Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Electrónica Analóxica Código 770G01022
Titulación
Grao en Enxeñaría Electrónica Industrial e Automática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle/
Descrición xeral Coñecer os fundamentos tecnolóxicos e modelos propios dos circuítos integrados analóxicos.
Analizar e deseñar etapas electrónicas analóxicas lineais e non lineais con amplificadores operacionais e díodos e/ou transistores. Coñecer os bloques e circuítos dos filtros activos e pasivos e analizar/deseñar os seus elementos. Manexar con soltura os equipos e instrumentos propios dun laboratorio de electrónica analóxica. Saber utilizar ferramentas de simulación por computador aplicadas a circuítos electrónicos analóxicos. Deseñar sistemas electrónicos analóxicos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes.
A4 Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión.
A25 Coñecer os fundamentos e aplicacións da electrónica analóxica.
A29 Capacidade para deseñar sistemas electrónicos analóxicos, dixitais e de potencia.
A30 Coñecer e ser capaz de modelar e simular sistemas.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B2 Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
B3 Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B5 Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta.
B6 Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría.
B7 Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñece os fundamentos tecnolóxicos e modelos propios dos circuítos integrados analóxicos. A3
A4
A25
A29
A30
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C2
C3
C6
Analiza e deseña etapas electrónicas analóxicas lineais e non lineais con amplificadores operacionais e transistores. A3
A4
A25
A29
A30
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C2
C3
C6
Coñece os bloques e circuítos das fontes de alimentación lineais e non lineais e deseña os seus elementos. A3
A4
A25
A29
A30
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C2
C3
C6
Deseña sistemas electrónicos analóxicos. A3
A4
A25
A29
A30
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C2
C3
C6
Manexa con soltura os equipos e instrumentos propios dun laboratorio de electrónica analóxica. A3
A4
A25
A29
A30
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C2
C3
C6
Sabe utilizar ferramentas de simulación por computador aplicadas a circuítos electrónicos analóxicos. A3
A4
A25
A29
A30
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C2
C3
C6

Contidos
Temas Subtemas
1. Amplificador Operacional Real. 1.1. O amplificador operacional ideal.
1.2. Desviacións dos amplificadores operacionais en traballo lineal.
1.3. Análise en gran sinal.
1.4. Erros en continua.
1.5. Simulación de circuítos con amplificadores operacionais.
2. Circuítos Lineais e non lineais con amplificadores operacionais. 2.1. Circuítos lineais avanzados.
2.2. Rectificadores de precisión.
2.3. Amplificadores de ganancia conmutada.
2.4. Detectores de pico de precisión.
2.5. Circuítos de mostraxe e retención.
2.6. Circuítos fixadores de precisión
2.7. Circuítos comparadores e Schmitt trigger.
3. Filtros. 3.1. Filtros pasivos.
3.2. Función de transferencia.
3.3. Diagramas asintoticos de Bode.
3.4. Filtros activos de primeira orde e segundo orde.
3.5. Filtros de orde superior. Analisis e deseño.
3.6. Outros tipos de Filtros.
3.7. Software de deseño de filtros
4. Análise de resposta en frecuencia de circuítos electrónicos. 4.1. Deseño de amplificadores con realimentación.
4.2. Resposta en frecuencia e resposta transitoria.
4.3. Efectos da realimentación sobre as posicións dos polos.
4.4. Marxe de ganancia e marxe de fase.
4.5. Compensación por polo dominante.
4.6. Exemplos de amplificadores integrados con realimentación.
5. Osciladores. 5.1. Osciladores senoidais.
5.2. Principios do oscilador.
5.3. O oscilador en ponte de Wien.
5.4. Circuíto resoante serie e paralelo.
5.5. Multivibradores astables e monoestables.
5.6. O 555.
5.7. Multivibradores con 555.
5.8. VCO.
4.9. Osciladores LC.
4.10. Osciladores a cristal.
6. Circuítos integrados analóxicos. 6.1. Circuítos integrados analóxicos. O amplificador operacional. Outros tipos de Amplificadores. Encapsulados.
6.2. O AO 741. O LM324.
6.3. O TL081. O TL084.
6.4. O AO de Potencia.
6.5. O LM339.
6.6. IC referencias de tensión.
7. Fontes de Alimentación. 7.1 Fontes de alimentación lineais.
7.2 Fontes de alimentación conmutadas.
7.3 Circuítos intagrados reguladores de tensión lineais.
7.4 LDO.
7.5 Circuítos intagrados reguladores de tensión conmutados.
7.5.1 Redutores de tensión.
7.5.2 Elevadores de tensión.
7.5.3 Redutores-Elevadores de tensión.
8. Amplificadores de Potencia. 8.1. Etapas de saída.
8.2. Consideracións térmicas.
8.3. Dispositivos de potencia.
8.4. Etapas de saída de clase A.
8.5. Amplificadores de clase B.
8.6. Outras Etapas de saída.
8.7. Etapas de saída clase D

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC A4 A25 A30 B3 B5 B6 B7 C3 C6 0 10 10
Prácticas de laboratorio A3 A29 B1 9 10 19
Proba obxectiva B4 4 25 29
Sesión maxistral B2 C2 21 18 39
Proba de resposta múltiple A25 B1 1 5 6
Presentación oral A4 A25 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C3 C6 1 5 6
Solución de problemas A3 A25 A29 A30 B1 B5 B6 C3 19 18 37
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC Durante o curso propoñeranse problemas para que os alumnos os resolvan de foma teórica e práctica mediante simulación. A súa realización é voluntaria e avaliable. Unha solución detallada de cada problema proposto publicarase na FV para a autoevalución do alumno. Unha das prácticas de laboratorio realízase de forma non presencial realizando un titorial para a aprendizaxe básica de creación e análise de circuítos electrónicos con Orcad Pspice.
Prácticas de laboratorio Consistirá na montaxe real e simulación de circuítos electrónicos básicos utilizando os aparatos de medida e de alimentación básicos (osciloscopio, funete alimentación, xerador de sinal e polímetro) e o programa de simulación electrónica Orcad Pspice.
Proba obxectiva A proba obxectiva escrita ten o obxectivo de comprobar se o alumno adquiriu as competencias fixadas como obxectivo desta materia. Haberá polo menos un exame parcial.
Sesión maxistral Nas sesións maxistrais desenvólvense os contidos da materia tanto a nivel teórico como práctico.
Proba de resposta múltiple Realizaranse probas de resposta múltiple, para a comprobación dos coñecementos adquiridos, de forma periódica, nas horas de clase e/ou ao mesmo tempo que as probas obxectivas.
Presentación oral Exposición audiovisual dalgún tema ou parte dun mesmo, cunha información previamente recompilada polo alumno utilizando de xeito preferente as TIC. Realizarase en grupos con número de membros axeitado á tarefa.
Solución de problemas Durante as sesións maxistrais formúlanse supostos prácticos para a súa resolución. Na devandita resolución foméntase a participación do alumno.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Solución de problemas
Presentación oral
Proba de resposta múltiple
Prácticas de laboratorio
Prácticas a través de TIC
Proba obxectiva
Descrición
Asociadas ás leccións Maxistrais, presentación oral e as sesións prácticas, cada alumno dispón para a reolución das súas posibles dúbidas e/ou problemas, das correspondente sesións de titoría personalizada.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral A4 A25 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C3 C6 Exposición audiovisual dun tema ou parte dun mesmo, cunha información previamente recompilada polo alumno utilizando de xeito preferente as TIC. Realizarase en grupos con número de membros axeitado á tarefa. 7
Proba de resposta múltiple A25 B1 Realizaranse dúas probas de resposta múltiple, para a comprobación dos coñecementos adquiridos, unha con cada parcial. 20
Prácticas de laboratorio A3 A29 B1 O aprobado en prácticas é imprescindible para aprobar a materia. 8
Prácticas a través de TIC A4 A25 A30 B3 B5 B6 B7 C3 C6 Durante o curso propoñeranse problemas para que os alumnos os resolvan de forma teórica e práctica mediante simulación.

15
Proba obxectiva B4 As probas obxectivas escritas teñen o obxectivo de comprobar se o alumno/a adquiriu as competencias fixadas como obxectivo desta materia.

Realizaranse un primeiro parcial durante o curso e un segundo parcial, coincidindo co exame final de Xuño. Cada parcial valerá 25 puntos.

50
 
Observacións avaliación

Para aprobar a materia hai que
obter unha puntuación mínima de 50 puntos sobre 100. A nota final
obterase sumando as puntuacións obtidas en Prácticas a través de TIC,
Prácticas de laboratorio, Presentación Oral, Proba de resposta múltiple e
Proba obxectiva, sempre e cando se cumpran as seguintes condicións:

· Que a nota das Prácticas de laboratorio sexa maior ou igual que 4 puntos.

· Al menos unha das seguintes:

       · Que se haxa obtido unha nota maior que 12 no primeiro exame parcial.

       · Que a nota obtida en cada un dos parciais é maior ou
igual que 10 puntos.

       · Que a nota obtida nun examen final maior ou igual que 20 puntos.

No caso de que non se cumpran as condicións anteriores, a nota final obterase multiplicando a nota da proba obxectiva  por 0,8.

As notas de cada un dos apartados só serán válidas durante o curso académico no que se obteñan.


Fontes de información
Bibliografía básica

Hambley, Allan (2002). Electrónica. Prentice-Vestíbulo

Franco, Sergio. Deseño con amplificadores operacionais e circuítos integrados analóxicos. McGraw Hill

Norbert R. Malik, Circuítos Electrónicos Análise, Simulación e Deseño, Prentice Hall, 1998.

Recursos dispoñibles na Facultade Virtualde a UDC (titoriais, problemas, software, FAQ, tutorias online etc.)

Bibliografía complementaria

Roy W. Godoy, OrCAD PSpice para Windows Volume I: Circuítos DC e AC, Prentice Hall, 2003, Capítulo de libro,

Roy W. Godoy, OrCAD PSpice para Windows Volume II: Dispositivos, circuítos e amplificadores operacionais, Prentice Hall, 2003, Capítulo de libro,


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
FUNDAMENTOS DA ELECTRICIDADE/730G03012
Fundamentos de Automática/770G01017
Fundamentos de Electrónica/770G01018

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías