Identifying Data 2020/21
Subject (*) Human Resources Management II Code 760G01016
Study programme
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Ferrol)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Empresa
Coordinador
Alonso Seoane, Maria Jesus
E-mail
maria.alonso.seoane@udc.es
Lecturers
Alonso Seoane, Maria Jesus
E-mail
maria.alonso.seoane@udc.es
Web
General description
Contingency plan Modificacións nos contidos
Non se modificarán os contidos.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Non haberá cambio de metodoloxia agás as presentacións de traballos que se farán en vídeo ou en teams.
*Metodoloxías docentes que se modifican
Só se modifican las presentacións de traballos, que serían online.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Mail: semanal
Teams para titorías, semanal
Moodle para clases, no horario preestablecido.

4. Modificacións na avaliación
Manteñense os criterios e modos de avaliación xa que as actividades de proxectos eran avaliables, mais con puntuables.

*Observacións de avaliación:

Debería poder garantirse o control de presencia no caso de que tivese que repetirse a experiencia de examen online. A cámara deberá estar sempre acesa como medio de identificación, de non estar as cámaras acesas non se poderá realizar o exame. Grabaríanse as probas se o exame fose online.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Sin modificacións na bibliografía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Dirección e xestión de recursos humanos.
A5 Políticas sociolaborais.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A15 Dirixir grupos de persoas.
A16 Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral.
A23 Participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización.
A24 Aplicar técnicas e tomar decisións en materia de xestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...).
A28 Elaborar, desenvolver e avaliar planes de formación ocupacional e continua no ámbito regulado e non regulado.
A29 Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A34 Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Habilidades nas relacións interpersoais.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Dirección e xestión de recursos humanos A4
Políticas sociolaborais. A5
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas axeitadas A13
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. A14
Dirixir grupos de persoas. A15
Asesorar e xestionar en materia de emprego e contratación laboral. A16
Participar na elaboración e diseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización A23
Aplicar técnicas e tomar decisions en materia de xestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...). A24
Elaborar, desenvolver e avaliar plans de formación ocupacional e continua no ámbito reglado e no reglado. A28
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. A29
Aplicar os coñecementos à práctica. A31
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacions laborais. A34
Resolución de problemas. B1
Capacidade de análise e síntese. B2
Capacidade de organización e planificación. B3
Capacidade de xestión da información. B4
Toma de decisions. B5
Comportarse con ética e responsabilidade social como ciudadán e como profesional. B6
Habilidades nas relacions interpersonais. B7
Razonamento crítico. B8
Traballo en equipos B9
Motivación cara a calidade. B12
Adaptación a situacions novas. B13
Aprendizaxe autónoma. B14
Creatividade. B15
Utilizar as ferramientas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacions (TIC) necesarias para o exercicio da sua profesión e para o aprendizaxe ao longo da sua vida. C3
Formarse para o exercicio de unha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucions baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance dlas persoas emprendedoras. C5
Asumir como profesional e ciudadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7

Contents
Topic Sub-topic
Ssitema de Competencias e Perfis competenciais -Diferencia con sistema de xestión por obxectivos
- Utilidades: Elaboración e operativización de perfis de competencias para o seu uso nas distintas función de xestión de RRHH.
Reclutamento e selección -Fontes de reclutamento.
-Cuestions a considerar na elección de instrumentos de selección: fiabilidade e validez.
-Instrumentos e proceso de selección: CV, probas, entrevistas e referencias.
-Orientación e socialización.
Planificación de carreiras e promoción - Ventaxas e inconvenintes
- Métodos e sistemas de promoción
- As bases da promoción: antigüedade, mérito e aptitude.
- Planificación e programación promocional
- Ferramentas para planificar a promoción
Formación - Ventaxas e niveis
- Programas de formación: métodos e medios.

Sistemas de retribución e recompensa retributiva a- Principais sistemas retributivos
- Sistemas fixos e variables
b- Recompensa retributiva:
bases da recompensa: ¿qué primar?
importancia da medición do mérito: avaliación dos RRHH.
- Sistemas de primas baseadas na economía de tiempo
- Primas diferenciais
- Sistemas especiais de retribución

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Collaborative learning A5 A4 B8 B12 B14 2 6 8
Case study A16 A24 A28 3 6 9
Supervised projects A13 A14 A15 A24 A28 A29 B6 B7 B8 C5 6 42 48
Guest lecture / keynote speech A24 C4 28 28 56
Oral presentation A15 A13 C7 2 2 4
Objective test A4 A5 A24 A28 A29 A31 A34 B1 B3 B4 B5 B14 B15 C4 2 2 4
Introductory activities A4 A14 A15 A24 A28 A31 A34 B1 1 0 1
 
Personalized attention 20 0 20
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Collaborative learning Traballo en grupos
Case study Resolución de problemas e exercicios
Supervised projects Elaboración e presentación de traballos realizados: plan de selección: proceso completo, presupuestado e con seguimento; plan de promoción desglosado; plan de formación para unha acción concreta.
Guest lecture / keynote speech Exposicións en clase da teoría e a sua aplicación por parte do profesor
Oral presentation Exposición e defensa pública dos traballos realizados
Objective test Proba de ensaio de preguntas longas ou medias
Introductory activities Levadas a cabo para o funcionamento dos grupos de traballo

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Collaborative learning
Description
Tutorias con cada grupo antes da entrega de cada un dos traballos elaborados.
A atención a cada grupo virá marcada polos seus respestivos traballos, que difiren de unhas empresas a outras.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A4 A5 A24 A28 A29 A31 A34 B1 B3 B4 B5 B14 B15 C4 Proba de ensaio con respostas de desenvolvemento medio ou longo. 100
 
Assessment comments

Para superar a materia é necesario obter unha avaliación favorable previa nos traballos prácticos. As convocatorias de xullo e decembro estarán sometidas aos mesmos criterios que a convocatoria de maio: aqueles estudantes que queiran presentarse ás mesmas deben ter entregadas, a día de exame, todas as actividades que corresponden ás prácticas da materia para poder ser avaliados da mesma. Posto que non é puntuable, a única calificación que terán os alumnos e a de APTO ou NON APTO para a súa presentación a exame. Si os traballos presentados obtivesen a calificación de non apto para ser avaliado, terían que efectuar as correcións necesarias e volver a entregalo, sempre  con data anterior ao examen. 

Tras a experimentación de cinco anos de avaliación semi-continua; e chegado o momento de avanzar cara unha avaliación continua ou efectuar novas modificacións, a profesora decántase polas modificacións, pasando novamente a unha porcentaxe do 100% de nota provinte do examen. Nembargantes, manteñense certos criterios de actitude que serán avaliados para favorecer a boa marcha do curso, asistencia, participación e actitude axeitada (1 punto máximo, según competencias especificadas na presentación). As competencias de actitude que se mostren negativos, reduciría puntuación como sigue:

Indicadores da competencia HONESTIDADECopiar nun examen, ademáis do suspenso inmediato en esa convocatoria, penaliza reducindo: 

-2 puntos aos alumnos que intenten copiar no examen, asistan ao mesmo con chuletas, entregen traballos de outros anos, ou que non foran realizados por eles (non orixinais, baixados de internet, etc.)

-2 puntos en caso de non asistencia superior ao 20% sen motivo xustificado. (Para non ter esta penalización debe presentarse xustificante oficial a principio de curso: contrato de traballo, etc)

-3 puntos aos alumnos que intenten influir na decisión da avaliación do profesor a fin de aumentar a sua nota mediante enchufes, ou tendo algún tipo de ventaxa con respecto ao resto da clase. Ben sexa de modo persoal o a través de terceiras persoas que o pidan por eles. En este aspecto non haberá diferencia entre que el alumno esté ou non informado de que unha terceira persoa teña intentado pedir un criterio favorable para eles. Se sobreentenderá sempre que o alumno está informado de ese intento de persuasión tendente a romper a ecuanimidade do profesor nas valoraciones; sendo o alumno o responsable, será penalizado restando 3 puntos en esa convocatoria e tamén na siguiente.

 -2 punto en caso de falta de respeto ao profesor ou compañeiros da clase: Insultos, amenazas ou comportamentos contrarios á ética no trato persoal.

É imprescindible ter entregados e presentados os traballos prácticos para poder asistir ao examen (en ambalas dúas convocatorias).

NORMA ADICIONAL: O uso de móviles está completamente prohibido tanto nos examen como durante o período da clase.  O seu uso tamén será penalizado con -1 punto (ex. chatear na clase) Asistir a clase implica facelo en corporal e mentalmente.


Sources of information
Basic De la Calle Durán, M.C., Ortiz de Urbina Criado, M. (2014). Fundamentos de recursos humanos. Pearson Educación
Gómez-Mejía, L.R.; Balkin, D.B.; Cardy, R.L. (2016). Gestión de recursos humanos. Prentice Hall
Dolan, Valle y López (2014). La gestión de las personas y del talento. MacGraw- Hill
Dolan, Valle y López (2007). La gestión de los recursos humanos: como atraer, retener y desarrolar con éxito el capital humano en tiempos de transformación. McGraw-Hill
Fernández, G. (coord) (2005). Las competencias: clave para una gestión integrada de los RRHH. Deusto

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Social Research Techniques/760G01020
Human Resources Management I /760G01015

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Applied Computer Science/760G01041

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.