Identifying Data 2016/17
Subject (*) Física I Code 770G01003
Study programme
Grao en Enxeñaría Electrónica Industrial e Automática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First FB 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Física
Coordinador
Ramirez Gomez, Maria del Carmen
E-mail
carmen.ramirez@udc.es
Lecturers
Cano Malagon, Jesus
Ramirez Gomez, Maria del Carmen
E-mail
j.cano@udc.es
carmen.ramirez@udc.es
Web
General description A relación desta materia coas diferentes materias da titulación é básica, posto que proporciona os conceptos elemetales para poder desenvolver a aprendizaxe da maioría das materias.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A7 Comprender e dominar os conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para resolver problemas propios da enxeñaría.
A13 Coñecer os principios básicos da mecánica de fluídos e a súa aplicación á resolución de problemas no campo da enxeñaría, así como o cálculo de tubaxes, canais e sistemas de fluídos.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B2 Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B5 Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta.
B6 Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñece os conceptos e leis fundamentais da mecánica e ondas e a súa aplicación a problemas básicos en enxeñaría A7
A13
C1
Analiza problemas que integran distintos aspectos da física, recoñecendo os variados fundamentos físicos que subxacen nunha aplicación técnica, dispositivo ou sistema real B1
B2
B6
C4
C6
Coñece as unidades, ordes de magnitude das magnitudes físicas definidas e resolve problemas básicos de enxeñaría, expresando o resultado numérico nas unidades físicas adecuadas B1
B6
Utiliza correctamente métodos básicos de medida experimental ou simulación e trata, presenta e interpreta os datos obtidos, relacionándoos coas magnitudes e leis físicas adecuadas B2
B4
B5
B6
C3
C6
C8
Aplica correctamente as ecuacións fundamentais da mecánica a diversos campos da física e da enxeñaría: dinámica do sólido ríxido, oscilacións, elasticidade, fluídos, electromagnetismo e ondas. A7
B1
B4
B6
C3
C8
Comprende o significado, utilidade e as relacións entre magnitudes, módulos e coeficientes elásticos fundamentais empregados en sólidos e fluídos. B1
B5
B6
Realiza balances de masa e enerxía correctamente en movementos de fluídos en presenza de dispositivos básicos. B1
B4
C8
Coñece a ecuación de ondas, os parámetros característicos das súas solucións básicas e os aspectos enerxéticos das mesmas. Analiza a propagación de ondas mecánicas en fluídos e sólidos e coñece os fundamentos da acústica. B1
B6
C3

Contents
Topic Sub-topic
1.- MAGNITUDES. UNIDADES E DIMENSIÓNS
1.1.- Magnitudes físicas. Medidas e unidades. O Sistema Internacional de Unidades (SI)
1.2.- Análise dimensional
1.3.- Análise vectorial
2.- CINEMÁTICA DA PARTÍCULA
2.1.- Representación do movemento
2.2.- O movemento nunha dimensión
2.3.- O movemento en dúas dimensións
3.- DINÁMICA DA PARTÍCULA
3.1.- Leis do movemento de Newton
3.2.- Aplicacións das leis de Newton
3.3.- Traballo e enerxía
3.4.- Conservación da enerxía
4.- DINÁMICA DUN SISTEMA DE PARTÍCULAS
4.1.- Centro de masas
4.2.- Movimento lineal e impulso
4.3.- Conservación do momento lineal
4.4.- Colisións
5.- DINÁMICA DO SÓLIDO RÍXIDO
5.1.- Rotación de sólidos rígidos. Momento de inercia
5.2.- Dinámica do movemento rotacional
5.3.- Conservación do momento angular
6.- EQUILIBRIO ESTÁTICO E ELASTICIDAD
6.1.- Condicións de equilibrio
6.2.- Centro de gravedade
6.3.- Elasticidade
7.- ONDAS MECÁNICAS
7.1.- Movemento periódico
7.2.- Ondas mecánicas
7.3.- O son
8.- MECÁNICA DE FLUIDOS
8.1.- Estática de fluidos
8.2.- Dinámica de fluidos
8.3.- Fluidos viscosos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Document analysis A7 B1 C4 0 7 7
Workbook A7 A13 B2 C1 0 42 42
Laboratory practice A7 B2 B4 B5 B6 C3 C8 9 15 24
Multiple-choice questions A7 A13 B2 2 0 2
Objective test B1 B2 B5 B6 C1 C6 3 0 3
Guest lecture / keynote speech A7 A13 C3 21 0 21
Problem solving A7 A13 B1 B5 C3 C6 21 28 49
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Document analysis Consulta de bibliografía básica ou complementaria e documentos relacionados coa materia obtidos cos TICs.
Workbook Traballo persoal do/a alumno/a sobre os distintos contidos da materia.
Laboratory practice Realización de ensaios no laboratorio.
Multiple-choice questions Exercicios cortos, de resposta múltiple, sobre os contidos vistos ata ese momento.
Objective test Prueba obxectiva escrita sobre os contidos da materia.Realizarase ao finalizar o semestre.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral de conceptos básicos para a comprensión da materia. Síguese o temario que aparece no Paso 3: Contidos, de esta Guía.
Problem solving Lectura dos enunciados propostos. Interpretación, formulación e resolución utilizando as ferramentas matemáticas dispoñibles. Análise do resultado obtido.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Problem solving
Description
Os/as alumnos/as por parellas desenvolverán practícalas propostas, sendo ambos os responsables dos resultados obtidos. En todo instante terán o siguimiento do profesor/a.

Durante as clases de problemas resolveranse na lousa algúns problemas tipo, seleccionados entre os recolleitos nos boletíns previamente entregados. Outros exercicios déixanse como traballo individual do alumno/a, tanto dentro como fose da aula, sendo supervisados polo profesor/a.

Para os alumnos/as con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de asistencia, teranse en conta as metodoloxias mas axeitadas as necesidades específica que requira cada alumno/a.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A7 B2 B4 B5 B6 C3 C8 Son obrigatorias. Valorarase o traballo realizado no laboratorio. 10
Multiple-choice questions A7 A13 B2 Realizarase unha poba de resposta múltiple sobre os contidos vistos ata o momento da realización da proba. 10
Objective test B1 B2 B5 B6 C1 C6 Ao finalizar o semestre realizarase unha proba obxectiva escrita de tres horas de duración sobre a totalidade os contidos da materia. 70
Problem solving A7 A13 B1 B5 C3 C6 Avaliación continua mediante o seguimento do alumno/a nas clases e tutorías, valorando a comprensión que o alumno adquire da materia. 10
 
Assessment comments
Para que un alumno/a sexa avaliado, ha de ter en conta que a asistencia a clase é obrigatoria. Contemplaranse casos excepcionais que poidan ser documentados.
Os alumnos/as repetidores que realizasen as prácticas no curso 2015/16 poderán optar entre realizar novamente as prácticas de laboratorio e ser avaliados, ou non realizalas, e conservar a puntuación do laboratorio do curso anterior. As prácticas de laboratorio son obrigatorias, co que un alumno que non as realizou, non ten opción de superar a materia.
Na segunda oportunidade (Xullo), o sistema de avaliación é o mesmo que para a primeira oportunidade.
Os estudantes, que por razóns xustificadas (emprego, enfermidade,...) non realicen a avaliación continua, a proba obxectiva presencial escrita supón o 90% da puntuación. O 10% restante corresponde á puntuación das prácticas de laboratorio.Os alumnos con cualificacións de "non presentado" son aqueles que non se presentaron á proba obxectiva.
Alumnos con dedicación a tempo parcial. Os criterios e actividades de avaliación para a primeira oportunidade dependerán da cuantía de dedicación a dito tempo parcial. Na segunda oportunidade rexerase polo mesmo criterio que na primeira avaliación. >

Sources of information
Basic M. Alonso y F.J. Finn (). Física. Ed. Addison - Wesley Iberoamericano
P.A. Tippler y G. Mosca (). Física para la Ciencia y la Tecnología . Ed. Reverté
F.W. Sears, M.W. Zemansky, H.D. Young y R.A. Freeman (). Física Universitaria . Addison-Wesley Iberoamericana Libro

Complementary O. Alcaraz, J. López, V. López (). Física. Problemas y ejercicios resueltos . Ed. Pearson-Prentice Hall
F.A. González (). La Física en Problemas. Ed. Tebar Flores
R.A. Serway (). Física . Ed. Mc. Graw – Hill / Ed. Thomson
S. Burbano, E. Burbano, C. Gracia (). Problemas de Física. Ed. Tébar S.L


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Cálculo/770G01001

Subjects that continue the syllabus
Fisíca II/770G01007
Mecánica de Fluídos/770G01016

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.