Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Electrónica Dixital Código 770G01023
Titulación
Grao en Enxeñaría Electrónica Industrial e Automática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Meizoso López, Maria del Carmen
Correo electrónico
carmen.meizoso@udc.es
Profesorado
Meizoso López, Maria del Carmen
Correo electrónico
carmen.meizoso@udc.es
Web
Descrición xeral Nesta materia preséntanse os fundamentos dos sistemas dixitais. Preténdese que o alumno adquira capacidade para analizar e deseñar circuítos combinacionales e secuenciales. Simboloxía, esquemas e deseño e simulación mediante VHDL.

Competencias do título
Código Competencias do título
A26 Coñecer os fundamentos e aplicacións da electrónica dixital e microprocesadores.
A29 Capacidade para deseñar sistemas electrónicos analóxicos, dixitais e de potencia.
A30 Coñecer e ser capaz de modelar e simular sistemas.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B2 Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
B3 Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B5 Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta.
B6 Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría.
B7 Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Deseña circuítos dixitais combinacionales e secuenciales. Aplica as técnicas de análises e simulación de circuítos electrónicos dixitais. Distingue as distintas familias lóxicas e os tipos de dispositivos dixitais A26
A29
A30
B1
B2
B4
B5
B6
B7
E capaz de describir circuitos dixitais mediante VHDL A26
A29
C3
E capaz de utilizar ferramentas informáticas de descrición e simulación de circuitos dixitais B3
B5
C3
E capaz de buscar e interpretar follas de características de circuitos dixitais B6
C2

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Introdución á Electrónica Dixital Analóxico vs Dixital. Valores lóxicos e marxes de ruído. Dispositivos dixitais. Circuítos integrados. Dispositivos de lóxica programable. Niveis de deseño dixital. Sistemas de numeración e códigos. Conversión. Gray. ASCII. Paridade. Algebra de Boole. Análise e síntese dun circuíto combinacional. Minimización. Métodos tradicionais.
Tema 2. Introducción a VHDL Execución concorrente e secuencial. Sintaxe. Bibliotecas. Entity. Architecture. Tipos de datos. Operadores. Tipos de obxectos. Atributos. Instanciación de compoñentes. Uso de Generic. Sentenzas concorrentes: When..else, With..select. Process. Sentenzas secuenciales: Wait, If..then..else, Case...when, For...loop. Simulación de VHDL.
Tema 3. Sistemas combinacionais Tecnoloxías de circuítos dixitais Circuítos Codificadores. Multiplexores. Decodificadores. Funcionamento. Aplicacións. Descrición en VHDL. PAL e PLA.
Tema 4. Sistemas combinacionais aritméticos. Comparadores. Circuítos de paridade. Funcionamento. Descrición en VHDL. Circuítos aritméticos: Suma, resta. Representación de números negativos. Desbordamento. Sumadores e restadores en VHDL. Unidades aritmético-lóxicas. Multiplicación binaria. Multiplicación en VHDL. Codificación de números reais: coma fixa e coma flotante.
Tema 5. Sistemas secuenciais. Latches e flip-flops asíncronos e síncronos. Contadores e rexistros de desprazamento. Descrición VHDL. PLD´s secuenciales.
Tema 6. Deseño de sistemas secuenciais síncronos. Máquinas de estados finitos. Análise e síntese. Descrición en VHDL.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A26 A29 A30 21 30 51
Solución de problemas B1 B5 B7 C2 C3 10 24 34
Prácticas de laboratorio B3 B4 B6 C3 20 22 42
Simulación B1 B5 1.5 7 8.5
Proba obxectiva B2 3.5 10 13.5
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral O profesor guía aos alumnos aclarando os principais conceptos.
Solución de problemas Resolvense problemas ou exercicios propostos na aula ou da bibliografía. Pretendese que cada alumno realice un traballo previo a sesión na clase de forma individual.
Prácticas de laboratorio Son sesions obrigatorias para todos os alumnos. Consistirán no deseño e simulación de circuitos dixitais. Requiren preparación previa antes da sesión no laboratorio, con un análise e deseño xustificado da solución adoptada en cada caso. O profesor revisará o traballo previo realizado así como o desenvolvemento na sesión de prácticas.
Simulación Consistirá nunha proba de deseño e simulación a realizar individualmente por cada alumno co software do laboratorio. Farase hacia o final do cuadrimestre.
Proba obxectiva Exercicios de análise e deseño de circuitos combinacionais e secuenciais. Cuestions teórico-prácticas sobre o temario. Pode incluir programación e simulación en VHDL

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Solución de problemas
Prácticas de laboratorio
Descrición
Os profesores atenderán persoalmente as dúbidas sobre calquera das actividades desenvolvidas ao longo do curso. O horario de titorías será publicado ao comezo do cuadrimestre na páxina web do centro.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva B2 Os coñecementos teóricos avaliaranse mediante probas obxectivas. Haberá 3 probas parciais a realizar individualmente por cada alumno.

A primeira realizarase unha vez explicados os 3 primeiros temas. Supoñerá un 30% da nota final de teoría.

A segunda proba realizarase unha vez explicados os temas 4 e 5. Supoñerá un 30% da nota final de teoría.

A terceira proba realizarase coincidindo co exame final. Esta proba supoñerá un 40% da nota final de teoría.
50
Simulación B1 B5 Exercicio de deseño e simulación a resolver individualmente co software do laboratorio.

Esta proba realizarase ao final do cuadrimestre e supoñerá un 50% da nota final.
50
 
Observacións avaliación

A avaliación da materia
consistirá nunha avaliación teórica (50%) e outra práctica (50%). As
cualificacións das tarefas avaliables serán válidas só para o curso
académico no que se realicen.

Avaliación teórica

A avaliación teórica consistirá en 3 probas parciais:

-A primeira realizarase unha vez explicados os 3 primeiros temas e terá un peso do 30% da nota final de teoría.

-A segunda proba realizarase unha vez explicados os temas 4 e 5. Supoñerá un 30% da nota final de teoría

-A terceira realizarase coincidindo co exame final, e terá un peso do 40% da nota final de teoría.

Cada proba parcial poderá constar dunha parte de preguntas de resposta curta e/ou tipo test e dunha parte de resolución problemas en papel ou usando o software ISE.

Avaliación práctica

Realizarase
unha proba práctica ao final do cuadrimestre, que consistirá nun
exercicio similar aos realizados nas prácticas de laboratorio durante o
curso. Supoñerá un 50% da nota final.

Nota final

A nota final calcularase como media aritmética da parte teórica e práctica. 

Nota Final =(Nota final de teoría + Nota prácticas)/2

Segunda oportunidade

Na
segunda oportunidade, realizaranse dúas probas: unha teórica e outra
práctica. Para realizar a parte práctica é preciso apuntarse, falando
previamente co profesor.

A teórica consistirá nunha proba obxectiva con exercicios prácticos (escritos ou de programación) de análise e deseño de circuítos combinacionales e secuenciais e cuestións teórico-prácticas sobre todo o temario. Supoñerá un 50% da nota final.

A
proba práctica será un exercicio de programación similar aos realizados
durante as prácticas ao longo do curso, a puntuación desta parte será do
50% da nota final.

Para aprobar é preciso obter polo menos un 4 sobre 10 en ambas as dúas partes.

No caso de non alcanzar a nota mínima nalgunha das partes a Nota final será:

Nota Final= mínimo (4.5, (Nota de teoría+Nota prácticas)/2)  


Fontes de información
Bibliografía básica Wakerly, John F. (2005). Diseño digital : principios y prácticas. México : Pearson Educación
Alvarez Ruiz de Ojeda, Jacobo (2004). Diseño digital con lógica programable. Santiago de Compostela: Tórculo
Tocci, Ronald J. (2007). Sistemas digitales : principios y aplicaciones. México : Prentice Hall

Bibliografía complementaria García Zubía, Javier (2003). Problemas resueltos de electrónica digital. Madrid:Thomson


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Informática/770G01002
Fundamentos de Electricidade/770G01013
Fundamentos de Electrónica/770G01018

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías