Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Fisíca II Código 770G01007
Titulación
Grao en Enxeñaría Electrónica Industrial e Automática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Física
Coordinación
Cano Malagon, Jesus
Correo electrónico
j.cano@udc.es
Profesorado
Cano Malagon, Jesus
Diez Redondo, Francisco Javier
Montero Rodríguez, María Belén
Ramirez Gomez, Maria del Carmen
Correo electrónico
j.cano@udc.es
javier.diez@udc.es
belen.montero@udc.es
carmen.ramirez@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes.
A4 Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión.
A7 Comprender e dominar os conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para resolver problemas propios da enxeñaría.
A12 Coñecementos de termodinámica aplicada e transmisión de calor. Principios básicos e a súa aplicación á resolución de problemas de enxeñaría.
A15 Coñecer e utilizar os principios da teoría de circuítos e máquinas eléctricas.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B2 Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B6 Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñece os conceptos e leis fundamentais da termodinámica e electromagnetismo e a súa aplicación a problemas básicos en enxeñaría. A7
A12
A15
B1
B4
C1
C6
C8
Coñece as unidades, ordes de magnitude das magnitudes físicas definidas e resolve problemas básicos de enxeñaría, expresando o resultado numérico nas unidades físicas adecuadas.. A7
B1
B2
B4
C1
C6
C8
Analiza problemas que integran distintos aspectos da física, recoñecendo os variados fundamentos físicos que subxacen nunha aplicación técnica, dispositivo ou sistema real. A3
B1
B4
C6
C8
Utiliza correctamente métodos básicos de medida experimental ou simulación e trata, presenta e interpreta os datos obtidos, relacionándoos coas magnitudes e leis físicas adecuadas. A3
A7
B1
B4
C1
Aplica correctamente as ecuacións fundamentais da mecánica a diversos campos da física e da enxeñaría: Termodinámica e electromagnetismo. A4
A7
B1
B4
B6
C1
Aplica o primeiro e segundo principio de termodinámica a procesos, ciclos básicos e máquinas térmicas A7
A12
B1
B4
C1
C3
Utiliza correctamente os conceptos de temperatura e calor. Aplícaos a problemas calorimétricos, de dilatación e de transmisión de calor. A7
A12
B1
B4
C1
•Coñece as propiedades principais dos campos eléctrico e magnético, as leis clásicas do electromagnetismo que os describen e relacionan, o significado das mesmas e a súa base experimental. A7
B1
B4
C1
C4
• Coñece e utiliza os conceptos relacionados coa capacidade, a corrente eléctrica e a autoinducción e indución mutua, así como as propiedades eléctricas e magnéticas básicas dos materiais A7
B1
B4
C1
C6

Contidos
Temas Subtemas
1.Temperatura e gases 1.1. Equilibrio térmico e temperatura . Escalas termométricas. Ley cero da termodinámica
1.2. Dilatación térmica
1.3. Gases ideas. Ecuación de estado
1.4. Gases reais. Cambios de estado.
2. Primeiro principio da termodinámica 2.1. Calor e traballo nos procesos termodinámicos.
2.2. Enerxía interna. Primeiro principio da termodinámica
2.3. Enerxía interna dun gas ideal.
2.4. Transformacions isotérmicas e adiabáticas dun gas ideal
3. Segundo principio da termodinámica 3.1. Reversibilidad dos procesos termodinámicos.
3.2. Máquinas térmicas e frigoríficas. Segundo principio da termodinámica
3.3. Ciclo de Carnot.
3.4. Entropía. Principio de aumento de entropía.
4. Campo e potencial eléctrico 4.0. Carga eléctrica. Principio de conservación.
4.1. Lei de Coulomb
4.2. Campo eléctrico. Lei de Gauss
4.3. Potencial eléctrico e deferencia de potencial.
5. Dieléctricos e polarización. Condensadores 5.1. Materiais dieléctricos. Polarización
5.2. Capacidade e asociacions dun condensador.
5.3. Enerxía dun condensador cargado
6. Circuítos de corrente continua 6.1. Intensidade eléctrica e densidade de corrente. Lei de Ohm
6.2. Resistencia, potencia eléctrica e lei de joule
6.3. Forza electromotriz. Lei de Ohm xeneralizada
6.4. Análises de circiutos de corrente continua. Régulas de Kirchhoff.
7. Campos magnéticos 7.1. Forzas magnéticas
7.2. Fontes do campo magnético.
7.3. Fluxo magnético e teorema de Gauss
7.4. Lei de Biot e Savart. Lei de Ampère
7.5. Magnetismo na materia
8. Indución electromagnética 8.1. Fenómenos de indución. Lei de indución de Faraday-Henry.
8.2. Lei de Lenz. Forza electromotriz de movemento
8.3. Campos eléctricos inducidos
8.4. Correntes parásitas. Indución mutua e autoinducción.
9. Ondas electromagnéticas 9.1. Ecuacions de Maxwell
9.2. O espectro electromagnético

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 A4 A7 A12 A15 C1 C4 C6 C8 21 0 21
Solución de problemas A4 B1 B4 B6 C3 C6 21 26 47
Prácticas de laboratorio A3 B4 B6 C3 C6 9 15 24
Portafolios do alumno A4 B2 C3 C4 0 5 5
Proba de resposta múltiple A7 A12 A15 B1 C1 C3 2 0 2
Proba obxectiva A7 A12 A15 B1 C1 C3 3 0 3
Lecturas A3 A4 A7 A12 A15 B1 B6 C4 C6 C8 0 39 39
Análise de fontes documentais A3 A4 A7 A12 A15 B2 B4 B6 C4 C6 C8 0 7 7
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Consulta de bibliografía básica o complementaria y documentos relacionados con la materia obtenidos con las TICs.
Solución de problemas Lectura de enunciados propostos. Interpretación, formulación e solución de devanditos enunciados.
Ferramentas matemaáticas dispoñibles
Prácticas de laboratorio Realización de ensayos no laboratorio.
Portafolios do alumno Cuaderno de traballo do alumno
Proba de resposta múltiple Exercicios cortos, de respuesta múltiple, sobre os contidos vistos hasta ese momento.
Proba obxectiva Prueba obxetiva escrita sobre os contidos da asignatura. Se realizará al finalizar o semestre.
Lecturas Traballo personal ol alumno sobre os distintos contidos da asignatura.
Análise de fontes documentais Consulta da bibliografía básica o complementaria e documentos relacionados coa materia obtidos cas TICs.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Solución de problemas
Sesión maxistral
Descrición
Para a resolución de problemas elixirán libremente resolvelos sólos ou en grupo. A corrección sera individualizada.

Os alumnos desenvolverán practícalas propostas, sendo responsables dos resultados obtidos.En todo instante terán o siguimiento do profesor.

Para os alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de asistencia teranse en conta as metodoloxias mas axeitadas as necesidades específica que requira cada alumno

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A7 A12 A15 B1 C1 C3 Al finalizar o semestre realizarase una proba obxetiva escrita de tres horas de duración sobre os contidos da asignatura. 70
Proba de resposta múltiple A7 A12 A15 B1 C1 C3 Realizaranse duas probas de resposta múltiple sobre os contidos vistos hasta o momento da realización da proba. 10
Prácticas de laboratorio A3 B4 B6 C3 C6 Valorase a comprensión do traballo de laboratorio. 10
Solución de problemas A4 B1 B4 B6 C3 C6 Os alumnos/as desenvolverán practícalas. Avaliación continua mediante o seguimento do alumno/a nas clases e tutorías, valorando a comprensión que o alumno/a adquire da materia. 10
 
Observacións avaliación
Para que un alumno/a sexa avaliado, ha de ter en conta que a asistencia a clase é obrigatoria. Contemplaranse casos excepcionais que poidan ser documentados.
Os alumnos/as repetidores que realizasen as prácticas no curso 2015/16 poderán optar entre realizar novamente as prácticas de laboratorio e ser avaliados, ou non realizalas, e conservar a puntuación do laboratorio do curso anterior. As prácticas de laboratorio son obrigatorias, co que un alumno que non as realizou, non ten opción de superar a materia. 
Na segunda oportunidade (Xullo), o sistema de avaliación é o mesmo que para a primeira oportunidade.
Os estudantes, que por razóns xustificadas (emprego, enfermidade,...) non realicen a avaliación continua, a proba obxectiva presencial escrita supón o 90% da puntuación. O 10% restante corresponde á puntuación das prácticas de laboratorio.Os alumnos con cualificacións de "non presentado" son aqueles que non se presentaron á proba obxectiva. 
Alumnos con dedicación a tempo parcial. Os criterios e actividades de avaliación para a primeira oportunidade dependerán da cuantía de dedicación a dito tempo parcial. Na segunda oportunidade rexerase polo mesmo criterio que na primeira avaliación.

Fontes de información
Bibliografía básica M. Alonso y F. J. Finn (). Física. Addison-Wesley Iberoamericana
P. A. Tippler y G. Mosca (). Física para la Ciencia y la Tecnología. Reverté
F.W. Sears, M.W. Zemansky, H.D. Young y R.A. Freeman (). Física Univeristaria. Addison-Wesley Iberoamericana

Bibliografía complementaria V. Serrano, G. García, C. Gutiérrez (). Electricidad y Magnetismo. Estrategias para la resolución de problemas y aplicaciones. Prentice hall
W. E. Gettys, F.J. Keller, M.K. Skove (). Física Clásica y Moderna. Mc. Graw-Hill
R. A. Serway y J.W.Jewett (). Física para Ciencias e Ingeniería. Paraninfo
Félix González (). La Física en problemas. Tébar
S. Burbano, E. Burbano, C. Gracia (). Problemas de Física. Tébar


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Cálculo/770G01001
Física I/770G01003

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Alxebra/770G01006

Materias que continúan o temario
Termodinámica/770G01012
Fundamentos de Electricidade/770G01013
Polímeros en Electrónica/770G01033

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías