Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Tecnoloxía de Control Código 770538008
Titulación
Máster Universitario en Informática Industrial e Robótica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Calvo Rolle, Jose Luis
Correo electrónico
jose.rolle@udc.es
Profesorado
Calvo Rolle, Jose Luis
Correo electrónico
jose.rolle@udc.es
Web
Descrición xeral Na industria actual, e mesmo entre os produtos de consumo máis usuais, empréganse múltiples sistemas sobre os que se aplican métodos modernos de control. É por iso que se necesitan técnicos con capacidade para comprender, desenvolver e aplicar os devanditos métodos. As Escolas e Centros onde se estude Enxeñaría deben dotar os seus Alumnos das facultades e coñecementos necesarios que lles permitan, sobre todo, a comprender e desenvolver, para que na súa incorporación ao mundo laboral, en colaboración coa experiencia da Empresa, desenvolva e aplique os devanditos métodos con maior profundidade.

As funcións que permiten o anterior son, entre outras:

- Comprender a utilidade do Control Automático, no noso caso, de sistemas lineais e contínuos, e coñecer as súas aplicacións tanto industriais como en produtos de utilización sistemática, como o son moitos dos de consumo habitual.

- Coñecer e comprender os conceptos de estabilidade e precisión dos sistemas realimentados de control.

- Coñecer e saber utilizar os métodos analíticos necesarios para:

- A modelización de sistemas físicos.

- A análise tanto dinámica coma estática dos sistemas nos dominios temporal e frecuencial.

- O deseño do regulador máis axeitado, que cumpra as especificacións esixidas polo usuario, para
cada sistema de control.

- Coñecer a finalidade de cada un dos elementos que forman parte dun sistema de control, como
poden ser os actuadores, sensores, reguladores, etc.

- Elixir, entre as múltiples posibilidades, a estrutura de control a implantar máis axeitada.

- Elixir, entre as múltiples posibilidades, a estrutura de control a implantar máis axeitada e formas de sintonización
dos parámetros dos controladores PID.

- Coñecer as normativas de representación dos sistemas de control.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
- Non se realizarán cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
- Sesión maxistral
- Solución de problemas
- Traballos tutelados
- Proba obxectiva

*Metodoloxías docentes que se modifican
-Prácticas de laboratorio

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Email, teams, moodle, tlf extensión y móvil - En los horarios prestablecidos y además bajo demanda

4. Modificacións na avaliación
- Prácticas de laboratorio - 0
- Trabajos tutelados - 50
- Prueba objetiva - 50

*Observacións de avaliación: (Manteñense as observacións salvo a seguinte)
A calificación correspondente a "Traballos tutelados" poderá fluctuar entre o 50% indicado e un 100%, en consecuencia a "Proba obxetiva" pode variar entre un 0% e o 50% indicado. Dependerá da carga e magnitude dos traballos tutelados e sempre esta ampliación será en consenso co/s estudante/s.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Non se realizarán cambios.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 CE03 - Capacidad para desarrollar y programar aplicaciones complejas, incluyendo multihilo y/o multiproceso y/o procesos distribuidos
A4 CE04 - Capacidad para uso y desarrollo de código y librerías que permitan captar el entorno y actuar sobre él en sistemas robóticos y/o industriales
A7 CE07 - Capacidad para definir, diseñar y proyectar sistemas de producción automatizados y control avanzado de procesos
A11 CE11 - Capacidad para alcanzar la optimización, eficiencia y sostenibilidad en el desarrollo de sistemas robóticos y/o industriales y/ o metaheurísticos
B2 CB7 - Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
B6 CG1 - Buscar y seleccionar alternativas considerando las mejores soluciones posibles
B7 CG2 - Desarrollar las capacidades de análisis y síntesis; fomentar la discusión crítica, la defensa de argumentos y la toma de conclusiones
C3 CT03 - Aplicar una metodología que fomente el aprendizaje y el trabajo autónomo
C4 CT04 - Desarrollar el pensamiento crítico

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e saber utilizar os métodos analíticos necesarios para: - A modelización de sistemas físicos. - A análise tanto dinámica como estático dos sistemas nos dominios: temporal e *frecuencial. - O deseño do regulador máis adecuado, que cumpra as especificacións esixidas polo usuario, para cada sistema de control. - Coñecer a finalidade de cada un dos elementos que forman parte dun sistema de control, como poden ser os actuadores, sensores, reguladores, etc. - Deseñar controladores seleccionando a estrutura de control e o método de sintonización máis adecuado. - Coñecer as normativas de representación dos sistemas de control. AM3
AM4
AM7
AM11
BM2
BM6
BM7
CM3
CM4

Contidos
Temas Subtemas
Capítulo 0

Contidos
Deseño de sistemas de produción automatizados.
Deseño de sistemas de control avanzado de procesos.
Deseño de sistemas electrónicos e de instrumentación industrial.
Capítulo 1

TECNOLOXÍA DE CONTROL. INTRODUCIÓN.
1.1 Conceptos básicos.
1.2 Controis Analóxico e Dixital.
Capítulo 2

CONTROL PID.
2.1 Definicións.
2.2 Banda Proporcional.
2.3 Control todo ou nada.
2.4 Control PWM.
2.5 Controis Proporcional, Derivativa e Integral.

Exercicios.
Capítulo 3

ESTRUTURAS PID.
3.1 Introdución.
3.2 Control en serie ou cascada.
3.3 Control en paralelo ou realimentedo: feedforward.

Exercicios.
Capítulo 4

INTRODUCIÓN AO MATLAB
Exercicios.
Capítulo 5

MODELADO DUNHA PLANTA.
5.1 Modelos estáticos e dinámicos.
5.2 Formas de modelización dunha planta.
5.3 Respostas ao impulso e ao escalón.

Exercicios.
Capítulo 6

SINTONIZACIÓN.
6.1 Sintonización en lazo aberto e en lazo pechado.
6.2 Métodos de Ziegler-Nichols.

Exercicios.
Capítulo 7

CONTROL NON LINEAL.
7.1 Introdución.
7.2 Elementos de Saturación, Dead Zone, Band Zone, etc.
7.3 Control todo ou nada. Control PWM.

Exercicios.
Capítulo 8

NORMAS DE REPRESENTACIÓN DE SISTEMAS DE CONTROL.
8.1 Normas ISA.
8.2 Táboa de identificación de elementos.
8.3 Símbolos xerais de instrumentos.

Exercicios.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 A4 A7 A11 B2 B6 B7 C4 C3 10 15 25
Solución de problemas A3 A4 A7 A11 B2 B6 B7 C3 C4 5 10 15
Prácticas de laboratorio A3 A4 A7 A11 B2 B6 B7 C3 C4 5 0 5
Traballos tutelados A3 A4 A7 A11 B2 B6 B7 C3 C4 5 15 20
Proba obxectiva A3 A4 A7 A11 B2 B6 B7 C3 C4 2 3 5
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Solución de problemas Técnica mediante a que ha de resolverse unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución.
Prácticas de laboratorio Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo tutélaa do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do "como facer as cousas".
Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor titor.
Proba obxectiva Consistirá na realización dun exame no que se pode poñer un test, problemas e/ou exercicios, coas puntuacións e tempos de realización ben definidos, na folla de exame, para cada un deles.
Para o aprobado da materia é obrigatorio ter realizado todas as prácticas de laboratorio nas datas establecidas para elas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Solución de problemas
Sesión maxistral
Prácticas de laboratorio
Descrición
Asociadas ás leccións maxistrais e de solución de problemas, cada Alumno dispón para a resolución das súas dúbidas, das correspondente sesións de titoría personalizada.
A realización das prácticas de laboratorio será levada persoalmente por un dos profesores designados.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A3 A4 A7 A11 B2 B6 B7 C3 C4 Proporanse traballos a realizar polo estudante no marco da asignatura que serán evaluados, con posibilidade de que teñan que ser expostos en público. 40
Prácticas de laboratorio A3 A4 A7 A11 B2 B6 B7 C3 C4 As prácticas de laboratorio só aprobaranse pola súa realización obligatoria e a evaluación. 10
Proba obxectiva A3 A4 A7 A11 B2 B6 B7 C3 C4 Examen tipo proba obxetiva 50
 
Observacións avaliación
<p>Para aprobar a asignatura é indispensable ter realizadas e aprobadas as partes por separado.</p><p>No marco das metodoloxías incluiranse aspectos tales como asistencia a clase, traballo persoal, traballos persoais proposto, ACTITUDE, etc., para axudar á obtención do aprobado.</p><p>É necesario superar o 50% da puntuación na proba obxectiva para aprobar.</p><p>A cualificación correspondente a "Traballos tutelados" poderá fluctuar entre o 40% indicado e un&nbsp; 90%, en consecuencia a "Proba obxectiva" pode variar entre un 0% e o 50% indicado.</p><p>No caso de que algún alumno non puidese por razón debidamente xustificada seguir esta metodoloxía docente, deberá porse en contacto co profesor para realizar unha serie de traballos e/ou unha proba obxectiva que permita validar os seus coñecementos na materia. </p>

Fontes de información
Bibliografía básica Clarence W de Silva (1.989). Control Sensors and Actuators. Prentice Hall
Aidan O'Dwyer (2.003). PI PID Controller Tuning Rules. Imperial College Press
Francisco Ojeda Cherta (1.996). Problemas de diseño de Automatismos. Editorial Paraninfo
Cecilio Angulo Bahón-Cristóbal Raya Giner (2.004). Tecnología de sistemas de control. Edicions de la UPC

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías