Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Accionamentos Industriais Código 770538001
Titulación
Máster Universitario en Informática Industrial e Robótica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Perez Castelo, Francisco Javier
Correo electrónico
francisco.javier.perez.castelo@udc.es
Profesorado
Perez Castelo, Francisco Javier
Correo electrónico
francisco.javier.perez.castelo@udc.es
Web http://https://moodle.udc.es/
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A7 CE07 - Capacidad para definir, diseñar y proyectar sistemas de producción automatizados y control avanzado de procesos
A11 CE11 - Capacidad para alcanzar la optimización, eficiencia y sostenibilidad en el desarrollo de sistemas robóticos y/o industriales y/ o metaheurísticos
A12 CE12 - Capacidad para el desarrollo de sistemas ciberfísicos, internet de las cosas y/o técnicas basadas en cloud computing
B1 CB6 - Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación
B2 CB7 - Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
B5 CB10 - Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.
B6 CG1 - Buscar y seleccionar alternativas considerando las mejores soluciones posibles
B7 CG2 - Desarrollar las capacidades de análisis y síntesis; fomentar la discusión crítica, la defensa de argumentos y la toma de conclusiones
B8 CG3 - Incorporar el vocabulario propio para expresarse con precisión en una comunicación efectiva, tanto escrita como oral
B11 CG6 - Adquirir nuevos conocimientos y capacidades relacionados con el ámbito profesional del máster
B15 CG10 - Conocer la legislación vigente y reglamentación aplicable al sector industrial y robótico
B16 CG11 - Valorar la aplicación de tecnologías emergentes en el ámbito de la industria y la robótica
B17 CG12 - Desarrollar la capacidad para asesorar y orientar sobre la mejor forma o cauce para optimizar los recursos
C1 CT01 - Adquirir la terminología y nomenclatura científico-técnica para exponer argumentos y fundamentar conclusiones
C2 CT02 - Fomentar la sensibilidad hacia temas sociales y/o medioambientales
C3 CT03 - Aplicar una metodología que fomente el aprendizaje y el trabajo autónomo
C4 CT04 - Desarrollar el pensamiento crítico
C5 CT05 - Adquirir la capacidad para elaborar un trabajo multidisciplinar
C6 CT06 - Dominar la expresión y la comprensión de un idioma extranjero

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer as diferentes tecnoloxías para a integración de sistemas industriais en xeral. Coñecer o obxectivo, funcionamento, tecnoloxía existente e saber dimensionar sistemas actuadores. Coñecer a finalidade, funcionamento, tecnoloxías e saber dimensionar sistemas de interconexión e integración. Coñecer as tecnoloxías de accionamentos e actuadores emerxentes. AM7
AM11
AM12
BM1
BM2
BM5
BM6
BM7
BM8
BM11
BM15
BM16
BM17
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6

Contidos
Temas Subtemas
Introdución á integración de sistemas.
Tipos de tecnoloxías de accionamientos.
Selección e dimensionado de sistemas actuadores.
Deseño e desenvolvemento de sistemas de interconexión e integración.
Accionamientos e actuadores emerxentes.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta A7 A11 A12 B1 B2 B5 B6 B7 B8 B11 B15 B16 B17 C1 C2 C3 C4 C5 C6 2 18 20
Sesión maxistral A7 A11 A12 B1 B2 B5 B6 B7 B8 B11 B15 B16 B17 C1 C2 C3 C4 C5 C6 6 10 16
Prácticas de laboratorio A7 A11 A12 B1 B2 B5 B6 B7 B8 B11 B15 B16 B17 C1 C2 C3 C4 C5 C6 15.5 20 35.5
Traballos tutelados A7 A11 A12 B1 B2 B5 B6 B7 B8 B11 B15 B16 B17 C1 C2 C3 C4 C5 C6 10 21 31
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta A proba mixta escrita ten o obxectivo de comprobar si o alumno adquiriu as competencias fixadas para esta materia.
Sesión maxistral As sesións magistrales serven para desenvolver os contidos da asignatura tanto a nivel teórico como práctico.
Prácticas de laboratorio Consistirá na realización práctica de sistemas IIOT básicos.
Traballos tutelados Os traballos tutelados consisten na realización dun proxecto teórico/práctico.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Descrición
Trátase de orientar ao alumno naquelas cuestións relativas á materia impartida e que resulten de especial dificultade para a súa comprensión ou realización. As canles de información e contacto serán correo electrónico, Moodle e Teams. As tutorías individualizadas que se desenvolven durante as horas de tutoría establecidas polo profesor.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A7 A11 A12 B1 B2 B5 B6 B7 B8 B11 B15 B16 B17 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Os traballos tutelados consisten na realización dun proxecto teórico/práctico. 70
Proba mixta A7 A11 A12 B1 B2 B5 B6 B7 B8 B11 B15 B16 B17 C1 C2 C3 C4 C5 C6 A proba mixta escrita ten o obxectivo de comprobar si o alumno adquiriu as competencias fixadas para esta materia. 30
 
Observacións avaliación
As notas das actividades de avaliación continua (Traballos tutelados) só serán
válidas ata a convocatoria adiantada do curso académico seguinte.

Ao alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa
académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE
REGULA Ou RÉXIME DE DEDICACIÓNAO ESTUDO DÚAS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3. b;
4.3 e 7.5)(04/05/2017)" non se lle esixe unha asistencia mínima ás
clases e/ou actividades con excepción das prácticas de laboratorio,
sendo o sistema de avaliación o anteriormente indicado.



Os criterios de avaliación da 2º oportunidade son os mesmos que os da 1º
oportunidade.

Os criterios de avaliación da convocatoria adiantada (Decembro) son os
mesmos que os da 1º oportunidade.

A realización mediante plaxio de actividades de avaliación continua,
implicará que a cualificación da actividade en cuestión sexa de 0
puntos.

Fontes de información
Bibliografía básica Tom Wanyama (2018). A Practical Approach to Industrial Systems Integration: Industry 4.0 and Industrial Internet of Things.
William Stallings (2013). Data and Computer Communications.
Jonas Berge (2001). Fieldbuses for Process Control: Engineering, Operation, and Maintenance.
Zaigham Mahmood (2018). Fog Computing Concepts, Frameworks and Technologies.
Giacomo Veneri (2018). Hands-On Industrial Internet of Things: Create a powerful Industrial IoT infrastructure using Industry 4.0.
Alasdair Gilchrist (2016). Industry 4.0: The Industrial Internet of Things.
Sartaj Sahni (2018). Internet of Things Challenges, Advances, and Applications.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

1.3. De se realizar en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.- Evitarase a impresión de borradores.

2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medionatural

3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores dasostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais

4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…)

5.- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contornapara modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade

6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas

7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías