Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Eficiencia nos Sistemas Eléctricos Código 770523013
Titulación
Mestrado Universitario en Eficiencia e Aproveitamento Enerxético
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Graña Lopez, Manuel angel
Correo electrónico
manuel.grana@udc.es
Profesorado
Graña Lopez, Manuel angel
Correo electrónico
manuel.grana@udc.es
Web http://moodle.udc.es
Descrición xeral Para conseguir que as instalacións eléctricas e os receptores que as constitúen, traballen dunha maneira correcta e que traballen dunha maneira eficiente desde un punto de vista eléctrico, hanse de primeiramente identificar e logo cuantificar dunha maneira correcta as ineficiencias que nos podemos atopar presentes en calquera sistema eléctrico, tales como os desfasamentos entre a tensión e a corrente, a falta de simetría e a falta de linealidad nos seus circuítos, unha vez establecidas estas ineficiencias, mostrásense os dispositivos que nos permiten corrixilas, de maneira que se logre unha mellora na eficiencia da instalación ou circuíto.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Análise e aplicación de metodoloxías e normativa para unha xestión eficiente da enerxía.
B3 Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación.
B6 Buscar y seleccionar alternativas considerando las mejores soluciones posibles.
B7 Desarrollar las capacidades de análisis y síntesis; fomentar la discusión crítica, la defensa de argumentos y la toma de conclusiones.
B11 Adquirir nuevos conocimientos y capacidades relacionados con el ámbito profesional del máster.
B15 Conocer la legislación vigente y reglamentación aplicable al sector de las energías renovables y de la eficiencia energética.
C3 Aplicar una metodología que fomente el aprendizaje y el trabajo autónomo.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
O alumno saberá identificar os diversos fenómenos (reactiva, desequilibrios, harmónicos), que se poden atopar nunha instalación eléctrica, que diminúen a súa eficiencia. AP1
BM3
BM11
BM15
O alumno saberá cuantificar a importancia das ineficiencias do sistema e proceder a expor a mellor solución para os mesmos, de maneira que o sistema sexa desde o punto de vista eléctrico máis eficiente, todo iso atendendo ás normas e regulamentación vixente. AP1
BM6
BM7
CM3

Contidos
Temas Subtemas
Introdución ás ineficiencias nos sistemas eléctricos. Introdución.
Teoria Unificadora da Potencia Eléctrica.
Compensación da potencia reactiva. Introdución.
Caracterización e medida da enerxía reactiva.
Equipos de compensación do cos fi.
Equilibrado dos sistemas eléctricos a tres e catro fíos. Introdución. Teorema de Stokvis-Fortescue.
Caracterización e medida da energia de desequilibrio.
Circuítos equivalentes de receptores e instalacións.
Eliminación de desquilibrios. Filtros de secuencia.
Cargas Distorsionantes.
Introdución.
Orixe dos sinais periódicos non senoidales.
Factores dos sinais periódicos.
Limites sobre armonicos.
Potencia de distorsión.
Corrección de perturbacións. Introdución.
Norma UNE-EN-61642. Filtros de harmónicos.
Filtros de rexeitamento.
Filtros de Absorción.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A1 3 7.65 10.65
Prácticas de laboratorio B6 B15 14 7 21
Traballos tutelados B3 C3 4 8 12
Sesión maxistral B7 B11 10 20 30
 
Atención personalizada 1.25 0 1.25
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Proba de avaliación onde o alumno deberá demostrar o seu grado de aprendizaxe dun xeito obxetivo.
Prácticas de laboratorio As practicas de laboratorio son una actividade fundamental para a aprendizaxe desta materia. Consisten en supostos prácticos onde o alumno deberá demostrar os coñecementos teóricos adquiridos.
Traballos tutelados Desenvolmemento de tarefas, que permiten asentar os coñecementos teóricos e prácticos, que poden ir dende formular problemas e traballos breves o sinxelos ata outros con certa complexidade.
Sesión maxistral Actividade presencial na aula, onde se establecerán os conceptos fundamentais da materia. Realizarase mediante unha exposición oral, complementada con medios audiovisuais e multimedia, é cuxo fin transmitir os coñecementos e facilitar a aprendizaxe.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Prácticas de laboratorio
Descrición
Realízanse nas correspondentes tutorías, onde a iniciativa do alumno resólvense, ou aclaran as posibles dúbidas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados B3 C3 Poderanse realizar a cabo varios traballos tutelados ao longo do curso, sendo a súa entrega obrigatoria e que tratasen sobre problemas ou supostos prácticos relacionados coa materia.

Os traballos tutelados, son o 30% da nota final da materia, que será sumada á nota obtida na proba obxectiva, sempre que esta sexa cualificada con polo menos 3.0 puntos sobre 10.0 puntos.
30
Proba obxectiva A1 Nas datas fixadas oficialmente polo centro, realizásese esta proba final.

A proba pode alternar preguntas tipo problema ou cuestións teóricas, e representa o 40% da nota final da materia.
40
Prácticas de laboratorio B6 B15 As prácticas son obrigatorias, e é necesario realizalas para poder superar a materia.

As prácticas representan un 30% da nota final da materia, e sumásese á nota obtida na proba teórica sempre que esta sexa superior a 3.0 puntos sobre 10.0 puntos.
30
 
Observacións avaliación
Todas as actividades que contribúen á nota final do alumno, serán cualificados sobre 10.0 puntos.

Fontes de información
Bibliografía básica (). .
León Martínez, V; Montañana Romeu, J. (2017). Circuitos Conductivos Lineales. Universidad Politénica de Valencia
Bacells, Josep y otros (2011). Eficiencia en el uso de la Energía Eléctrica. Marcombo
León Martínez, Vicente; Montañana Romeu, Joaquín (2001). Ineficiencias de los Sistemas Eléctricos. Universidad Politécnica de Valencia

Bibliografía complementaria Félice, E. (2001). Perturbaciones Armónicas. Paraninfo Thomson
Singh, Bhim; Chandra Ambrish (2015). Power Quality. Problems and Mitigation Techniques. Wiley&Sons
Sastry Vadam, R; Sarma, Mulukutla (2009). Power Quality. VAR Compensation in Power Systems. CRC Press
Hofman, Wolfgang; Schlabbach, J. (2012). Reactive Power Compensation. Wiley&Sons


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Propulsión Eléctrica/770523011
Sistemas Renovables/770523005
Sistemas Eólicos/770523009

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Calidade do Servizo Eléctrico/770523014

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías