Identifying Data 2023/24
Subject (*) Employment Tribunals Code 760G01032
Study programme
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Ferrol)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Público
Coordinador
Lopez Arránz, Maria Asuncion
E-mail
a.larranz@udc.es
Lecturers
Lopez Arránz, Maria Asuncion
E-mail
a.larranz@udc.es
Web
General description O Dereito Procesual ten como primeiro e fundamental obxectivo, que os alumnos coñezan as institucións e os conceptos procesuais básicos; que comprendan, sobre todo, o seu significado e alcance, tanto na súa vertente teórica como na súa aplicación práctica. Preténdese, así mesmo, que se familiaricen coa organización xudicial en materia social e o tipo de actividades, que se realizan no seu seo, a partir das diferentes fases en que se divide o proceso. Baixo os principios do respecto e a responsabilidade que como persoa e profesional ten no mundo social.
Esta docencia en Dereito Procesual, realízase desde unha perspectiva de xénero, non é sinónimo de sexo nin de mulleres, é unha ensinanza que considera o sexo e o xénero como variables analíticas e explicativas. Implica prestar atención ás semellanzas e diferenzas nas experiencias, intereses, expectativas, actitudes e comportamentos de mulleres e homes, así como identificar as causas e consecuencias da desigualdade de xénero, para combatela. O ensino con perspectiva de xénero ten en conta tanto as características biolóxicas das persoas (sexo) como as características sociais e culturais de mulleres e homes (xénero). É dicir, o xénero é unha categoría social e un elemento constitutivo das relacións e estruturas sociais que se basea nas xerarquías impostas polas normas e estereotipos sociais que hai que erradicar.


Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Marco normativo regulador das relacións laborais.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A15 Dirixir grupos de persoas.
A16 Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral.
A17 Asesoramento e xestión en materia de Seguridade Social, Asistencia Social e protección social complementaria.
A20 Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais.
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A30 Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A32 Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais.
A33 Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional.
A34 Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Habilidades nas relacións interpersoais.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B19 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B20 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B21 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A1 Marco normativo regulador de las relaciones laborales A1
A13 Transmitir y comunicarse por escrito y oralmente usando la terminología y las técnicas adecuadas A13
A14 Seleccionar y gestionar información y documentación laboral. A14
A20 Realizar funciones de representación y negociación en diferentes ámbitos de las relaciones laborales A20
A27 Asesoramiento a organizaciones sindicales y empresariales, y a sus afiliados. A27
A30 Representación técnica en el ámbito administrativo y procesal y defensa ante los tribunales. A30
A34 Interrelacionar las distintas disciplinas que configuran las relaciones laborales. A34
B6 Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. B6
B12 Motivación para la calidad B12
B13 Adaptación a nuevas situaciones B13
B14 Aprendizaje autónomo B14
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. C1
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. C3
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. C7
A15 Dirixir grupos de persoas. A15
A16 Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. A16
A17 Asesoramento e xestión en materia de Seguridade Social, Asistencia Social e protección social complementaria. A17
A31 Aplicar os coñecementos á práctica. A31
A32 Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. A32
A33 Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. A33
B1 Resolución de problemas. B1
B3 Capacidade de organización e planificación. B3
B4 Capacidade de xestión da información. B4
B7 Habilidades nas relacións interpersoais. B7
B8 Razoamento crítico. B8
B9 Traballo en equipos. B9
B19 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. B19
B20 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. B20
B21 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. B21
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contents
Topic Sub-topic
I. INTRODUCTION 1- jurisdiction, action and process. 1.1. The Jurisdiction. Concept and essential notes. The judicial function. 1.2. The right to jurisdiction: the action. The fundamental right to effective judicial protection. 1.3. The process as an instrument of jurisdiction. Ordering of formal legal procedures: the procedure. 1.4. Sources of Procedural Law Lab. And LBPL LPL. LEC.
II. JURISDICTION AND PROCESS WORK 1. Jurisdiction and work process. 1.1. Courts of the social order: history, evolution and current situation. Courts and Boards of Trustees. 1.2 The competition material, objective, functional and territorial in the social order. 1.3. Guiding principles of the work process. 1.4. Parties: capacity, legitimacy and application.
III. ACTIVITIES AND PROCESS PRIOR. 1- Pretrial activities and previous processes. 1.1. The previous conciliation: its compulsory. A) Assumptions and exceptions. B) Procedure and effects. 1.2. Claim prior to labor court: A) Circumstances. B) Procedure and effects. 1.3. The previous processes: preparatory acts and precautionary measures.
IV. ORDINARY PROCESS. 1- ordinary process (1). 1.1. Introdución.1.2. Demand: A) Legal system. B) Accumulation shares. C) Documents that must accompany it. 1.3. Presentation, distribution and demand admission. 1.4. Citation: Form and contido.1.5. Joinder.

2- ordinary process (2). 2.1. Judicial conciliation: Procedure and effects. 2.2. Act the trial: a) Allegations of the parties. B) Tests: proposition and practice. C) definitive conclusion. D) Minutes: contido.2.3 2.4. Steps to better provide. 2.5. Completion of the process instance: the sentence. Other forms of completion.
V. PROCEDURAL RULES. 1. procedural modalities. 1.1. Introduction. 1.2. Layoffs and sanctions. Other cases of termination. 1.3. Processes on social security. 1.4. Modality for holidays in electoral matters, professional classification, geographic mobility and substantial modification of working conditions.

2.Arrangements procedural. 2.1. Processes craft: Supostos.2.2. MODE on collective conflicts and challenges to collective agreements. 2.3. Processes contesting the Statutes of Unions and protection of rights of union freedom and other fundamental rights and public freedoms. 2.4.Outros processes: under S.A.L. and Cooperatives Partner
VI. APPEALS PROCESS. 1- appeals processes. 1.1 Introduction. 1.2. Appeals against rulings and autos: spare, petition and complaint. 1.3. Then appealed, Appeals and Cassation ordinary for unification of doctrine: A) actionable decisions and reasons. B) Procedure and effects. C) Common provisions. 1.4. Other resources.
VII. EXECUTION PROCESSES,
1- processes running. 1.1Procesos execution: General Rules. 1.2. The cash execution. Business insolvency. 1.3. Special cases: A) Execution of final judgments of dismissal. B) Executions against public bodies and Social Security. 1.4. Provisional execution of sentences: Cases. repayable advances

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Short answer questions A1 B4 B7 B8 5 15 20
Document analysis A14 B9 B19 B20 B21 C4 C8 0 23 23
Case study A27 B12 B13 B14 C1 7 5 12
Oral presentation A13 A16 A17 A20 A31 2 2 4
ICT practicals A30 C3 3 10 13
Guest lecture / keynote speech A34 B6 20 43 63
Simulation A13 A14 A15 A20 A32 A33 B1 B3 B6 B12 B13 C3 C7 5 5 10
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Short answer questions Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida.
Document analysis Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
Case study Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Oral presentation Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
ICT practicals Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Simulation Consiste na representación dun fenómeno de natureza física, técnica ou psicolóxica, que permite unha análise máis sinxela, económica ou inocua que si se levara a cabo sobre o orixinal ou na realidade. Ponse ao suxeito ante unhas condicións hipotéticas nas cales se proba o seu comportamento ante situacións concretas, os seus coñecementos, a súa capacidade de analizar alternativas e as súas consecuencias. Baséase, por tanto, na configuración de situacións similares ás que se producen nun contexto real, coa finalidade de utilizalas como experiencias de aprendizaxe ou como procedemento para a avaliación.

Personalized attention
Methodologies
Document analysis
Case study
Oral presentation
ICT practicals
Short answer questions
Guest lecture / keynote speech
Simulation
Description
Estudo e aprendizaxe do manexo das fontes do dereito. a traves da información e as directrices do profesor no manexo de de textos legais, xurisprudencia .
Formar ao alumno na resolución practica dos temas teoricos e na súa exposición.
Axuda a elección de temas complementarios aos coñecementos adquiridos na clase para á súa exposición e presentación individual ou en grupo.
Practicas de defensa de determinados supostos a traves aplicacións informaticas con programas especificos sonbre a materia e a realidade xurídica.
Proba obxectiva a preto do programa desenvolvido na aula a través de preguntas curtas.
Novas metodolojias técnicas no desarrollode a lección magistra

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Document analysis A14 B9 B19 B20 B21 C4 C8 Reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. 5
Case study A27 B12 B13 B14 C1 Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. 10
Oral presentation A13 A16 A17 A20 A31 Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. 8
ICT practicals A30 C3 Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. 2
Short answer questions A1 B4 B7 B8 Proba obxectiva consisting formulate unha issue as incomplete statement ou direct question, and several alternatives resposta OPCIONS ou providing SOLUCIONS possible, give that só é unha delas valid. 60
Guest lecture / keynote speech A34 B6 Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade reservase a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
10
Simulation A13 A14 A15 A20 A32 A33 B1 B3 B6 B12 B13 C3 C7 Consiste na representación dun fenómeno de natureza física, técnica ou psicolóxica, que permite unha análise máis sinxela, económica ou inocua que si se levara a cabo sobre o orixinal ou na realidade. Ponse ao suxeito ante unhas condicións hipotéticas nas cales se proba o seu comportamento ante situacións concretas, os seus coñecementos, a súa capacidade de analizar alternativas e as súas consecuencias. Baséase, por tanto, na configuración de situacións similares ás que se producen nun contexto real, coa finalidade de utilizalas como experiencias de aprendizaxe ou como procedemento para a avaliación. 5
 
Assessment comments

The students that have recognised dedication part time of this matter,
(whenever said recognition was official) will have the possibility to surpass
the same through a theoretical examination-practical that will carry out in the
dates established officially by the Faculty and will have to present to assist
to the same a attache case with all the exercises that do him arrive through
the platform moodle. Regarding the second announcement the requirements will be
the same that in the first announcement. All on a score
of 9.


Sources of information
Basic QUINTANA AMADO, A., (Última edición). Breve Manual de Derecho Procesal Laboral. Beginbook
GOERLICH PESET, J.M. (Última edición). Curso de Derecho Procesal. Tirant lo Blanch
NORES TORRES, L.E. (Última edición). Curso de Derecho Procesal Laboral. Tirant lo Blanch
MONTOYA MELGAR, A., (Última edición). Curso de procedimiento laboral. Tecnos
MONTOYA MELGAR, A. y otros (Última edición). Curso de procedimiento laboral.. (TECNOS, Madrid)
MARTINEZ GIRÓN, J. ; ARUFE VARELA ,A; CARRIL VÁZQUEZ,X.M.; (Última edición.). Derecho del Trabajo. A Coruña . Netbiblo
SAVEDRA GALLO, P. OSORIO ACOSTA, E. (Última edición). Derecho Procesal (Manual Universitario de Teleformación Grado en Relaciones Laborales y Recursos Humanos). Servicio de Publicaciones y Difusión Científica de la ULPGC
ALONSO GARCÍA, R.M., ALONSO OLEA, M. (Última edición). Derecho Procesal del trabajo. Aranzadi
ALONSO OLEA, M; MIÑAMBRES PUIG, C. Y ALONSO GARCIA, R. Mª (Última edición). Derecho Procesal del Trabajo. .. Madrid (CIVITAS),
MARTÍN RODRÍGUEZ, M.O. (Última edición). Derecho Procesal Laboral. Centro de Estudios financiero
ALBIOL ORTUÑO, M. (Última edición). Derecho Procesal Laboral. Tirant lo Blanch
MANEIRO VÁZQUEZ, Y. (Última edición). Derecho Procesal Laboral Práctico. Tirant lo Blanch
MÚÑOZ MOLINA, J. (Última edición). Derecho Procesal Laboral Práctico. Casos Resueltos y Guías De Actuación En sala. Tirant lo Blanch
ALBIOL MONTESINOS, I. y otros: (Última ediciónc., 2000). Derecho Procesal Laboral... Tirant lo Blanch Valencia
MONTERO AROCA, J (Ultima edición). Introducción al Proceso Laboral. Marcial Pons
MOYA AMADOR, ROSA (Última edición). Manual de Derecho Procesal Laboral . Tecnos
ALEMAN CANO J. (Última edición). Manual de Derecho procesal laboral. Bomarzo
MONEREO PÉREZ, J.L., NAVARRETE MOLINA, C. (Última edición). Manual de Derecho Procesal Laboral, teoria y práctica. Tecnos
MONEREO PÉREZ, JOSÉ LUIS (Última edición). Manual de Derecho Procesal Laboral: Teoría y práctica. Tecnos
MOYA AMADOR, R. SERRANO FALCÓN,C. (). Materiales práctico-audiovisuales de proceso laboral - Incluye anexo con la Ley 36/2011, de 10 de octubre, reguladora de la jurisdicción social: Incluye CD (Manuales) Tapa blanda – 10 novembro 2011. Thomson ReutersS
SEMPERE NAVARRO, A., BUENCIA JIMÉNEZ, J.A. (Última edición). Procedimiento Laboral. Aranzadi
LOUSADA AROCHENA, J.F., RON LATAS, R.P. (Última edición). Sistema de Derecho Procesal Laboral . Ediciones Laborum

Complementary (). LEGISLACION LABORAL BASICA. CIVITAS, ARANZADI, TECNOS


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
En aras a contribuír cun medio ambiente responsable, desde esta materia pretendese contribuír, non utilizando máis que o papel imprescindible, no caso de los examines e algúns traballos de importancia, todo o demais realizarase por medios telemáticos.

A materia impartirase baixo un ángulo de xénero, para que o alumno estea sensibilizado coa igualdade.t is intended to integrate the gender perspective in this education to identify the experiences and contributions of men and women in the world of Procedural Law.


Everything planned here will be carried out in the form of continuous assessment and in the event of an emergency electronically through teams.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.