Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Teoría de Máquinas Código 770G01020
Titulación
Grao en Enxeñaría Electrónica Industrial e Automática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Couce Casanova, Antonio
Correo electrónico
antonio.coucec@udc.es
Profesorado
Couce Casanova, Antonio
Vidal Feal, Cesar Andres
Correo electrónico
antonio.coucec@udc.es
cesar.vidal@udc.es
Web
Descrición xeral A asignatura de Teória de máquinas e caracter teórico e aplicado, o seu obxetivo e que os alumnos adquiran os coñecementos da profesión de enxeñeiro relacionados coa capacidade de coñecer e aplicar os principios básicos que rixen o funcionamiento das máquinas e mecanismos, coñecemento fundamental para calquier Inxeñeiro relacionado co sector industrial, o que lle permitirá adquirir unos coñecementos e destrezas para comprender o funcionamiento de calquier mecanismo ou máquina desde o punto de vista da cinematica e da dinámica da mesma.

Competencias do título
Código Competencias do título
A5 Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua.
A6 Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que se poidan suscitar na enxeñaría. Aptitude para aplicar os coñecementos sobre: álxebra lineal; xeometría; xeometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuacións diferenciais e en derivadas parciais; métodos numéricos; algorítmica numérica; estatística e optimización.
A7 Comprender e dominar os conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para resolver problemas propios da enxeñaría.
A18 Coñecer os principios da teoría de máquinas e mecanismos.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B2 Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
B3 Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B5 Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Adquirir coñecementos da composición de movementos aplicados. A6
A7
A18
B1
B4
B5
C1
Saber definir e identificar os parámetros do movimento dun sistema mecánico e os seus graos de libertade. A6
A7
A18
B1
B4
B5
C1
Compresión e aplicación das forzas que se xeneran na interacción entre sólidos en sistemas mecánicos. A6
A7
A18
B1
B4
B5
C1
Compresión e aplicación a sistemas mecánicos dos centros de masas e tensor de inercia. A6
A7
A18
B1
B4
B5
C1
Aplicación dos teoremas vectoriales a sistemas mecánicos e interpretación dos resultados obtidos. A6
A7
A18
B1
B3
B5
C1
Aplicación das caracteristicas mecánicas de accionamientos: engranaxes e levas. A6
A18
B1
B4
B5
C1
Coñecemento de programas informáticos de modelado de sistemas mecánicos e movemento. A6
A7
A18
B1
B4
B5
C1
C3
Optimización no deseño de máquinas para conseguir un maior rendemento mecanico e menor consumo de enerxia. (redución de emisións o medio ambente) A5
A6
A18
B2
B5
C1
C4

Contidos
Temas Subtemas
Instroducción. Análisis topolóxico de mecanismos. 1.1. Introducción
1.2.-Definicions.
1.3.-Clasificación dos elementos das máquinas.
1.4.-Grados de libertade dun mecanismo.
Estudo cinemático de mecanismos. 2.1.- Cinemática do punto.
2.2.- Estudio de velocidades e aceleracions.
2.3.- Sintesis de mecanismos.
2.4.- Cuadrilátero articulado (Leyes de Grashof).
2.5.- Mecanismo manivela-balancín.
2.6.- Guiado de sólido co cuadrilátero.

Dinámica dos mecanismos. 3.1.- Fudamentos y tipos de forzas.
3.2.- Análisis dinámico directo e inverso dos mecanismos.
Levas. 4.1.- Clasificación das levas e seguidores.
4.2.- Diagramas de levas.
4.3.- Deseño de levas.
Engranaxes 5.1.- Tipos de engranaxes.
5.2.- Ley de xeral do engrane.
5.3.- Engranaxes cilindrico - rectos.
5.5.- Engranaxes cilindrico - helicoidales.
5.6.- Tres de engranaxes.
PROGRAMA DE PRACTICAS.- - Prácticas con software de simulación de mecanismos.
ou programa similar
- Prácticas no taller (trenes, mecanismos, elementos transmisión)

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A6 A18 B5 21 31.5 52.5
Prácticas de laboratorio A18 C3 9 9 18
Solución de problemas A6 A7 A18 B1 21 29.5 50.5
Proba obxectiva A5 A6 A7 A18 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C4 5 20 25
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Ofrecer unha visión xeral e estructurada dos temas, destacando os puntos importantes. Desenvolveranse na aula, intercalando aplicacions prácticas e teória, e emplearanse medios audiovisuais de apoio.
Prácticas de laboratorio Realizaranse experiencias prácticas dos contidos da asignatura.Con unha duración de 1,5 horas cada 2 semans, realizandose en semans alternativas y combinando taller e simulación por ordenador.
Solución de problemas Realizaranse casos prácticos na aula (1,5 horas/semana).Donde se resolveran exercicios e problemas sobre contidos teóricos explicados. Propoñeranse temas de discusión e desenvolvemento de alguns dos aspectos dos temas estudiados na teoria para mellorar a compresión dos fundamentos teóricos mediante casos prácticos.
Proba obxectiva Deberá demostrar o seu grao de aprendizaxe dunha maneira obxetiva, deberá quitar a suas conclusions coa fin de autoevaluar o seu aprendizaxe, e si fose necesario introducir medidas correctoras.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Sesión maxistral
Solución de problemas
Descrición
Orientar o alumno nos puntos básicos, dando unha visión estructurada da asignatura
Realizar experiencias prácticas que sirvan para contrastar los conocimientos teóricos adquiridos, e tutorias individuais o en grupo para o apoio.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A5 A6 A7 A18 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C4 A avaliación final da asignatura, será según se indica, tendo en conta los seguintes apartados:

1)- Proba de avaliación
2)- Entrega de traballos prácticos y exposición en clase dos mesmos.
3)- Asistencia a clases e actividades.

Sendo obligatorio haber superado a "proba de obxetiva" para aprobar a asignatura, con un mínimo de 5 puntos sobre 10, a cal consistirá en unha proba donde se comprobarán os coñecemnetos teóricos e prácticos (resolución de problemas) que o alumno adquiriu durante o curso.


O resto de apartados 2) y 3), son de caracter obligatorio, e deberá obter unha calificación mínima de 6 sobre 10 , e haber asistido o 80 % das actividades presenciales da asignatura para proceder a avaliación final do alumno.

A nota final estará composta por:

-70 % Proba de avaliación.
-20 % Entrega de traballos prácticos y exposición en clase.
-10 % Asistencia a clases Maxistrales e de Problemas, para os alumnos que asistiron a un mínimo do 80 % das mesmas.
70
Prácticas de laboratorio A18 C3 Realizar experiencias e practicas no laboratorio, o fin das mesmas o alumno entregará un traballo no que irá un informe con la memoria de las prácticas realizadas.

A avaliación de estos traballos será según os puntos indicados:
- Estructura do traballo.
- Calidade da documentación.
- Orixinalidade.
- Presentación.

O peso total de esta parte e a asistencia a clases de prácticas corresponde o 20% da asignatura, sendo de caracter obligatorio e previo a avaliación final.
20
Sesión maxistral A6 A18 B5 Terase en conta a asistencia as clases maxistrales, donde se exporán y explicarán los contidos teóricos da asignatura. 5
Solución de problemas A6 A7 A18 B1 Terase en conta a asistencia as clases de problemas donde se irán proporcionando y resolvendo exercicios prácticos o largo do curso coa finalidade de reforzar los coñecementos teóricos adquiridos. 5
 
Observacións avaliación

A avaliación xeral da materia, será segundo indícase, tendo en conta os seguintes apartados:

1)- Proba de avaliación

2)- Entrega de traballos prácticos e exposición en clase por grupos.

3)- Asistencia a clases e actividades.

Sendo obrigatorio o superar a "proba de obxectiva" para aprobar a materia, cun mínimo de 5 puntos sobre 10, a cal consistirá nunha proba onde se comprobarán os coñecementos teóricos e prácticos que o alumno adquiriu durante o curso.

O resto de apartados 2) e 3), son de caracter obrigatorio, e deberase obter unha cualificación mínima de 6 sobre 10 , e asistir ao 80 % das actividades presenciais da materia para proceder á avaliación final do alumno.

A nota final estará composta por:

-70 % Proba de avaliación.

-20 % Entrega de traballos prácticos e exposición en clase por grupos.

-10 % Asistencia a clases Maxistrais e Problemas, para os alumnos que asistisen a un mínimo do 80 % das mesmas.


Fontes de información
Bibliografía básica

- Diseño de Mecanismos - Análisis y Sintesis - 3ª edición - Prentice Hall, Athur G. Erdman - George Sandor 1998

- R. L. Norton. Diseño de Maquinaria. 3ª ed. McGraw Hill, 2005.

- J. J. Uicker, G. R. Pennock, J. E. Shigley. Theory of Machines and Mechanisms. 3th ed. Oxford University Press, 2003. Disponible en

castellano la edición anterior: J. E. Shigley, J. J. Uicker. Teoría deMáquinas y Mecanismos. McGraw Hill, 1992.

- H. H. Mabie, C. F. Reinholtz. Mecanismos y dinámica de maquinaria. Ed. Limusa, 1990.

- R. Calero y J. A. Carta. Fundamentos de Mecanismos y Máquinas para Ingenieros. McGraw Hill, 1999. - J. L. Meriam. Dinámica. Ed. Reverté.

- F. P. Beer, E. R. Johnston Jr. Mecánica Vectorial para Ingenieros. McGraw Hill, 2007.

-SHIGLEY, JOSEPH E . Teória de máquinas y mecanismos. Mexico - Mcgraw Hill, 1998

-Problemas resueltos de teoría de máquinas y mecanismos - Josep Luis Suñer Martinez (et al.) Universidad Politécnica Valencia, [2001]

- Problemas resueltos de teoría de máquinas y mecanismos / J. C. García Prada. C. Castejón Sisamón, H. Rubio Alonso. Madrid : Thomson, [2007]

- Apuntes asignatura "Teoría de Máquinas" -EUP Ferrol

Bibliografía complementaria

Degarmo E.P, J. Temple Black, Ronald A. Kohser. 1994. Materiales y procesos de fabricación. Barcelona Reverté cop.. 2ª ed.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Cálculo/770G01001
Física I/770G01003
Química/770G01004
Expresión Gráfica/770G01005
Alxebra/770G01006

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Tecnoloxías de Fabricación/770G01015

Materias que continúan o temario
Oficina Técnica/770G01035
Debuxo Industrial e CAD/770G01029
Mantemento Industrial/770G01030
Robótica Industrial/770G01041

Observacións

-Resolver de forma sistemática os problemas que se iran proporcionando ao longo do curso, coa finalidade de afianzar os coñecementos adquiridos nas clases teóricas.

- Apoiar os estudos na blibiografia recomendada e apuntamentos de clase.

- Acudir ás tutorías para resolver as diversas dúbidas que poidan xurdir ao longo do curso.

- Seguimento da información da materia na plataforma de teleformación moodle da UDC (apuntamentos, problemas, notas, etc)



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías