Identifying Data 2023/24
Subject (*) Human Resources Management II Code 760G01016
Study programme
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Ferrol)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Empresa
Coordinador
Alonso Seoane, Maria Jesus
E-mail
maria.alonso.seoane@udc.es
Lecturers
Alonso Seoane, Maria Jesus
E-mail
maria.alonso.seoane@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Dirección e xestión de recursos humanos.
A5 Políticas sociolaborais.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A15 Dirixir grupos de persoas.
A16 Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral.
A23 Participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización.
A24 Aplicar técnicas e tomar decisións en materia de xestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...).
A28 Elaborar, desenvolver e avaliar planes de formación ocupacional e continua no ámbito regulado e non regulado.
A29 Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A34 Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Habilidades nas relacións interpersoais.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Dirección e xestión de recursos humanos A4
Políticas sociolaborais. A5
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas axeitadas A13
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. A14
Dirixir grupos de persoas. A15
Asesorar e xestionar en materia de emprego e contratación laboral. A16
Participar na elaboración e diseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización A23
Aplicar técnicas e tomar decisions en materia de xestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...). A24
Elaborar, desenvolver e avaliar plans de formación ocupacional e continua no ámbito reglado e no reglado. A28
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. A29
Aplicar os coñecementos à práctica. A31
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacions laborais. A34
Resolución de problemas. B1
Capacidade de análise e síntese. B2
Capacidade de organización e planificación. B3
Capacidade de xestión da información. B4
Toma de decisions. B5
Comportarse con ética e responsabilidade social como ciudadán e como profesional. B6
Habilidades nas relacions interpersonais. B7
Razonamento crítico. B8
Traballo en equipos B9
Motivación cara a calidade. B12
Adaptación a situacions novas. B13
Aprendizaxe autónoma. B14
Creatividade. B15
Utilizar as ferramientas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacions (TIC) necesarias para o exercicio da sua profesión e para o aprendizaxe ao longo da sua vida. C3
Formarse para o exercicio de unha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucions baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance dlas persoas emprendedoras. C5
Asumir como profesional e ciudadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7

Contents
Topic Sub-topic
Ssitema de Competencias e Perfis competenciais -Diferencia con sistema de xestión por obxectivos
- Utilidades: Elaboración e operativización de perfis de competencias para o seu uso nas distintas función de xestión de RRHH.
Reclutamento e selección -Fontes de reclutamento.
-Cuestions a considerar na elección de instrumentos de selección: fiabilidade e validez.
-Instrumentos e proceso de selección: CV, probas, entrevistas e referencias.
-Orientación e socialización.
Planificación de carreiras e promoción - Ventaxas e inconvenintes
- Métodos e sistemas de promoción
- As bases da promoción: antigüedade, mérito e aptitude.
- Planificación e programación promocional
- Ferramentas para planificar a promoción
Formación - Ventaxas e niveis
- Programas de formación: métodos e medios.

Sistemas de retribución e recompensa retributiva a- Principais sistemas retributivos
- Sistemas fixos e variables
b- Recompensa retributiva:
bases da recompensa: ¿qué primar?
importancia da medición do mérito: avaliación dos RRHH.
- Sistemas de primas baseadas na economía de tiempo
- Primas diferenciais
- Sistemas especiais de retribución

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Collaborative learning A4 A5 B8 B12 B14 2 6 8
Case study A16 A24 A28 3 6 9
Supervised projects A13 A14 A15 A24 A28 A29 B6 B7 B8 C5 6 42 48
Guest lecture / keynote speech A24 C4 28 28 56
Oral presentation A13 A15 C7 2 2 4
Objective test A4 A5 A24 A28 A29 A31 A34 B1 B3 B4 B5 B14 B15 C4 2 2 4
Introductory activities A4 A14 A15 A24 A28 A31 A34 B1 1 0 1
 
Personalized attention 20 0 20
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Collaborative learning Traballo en grupos
Case study Resolución de problemas e exercicios
Supervised projects Elaboración e presentación de traballos realizados: plan de selección: proceso completo, presupuestado e con seguimento; plan de promoción desglosado; plan de formación para unha acción concreta.
Guest lecture / keynote speech Exposicións en clase da teoría e a sua aplicación por parte do profesor
Oral presentation Exposición e defensa pública dos traballos realizados
Objective test Proba de ensaio de preguntas longas ou medias
Introductory activities Levadas a cabo para o funcionamento dos grupos de traballo

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Collaborative learning
Description
Tutorias con cada grupo antes da entrega de cada un dos traballos elaborados.
A atención a cada grupo virá marcada polos seus respestivos traballos, que difiren de unhas empresas a outras.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A13 A14 A15 A24 A28 A29 B6 B7 B8 C5 Traballos tutelados durante o curso: proceso de selección, planificación promocional, programación formativa, etc. 15
Objective test A4 A5 A24 A28 A29 A31 A34 B1 B3 B4 B5 B14 B15 C4 Proba de ensaio con respostas de desenvolvemento medio ou longo. 85
 
Assessment comments

Criterios de avaliación de ambas oportunidades:

Para aprobar a materia é necesario obter unha avaliación favorable previa nos traballos prácticos. As prácticas son obligatorias e deberán ser aptas para poder presentarse ao exame, de non ser así non poderá pasarse á seguinte fase de avaliación, aparecendo na nota global a puntuación das prácticas.

Os traballos teñen unha avaliación cualitativa e continua. As prácticas son a forma de aprender a materia e non teñen outra cualificación que a de Non Apto para a presentación ao exame; Apto A+ , Apto A,  Apto B ou Apto C. 

Todos os traballos son grupales para desenvolver a competencia de traballo en equipo. Os estudantes con dispensa académica tamén deben formar parte dalgún grupo, mesmo con maior motivo que os asistentes, dado que isto manteraos ao día e aumentará as súas oportunidades de comprender os traballos e realizar consultas a tempo. A dispensa é de presencialidade, pero o nivel de esixencia en canto a coñecementos, habilidades e competencias será o mesmo que o dos alumnos asistentes. Sendo os criterios de avaliación os mesmos.

Unha vez aprobados os traballos serán válidos para todas as convocatorias do curso académico, pero non se gardarán para o curso seguinte.

É necesario ter unha NOTA MINIMA global de 5 puntos para superar a materia e máis de 4,5 puntos no exame para engadir nota dos traballos. É dicir, non se supera a materia obtendo 3,5 ou 4 puntos no exame aínda que se outorgara a máxima cualificación ás prácticas. Nese caso, a puntuación será a nota de exame, por non superar o mínimo de corte (4,5).

Os alumnos que non realizasen o exame terían a nota correspondente ás prácticas cando se entregaron:

1,5 punto quen obtivese (A +) 

1 obtendo (A)

0,5 quen superase practícalas no limite: (B)

Só a nota de exame quen teña (C) nas prácticas.

0,2 quen non supere as prácticas. (NA)

NP quen non entregou os traballos prácticos.

Os traballos poden modificarse ata a data de entrega e só terán unha corrección formal. 

Os traballos Non Aptos deberán realizar as correccións oportunas e entregarse 14 días antes da segunda oportunidade.

Os CRITERIOS para a avaliación das prácticas son, por esta orde:

1) entregar todos os puntos que se piden no exercicio e presentalo.

2) seguimento adecuado do proceso.

3) resolución correcta.

4)Valorase a claridade e concrección, o acerto na elección de métodos de traballo, a amplitude, profundidade en cada punto.

SEGUNDA OPORTUNIDADE

Ambas oportunidades estarán suxeitas aos mesmos criterios: os alumnos deberán superar, antes da data de exame, todas as actividades prácticas da materia. En caso de superar a parte práctica pero non o exame, as cualificacións numéricas das prácticas mantéñense para a oportunidade de xullo.

2. Oportunidade avanzada: Na oportunidade avanzada de decembro aplicóuse un criterio de avaliación diferente á primeira e segunda oportunidade. A calificación promedio nesta oportunidade será a calificación do exame final (100%).

Un comportamento fraudulento (trampas nos exames, plaxio en traballos, etc.) nalgunha das seccións sometidas a avaliación dará como resultado a cualificación de "Suspenso (0)" na avaliación final. O profesorado pode sancionar este tipo de comportamentos en futuras convocatorias con ata 1 punto da nota global da materia.


Sources of information
Basic De la Calle Durán, M.C., Ortiz de Urbina Criado, M. (2014). Fundamentos de recursos humanos. Pearson Educación
Gómez-Mejía, L.R.; Balkin, D.B.; Cardy, R.L. (2016). Gestión de recursos humanos. Prentice Hall
Dolan, Valle y López (2014). La gestión de las personas y del talento. MacGraw- Hill
Dolan, Valle y López (2007). La gestión de los recursos humanos: como atraer, retener y desarrolar con éxito el capital humano en tiempos de transformación. McGraw-Hill
Fernández, G. (coord) (2005). Las competencias: clave para una gestión integrada de los RRHH. Deusto

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Social Research Techniques/760G01020
Human Resources Management I /760G01015

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Applied Computer Science/760G01041

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.