Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Linguaxes de Alto Nivel para Aplicacións Industriais Código 770538004
Titulación
Máster Universitario en Informática Industrial e Robótica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Jove Pérez, Esteban
Correo electrónico
esteban.jove@udc.es
Profesorado
Jove Pérez, Esteban
Correo electrónico
esteban.jove@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo desta materia é que o alumno coñeza as posibilidades que ofrece o uso de linguaxes de alto nivel, así como familiarizarse coas ferramentas de simulación e as vantaxes da programación hardware.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se consideran modificacións

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Sesión maxistral, Prácticas de laboratorio Traballos tutelados e Proba mixta
*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Tanto a sesión maxistral coma as prácticas levaránse a cabo a través da plataforma Microsoft Teams.
Mantéñense os horarios de titorías a través da plataforma Microsoft Teams e o correo electrónico.

4. Modificacións na avaliación
Tanto a sesión maxistral coma as prácticas levaránse a cabo a través da plataforma Microsoft Teams.
Mantéñense os horarios de titorías a través da plataforma Microsoft Teams e o correo electrónico.

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se consideran modificacións

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE01 - Capacidad para aplicar técnicas de análisis de datos y técnicas inteligentes en robótica y/o informática industrial
A2 CE02 - Capacidad para desarrollar aplicaciones, implementar algoritmos y manejar estructuras de datos de forma eficiente en los lenguajes de programación, en especial los usados en robótica y/o informática industrial
A3 CE03 - Capacidad para desarrollar y programar aplicaciones complejas, incluyendo multihilo y/o multiproceso y/o procesos distribuidos
A4 CE04 - Capacidad para uso y desarrollo de código y librerías que permitan captar el entorno y actuar sobre él en sistemas robóticos y/o industriales
A12 CE12 - Capacidad para el desarrollo de sistemas ciberfísicos, internet de las cosas y/o técnicas basadas en cloud computing
B1 CB6 - Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación
B2 CB7 - Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
B3 CB8 - Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
B4 CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
B6 CG1 - Buscar y seleccionar alternativas considerando las mejores soluciones posibles
B8 CG3 - Incorporar el vocabulario propio para expresarse con precisión en una comunicación efectiva, tanto escrita como oral
B9 CG4 - Extraer, interpretar y procesar información, procedente de diferentes fuentes, para su empleo en el estudio y análisis
B10 CG5 - Capacidad para proponer nuevas soluciones en proyectos, productos o servicios
B13 CG8 - Aplicar los conocimientos teóricos a la práctica
B14 CG9 - Aplicar conocimientos de ciencias y tecnologías avanzadas a la práctica profesional o investigadora
B17 CG12 - Desarrollar la capacidad para asesorar y orientar sobre la mejor forma o cauce para optimizar los recursos
B18 CG13 - Plantear y resolver problemas, interpretar un conjunto de datos y analizar los resultados obtenidos; en el ámbito de la informática industrial y la robótica
C1 CT01 - Adquirir la terminología y nomenclatura científico-técnica para exponer argumentos y fundamentar conclusiones
C2 CT02 - Fomentar la sensibilidad hacia temas sociales y/o medioambientales
C3 CT03 - Aplicar una metodología que fomente el aprendizaje y el trabajo autónomo
C4 CT04 - Desarrollar el pensamiento crítico
C5 CT05 - Adquirir la capacidad para elaborar un trabajo multidisciplinar
C6 CT06 - Dominar la expresión y la comprensión de un idioma extranjero

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Saber programar nunha linguaxe orientada a cálculo numérico AM1
AM2
AM3
AM4
AM12
BM1
BM2
BM3
BM4
BM6
BM8
BM9
BM10
BM13
BM14
BM17
BM18
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
Saber intercomunicar un PC con sistemas Hardware a través dunha linguaxe de alto nivel AM1
AM2
AM3
AM4
AM12
BM1
BM2
BM3
BM4
BM6
BM8
BM9
BM10
BM13
BM14
BM17
BM18
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
Saber realizar un sistema de control industrial nunha linguaxe de alto nivel AM1
AM2
AM3
AM4
AM12
BM1
BM2
BM3
BM4
BM6
BM8
BM9
BM10
BM13
BM14
BM17
BM18
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6

Contidos
Temas Subtemas
Introducción as linguaxes de programación orientadas a cálculo numérico.
Creación de scripts e definición de funcións.
Adquisición e generación de sinais en linguaxes de alto nivel.
Programación de sistemas Hardware utilizando linguaxes de programación de alto nivel.
Conexión dun sistema real e control do mismo mediante linguaxes de alto nivel.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A1 A2 A3 B3 C3 C4 C6 17 0 17
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A12 B4 B6 B8 B9 B10 B13 B14 B17 B18 C1 C4 0 74.5 74.5
Proba mixta A1 A2 A3 A4 A12 B10 B13 B14 B17 B18 2 0 2
Sesión maxistral A1 A4 A12 B1 B2 B6 B8 B9 B13 B14 B17 B18 C1 C2 C5 17 0 17
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Realización de prácticas de aplicación dos coñecementos teóricos adquiridos. Manexo do software de linguaxe de alto nivel, levando a cabo tarefas de simulación, xeración de código e implementación física dos problemas propostos.
Traballos tutelados A lo menos un traballo de realización individual ou en grupo para o deseño dun sistema de complexidade media.
Proba mixta Probas de evaluación que poderán incluir preguntas sobre dos contidos teóricos da asignatura, así como exercicios ou problemas relacionados cos seus contidos.
Sesión maxistral Exposición oral e mediante o uso de medios audiovisuais do temario da asignatura

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Traballos tutelados
Descrición
Os profesores atenderán persoalmente as dúbidas sobre calquera das actividades desenvolvidas ao longo do curso. O horario de tutorías será publicado ao comezo do cuadrimestre na páxina web do centro.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, poderá realizar sesión periódicas co coordinador da materia a través de Microsoft Teams ou correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A12 B4 B6 B8 B9 B10 B13 B14 B17 B18 C1 C4 Realización de deseño, simulación e implementación práctica dun sistema de complexidade media/alta a través de software de linguaxe de alto nivel. Avaliarase a correcta aplicación dos conceptos teóricos ao traballo realizado. Será necesario entregar unha memoria explicativa deste, facer unha exposición oral e realizar unha defensa da práctica. 70
Proba mixta A1 A2 A3 A4 A12 B10 B13 B14 B17 B18 Realización dunha proba teórico/práctica na que se avalíen os conceptos adquiridos. 30
 
Observacións avaliación

As cualificacións das tarefas avaliables serán válidas só para o curso académico no que se realicen.

As probas obxectivas poden incluir preguntas de resposta curta e/ou tipo test, resolución problemas en papel ou deseño de circuitos co software da asignatura.

Os alumnos que se acollan a matrícula parcial, poderán
acordar co profesor a posibilidade de facer actividades alternativas as
presenciais.


Fontes de información
Bibliografía básica (2020). HDL Coder - Getting Started Guide. The MathWorks, Inc
(2020). HDL Coder - Users Guide. The MathWorks, Inc
(2020). Simulink - Users Guide. The MathWorks, Inc

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías