Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Dirección e Xestión de RRHH II Código 760G01016
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Ferrol)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Empresa
Coordinación
Alonso Seoane, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.alonso.seoane@udc.es
Profesorado
Alonso Seoane, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.alonso.seoane@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Marco normativo regulador das relacións laborais.
A4 Dirección e xestión de recursos humanos.
A5 Políticas sociolaborais.
A10 Organización e dirección de empresas.
A12 Historia das relacións laborais.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A16 Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral.
A21 Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo.
A23 Participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización.
A24 Aplicar técnicas e tomar decisións en materia de xestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...).
A25 Aplicar as distintas técnicas de avaliación e auditoría sociolaboral.
A26 Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral.
A28 Elaborar, desenvolver e avaliar planes de formación ocupacional e continua no ámbito regulado e non regulado.
A29 Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A34 Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Habilidades nas relacións interpersoais.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B10 Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade.
B11 Traballo en ámbitos internacionais.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
B16 Liderado.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Participar na elaboración e diseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización A4
A5
A14
A16
Dirixir grupos de persoas. A4
B1
B3
B4
B7
Asesorar e xestionar en materia de emprego e contratación laboral. A29
A31
A34
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. A1
A24
A31
Economía e mercado de traballo A10
A12
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas axeitadas B14
C3
Políticas sociolaborais. A23
A24
A28
Dirección e xestión de recursos humanos A4
A5
Participar na elaboración e diseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización A21
A26
A31
B2
B13
Elaborar, desenvolver e avaliar plans de formación ocupacional e continua no ámbito reglado e no reglado. A23
Aplicar técnicas e tomar decisions en materia de xestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...). A25
A26
B5
B6
B16
Capacidade de organización e planificación. B3
B4
B5
B8
B9
Habilidades nas relacions interpersonais. B7
C4
Toma de decisions. B12
B14
B15
B16
C8
Comportarse con ética e responsabilidade social como ciudadán e como profesional. B10
B11
B16
C4
Razonamento crítico. B8
Traballo en equipos B9
B11
Motivación cara a calidade. C6
C7
Adaptación a situacions novas.
Aprendizaxe autónoma.
Creatividade.
Utilizar as ferramientas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacions (TIC) necesarias para o exercicio da sua profesión e para o aprendizaxe ao longo da sua vida.
Formarse para o exercicio de unha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucions baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance dlas persoas emprendedoras.
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
Asumir como profesional e ciudadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral.
Aplicar os coñecementos à práctica.
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacions laborais.
Resolución de problemas.
Capacidade de análise e síntese.
Capacidade de xestión da información.

Contidos
Temas Subtemas
Ssitema de Competencias e Perfis competenciais - Sistema de Competencias: marco histórico e teórico
-Diferencia con sistema de xestión por obxectivos
- Utilidades: Elaboración e operativización de perfis de competencias para o seu uso nas distintas función de xestión de RRHH.
Promoción - Ventaxas e inconvenintes
- Métodos e sistemas de promoción
- As bases da promoción: antigüedade, mérito e aptitude.
- Planificación e programación promocional
Reclutamento e selección -Introducción ao reclutamiento: fins, importancia e relacions e influencias.
-Fontes e métodos para conseguir candidatos ao posto de traballo.
-Cuestions a considerar na elección de instrumentos de selección: fiabilidade, validez e utilidade dos instrumentos de selección.
-Instrumentos y proceso de selección: impresos de solicitud de información biográfica y comprobación de referencias; la entrevista de selección; pruebas escritas de selección y otros tipos de pruebas.
-Orientación: orientación y socialización de empleados nuevos, y duración, alcance y contenido del programa de orientación.
Formación - Ventaxas e niveis
- Programas de formación: métodos e medios.
-Facilitación do rendimiento futuro dos empregados.
- Plan e programa de formación.
- Evaluación dos programas de formación e deserrollo, formación e aprendizaje organizativo.
Sistemas de retribución e recompensa retributiva a- Principais sistemas retributivos
- Sistemas fixos e variables
b- Recompensa retributiva:
bases da recompensa: ¿qué primar?
importancia da medición do mérito: avaliación dos RRHH:
b.1.: para un sistema baseado en competencias
b.2.: requisitos básicos para outros sistemas de dirección e gestión: DpO, etc
- Sistemas de primas baseadas na economía de tiempo

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa B1 B3 B4 B9 2 6 8
Estudo de casos A23 A31 3 6 9
Traballos tutelados B5 B7 B12 B13 B14 C3 6 42 48
Sesión maxistral A10 A12 A14 A21 A34 B2 30 30 60
Presentación oral B4 B8 B12 B15 C4 2 2 4
Actividades iniciais A10 A12 B6 0 1 1
 
Atención personalizada 20 0 20
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa Traballo en grupos
Estudo de casos Resolución de problemas e exercicios
Traballos tutelados Elaboración e presentación de traballos realizados: plan de selección: proceso completo, presupuestado e con seguimento; plan de promoción desglosado; plan de formación para unha acción concreta.
Sesión maxistral Exposiciones en clase de la teoría y su aplicación por parte del profesor
Presentación oral Exposición e defensa pública dos traballos realizados
Actividades iniciais Se valora a competencia Actitude nun 10% que pode ser tanto sumado como restado á nota total en función de indicadores recollidos ao longo do año, tales como participación, ética, asistencia, compañerismo e respeto, etc.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Aprendizaxe colaborativa
Descrición
Tutorias con cada grupo antes da entrega de cada un dos traballos elaborados.
A atención a cada grupo virá marcada polos seus respestivos traballos, que difiren de unhas empresas a outras.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A10 A12 A14 A21 A34 B2 Exposición teórica dos temas: conceptos, definicions, distinción de métodos, prácticas, etc, avaliados mediante examen escrito. 100
Presentación oral B4 B8 B12 B15 C4 Exposición e defensa pública dos traballos elaborados. valorase a presentación, síntesis, adecuación ao tiempo dado, recollida completa de todos os puntos; síntesis, empreo de TIC´s e defensa das decisions tomadas e argumentacions. 0
Traballos tutelados B5 B7 B12 B13 B14 C3 Valorase a claridade e concrección, o acerto na elección de métodos de traballo, a amplitude, profundidade en cada punto, etc. 0
Aprendizaxe colaborativa B1 B3 B4 B9 -Unanimidade ou consenso na toma de decisions do grupo
- distribución e planificación do traballo, etc. Tamén se valorarán as competencias derivadas da actitude que serán presentadas aos alumnos ao inicio do curso: Liderezgo, traballo en equipo, pro-actividade, honestidade, etc.
0
 
Observacións avaliación

Indicadores da competencia HONESTIDADE:Copiar nun examen; ademáis do suspenso inmediato en esa convocatoria, penaliza reducindo- 3 puntos a nota na seguinte convocatoria
-2 puntos aos alumnos que intenten copiar no examen;asistan ao mesmo con chuletas;entregen traballos de outros anos ou que non foran realizados por eles (non orixinais, baixados de internet, etc.
-2 puntos en caso de non asistencia superior ao 20% sen motivo xustificado.Para non ter esta penalización debe presentarse xustificante oficial a principio de curso: contrato de traballo, etc.
-3 puntos aos alumnos que intenten influir na decisión da avaliación do profesor a fin de aumentar a sua nota mediante enchufes, ou tendo algún tipo de ventaxa con respecto ao resto da clase. Ben sexa de modo persoal o a través de terceiras persoas que o pidan por eles. En este aspecto non haberá diferencia entre que el alumno esté ou non informado de que unha terceira persoa;teña intentado pedir un criterio favorable para eles. Se sobreentenderá sempre que o alumno está informado de ese intento de persuasión tendente a romper a ecuanimidade do profesor nas valoraciones; sendo o alumno o responsable, será penalizado;restando 3 puntos en esa convocatoria;e tamén na siguiente.
-1 punto en caso de falta de respeto ao profesor ou compañeiros da clase:&Insultos, amenazas ou comportamentos contrarios á ética no trato persoal.
É imprescindible ter entregados e presentados os traballos prácticos para poder asistir ao examen (en ambalas dúas convocatorias).
NORMA ADICIONAL: O uso de móviles está completamente prohibido tanto nos examen como durante o período da clase.  O seu uso tamén será penalizado con -1 punto (ex. chatear na clase) Asistir a clase implica facelo en corporal e mentalmente.

Fontes de información
Bibliografía básica Bonache, J. y Cabrera, A, (2005). Dirección de personas. Evidencias y perspectivas para el siglo XXI. Prentice Hall. Financial Times
Álvarez Fernándes, J.C. (2006). Dirección por Implicación. Pirámide
García- tenorio, Jesús; Sabater Sánchez, R. (2004). Fundamentos de Dirección y Gestión de recursos Humanos. Madrid. Paraninfo S.A
Dolan; Schuler y Valle (1999). La Gestión de los RRHH. Mc Graw Hill

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Técnicas de Investigación Social/760G01020
Dirección e Xestión de RRHH I/760G01015

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Informática Aplicada/760G01041

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías