Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Sistemas Eólicos Código 770523009
Titulación
Mestrado Universitario en Eficiencia e Aproveitamento Enerxético
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Rodríguez Charlón, Santiago Ángel
Correo electrónico
santiago.rodriguez.charlon@udc.es
Profesorado
Rodríguez Charlón, Santiago Ángel
Correo electrónico
santiago.rodriguez.charlon@udc.es
Web http://moodle.udc.es/
Descrición xeral Con esta asignatura dotarase o alumno/a dos coñecementos necesarios para a redación do proxecto, montaxe e mantemento dun aproveitamento eólico: Parque eólico, instalacións illadas ou conectadas a rede eléctrica, atendendo a lexislación vixente.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Análise e aplicación de metodoloxías e normativa para unha xestión eficiente da enerxía.
A4 Análisis de consumos energéticos y de su costes asociados.
A9 Tener conocimiento de los fundamentos, potencial, tecnología, aplicaciones y normativa de fuentes de energía renovables.
A10 Capacidad para analizar e incluir energías renovables en diferentes instalaciones.
A11 Capacidad para aplicar métodos de análisis de datos para la creación de sistemas energéticos eficientes.
A13 Capacidad para analizar, aplicar y optimizar los sistemas de aprovechamiento energético.
A14 Capacidad para el diseño y análisis de sistemas eólicos.
A15 Capacidad para desarrollar un proyecto en el ámbito del máster.
A16 Capacidad para buscar, analizar, identificar y aplicar nuevas fuentes de energía eléctrica o nuevas técnicas de gestión de la electricidad bajo criterios como eficiencia, sostenibilidad o cooperación, así como el empleo de éstas sobre nuevas aplicaciones.
B1 Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio.
B2 Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios.
B3 Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación.
B4 Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
B5 Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades.
B6 Buscar y seleccionar alternativas considerando las mejores soluciones posibles.
B8 Incorporar el vocabulario propio para expresarse con precisión en una comunicación efectiva, tanto escrita como oral.
B9 Extraer, interpretar y procesar información, procedente de diferentes fuentes, para su empleo en el estudio y análisis.
B11 Adquirir nuevos conocimientos y capacidades relacionados con el ámbito profesional del máster.
B13 Aplicar los conocimientos teóricos a la práctica
B15 Conocer la legislación vigente y reglamentación aplicable al sector de las energías renovables y de la eficiencia energética.
B16 Valorar la aplicación de tecnologías emergentes en el ámbito de la energía y el medio ambiente.
B17 Desarrollar la capacidad para asesorar y orientar sobre la mejor forma o cauce para optimizar los recursos energéticos en relación con las energías renovables.
B18 Plantear y resolver problemas, interpretar un conjunto de datos y analizar los resultados obtenidos; en el ámbito de la eficiencia energética y la sostenibilidad.
C1 Adquirir la terminología y nomenclatura científico-técnica para exponer argumentos y fundamentar conclusiones.
C2 Fomentar la sensibilidad hacia temas medioambientales.
C3 Aplicar una metodología que fomente el aprendizaje y el trabajo autónomo.
C4 Desarrollar el pensamiento crítico
C5 Adquirir la capacidad para elaborar un trabajo multidisciplinar
C6 Dominar la expresión y la comprensión de un idioma extranjero.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os fundamentos que rixen o comportamento do vento dende un punto de vista físico e familiarizar a o alumno co proceso de conversión da enerxía do vento. AP13
AP14
BM1
BM9
BM11
BM16
CM2
CM5
Coñecer os elementos e os dispositivos dun sistema de xeración eólica, así como as súas características e principios de funcionamento, AP9
BM4
CM3
Dotar o alumno dos coñecementos e habilidades necesarias para poder levar a cabo tarefas específicas no campo da enerxía eólica dentro do ámbito das empresas dol sector AP9
AP10
AP13
AP14
AP15
BM5
BM17
CM1
CM3
CM4
Aprender a determiñar a resposta dun sistema eólico, especialmente dende o punto de vista da xeneración de enerxía, así como determinar os factores que influen sobre dita resposta e a súa incidencia na conversión en enerxía eléctrica. AP9
AP10
AP15
BM2
BM8
CM3
CM6
Coñecer as diferentes técnicas e procesos tecnolóxicos para a transformación da enerxía do viento en enerxía eléctrica AP9
AP11
AP14
AP15
BM4
BM6
BM13
CM1
CM5
Permitir acceder o coñecemento da influencia que sobre o Medio Ambiente teñen os distintos procesos e sistemas utilizados, así como os mecanismos para limitar dita influencia AP1
AP4
BM6
BM15
CM2
Formar a o alumno nas técnicas para o estudo e o desenrolo de proxectos de Enerxía Eólica que poidan ser utilizados no campo profesional AP10
AP11
AP13
AP14
AP16
BM3
BM18
CM5

Contidos
Temas Subtemas
Desenrolo da tecnoloxía eólica.
Antigos muíños eólicos
Modernos desenrolos en muiños eólicos
Estado da tecnoloxía actrual
Tendencias de futuros desenrolos eólicos
-Fundamentos físicos e aerodinámicos da conversión da enerxía eólica Conceptos de meteoroloxía
Caracterización dos recursos eólicos
Tratamento dos datos do vento
Estimación da produción eléctrica
Modelos de evaluación do potencial eólico
Recursos eólicos en terra e no mar, en España.
Límite de Bezt. Teoría da cantidade de movemento
Estructura, elementos e características dos aeroxeneradores Pas: Teoría dos perfis.
Estudo paramétrico de actuacións
Cargas sobre o rotor da turbina.
Selección de materiais en torres e pas
Análise dinámico e de fatiga en torres e pas
Xeneradores de velocidade constante e de velocidade variable.

Métodos para o cálculo da enerxía xenerada. Límite de Bezt
Estudos do vento: toma de mostras.
Sistemas estadísticos e de correlación de datos
Situación das máquinas:sistemas de información tipo SIX..
Potencia nominal e total, efecto estela.
Horas anuales de utilización do parque.
Metodoloxía para o deseño de parques eólicos, análise de impactos. Monitorización de aeroxeneradores
Sistemas eléctricos e de control
Conexión a rede de distribución eléctrica
Aspectos económicos
Aspectos medioambientais
Tipos de máquinas e empresas que actúan no mercado eólico.
Evaluación de sistemas: aspectos tecnolóxicos, económicos e xurídicos. Hocos de tensión e calidade da enerxía xerada:
Localización e investigación de emprazamentos eólicos.
Estimación da producción eléctrica xerada nun parque eólico
Modelos de avaliación do potencial eólico do parque
Sistemas illados da rede electrica
Aspectos socioeconómicas
Aspectos medioambientales y jurídicos
Facturación de la generación eólica.
Montaxe e mantemento do parque eólico Operacións e posta en serviizo de instalacións de enerxía eólica. Metodoloxía da montaxe e do mantemento eléctrico e mecánico de instalacións de enerxía eólica.
Montaxe e mantemento de redes eléctricas , xeradores, centros de transformación e subestación transformadora.
Montaje y mantenimiento de equipos de instrumentación.
Sistemas de control y regulación de parques eólicos.
Telemando y telecontrol

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Eventos científicos e/ou divulgativos A9 A16 B4 B6 B9 B16 2 4 6
Estudo de casos A1 A4 A13 B2 B13 C3 2 4 6
Proba obxectiva A10 A11 A14 A15 B3 B1 B11 B15 C1 C5 10 10 20
Saídas de campo A16 B2 B5 C5 10 10 20
Sesión maxistral A1 A9 A14 B8 C1 C4 C6 30 30 60
Traballos tutelados A10 A11 B17 B18 C2 10 20 30
Análise de fontes documentais A4 A10 A13 A16 B16 C3 4 0 4
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Eventos científicos e/ou divulgativos Estudo dos principais avances en enerxía eólica no mundo, innovacións tecnolóxicas e científicas.
Estudo de casos Estudo dos problemas xurdidos na instalación e no montaxe de diferentes parques eólicos.
problemas de lexislación e de conexión a rede.
Proba obxectiva Examen do explicado e tratado na clase.
Saídas de campo Visitas a parques eólicos e instalaciones de fabricación de componentes eólicos.
Sesión maxistral Descripción-explicación dos sistemas eólicos, componentes, mantemento e posta en marcha
Traballos tutelados Propostas de traballos sobre instalacións de enerxía eólica.
Análise de fontes documentais Artículos en revistas do sector e internet.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Eventos científicos e/ou divulgativos
Proba obxectiva
Saídas de campo
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Análise de fontes documentais
Descrición
O profesor estará disposto nas súas horas de clase e de titorias a resolver calquer problema que lle presente o alumno. Tanto presenciais como telefónicas ou a través de internet

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A1 A4 A13 B2 B13 C3 Terase en conta a presentación do estudo dos casos plantexados
5
Eventos científicos e/ou divulgativos A9 A16 B4 B6 B9 B16 Terase en conta a presentación das noticias e dos traballos marcados en tempo e forma.


5
Proba obxectiva A10 A11 A14 A15 B3 B1 B11 B15 C1 C5 Proba escrita de resolución de problemas, teoría e cuestions sobre o temario dos contidos 50
Saídas de campo A16 B2 B5 C5 Asistencia as saídas de campo 20
Sesión maxistral A1 A9 A14 B8 C1 C4 C6 Teráse en conta a asistencia regular do alumno ás clases.
5
Traballos tutelados A10 A11 B17 B18 C2 Presentación en tempo e forma dos traballos marcados. 10
Análise de fontes documentais A4 A10 A13 A16 B16 C3 Terase en conta a presentación e comentarios dos análisis das fontes documentáis consultadas.

5
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Creus Solé, Antonio. (2008). Aerogeneradores . Barcelona Cano Pina Ediciones Ceysa
Rosato, Mario A (1991). Diseño de máquinas eólicas de pequeña potencia . Sevilla : PROGENSA, D.L. 1991 BR TR 43
Normas UNE (). UNE-EN 61000 y 61400-. Iranor
Musgrove, Peter (2010). Wind power . Cambridge University Press
Varios (2011). Desarrollo de proyectos de instalaciones de energía mini-eólica aislada . Málaga : Vértice, [2011] TR 653
Varios (). Energías renovables.
Arías Vega, Fernando (). Fundamentos en aerodinámica para aeroturbinas de eje horizontal . Madrid : CIEMAT, [2008] IM 660
- Fernández Salgado, José M. (). Guía completa de la energía eólica . Madrid Vicente, 2011 TR 602
Akhmatov, Vladislav , (2005). Induction generators for wind power Brentwood. Essex : Multi-Science Publishing, [2005] TR 555
Villarubia López, Miguel. (2012). Ingeniería de la energía eólica. Barcelona: Marcombo,2012
Jamieson, Peter Chichester (2011). Innovation in wind turbine design . West Sussex : John Wiley & Sons
Piggott, Hugh. (2009). Manual para la auto-construcción de generadores eólicos : planos para construir generadores de flujo axial . Bajatec, 2009 Foll.1397
Varios (1997). Principios de conversión de la energía eólica. CIEMAT
Romero Lozano, Luis. (2012). Programación, organización y supervisión del aprovisionamiento y montaje de instalaciones de energía eólica . Madrid : Paraninfo,
BOE (2007). Real Decreto 661/2007, de 25 de mayo, por el que se regula la actividad de producción de energía eléctrica en régimen especial.. BOE
coordinadores J. L. Rodríguez Amenedo, JC. Burgos Díaz, S. Arnalte Gómez. (2003). Sistemas eólicos de producción de energía eléctrica /.. Madrid. Edit Rueda.
Profesor (). Videos eólicos. Profesor
Olimpo Anaya-Lara (2009). Wind energy generation :modelling and control . Chichester : John Wiley & Sons
Thomas Ackermann (2005). Wind power in power systems . by Thomas Ackermann Chichester : John Wiley & Sons

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Sistemas Renovables/770523005

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


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