODRIGUEZ PIÑERO M. y otros (). Comentarios a la Ley de Libertad Sindical. Tecnos
GARCÍA ABELLAN (). Curso de Derecho Sindical. Universidad de Murcia
MARTINEZ GIRON, J., ARUFE VARELA, A., y CARRIL VAZQUEZ, X.M. (2016). Derecho Crítico del Trabajo. Atelier
MARTINEZ GIRON, J., ARUFE VARELA, A., y CARRIL VAZQUEZ, X.M. (2006). Derecho del Trabajo. Netbiblo
PALOMEQUE LÓPEZ M.C (). Derecho Sindical Español. Tecnos
- OJEDA AVILÉS. A. (). Derecho Sindical.. Editorial Tecnos
JOSÉ LUIS MONEREO PÉREZ Y OTROS (). Los Derechos de Libertad Sindical y Negociación Colectiva en una perspectiva comparada. Comares
TOMÁS SALA FRANCO (). Negociación Colectiva. Tirat lO Blanch

Como norma, na bibliografía recomendada empregaremos sempre a última edición publicada.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Teoría das Relacións Laborais/760G01010
Dereito do Traballo I/760G01011
Dereito Sindical I/760G01013

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Dereito do Traballo II/760G01012

Materias que continúan o temario
Prácticas de Dereito do Traballo e da Seguridade Social/760G01031
Dereito Procesual Laboral/760G01032

Observacións

Recoméndase a asistencia a clase, a realización de todas as actividades que se planifiquen na mesma e a participación nos actos académicos e non académicos organizados tanto polos profesores que imparten a materia como polo centro. Advírtese expresamente aos alumnos de que nesta materia faise uso, como medio preferente para o desenvolvemento da materia, das plataformas Moodle e Teams, polo que é responsabilidade do alumno o uso desta ferramenta e a súa periódica consulta.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías