Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Dereito Administrativo Código 760G01028
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Ferrol)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Coordinación
Sánchez González, Jennifer
Correo electrónico
j.sanchezg@udc.es
Profesorado
Sánchez González, Jennifer
Correo electrónico
j.sanchezg@udc.es
Web
Descrición xeral A materia pretende un acercamento do estudante a realidade xurídica administrativa a través do coñecemento da organización da Administración pública en España, a comprensión das actuacións típicas da Administración, así como o réxime xurídico das Administracións Públicas e o procedemento administrativo común. Considerase fundamental para acadar os obxetivos, o manexo das fontes do ordenamento xurídico-administrativo e a práctica na análise xurisprudencial, así como a lectura de diversos documentos de carácter administrativo.

Competencias do título
Código Competencias do título
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A20 Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais.
A30 Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Habilidades nas relacións interpersoais.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
B16 Liderado.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento do ordenamento xurídico administrativo. A30
A31
B2
B4
B8
B14
C3
Coñecer as diferentes actividades e actuacións das Administracións Públicas. A31
B2
B4
B8
B14
Manexo das TIC e a súa aplicación práctica. A13
A31
B1
B2
B4
B13
B14
C3
C6
C8
Traballo e aprendizaxe colaborativo para a resolución de problemas xurídico-administrativos. A13
A20
A30
A31
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B9
B14
B15
B16
C1
C2
C3
Resolución e análise crítico de cuestións administrativas e xurídicas. A13
A20
A30
A31
A35
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B13
B14
B15
C1
C3
C6
C7
C8
Análise crítico dos diferentes ámbitos e modos da actuación administrativa. A31
A35
B2
B4
B8
B14
C2
C3
C4
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
I. O Dereito Administrativo. I.1 O nacemento e a evolución histórica do Dereito Administrativo.
I.2. As fontes do Dereito Administrativo.
I.3. A relación do Dereito Administrativo con outras disciplinas xurídicas.
II. A organización da Administración Pública. II.1. A potestade organizatoria.
II.2. Os órganos administrativos.
II.3. A competencia na Administración Pública.
III. Principios de funcionamento da Administración Pública. III.1. Os principios de funcionamento das Administracións.
IV. O acto administrativo. IV.1. Consideracións xerais.
IV.2. Clases de actos e elementos.
IV.3. A eficacia dos actos administrativos. A irretroactividade.
IV.4. A invalidez do acto administrativo.
V. O procedemento administrativo común. V.1. Réxime xurídico xeral.
V.2. A tramitación do procedemento administrativo.
V.3. A finalización e formas de terminación.
V.4. Recursos administrativos.
VI. O control xudicial das actuacións da Administración Pública. VI.1. A orixe e fundamento do control xudicial da actuación administrativa.
VI.2. O recurso Contencioso-Administrativo.
VI.3. O procedemento Contencioso-Administrativo.
VII. Ámbitos de actuación administrativa. VII.1. As actividades administrativas típicas: fomento, policía e servizo público.
VII.2. Nocións xerais de contratación administrativa.
VII.3. A responsabilidade patrimonial das Administracións Públicas.
VII.4. Aproximación xeral os ilícitos administrativos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A13 A30 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B13 B14 B15 C3 C5 C6 C7 C8 5 15 20
Presentación oral A13 A20 A30 B2 B5 B7 C1 5 5 10
Actividades iniciais B3 B6 B7 B8 B9 B13 C3 C7 C8 5 10 15
Estudo de casos A13 A30 A31 A35 B1 B2 B4 B8 B9 B13 B14 B15 C3 C4 C6 C7 15 10 25
Aprendizaxe colaborativa A13 A30 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B13 B14 B15 B16 C3 C6 C7 C8 10 20 30
Discusión dirixida A31 B1 B4 B6 B7 B8 5 0 5
Lecturas A13 B2 B4 B6 B7 B8 B14 C2 C3 C6 C7 C8 0 15 15
Prácticas a través de TIC A31 B2 B4 B14 C3 5 5 10
Sesión maxistral A13 B2 B6 B7 B8 B12 B14 C7 C8 15 0 15
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva O finalizar o cuadrimestre os alumnos deberán realizar unha proba de coñecementos sobre os aspectos máis relevantes que se trataron o longo do mesmo.
Presentación oral Os traballos feitos polos alumnos en grupo serán presentados por estes de forma oral, sendo importante que a aprendizaxe dos temas tratados sea feita de forma colaborativa. Valorarase a capacidade de organización e xestión da información acadada. Ademais, a presentación oral final do traballo feito o longo do curso terase en conta.
Actividades iniciais Nas primeiras sesións presenciais os alumnos aprenderán o léxico xurídico administrativo cunha aproximación o que vai ser o desenvolvemento da materia
Estudo de casos Principalmente a través da análise xurisprudencial e o estudo de resolucións de carácter administrativo. O estudo da casuística vai proporcionar os alumnos uns coñecementos prácticos moi necesarios para o seu futuro profesional
Aprendizaxe colaborativa
As clases organizaranse en pequenos grupos nos que os alumnos traballarán de forma conxunta e baixo a dirección do docente a fin de obter uns mellores resultados
Discusión dirixida Faranse discusións sobre temas importantes propios do Dereito Administrativo e que teñan que ver con preocupacións da sociedade actual. Desenrolaranse en forma de debate e serán dirixidas polo docente.
Lecturas A través da bibliografía proporcionada os alumnos leerán textos de carácter xurídico administrativo que serán expostos nas sesións presenciais.
Prácticas a través de TIC En dúas clases os alumnos aprenderán o manexo de bases de datos xurídicas para aprender a manexar as fontes e así poder resolver de xeito adecuado a casuística plantexada.
Sesión maxistral O docente explicará os temas que forman parte dos contidos da materia inistindo en aqueles conceptos de interese para o desenvolvemento do tema, de xeito que os alumnos vexan resoltas as dúbidas que poidan ter.

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Actividades iniciais
Discusión dirixida
Estudo de casos
Lecturas
Prácticas a través de TIC
Presentación oral
Proba obxectiva
Sesión maxistral
Descrición
A atención personalizada estará presente en calesquera das metodoloxías utilizadas, o seren grupos pequenos é moito máis doada polo contacto directo entre o docente e os seus alumnos. Asimesmo, as tutorías permitirán unha atención invidualizada do alumno, en relación coa materia e calquera aspecto metodolóxico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa A13 A30 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B13 B14 B15 B16 C3 C6 C7 C8 A colaboración nos grupos de traballo é fundamental da mesma maneira que a participación e o interese amosado por cada alumno, o que se valorará de xeito individual. Ademais, valorarase:
- A capacidade para organizar e planificar o traballo.
- A interrelación entre os membros do traballo en grupo.
- A capacidade para liderar ou coordinar os membros do grupo de traballo.
- A capacidade para respectar as opinións xurídicas dos compañeiros, e intentar acadar unha resposta común a un problema xurídico.
10
Estudo de casos A13 A30 A31 A35 B1 B2 B4 B8 B9 B13 B14 B15 C3 C4 C6 C7 As valoracións dependerán do grado de comprensión-expresión dos alumnos na resolución dos casos propostos 15
Prácticas a través de TIC A31 B2 B4 B14 C3 Valorarase:
- O manexo adecuado das bases de datos xurídicas.
- Saber manexar os recursos tecnolóxicos que as Administracións Públicas poñen a dispor do cidadán.
- Saber discriminar a información obtida a través das TIC para a resolución dos casos.
10
Presentación oral A13 A20 A30 B2 B5 B7 C1 Valorarase:
- A expresión oral do alumno.
- A capacidade de síntese do traballo efectuado e a súa comunicación oral.
- O dominio da linguaxe técnica na súa expresión oral.
10
Proba obxectiva A13 A30 A31 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B13 B14 B15 C3 C5 C6 C7 C8 Valorarase:
- O coñecemento das cuestións plantexadas polo docente na proba final da materia.
- A claridade expositiva dos coñecementos.
- A capacidade de síntese e o dominio dos contidos da materia.
50
Sesión maxistral A13 B2 B6 B7 B8 B12 B14 C7 C8 Valorarase:
- A asistencia con aproveitamento as sesións maxistrais, fundamentalmente a participación do alumno nas cuestión que se plantexen o longo das mesmas.
5
 
Observacións avaliación

A avaliación do alumno, tal e como se desprende das metodoloxías empregadas estructurase en dous grandes bloques:


1 - A actividade continuada do alumno no aula, que abrangue a resolución de casos individuais e en grupo, utilizando para iso os textos xurídicos e as bases de datos e lecturas de referencia. Todo isto ademáis da participación activa do alumno nas discusións dirixidas que o docente propoña en atención os temas de estudo, e a aprendizaxe inicial do léxico e os conceptos xurídicos precisos. Para todo isto, a asistencia con aproveitamento resulta esencial. A avaliación en conxunto destas actividades supón un 40% da calificación total da materia.


2 - A realización dunha proba obxectiva final, na que se valorarán os coñecementos adquiridos polo alumno, así como a súa presentación oral. A avaliación en conxunto destas actividades supón un 60% da calificación total da materia.


En calquera caso, É IMPRESCINDIBLE APROBAR A PROBA OBXECTIVA FINAL da materia PARA poder SUPERAR A ASIGNATURA.


A aqueles alumnos que non superasen a materia na primeira das convocatorias (xuño), manteráselle a porcentaxe da calificación obtida nos restantes apartados avaliables (excluindo, por tanto, a nota da proba obxectiva) para o cálculo da nota final na convocatoria de xullo.


No suposto daqueles alumnos que "

teñan recoñecido o réxime de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia" nos termos previstos na "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grado na UDC" e nas "Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario", a avaliación (tanto no mes de xuño, como no mes de xullo) consistirá na realización dunha proba obxectiva do coñecemento da materia incluida no programa da asignatura, que terá un valor do 100% da cualificación final da materia.

Fontes de información
Bibliografía básica Jaime Rodríguez-Arana Muñoz (2009). Código da Administración Galega. Netbiblo
Jaime Rodríguez-Arana Muñoz (). Derecho Administrativo español. T1: Introducción al Derecho administrativo constitucional. Netbiblo
Luis Martín Rebollo (última ed.). Leyes Administrativas. Aranzadi
E. Gamero Casado y S. Fernández Ramos (). Manual básico de Derecho administrativo. Tecnos
Juan Alfonso Santamaría Pastor (2015). Principios de Derecho Administrativo General (I y II). Iustel

Bibliografía complementaria

COSCULLUELA MONTANER, L.: Manual de Derecho Administrativo, ed. Civitas.

· ENTRENA CUESTA, R.: Curso de Derecho Administrativo, 2 vols. Ed.. Tecnos

· GARCÍA ENTERRÍA, E. y FERNÁNDEZ-RODRIGUEZ, T. R.: Curso de Derecho Administrativo, 2

vols. Civitas

· MORELL OCAÑA, L.: Curso de Derecho Administrativo, 2 vols. Ed. Aranzadi

· PARADA VÁZQUEZ, J.R.: Derecho Administrativo, 3 vols. Ed. Marcial Pons

BERMEJO VERA, José (director): Derecho Administrativo, Parte especial, Ed.. Civitas,

Recursos web:

I. LEGISLACIÓN.

1. Fuentes oficiales.

A. Unión Europea:

· Diario Oficial de la Unión Europea (antes DOCE), que se pode consultar a texto completo, da mesma maneira que toda a normativa comunitaria vixente, na páxina

http://www.europa.eu.int/eur-lex/es

· Para todo tipo de información sobre a Unión Europea e as súas Institucións resulta

fundamental la página: http://www.europa.eu.int/

B. Estado español:

· Gaceta de Madrid y Boletín Oficial del Estado (este último nombre desde 25 de julio de

1936), colecciones; es el texto oficial. La consulta de las normas más recientes está

disponible en internet: http://www.boe.es

· Para el seguimiento de la tramitación parlamentaria de los proyectos de ley estatales se

pueden consultar las direcciones de internet del Congreso de los Diputados y del Senado:

http://www.congreso.es y http://www.senado.es

tamén é recomendable o manexo dos seguintes portais públicos·

http://www.map.es/ (página principal del Ministerio de Administraciones Públicas)

http://www.administracion.es/ “Portal del ciudadano”, del Ministerio de

Administraciones Públicas)

http://www.igsap.map.es/ Centro de Información Administrativa del Ministerio de

Administraciones Públicas

C. Comunidades Autónomas:

· Diarios Oficiales de las distintas Comunidades Autónomas. Su mayor parte están

disponibles en internet. Para la búsqueda de textos normativos en los diferentes boletines

oficiales resulta muy útil la página (privada) de internet: http://www.todalaley.com/

Para a resolución de casos prácticos aconséllase a utilización da base de datos xurídica de Aranzadi Westlaw, a que poden acceder os alumnos dende a aula de informática


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Introdución ao Dereito/760G01001

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías