Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Electrónica Analóxica Código 770G01022
Titulación
Grao en Enxeñaría Electrónica Industrial e Automática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Jove Pérez, Esteban
Correo electrónico
esteban.jove@udc.es
Profesorado
Díaz Longueira, Antonio Javier
Jove Pérez, Esteban
Zayas Gato, Francisco
Correo electrónico
a.diazl@udc.es
esteban.jove@udc.es
f.zayas.gato@udc.es
Web
Descrición xeral Coñecer os fundamentos tecnolóxicos e modelos propios dos circuítos integrados analóxicos. Analizar e deseñar etapas electrónicas analóxicas lineais e non lineais con amplificadores operacionais e díodos e/ou transistores. Coñecer os bloques e circuítos dos filtros activos e pasivos e analizar/deseñar os seus elementos. Manexar con soltura os equipos e instrumentos propios dun laboratorio de electrónica analóxica. Saber utilizar ferramentas de simulación por computador aplicadas a circuítos electrónicos analóxicos. Deseñar sistemas electrónicos analóxicos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A25 Coñecer os fundamentos e aplicacións da electrónica analóxica.
A29 Capacidade para deseñar sistemas electrónicos analóxicos, dixitais e de potencia.
A30 Coñecer e ser capaz de modelar e simular sistemas.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B2 Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
B3 Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B5 Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta.
B6 Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría.
B7 Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo.
B9 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación de xeito profesional e posúan as habilidades que se adoitan demostrar mediante a elaboración e defensa dos argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B12 CB5 - Que os estudantes desenvolvan esas habilidades de aprendizaxe necesarias para realizar estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
C2 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñece os fundamentos tecnolóxicos e modelos propios dos circuítos integrados analóxicos. A25
A29
A30
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B9
B12
C5
Analiza e deseña etapas electrónicas analóxicas lineais e non lineais con amplificadores operacionais e transistores. A25
A29
A30
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B9
B12
C5
Coñece os bloques e circuítos das fontes de alimentación lineais e non lineais e deseña os seus elementos. A25
A29
A30
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B9
B12
C2
C5
Deseña sistemas electrónicos analóxicos. A25
A29
A30
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B12
C2
C5
Manexa con soltura os equipos e instrumentos propios dun laboratorio de electrónica analóxica. A25
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B12
C2
C5
Sabe utilizar ferramentas de simulación por computador aplicadas a circuítos electrónicos analóxicos. A25
A29
A30
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B12
C2
C5

Contidos
Temas Subtemas
1. Amplificador Operacional Real. 1.1. O amplificador operacional ideal.
1.2. Desviacións dos amplificadores operacionais en traballo lineal.
1.3. Análise en gran sinal.
1.4. Erros en continua e en frecuencia.
1.5. Simulación de circuítos con amplificadores operacionais.
2. Circuítos integrados analóxicos. 2.1. Circuítos integrados analóxicos.
2.2 El amplificador operacional. Outros tipos de Amplificadores. Encapsulados.
2.3. Análise de circuitos integrados e os seus datasheets: AO 741, LM324, TL081, TL084, LM339, entre outros.
3. Análise de resposta en frecuencia e temporal de circuítos electrónicos 3.1. Deseño de amplificadores con realimentación.
3.2. Resposta en frecuencia e resposta transitoria.
3.3. Efectos da realimentación sobre as posicións de los polos.
3.4. Marxe de ganancia e marxe de fase.
3.5. Compensación por polo dominante.
3.6. Exemplos de amplificadores integrados con realimentación.
4. Filtros. 4.1. Filtros activos de primeira orde e segundo orde.
4.2. Filtros de orde superior. Analisis e deseño.
4.3. Outros tipos de Filtros.
4.4. Software de deseño de filtros.
5. Osciladores. 5.1. Osciladores senoidais. O oscilador en ponte de Wien.
5.2. Circuíto resonante serie e paralelo.
5.3. Multivibradores astables e monoestables.
5.4. O 555.
5.5. Multivibradores con 555.
5.6. VCO.
6. Fontes de alimentación. 6.1 Fontes de alimentación lineales.
6.2 Fontes de alimentación conmutadas.
6.3 Circuitos integrados reguladores de tensión lineais.
6.4 LDO.
6.5 Circuitos integrados reguladores de tensión conmutados.
6.5.1 Reductores de tensión.
6.5.2 Elevadores de tensión.
6.5.3 Reductores-Elevadores de tensión.
7. Amplificadores de Potencia. 7.1. Etapas de saída.
7.2. Consideracións térmicas.
7.3. Dispositivos de potencia.
7.4. Etapas de salida de clase A.
7.5. Amplificadores de clase B.
7.6. Outras Etapas de salida.
7.7. Etapas de salida clase D
8. Modulación/demodulación. 8.1 Modulación/demodulación dixital e analóxica.
8.2 Modulación/demodulación FM.
8.3 Modulación/demodulación AM.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A25 A29 B2 30 0 30
Prácticas de laboratorio A25 A29 B1 C2 15 0 15
Traballos tutelados A25 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B12 C2 C5 0 67 67
Solución de problemas A25 B4 B12 C5 15 0 15
Proba mixta A25 B1 B4 3 0 3
 
Atención personalizada 20 0 20
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Non terá por que ser o orde de temas impartido na secuenciación descrita, nin unha división absoluta. Así pois haberá temas que se verán conxuntamente no desembolvemento dos outros.
Prácticas de laboratorio Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Traballos tutelados Realización do deseño, simulación e implementacióa físico de a lo menos un circuito electrónico seguindo as especificacións propostas polo profesor.
Solución de problemas Realización de problemas propuestos polo profesor en forma de boletíns.
Proba mixta Consiste na realización dunha proba mixta de aproximadamente 3 horas de duración, na que se evaluarán os coñecementos adquiridos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Prácticas de laboratorio
Traballos tutelados
Descrición
O alumno dispón das correspondentes sesións de tutoría personalizadas, para a resolución das dúbidas que xurdan da materia.
A realización das prácticas de laboratorio será guiada de forma persoal polo profesor.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, poderá realizar sesión periódicas co coordinador da materia a través de Microsoft Teams ou correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A25 A29 B1 C2 Realización das tarefas establecidas na materia, no marco desta metodoloxía. 10
Proba mixta A25 B1 B4 Examen tipo proba mixta 70
Traballos tutelados A25 A30 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B12 C2 C5 Plantearase a lo menos un traballo trabajo voluntario que implique deseño, simulación e implementación física dun circuito electrónico. 20
 
Observacións avaliación

Para aprobar a asignatura é indispensable aprobadas as Prácticas de Laboratorio, obtendo a lo menos un 50% na proba de evaluación das mesmas

No marco das "Prácticas de laboratorio" se incluiránse aspectos tales como asistencia a clase, traballo personal, entregas propostas, ACTITUD, etc., para axudar á obtención do aprobado.

No marco dos "Traballos tutelados", plantearase a lo menos un traballo trabajo voluntario que implique deseño, simulación e implementación física dun circuito electrónico.

É necesario superar o 50% da puntuación na proba mixta para aprobar.

Se non se superan os mínimos da proba obxectiva ou da proba de laboratorio e suma total é superior aos 50 puntos, a nota final será de 45.

Os alumnos que se acollan a matrícula parcial, poderánacordar co profesor a posibilidade de facer actividades alternativas asobligatorias e presenciais.

Os criterios para aprobar a asignatura na segunda oportunidade son os mesmos que para na primeira.

O alumnado de convocatoria adiantada evaluarase a través dunha proba mixta cuxa puntuación representará o 100 % da nota final


Fontes de información
Bibliografía básica Norbert R. Malik, (1998). Circuitos Electrónicos Análisis, Simulación y Diseño. Prentice-Hall
Franco, Sergio (). Diseño con amplificadores operacionales y circuitos integrados analógicos. McGraw Hill
Hambley, Allan (2002). Electrónica. Prentice-Hall

Bibliografía complementaria Roy W. Godoy, (2003). PSpice para Windows Volumen I: Circuitos DC y AC, . Prentice Hall


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Fundamentos de Electricidade/770G01013
Fundamentos de Automática/770G01017
Fundamentos de Electrónica/770G01018

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.

1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de

imprimilos

1.3. De se realizar en papel:

-Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a impresión de borradores.

2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos

sobre o medio natural.

3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da

sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia

universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase

linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos,

propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…).

5.- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase

na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse

accións e medidas para corrixilas.

7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais,

psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario

e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías