Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A7 |
Comprender e dominar os conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para resolver problemas propios da enxeñaría. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C3 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Coñece e utiliza os conceptos relacionados coa capacidade, a corrente eléctrica e a autoinducción e indución mutua, así como as propiedades eléctricas e magnéticas básicas dos materiais |
A7
|
B1 B4
|
C1 C5
|
Coñece as unidades, ordes de magnitude das magnitudes físicas definidas e resolve problemas básicos de enxeñaría, expresando o resultado numérico nas unidades físicas adecuadas.. |
A7
|
B1 B2 B4
|
C1 C5 C7
|
Coñece os conceptos e leis fundamentais da mecanica, termodinámica,campos, ondas e electromagnetismo e a súa aplicación a problemas básicos en enxeñaría. |
A7
|
B1 B4
|
C1 C5 C7
|
Utiliza correctamente métodos básicos de medida experimental ou simulación e trata, presenta e interpreta os datos obtidos, relacionándoos coas magnitudes e leis físicas adecuadas. |
A7
|
B1 B4
|
C1
|
Analiza problemas que integran distintos aspectos da física, recoñecendo os variados fundamentos físicos que subxacen nunha aplicación técnica, dispositivo ou sistema real. |
|
B1 B4
|
C5 C7
|
Utiliza correctamente os conceptos de temperatura e calor. Aplícaos a problemas calorimétricos, de dilatación e de transmisión de calor. |
A7
|
B1 B4
|
C1
|
Aplica correctamente as ecuacións fundamentais da mecánica a diversos campos da física e da enxeñaría:dinamica do solido rixido,oscilacions,elasticidade,fluidos, electromagnetismo e ondas |
A7
|
B1 B4 B6
|
C1
|
Aplica o primeiro e segundo principio de termodinámica a procesos, ciclos básicos e máquinas térmicas |
A7
|
B1 B4
|
C1 C2
|
Coñece as propiedades principais dos campos eléctrico e magnético, as leis clásicas do electromagnetismo que os describen e relacionan, o significado das mesmas e a súa base experimental. |
A7
|
B1 B4
|
C1 C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Principios de la Termodinámica |
1.1. Equilibrio térmico e temperatura . Escalas termométricas. Ley cero da termodinámica
1.2. Dilatación térmica
1.3. Gases ideas. Ecuación de estado
1.4. Gases reais. Cambios de estado. |
Fundamentos de procesos y máquinas térmicas |
2.1. Calor e traballo nos procesos termodinámicos.
2.2. Enerxía interna. Primeiro principio da termodinámica
2.3. Enerxía interna dun gas ideal.
2.4. Transformacions isotérmicas e adiabáticas dun gas ideal |
|
3.1. Reversibilidad dos procesos termodinámicos.
3.2. Máquinas térmicas e frigoríficas. Segundo principio da termodinámica
3.3. Ciclo de Carnot.
3.4. Entropía. Principio de aumento de entropía. |
Campos eléctrico y magnético |
4.0. Carga eléctrica. Principio de conservación.
4.1. Lei de Coulomb
4.2. Campo eléctrico. Lei de Gauss
4.3. Potencial eléctrico e deferencia de potencial. |
|
5.1. Materiais dieléctricos. Polarización
5.2. Capacidade e asociacions dun condensador.
5.3. Enerxía dun condensador cargado |
|
6.1. Intensidade eléctrica e densidade de corrente. Lei de Ohm
6.2. Resistencia, potencia eléctrica e lei de joule
6.3. Forza electromotriz. Lei de Ohm xeneralizada
6.4. Análises de circiutos de corrente continua. Régulas de Kirchhoff. |
|
7.1. Forzas magnéticas
7.2. Fontes do campo magnético.
7.3. Fluxo magnético e teorema de Gauss
7.4. Lei de Biot e Savart. Lei de Ampère
7.5. Magnetismo na materia |
Electromagnetismo |
8.1. Fenómenos de indución. Lei de indución de Faraday-Henry.
8.2. Lei de Lenz. Forza electromotriz de movemento
8.3. Campos eléctricos inducidos
8.4. Correntes parásitas. Indución mutua e autoinducción. |
Ecuaciones de Maxwell |
9.1. Ecuacions de Maxwell
9.2. O espectro electromagnético
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A7 C1 C3 C5 C7 |
21 |
0 |
21 |
Solución de problemas |
B1 B4 B6 C2 C5 |
21 |
26 |
47 |
Prácticas de laboratorio |
B4 B6 C2 C5 |
9 |
15 |
24 |
Portafolios do alumno |
B4 B6 C2 C5 |
0 |
7 |
7 |
Proba obxectiva |
A7 B1 C1 C2 |
3 |
0 |
3 |
Lecturas |
A7 B1 B6 C3 C5 C7 |
0 |
39 |
39 |
Análise de fontes documentais |
A7 B2 B4 B6 C3 C5 C7 |
0 |
7 |
7 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Consulta de bibliografía básica o complementaria y documentos relacionados con la materia obtenidos con las TICs. |
Solución de problemas |
Lectura de enunciados propostos. Interpretación, formulación e solución de devanditos enunciados.
Ferramentas matemaáticas dispoñibles |
Prácticas de laboratorio |
Realización de ensayos no laboratorio. |
Portafolios do alumno |
Cuaderno de traballo do alumno |
Proba obxectiva |
Prueba obxetiva escrita sobre os contidos da asignatura. Se realizará al finalizar o semestre. |
Lecturas |
Traballo personal ol alumno sobre os distintos contidos da asignatura. |
Análise de fontes documentais |
Consulta da bibliografía básica o complementaria e documentos relacionados coa materia obtidos cas TICs. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Exposición dos contidos da asignatura onde se podan resolver dúbidas por parte do estudante.
Para a resolución de problemas elixirán libremente resolvelos sólos ou en grupo. A corrección sera individualizada.
Os alumnos desenvolverán as practícas propostas, sendo responsables dos resultados obtidos.En todo instante terán o siguimiento do profesor.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
B4 B6 C2 C5 |
Valorase a comprensión do traballo de laboratorio. |
15 |
Solución de problemas |
B1 B4 B6 C2 C5 |
Os alumnos desenvolverán os problemas propostos. Valorarase a comprensión que o alumno adquire da materia nas clases e tutorías. |
15 |
Proba obxectiva |
A7 B1 C1 C2 |
Al finalizar o catrimestre realizarase una proba obxetiva escrita sobre os contidos da asignatura. |
70 |
|
Observacións avaliación |
A segunda oportunidade rexerase polos mesmos criterios de avaliacion que a primeira Para os alumnos con recoñecemento a tempo parcial e despensa academica con exencion de asistencia se teran en conta as metodoloxias mais axeitadas para as necesidades especificas que requira cada alumno Sempre que se teña que utilizar papel empregarase papel reciclado e realizaranse impresions a doble cara
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
F.W. Sears, M.W.
Zemansky, H.D. Young y R.A. Freeman “Física Universitaria”. Ed.
Addison-Wesley Iberoamericana
M. Alonso y E.J.
Finn “Física”. Ed. Addison - Wesley Iberoamericano
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
M. Alonso y E.J.
Finn
"Física" (3 Volúmenes). Ed. Addison - Wesley Iberoamericano F.J. Blatt "Fundamento
de Física". Ed. Prentice Hall. Hispanoamericana S.A. R.M. Eisberg y
L.S. Lerner "Física: Fundamentos y Aplicaciones".Ed. Mc. Graw - Hill W.E. Gettys, F.J.
Keller y M.K. Skove "Física Clásica y Moderna". Ed. Mc.
Graw - Hill R.A. Serway
"Física". Ed. Mc. Graw - Hill P.A. Tippler
"Física". Ed. Reverté S.M. Lea y J.R.
Burke.
“Física”. Ed. Paraninfo. PROBLEMAS -S.Burbano, E.
Burbano y C. Gracia. “Problemas de Física”. Ed. Tebar J. García Roger "Problemas
de Física". Ed. Universitaria de Barcelona - F. Belmar, F.
Cervera, H. Estellés "Problemas de Física (Mecánica,
Electromagnetismo, Ondas)". Ed. Tebar Flores. - F.A. González
"La Física en Problemas". Ed. Tebar Flores - J.L. Torrent
Franz "272 Exámenes de Física" Ed. Tebar Flores - Varios
Autores de ULPGC "Problemas de Física". Ed. Univ. de Las
Palmas - F.J. Gálvez,
R. López, A. Llopis y C. Rubio "Física. Curso Teórico-Práctico de
Fundamentos de Física de la Ingeniería". Ed. Tebar Flores |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Cálculo/770G01001 | Física I/770G01003 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Termodinámica/770G01012 | Fundamentos de Electricidade/770G01013 | Polímeros en Electrónica/770G01033 |
|
|