Identifying Data 2019/20
Subject (*) Analog Electronics Code 770G01022
Study programme
Grao en Enxeñaría Electrónica Industrial e Automática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial
Coordinador
Jove Pérez, Esteban
E-mail
esteban.jove@udc.es
Lecturers
Jove Pérez, Esteban
Quintián Pardo, Héctor
E-mail
esteban.jove@udc.es
hector.quintian@udc.es
Web
General description Coñecer os fundamentos tecnolóxicos e modelos propios dos circuítos integrados analóxicos. Analizar e deseñar etapas electrónicas analóxicas lineais e non lineais con amplificadores operacionais e díodos e/ou transistores. Coñecer os bloques e circuítos dos filtros activos e pasivos e analizar/deseñar os seus elementos. Manexar con soltura os equipos e instrumentos propios dun laboratorio de electrónica analóxica. Saber utilizar ferramentas de simulación por computador aplicadas a circuítos electrónicos analóxicos. Deseñar sistemas electrónicos analóxicos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A25 Coñecer os fundamentos e aplicacións da electrónica analóxica.
A29 Capacidade para deseñar sistemas electrónicos analóxicos, dixitais e de potencia.
A30 Coñecer e ser capaz de modelar e simular sistemas.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B2 Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
B3 Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B5 Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta.
B6 Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría.
B7 Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo.
B9 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio.
B12 CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía.
C2 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñece os fundamentos tecnolóxicos e modelos propios dos circuítos integrados analóxicos. A25
A29
A30
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B9
B12
C5
Analiza e deseña etapas electrónicas analóxicas lineais e non lineais con amplificadores operacionais e transistores. A25
A29
A30
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B9
B12
C5
Coñece os bloques e circuítos das fontes de alimentación lineais e non lineais e deseña os seus elementos. A25
A29
A30
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B9
B12
C2
C5
Deseña sistemas electrónicos analóxicos. A25
A29
A30
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B12
C2
C5
Manexa con soltura os equipos e instrumentos propios dun laboratorio de electrónica analóxica. A25
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B12
C2
C5
Sabe utilizar ferramentas de simulación por computador aplicadas a circuítos electrónicos analóxicos. A25
A29
A30
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B12
C2
C5

Contents
Topic Sub-topic
1. Amplificador Operacional Real. 1.1. O amplificador operacional ideal.
1.2. Desviacións dos amplificadores operacionais en traballo lineal.
1.3. Análise en gran sinal.
1.4. Erros en continua e en frecuencia.
1.5. Simulación de circuítos con amplificadores operacionais.
2. Circuítos integrados analóxicos. 2.1. Circuítos integrados analóxicos.
2.2 El amplificador operacional. Outros tipos de Amplificadores. Encapsulados.
2.3. Análise de circuitos integrados e os seus datasheets: AO 741, LM324, TL081, TL084, LM339, entre outros.
3. Análise de resposta en frecuencia e temporal de circuítos electrónicos 3.1. Deseño de amplificadores con realimentación.
3.2. Resposta en frecuencia e resposta transitoria.
3.3. Efectos da realimentación sobre as posicións de los polos.
3.4. Marxe de ganancia e marxe de fase.
3.5. Compensación por polo dominante.
3.6. Exemplos de amplificadores integrados con realimentación.
4. Filtros. 4.1. Filtros activos de primeira orde e segundo orde.
4.2. Filtros de orde superior. Analisis e deseño.
4.3. Outros tipos de Filtros.
4.4. Software de deseño de filtros.
5. Osciladores. 5.1. Osciladores senoidais. O oscilador en ponte de Wien.
5.2. Circuíto resonante serie e paralelo.
5.3. Multivibradores astables e monoestables.
5.4. O 555.
5.5. Multivibradores con 555.
5.6. VCO.
6. Fontes de alimentación. 6.1 Fontes de alimentación lineales.
6.2 Fontes de alimentación conmutadas.
6.3 Circuitos integrados reguladores de tensión lineais.
6.4 LDO.
6.5 Circuitos integrados reguladores de tensión conmutados.
6.5.1 Reductores de tensión.
6.5.2 Elevadores de tensión.
6.5.3 Reductores-Elevadores de tensión.
7. Amplificadores de Potencia. 7.1. Etapas de saída.
7.2. Consideracións térmicas.
7.3. Dispositivos de potencia.
7.4. Etapas de salida de clase A.
7.5. Amplificadores de clase B.
7.6. Outras Etapas de salida.
7.7. Etapas de salida clase D
8. Modulación/demodulación. 8.1 Modulación/demodulación dixital e analóxica.
8.2 Modulación/demodulación FM.
8.3 Modulación/demodulación AM.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A25 A29 B2 21 0 21
Laboratory practice A25 A29 B1 C2 30 0 30
Mixed objective/subjective test A25 B1 B4 3 0 3
Problem solving A25 A30 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B12 C2 C5 0 96 96
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Non terá por que ser o orde de temas impartido na secuenciación descrita, nin unha división absoluta. Así pois haberá temas que se verán conxuntamente no desembolvemento dos outros.
Laboratory practice Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Mixed objective/subjective test Consiste na realización dunha proba mixta de aproximadamente 3 horas de duración, na que se evaluarán os coñecementos adquiridos.
Problem solving Realización do deseño, simulación e implementación físico de a lo menos un circuito electrónico seguindo as especificacións propostas polo profesor.

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Laboratory practice
Description
O alumno dispón das correspondentes sesións de tutoría personalizadas, para a resolución das dúbidas que xurdan da materia.
A realización das prácticas de laboratorio será guiada de forma persoal polo profesor.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving A25 A30 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B12 C2 C5 Realización do deseño, simulación e implementación físico de a lo menos un circuito electrónico seguindo as especificacións propostas polo profesor. 20
Laboratory practice A25 A29 B1 C2 Realización das tarefas establecidas na materia, no marco desta metodoloxía. 10
Mixed objective/subjective test A25 B1 B4 Examen tipo proba mixta 70
 
Assessment comments

Para aprobar a asignatura é indispensable ter realizadas e aprobadas as Prácticas de Laboratorio, obtendo a lo menos un 50% na proba de evaluación das mesmas

No marco das "Prácticas de laboratorio" se incluiránse aspectos tales como asistencia a clase, traballo personal, entregas propostas, ACTITUD, etc., para axudar á obtención do aprobado.

É necesario superar o 50% da puntuación na proba mixta para aprobar.

No marco da "Solución de problemas", plantearase a lo menos un traballo trabajo voluntario que implique deseño, simulación e implementación física dun circuito electrónico.

Se non se superan os mínimos da proba obxectiva ou da proba de laboratorio e suma total é superior aos 50 puntos, a nota final será de 45.

Os alumnos que se acollan a matrícula parcial, poderán
acordar co profesor a posibilidade de facer actividades alternativas as
obligatorias e presenciais.


Sources of information
Basic Norbert R. Malik, (1998). Circuitos Electrónicos Análisis, Simulación y Diseño. Prentice-Hall
Franco, Sergio (). Diseño con amplificadores operacionales y circuitos integrados analógicos. McGraw Hill
Hambley, Allan (2002). Electrónica. Prentice-Hall

Complementary Roy W. Godoy, (2003). PSpice para Windows Volumen I: Circuitos DC y AC, . Prentice Hall


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Fundamentals of Electricity/770G01013
Automatic Control Systems/770G01017
Fundamentals of Electronic Circuits/770G01018

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.