Identifying Data 2023/24
Subject (*) Human Resources Management I Code 760G01015
Study programme
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Ferrol)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Empresa
Coordinador
Alonso Seoane, Maria Jesus
E-mail
maria.alonso.seoane@udc.es
Lecturers
Alonso Seoane, Maria Jesus
E-mail
maria.alonso.seoane@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Dirección e xestión de recursos humanos.
A5 Políticas sociolaborais.
A10 Organización e dirección de empresas.
A15 Dirixir grupos de persoas.
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A21 Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo.
A22 Planificación e deseño, asesoramento e xestión dos sistemas de prevención de riscos laborais.
A23 Participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización.
A26 Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral.
A34 Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Habilidades nas relacións interpersoais.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B10 Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
B16 Liderado.
B17 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A4
A18
A34
B8
C4
C6
A21
A22
A23
A26
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B9
B12
B13
B14
B15
B17
C1
C8
A4
A5
A10
A15
A23
B6
B10
B16
C5
C7
A21
B9
B12
B16
C1

Contents
Topic Sub-topic
Marco histórico dos Dptos de RRHH e funcións
Evolución histórica dos Dptos de RRHH e das suas funcións
Marco histórico filosófico da evolución dos RRHH
A importancia actual dos RRHH na empresa
Interacción entre persoa e organización O liderado: concepto compoñentes e teorías.
Técnicas e instrumentos básicos para programar a Xestión de RRHH A análise do posto de traballo: fins e importancia, relacións e influencias.
Cuestións clave na análise de postos de traballo: diseño do posto de traballo e análisise do mesmo; recopilación de información e métodos para a recopilación da mesma; descripción e especificación do posto de traballo.
Evaluación de postos de traballo: sistemas non cuantitativos: xerarquización, clasificación
sistemas cuantitativos: puntuación de factores, comparación de factores
Modelos de Dirección de Recursos Humans Dirección por obxectivos
Dirección por competencias

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Field trip A22 A23 A26 B1 B5 B9 B17 C5 12 36 48
Collaborative learning A4 6 6 12
Long answer / essay questions A4 A5 A10 A18 A21 A22 A23 A26 B1 B8 C8 C7 35 35 70
 
Personalized attention 20 0 20
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Field trip Investigación nunha empresa real, recollida de datos para posterior análise e avaliación de postos
Collaborative learning Traballo en grupos para diversas seccións da presentación.
Long answer / essay questions Proba de exame de resposta longa.

Personalized attention
Methodologies
Field trip
Description
Recoméndase a atención personalizada mediante tutorías porque cada traballo é diferente. Ao efectuarse nunha empresa real, cada traballo presentará postos distintos en organizacións e Instituciones con diversas estructuras, o cal implica un seguimiento de cada grupo para cada caso.

As aplicacións da información anterior comparten a mesma característica, xa que os casos básanse nas informacións anteriores: valoracións de postos concretos e perfís de competencias adaptados. Sendo todos diferentes entre sí.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Long answer / essay questions A4 A5 A10 A18 A21 A22 A23 A26 B1 B8 C8 C7 Examen de resposta longa que pode ser teórico ou teórico- práctico. 85
Field trip A22 A23 A26 B1 B5 B9 B17 C5 Recollida de datos e presentación organizada da información obtida. 15
 
Assessment comments

Criterios de valoración:

Para aprobar un material é necesario obtener una avaliación favorable previa nos traballos prácticos. Como las prácticas son obligatorias y deberán ser aptas para poder presentarse ao examen, de no ser así no podrá pasarse a la siguiente fase de evaluación, aparecerán con una nota global a la puntuación de las prácticas.

Os traballos teñen unha avaliación cualitativa e continua. Como prácticas son a forma de aprender a materia e non teñen outra cualificación que a de Non Apto para una presentación ao exame; Apto A+ , Apto A, Apto B ou Apto C pasa a exame sen puntuación. 

Todos os traballos son grupais para desenvolver una competencia de traballo en equipo. Os estudantes con dispensa académica también deben formar parte del grupo, mesmo con mayor motivo que os asistentes, dado que isto manteraos ao día e determinar como súas oportunidades de comprender os traballos y realizar consultas a tempo. A dispensa é de presencialidade, pero o nivel de exixencia en canto a coñecementos, skills e competencias será o mesmo que o dos alumnos asistentes. Sendo os criterios de avaliation os mesmos.

Unha vez aprobados os traballos serán válidos para todas las convocatorias del curso académico, pero non se garantizarán para el siguiente curso.

É necesario ter unha NOTA MINIMA global de 5 puntos para superar a materia e máis de 4,5 puntos no exame para engadir nota dos traballos. É dicir, non se supera a materia obtenido 3,5 ou 4 puntos no exame aínda que se outorgara a máxima cualificación ás prácticas. Nese caso, una puntuación será a nota de examen, por no superar o mínimo de corte (4,5).

Os alumnos que non realizaron o exame terían a nota correspondiente ás prácticas cando se entregaron:

1,5 punto quen obtivese (A+)

1 obtenido (A)

0,5 quen superase practicas sin limite: (B)

0,2 quen no supera las prácticas. (N / A)

NP  quen non entregou os traballos prácticos ou exame..

Os traballos poden modificarse ata a data de entrega e só terán unha corrección formal. 

Os traballos Non Aptos deben realizarse como correcciones oportunas y entregarse 14 días antes de la segunda oportunidad.

Os CRITERIOS para avaliación das prácticas  son, por esta orden:

1) entregar todos los puntos que se piden no ejercicio e presentalo.

2) seguimiento adecuado del proceso.

3) resolución correcta.

4)Valorase a claridade e concreción, o acerto na elección de métodos de trabajo, amplitud, profundidade en cada punto.

SEGUNDA OPORTUNIDAD

Como convocatorias de maio e xullo serán suxeitas aos mesmos criterios: os alumnos superan, antes da data de exame, todas como actividades prácticas da materia. En caso de superar una parte práctica pero non o exame, como cualificaciones numéricas das prácticas mantéñense para una convocatoria de xullo.

2. Oportunidad avanzada:  Na oportunidad avanzada de diciembre aplicó un criterio de evaluación diferente a primera y segunda oportunidad. Una  calificación promedio nesta oportunidade será una calificación do exame final (100%).

Un comportamento fraudulento (trampas nos exames, plaxio en traballos, etc.) nalgunha das secciones sometidos a avaliación daría como resultado a cualificación de "Suspenso (0)" na avaliación final. El profesorado puede sancionar este tipo de comportamiento en convocatorias futuras con ata -1 punto da nota global da materia.


Sources of information
Basic Fernández- Díaz (2004). Análisis y descripción de puestos de trabajo: teoría, métodos y ejercicios. Díaz de Santos
Goleman, D. (2018). Cómo ser un líder. Ediciones B
AAVV (Albizy y Landeta coords) (2016). Dirección estratégica de RRHH. Pirámide
Goleman, D. (2012). El líder resonante crea más. de Bolsillo
Goleman, D. (2000). Espíritu creativo. Javier Vergara
Goleman, D. (2013). Focus. Kairós
Goleman, D. (2009). Inteligencia ecológica. Kairós
Goleman, D. (1997). Inteligencia emocional. Kairós
Goleman y Chernys (2013). Inteligencia Emocional en el trabajo. Kairós
Goleman, D. (2018). Inteligencia Emocional en la empresa. Conecta
Goleman, D. (2006). Inteligencia social. Kairós
Dolan, Valle y López (2014). La gestión de personas y del talento. Mc Graw Hill
Goleman, D. (2003). La práctica de la Inteligencia Emocional. Kairós
Fernández, G. (coord) (2005). Las competencias: clave para una gestión integrada de los RRHH. Deusto
Goleman, D. (2013). Liderazgo: el poder de la Inteligencia Emocional. B. Grupo Zeta

PARA EL SEMINARIO:
No es preciso leerse todos los libros de Inteligencia Emocional. Cada grupo elegirá uno para trabajar con él en el seminario. El grupo repartirá el trabajo como estime oportuno. En la presentación del curso se especificará el trabajo del seminario.

El resto de la bibliografía es optativa y se ofrece como referencia de consulta. Ninguno de los libros contiene la totalidad del temario, algunos son bastante monográficos, como el de descripción de puestos de trabajo, y otros incluyen varios temas. Pueden usarse para ampliar los temas impartidos en las clases, especialmente para los asistentes al curso. Quienes presenten justificación para no asistir tendrán acceso a los power points colgados en moodle, que son resúmenes de los temas que, en caso necesario, pueden ampliar con la bibliografía. Pero no es imprescindible y se ponen como referencias o por si alguien quiere ampliar una parte concreta, por ejemplo, cuando realiza un trabajo.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Employment Law I /760G01011
Industrial Sociology/760G01017

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Social Research Techniques/760G01020
Strategic Management/760G01030
Business Communication Skills and Techniques/760G01039

Subjects that continue the syllabus
Degree Dissertation/760G01034
Work Placement/760G01047

Other comments

Se recomienda formar lo antes posible grupos de trabajo (entre 3 y 4 personas)



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.