Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A4 |
Dirección e xestión de recursos humanos. |
A5 |
Políticas sociolaborais. |
A6 |
Economía e mercado de traballo. |
A13 |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A14 |
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A15 |
Dirixir grupos de persoas. |
A16 |
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. |
A23 |
Participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización. |
A24 |
Aplicar técnicas e tomar decisións en materia de xestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...). |
A28 |
Elaborar, desenvolver e avaliar planes de formación ocupacional e continua no ámbito regulado e non regulado. |
A29 |
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A34 |
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. |
B1 |
Resolución de problemas. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Capacidade de xestión da información. |
B5 |
Toma de decisións. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Habilidades nas relacións interpersoais. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B12 |
Motivación para a calidade. |
B13 |
Adaptación a novas situacións. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B15 |
Creatividade. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Dirección e xestión de recursos humanos |
A4
|
|
|
Políticas sociolaborais. |
A5
|
|
|
Economía e mercado de traballo |
A6
|
|
|
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas axeitadas |
A13
|
|
|
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A14
|
|
|
Dirixir grupos de persoas. |
A15
|
|
|
Asesorar e xestionar en materia de emprego e contratación laboral. |
A16
|
|
|
Participar na elaboración e diseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización |
A23
|
|
|
Aplicar técnicas e tomar decisions en materia de xestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...). |
A24
|
|
|
Elaborar, desenvolver e avaliar plans de formación ocupacional e continua no ámbito reglado e no reglado. |
A28
|
|
|
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. |
A29
|
|
|
Aplicar os coñecementos à práctica. |
A31
|
|
|
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacions laborais. |
A34
|
|
|
Resolución de problemas. |
|
B1
|
|
Capacidade de análise e síntese.
|
|
B2
|
|
Capacidade de organización e planificación.
|
|
B3
|
|
Capacidade de xestión da información.
|
|
B4
|
|
Toma de decisions.
|
|
B5
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como ciudadán e como profesional.
|
|
B6
|
|
Habilidades nas relacions interpersonais.
|
|
B7
|
|
Razonamento crítico.
|
|
B8
|
|
Traballo en equipos |
|
B9
|
|
Motivación cara a calidade.
|
|
B12
|
|
Adaptación a situacions novas.
|
|
B13
|
|
Aprendizaxe autónoma.
|
|
B14
|
|
Creatividade. |
|
B15
|
|
Utilizar as ferramientas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacions (TIC) necesarias para o exercicio da sua profesión e para o aprendizaxe ao longo da sua vida.
|
|
|
C3
|
Formarse para o exercicio de unha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucions baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
|
|
|
C4
|
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance dlas persoas emprendedoras.
|
|
|
C5
|
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
|
|
|
C6
|
Asumir como profesional e ciudadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
|
|
|
C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Ssitema de Competencias e Perfis competenciais |
- Sistema de Competencias: marco histórico e teórico
-Diferencia con sistema de xestión por obxectivos
- Utilidades: Elaboración e operativización de perfis de competencias para o seu uso nas distintas función de xestión de RRHH. |
Promoción |
- Ventaxas e inconvenintes
- Métodos e sistemas de promoción
- As bases da promoción: antigüedade, mérito e aptitude.
- Planificación e programación promocional |
Reclutamento e selección |
-Introducción ao reclutamiento: fins, importancia e relacions e influencias.
-Fontes e métodos para conseguir candidatos ao posto de traballo.
-Cuestions a considerar na elección de instrumentos de selección: fiabilidade, validez e utilidade dos instrumentos de selección.
-Instrumentos y proceso de selección: impresos de solicitud de información biográfica y comprobación de referencias; la entrevista de selección; pruebas escritas de selección y otros tipos de pruebas.
-Orientación: orientación y socialización de empleados nuevos, y duración, alcance y contenido del programa de orientación. |
Formación |
- Ventaxas e niveis
- Programas de formación: métodos e medios.
-Facilitación do rendimiento futuro dos empregados.
- Plan e programa de formación.
- Evaluación dos programas de formación e deserrollo, formación e aprendizaje organizativo.
|
Sistemas de retribución e recompensa retributiva |
a- Principais sistemas retributivos
- Sistemas fixos e variables
b- Recompensa retributiva:
bases da recompensa: ¿qué primar?
importancia da medición do mérito: avaliación dos RRHH:
b.1.: para un sistema baseado en competencias
b.2.: requisitos básicos para outros sistemas de dirección e gestión: DpO, etc
- Sistemas de primas baseadas na economía de tiempo
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe colaborativa |
A14 A15 A23 A24 A28 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B14 B15 |
2 |
6 |
8 |
Estudo de casos |
A4 A13 A16 A31 B13 C6 |
3 |
6 |
9 |
Traballos tutelados |
A4 A13 A14 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B13 B14 C6 |
6 |
42 |
48 |
Sesión maxistral |
A4 A5 A31 A34 B1 B2 B3 B4 B8 B12 B13 B14 C4 C6 C7 |
30 |
30 |
60 |
Presentación oral |
A13 A14 A15 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B12 B13 B14 B15 C4 C6 |
2 |
2 |
4 |
Actividades iniciais |
A4 A14 A15 A24 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B12 C4 C5 C6 |
0 |
1 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
20 |
0 |
20 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa |
Traballo en grupos |
Estudo de casos |
Resolución de problemas e exercicios |
Traballos tutelados |
Elaboración e presentación de traballos realizados: plan de selección: proceso completo, presupuestado e con seguimento; plan de promoción desglosado; plan de formación para unha acción concreta. |
Sesión maxistral |
Exposiciones en clase de la teoría y su aplicación por parte del profesor |
Presentación oral |
Exposición e defensa pública dos traballos realizados |
Actividades iniciais |
Se valora a competencia Actitude nun 10% que pode ser tanto sumado como restado á nota total en función de indicadores recollidos ao longo do año, tales como participación, ética, asistencia, compañerismo e respeto, etc. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Tutorias con cada grupo antes da entrega de cada un dos traballos elaborados.
A atención a cada grupo virá marcada polos seus respestivos traballos, que difiren de unhas empresas a outras. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe colaborativa |
A14 A15 A23 A24 A28 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B14 B15 |
-Unanimidade ou consenso na toma de decisions do grupo
- distribución e planificación do traballo, etc. Tamén se valorarán as competencias derivadas da actitude que serán presentadas aos alumnos ao inicio do curso: Liderezgo, traballo en equipo, pro-actividade, honestidade, etc. |
0 |
Traballos tutelados |
A4 A13 A14 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B13 B14 C6 |
Valorase a claridade e concrección, o acerto na elección de métodos de traballo, a amplitude, profundidade en cada punto, etc. |
0 |
Sesión maxistral |
A4 A5 A31 A34 B1 B2 B3 B4 B8 B12 B13 B14 C4 C6 C7 |
Exposición teórica dos temas: conceptos, definicions, distinción de métodos, prácticas, etc, avaliados mediante examen escrito. |
100 |
Presentación oral |
A13 A14 A15 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B12 B13 B14 B15 C4 C6 |
Exposición e defensa pública dos traballos elaborados. valorase a presentación, síntesis, adecuación ao tiempo dado, recollida completa de todos os puntos; síntesis, empreo de TIC´s e defensa das decisions tomadas e argumentacions. |
0 |
|
Observacións avaliación |
Tras a experimentación de cinco anos de avaliación semi-continua; e chegado o momento de avanzar cara unha avaliación continua ou efectuar novas modificacións, a profesora decántase polas modificacións, pasando novamente a unha porcentaxe do 100% de nota provinte do examen. Nembargantes, mantenñense certos criterios de actitude que serán avaliados para favorecer a boa marcha do curso, asistencia, participación e actitude axeitada. O 10% de puntuación derivado no pasado curso de competencias de actitude, sobreentenderase en todos os casos, (asistentes ou non asistentes) agás que se mostre o contrario, en cuio caso se reduciría puntuación tal como sigue:
Indicadores da competencia HONESTIDADE: Copiar nun examen, ademáis do suspenso inmediato en esa convocatoria, penaliza reducindo en - 3 puntos a nota na seguinte convocatoria.
-2 puntos aos alumnos que intenten copiar no examen, asistan ao mesmo con chuletas, entregen traballos de outros anos ou que non foran realizados por eles (non orixinais, baixados de internet, etc.
-2 puntos en caso de non asistencia superior ao 20% sen motivo xustificado. (Para non ter esta penalización debe presentarse xustificante oficial a principio de curso: contrato de traballo, etc)
-3 puntos aos alumnos que intenten influir na decisión da avaliación do profesor a fin de aumentar a sua nota mediante enchufes, ou tendo algún tipo de ventaxa con respecto ao resto da clase. Ben sexa de modo persoal o a través de terceiras persoas que o pidan por eles. En este aspecto non haberá diferencia entre que el alumno esté ou non informado de que unha terceira persoa teña intentado pedir un criterio favorable para eles. Se sobreentenderá sempre que o alumno está informado de ese intento de persuasión tendente a romper a ecuanimidade do profesor nas valoraciones; sendo o alumno o responsable, será penalizado restando 3 puntos en esa convocatoria e tamén na siguiente.
-1 punto en caso de falta de respeto ao profesor ou compañeiros da clase: Insultos, amenazas ou comportamentos contrarios á ética no trato persoal.
É imprescindible ter entregados e presentados os traballos prácticos para poder asistir ao examen (en ambalas dúas convocatorias).
NORMA ADICIONAL: O uso de móviles está completamente prohibido tanto nos examen como durante o período da clase. O seu uso tamén será penalizado con -1 punto (ex. chatear na clase) Asistir a clase implica facelo en corporal e mentalmente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Bonache, J. y Cabrera, A, (2005). Dirección de personas. Evidencias y perspectivas para el siglo XXI. Prentice Hall. Financial Times
Álvarez Fernándes, J.C. (2006). Dirección por Implicación. Pirámide
García- tenorio, Jesús; Sabater Sánchez, R. (2004). Fundamentos de Dirección y Gestión de recursos Humanos. Madrid. Paraninfo S.A
Dolan; Schuler y Valle (1999). La Gestión de los RRHH. Mc Graw Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Técnicas de Investigación Social/760G01020 | Dirección e Xestión de RRHH I/760G01015 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Informática Aplicada/760G01041 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|