Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Prácticas de Dereito do Traballo e da Seguridade Social Código 760G01031
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Ferrol)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Público
Coordinación
Ron Latas, Ricardo Pedro
Correo electrónico
ricardo.ron@udc.es
Profesorado
Ron Latas, Ricardo Pedro
Correo electrónico
ricardo.ron@udc.es
Web http://www.fcct.es/
Descrición xeral Con base na ligazón inseparable entre a teoría e a práctica, este sistema de ensino ten como obxectivo formar alumnos nas técnicas de interpretación e aplicación do Dereito, que contén as principais consideracións do razoamento xurídico dun caso particular, xeralmente extraídos da realidade xurisprudencial. En calquera caso, é un método complementario, que presupón ós estudantes institucións de coñecementos básicos e emprego de categorías de Dereito que serán adquiridos nas materias restantes na que está estruturada e diversificada a ensinanza do Dereito do Traballo e da Seguridade Social. O curso ten como obxectivo afondar os alumnos no estudo do estatuto xurídico de tanto do ámbito do Dereito do traballo e do sistema de Seguridade Social no seu conxunto, como dos aspectos prácticos de diferentes campos que ditos materiais suscitan. A través desta asignatura preténdese comprobar se o alumno adquiriu as habilidades e coñecementos que lle permiten aprender, comprender e aplicar as fontes de regulación da Lei do Traballo e da Seguridade Social, na medida necesaria para que poida comenzar a desenvolverse profesionalmente nestas áreas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Marco normativo regulador das relacións laborais.
A2 Marco normativo regulador da Seguridade Social e da protección social complementaria.
A5 Políticas sociolaborais.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A15 Dirixir grupos de persoas.
A16 Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral.
A17 Asesoramento e xestión en materia de Seguridade Social, Asistencia Social e protección social complementaria.
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A20 Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais.
A21 Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo.
A23 Participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización.
A24 Aplicar técnicas e tomar decisións en materia de xestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...).
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Habilidades nas relacións interpersoais.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B10 Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade.
B11 Traballo en ámbitos internacionais.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
B16 Liderado.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A1 Marco normativo regulador de las relaciones laborales. A2 Marco normativo regulador de la Seguridad Social y de la protección social complementaria. A5 Políticas sociolaborales. A13 Transmitir y comunicarse por escrito y oralmente usando la terminología y las técnicas adecuadas. A14 Seleccionar y gestionar información y documentación laboral. A15 Dirigir grupos de personas. A16 Asesorar y/o gestionar en materia de empleo y contratación laboral. A17 Asesoramiento y gestión en materia de Seguridad Social, Asistencia Social y protección social complementaria. A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. A20 Realizar funciones de representación y negociación en diferentes ámbitos de las relaciones laborales. A21 Realizar análisis y diagnósticos, prestar apoyo y tomar decisiones en materia de estructura organizativa, organización del trabajo, estudio de métodos y estudio de tiempos de trabajo. A23 Participar en la elaboración y diseño de estrategias organizativas, desarrollando la estrategia de recursos humanos de la organización. A24 Aplicar técnicas y tomar decisiones en materia de gestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...). A27 Asesoramiento a organizaciones sindicales y empresariales, y a sus afiliados. A31 Aplicar los conocimientos a la práctica. B1 Resolución de problemas. B2 Capacidad de análisis y síntesis. B3 Capacidad de organización y planificación. B4 Capacidad de gestión de la información. B5 Toma de decisiones. B6 Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. B7 Habilidades en las relaciones interpersonales. B8 Razonamiento crítico. B9 Trabajo en equipos. B10 Reconocimiento a la diversidad y la multiculturalidad. B11 Trabajo en ámbitos internacionales. B12 Motivación para la calidad. B13 Adaptación a nuevas situaciones. B14 Aprendizaje autónomo. B15 Creatividad. B16 Liderazgo. C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. C5 Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras. C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. A1
A2
A5
A13
A14
A15
A16
A17
A18
A20
A21
A23
A24
A27
A31
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Parte I.- Dereito do Traballo Tema 1.- Os criterios de interpretación e aplicación do Dereito do Traballo
Tema 2.- Contrato de traballo e contratos afíns
Tema 3.- Modalidades de contratación e relacións laborais especiais
Tema 4.- Tempo de traballo e descanso
Tema 5.- O salario e as garantías do salario
Tema 6.- Contratas e subcontratas. Cesión legal e ilegal de mán de obra. Sucesión de empresa
Tema 7.- Mobilidade Funcional e xeográfica. Modificación substancial das condicións de traballo
Tema 8.- A suspensión do contrato de traballo
Tema 9.- Extinción do contrato
Parte II.- Dereito da Seguridade Social Tema 10.- Afiliación. Altas e baixas
Tema 11.- Bases de cotización
Tema 12.- Incapacidade temporal
Tema 13.- Incapacidade Permanente.
Tema 14.- Xubilación
Tema 15.- Morte e supervivencia
Tema 16.- Prestacións familiares
Tema 17.- Desemprego.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas A1 A2 A5 A14 A18 B4 B6 B10 B11 C1 C7 C8 0 16 16
Proba obxectiva A13 B2 B3 B8 B12 2 0 2
Sesión maxistral A16 A17 B7 B14 C5 40 40 80
Obradoiro A15 A20 A27 A31 B1 B5 B13 C4 C6 5 20 25
Portafolios do alumno A21 A23 A24 B9 B15 B16 C3 5 20 25
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas O alumno deberá presentar unha breve recesión sobre algunha das lecturas recomendadas polo profesor e defendela na data fixada.
Proba obxectiva Proba escrita u oral utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación, ou mediante casos prácticos. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas
Sesión maxistral Asistencia a clase.
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Obradoiro Realizaranse exercicios de cada tema. A aplicación deste método implica a formulación dunha ou varias cuestións que o alumno deberá desenvolver. O alumno debe haber traballado o suficiente para haber adquirido unhas destrezas prácticas que lle permitan exponer, transmitir e defender os efectos derivados do proceso de aprendizaxe.
Portafolios do alumno É unha carpeta ou arquivador que contén -debidamente identificados- os rexistros ou materiais producto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e calificacións asignadas polo profesor, o que permite visualizar o progreso do alumno. O portafolio ou carpeta -a efectos desta asignatura- inclúe todos os documentos ou arquivos que deban ser entregados polo alumno para a súa puntuación como "traballos" ou "prácticas" xa consistan en traballos de investigación, análise de casos, resúmenes, probas escritas, autoevaluacións, tarefas desarrolladas, etc.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Sesión maxistral
Obradoiro
Portafolios do alumno
Descrición
O profesor orientará personalmente ós alumnos na materia de que se trate, durante a súa realización, e con explicacións directas tanto en clase como nas eventuais saídas.

Esta actividade poderá desenvolverse de forma presencial (directamente na aula e nos momentos que o profesor ten asignados a tutorías) e de forma non presencial (a través de correo electrónico ou do campus virtual).

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A13 B2 B3 B8 B12 A proba obxectiva que deberá facer o alumno para avaliar o seu nivel de aprendizaxe poderá realizarse de diversas formas, podendo, se así se considera necesario, combinarse distintos tipos de preguntas: preguntas de test, preguntas de resposta múltiple de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación, ou casos prácticos.
Tamén de consideralo oportuno poderá construírse cun só tipo dalgunha das formas anteditas.
70
Portafolios do alumno A21 A23 A24 B9 B15 B16 C3 O portafolios ou carpeta -para os efectos desta materia- inclúe todos os documentos ou arquivos que deban ser entregados polo alumno para a súa puntuación como "traballos" ou "prácticas", xa consistan en traballos de investigación, análise de casos, resumos, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, casos prácticos, etc. 30
 
Observacións avaliación
1) A proba obxectiva será un exame oral ou escrito, en cualquera das súas modalidades (test, desenvolvemente, práctico, ou unha combinación destos).

2) A proba obxectiva representa o 70% da valoración da materia e as clases prácticas e o resto de metodoloxías, o 30% restante.

3) Nas convocatorias extraordinarias, a evaluación realizarase exclusivamente en base ás respostas dadas ás preguntas plantexadas nas correspondentes probas objectivas.

4) Recórdase ós alumnos que a asistencia a clase é preceptiva, de modo que isto permite a posibilidade de vincular a valoración das prácticas a entregar á asistencia participativa na clase correspondente.

5) A entrega das prácticas, documentos ou arquivos elaborados polos alumnos (e que integrarán os seus portafolios individuais) farase exclusivamente a través de Moodle e nos prazos fixados para cada unha delas.

Fontes de información
Bibliografía básica (). .
ALBIOL MONTESINOS, I. y OTROS (2016). Compendio de Derecho del Trabajo . Valencia: Tirant Lo Blanch
LÓPEZ GANDÍA, J. y BLASCO LAHOZ, J. F. (2016). Curso de Seguridad Social. Valencia: Tirant Lo Blanch
GARCÍA RUBIO, A. y OTROS (2016). Derecho de la Seguridad Social. Valencia: Tirant Lo Blanch
PALOMEQUE LÓPEZ,M. Y ALVAREZ DE LA ROSA, M. (). Derecho del Trabajo. Madrid: CERA
MARTÍN VALVERDE, A. y OTROS (2016). Derecho del Trabajo. Madrid: Tecnos
GONZÁLEZ ORTEGA, S. y BARCELÓN COBEDO, S. (2016). Introducción al Derecho a la Seguridad Social. Valencia: Tirant Lo Blanch
MERCADER URGINA, J.R., DE LA PUEBLA PINILLA,A. y GOMEZ ABELLEIRA, F.J. (). Lecciones de Derecho del Trabajo. Valencia: Tirant Lo Blanch
VIDA SORIA, J. y OTROS (2015). Manual de Derecho del Trabajo. Valencia: Tirant Lo Blanch
BLASCO LAHOZ, J. F. (2016). Seguridad Social. Valencia: Tirant Lo Blanch

Bibliografía complementaria ALONSO OLEA, M. y CASAS BAAMONDE, M.E. (). Derecho del Trabajo. Madrid: Civitas
ALONSO OLEA, M; y TORTUERO PLAZA J. (). Instituciones de la Seguridad Social. Madrid: Civitas
DE LA VILLA GIL, L. E. y DESDENTADO BONETE, A. (1977). Manual de seguridad social. Cizur Menor: Aranzadi
Débese dispoñer, para o seu manexo durante o curso, da lexislación laboral e da Seguridade Social (Estatuto dos Traballadores, Lei Xeral da Seguridade Social e demáis disposicións complementarias) debidamente actualizada. Igualmente, poderanse consultar outro tipo de fontes de información: artigos de fondo, estudos concretos sobre unha materia, investigacións respecto a distintos temas, internet, etc. (*) Toda a bibliografía e lexislación recomendada deberá ser da última edición publicada.

Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Dereito do Traballo I/760G01011
Dereito Sindical II/760G01014
Dereito da Seguridade Social I/760G01021
Dereito Sindical I/760G01013
Dereito do Traballo II/760G01012
Dereito da Seguridade Social II/760G01022

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Dereito Procesual Laboral/760G01032

Observacións
Recórdase ós alumnos que esta asignatura emprega Moodle como ferramenta esencial da materia, de modo que é responsabilidade destos a súa utilización para a entrega das prácticas e demáis usos para os que sexan requeridos, así como a súa consulta coa debida periodicidade.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías