Identifying Data 2019/20
Subject (*) Naval and Maritime Fishing Industrial Relations Code 760G01043
Study programme
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Ferrol)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Optional 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Público
Coordinador
E-mail
Lecturers
,
E-mail
Web http://moodle.udc.es
General description A materia de "Relacións Laborais no ámbito naval e marítimo -pesqueiro" é optativa e pódese cursar en terceiro ou cuarto curso do Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos.

O contido desta materia capacita ao estudantado para alcanzar os coñecementos teórico-prácticos sobre as relacións laborais do sector naval e marítimo pesqueiro desde o plano da súa regulación xurídica, que lle sirvan para dominar os conceptos e as especialidades que caracterizan a este importante sector da economía galega.

Partindo das fontes de regulación do traballo marítimo-pesqueiro, se estudarán as relacións individuais, analizando os diferentes tipos de contrato de traballo, con especial atención aos seguintes aspectos: salario, xornada laboral, saúde e riscos laborais e a seguridade social. Así mesmo analizarase as peculiaridades da negociación colectiva dos traballadores do mar e do sector naval.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Marco normativo regulador das relacións laborais.
A2 Marco normativo regulador da Seguridade Social e da protección social complementaria.
A3 Saúde laboral e prevención de riscos laborais.
A4 Dirección e xestión de recursos humanos.
A5 Políticas sociolaborais.
A11 Teoría e sistemas de relacións laborais.
A12 Historia das relacións laborais.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A15 Dirixir grupos de persoas.
A16 Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral.
A17 Asesoramento e xestión en materia de Seguridade Social, Asistencia Social e protección social complementaria.
A20 Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais.
A22 Planificación e deseño, asesoramento e xestión dos sistemas de prevención de riscos laborais.
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A30 Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A32 Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais.
A33 Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional.
A34 Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Habilidades nas relacións interpersoais.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B10 Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade.
B11 Traballo en ámbitos internacionais.
B16 Liderado.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Marco normativo regulador das relacións laborais. A1
A5
A11
A12
Marco normativo regulador da seguridade social e da protección social complementaria. A2
C5
Saúde laboral e prevención de riscos laborais. A3
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. A13
A30
A35
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. A14
Dirixir grupos de persoas. A4
A15
Asesorar e/o xestionar en materia de emprego e contratación laboral. A16
Asesoramento e xestión en materia de Seguridade Social, Asistencia Social e protección social complementaria. A17
Aplicar os coñecementos á práctica. A31
B8
B9
B10
B11
B16
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relaciones laborales. A32
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. A33
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborales. A20
A34
Resolución de problemas. A22
A27
B1
B7
Capacidade de análise e síntese. B2
B4
B5
Capacidade de organización e planificación. B3
Comportarse con ética e responsabilidade social desde a cidadanía e como profesional. B6
C7
C8
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas línguas oficiais de Galiza. C1
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. C2
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicaciones (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
C6
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía galega aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidad, diagnosticar problemas, formular e imprantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4

Contents
Topic Sub-topic
Delimitación do obxecto de estudo Ámbito subxectivo.
Ámbito colectivo.
As peculiaridades na regulación do trabajo marítimo-pesqueiro. Introdución.
A incidencia das fontes supranacionais na ordenación do trabajo marítimo-pesquero: os convenios da Organización Internacional do Traballo (OIT).
A regulación do traballo marítimo-pesquero no dereito interno.
Relacións laborais individuais do contrato de traballo. Contratos de traballo.
Salario.
A xornada laboral. Tempos de descanso.
Outros dereitos e obrigas derivados da relación laboral dos traballadores del mar.
A Relación laboral especial dos estibadores portuarios.
O Réximen Especial da Seguridade Social dos Traballadores do Mar. Regulación. Campo de aplicación. Traballadores por conta propia e por conta allea.
Afiliación, altas e baixas.
Cotización. Acción protectora. Xubilación dos traballadores del mar.
O Instituto Social da Mariña.
A prevención de riscos laborais nos buques de pesca y nas empresas do sector naval. Definicións
Obrigas do armador.
Formación, información, participación e consulta.
Prevención marítimo-pesqueira: principais riscos.
Condicións de seguridade e saúde no traballo a bordo dos buques de pesca.
A prevención de riscos laborais no sector naval.
A negociación colectiva dos traballadores do mar e do sector naval. A negociación colectiva.
Os conflitos colectivos.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Directed discussion A4 A32 A33 A34 A35 B7 B8 B10 B11 C1 C5 C6 C7 C8 5 10 15
Case study A14 A16 B2 B9 B16 C2 C3 C4 8 20 28
Objective test A1 A2 A3 3 12 15
Guest lecture / keynote speech A5 A11 A12 A13 A15 A17 20 40 60
Oral presentation A13 A14 B2 2 8 10
Student portfolio A13 A14 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 C3 0 5 5
Problem solving A20 A22 A27 A30 A31 B1 B3 B4 B5 B6 6 10 16
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Directed discussion Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
Case study Metodoloxía onde o suxeito enfróntase ante a descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Oral presentation Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Student portfolio A os efectos de esta materia o portafolios do alumno designa o conxunto de traballos, prácticas e tarefas de calquera índole realizadas e entregadas polo alumno durante o cuatrimestre conforme a os criterios sinalados polo profesor.
Problem solving Técnica mediante a que ha de resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución

Personalized attention
Methodologies
Directed discussion
Problem solving
Student portfolio
Description

Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A1 A2 A3 Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas.
60
Student portfolio A13 A14 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 C3 A valoración do conxunto de prácticas e traballos realizados polo alumno permite evaluar o progreso dos coñecementos obtidos e o traballo que o alumno realiza sen presenza da persoa encargada da docencia, especialmente en orden á sua aplicación na práctica. 40
 
Assessment comments

1º) A puntuación total da asignatura comprende dúas partes : a proba obxectiva que representa o 60% da nota , e o conxunto de prácticas realizadas durante o curso ,que comprenderá o 40% restante. A entrega das prácticas para a súa valoración polo profesor só poderá realizarse na plataforma Moodle e dentro do plazo indicado en cada caso polo profesor. Asimesmo lémbrase ós alumnos que a asistencia ás clases é obrigatoria de modo que só podrán valorarse ás prácticas dos alumnos que asistan ás clases o, no seu caso, conten coa correspondente dispensa do profesor . Para elo é preciso comunicalo con antelación e aportar o correspondente xustificante da causa que impida a asistencia ás clases. (A dispensa non eximirá da entrega das prácticas dentro do prazo asignado).

2º) En calquera caso o alumno terá a posibilidade de presentarse exclusivamente á proba obxectiva final, na data que aprobe a Xunta de Centro, na que terá que responder a un cuestionario teórico práctico (preguntas de teoría e exercicios). A valoración neste caso da proba final será de 10 puntos.A opción por una proba obxectiva final deberá ser comunicada ó profesor da materia con suficiente antelación. 

3º) Na convocatoria de Xullo o 100% da nota obterase mediante a realización dunha proba obxectiva que podrá valorar tanto os  coñecementos  teóricos como prácticos dos alumnos. 


Sources of information
Basic (). .
FOTINOPOULOU BASURKO OLGA ( 2008). El Contrato de trabajo de la gente del mar. Estudio del problrma de la determinación de la ley rectora al contrato de embarque en el contexto de los registros abiertos. . Copmares
CORREA CARRASCO, M. (2000). La ordenación de las relaciones laborales en el sector marítimo pesquero. CES
CARRIL VÁZQUEZ, X. M. (1999). La Seguridad Social de los trabajadores del mar. Madrid. Civitas
ARRIETA IDIAKEZ, F. J. (2008). La Seguridad Social de los trabajadores del mar en el Derecho español. Dykinson
TORRES SALAZAR, M.; BRESS GARCÍA, J. R.; FERNÁNDEZ DE MATA, E.; CARRIL VÁZQUEZ, X. M. (2002). Os retos do sector pesqueiro galego cara ó vindeiro século. Santiago. Consello Galergo de Relacións Laborais

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Recoméndase a asistencia a clase, a realización de todas as actividades que se planifiquen na mesma e a participación nos actos academicos e non academicos organizados tanto polos profesores que imparten a materia como polo centro. 

Advírtese expresamente ós alumnos de que nesta materia se fai uso como medio preferente para o desenrolo da asignatura da plataforma Moodle polo que é responsabilidade do alumno o uso desta ferramenta e a sua periódica consulta.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.