Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Instrumentación Electrónica I Código 770G01027
Titulación
Grao en Enxeñaría Electrónica Industrial e Automática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Piñon Pazos, Andres Jose
Correo electrónico
andres.pinon@udc.es
Profesorado
Piñon Pazos, Andres Jose
Correo electrónico
andres.pinon@udc.es
Web
Descrición xeral Con esta materia trátase de comprender o proceso de medida de magnitudes físicas con medios electrónicos, distinguindo as partes que o compoñen e analizando os principais factores e a problemática asociada.
Veranse os principios de funcionamento dos dispositivos electrónicos máis utilizados nos circuítos destinados á medida, así como a análise e síntese de circuítos electrónicos de acondicionamento do sinal procedente de sensores.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non haberá modificación nos contidos.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Manteranse as metodoloxías adaptandoas á modalidade non presencial.
*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
A atención personalizada ao alumno realizarase a distancia mediante úsoo de correo electrónico, videoconrferencia con Microsoft Teams e Moodle:
Correo electrónico: Diariamente para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
Moodle: Diariamente segundo a necesidade do alumando. Dispoñen de "foros temáticos asociados aos módulos" da materia, para formular as consultas necesarias.
Teams: sesións de videoconferencia (ou chat) baixo demanda para o avance dos contidos teóricos e dos traballos tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia.
4. Modificacións na avaliación
Non se modifican as metodoloxías de avaliación. Adaptaranse ao formato non presencial.
*Observacións de avaliación:
Manteñense as da guía docente
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non haberá cambios.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacidade para a redacción, firma, desenvolvemento e dirección de proxectos no ámbito da enxeñaría industrial, e en concreto da especialidade de electrónica industrial.
A3 Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes.
A4 Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión.
A25 Coñecer os fundamentos e aplicacións da electrónica analóxica.
A28 Coñecemento aplicado de instrumentación electrónica.
A29 Capacidade para deseñar sistemas electrónicos analóxicos, dixitais e de potencia.
A30 Coñecer e ser capaz de modelar e simular sistemas.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B2 Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
B3 Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B5 Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta.
B6 Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C6 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Sabe utilizar ferramentas de simulación por computador aplicadas a circuítos electrónicos. A3
A4
A25
A28
A29
A30
B1
B4
B5
B6
C1
C2
C5
Coñece os bloques e circuítos das tarxetas de adquisición de datos, sabe elixir a tarxeta adecuada en cada aplicación e constrúe sistemas de adquisición de datos completos. A1
A4
A25
A28
A29
B1
B3
B4
B5
B6
C2
C5
C6
Entende a problemática asociada ao ruído electromagnético e sabe como abordalo. A1
A3
A4
A25
A28
A29
B1
B2
B4
B5
B6
C2
C5
C6
Comprende as características reais dos amplificadores e deseña amplificadores para aplicacións de Instrumentación A1
A3
A4
A25
A28
A29
A30
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C2
C5
C6
Recoñece os sensores típicos da electrónica industrial e constrúe circuítos de acondicionamento. A1
A3
A4
A25
A28
A29
A30
B1
B3
B5
B6
C2
C5
Entende o funcionamento dos instrumentos de medida máis típicos en electrónica industrial. A1
A3
A4
A25
A28
A29
A30
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C2
C5
C6

Contidos
Temas Subtemas
Instrumentos de Medida
Amplificadores para Instrumentación Electrónica
Sistemas de adquisición de datos.
Sensores de aplicación industrial e circuitos de acondicionamento.
Ruído e compatibilidade electromagnética.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A3 A4 A25 A28 A29 A30 B4 C5 C6 21 30 51
Solución de problemas A3 A4 A25 A28 A29 A30 B1 B3 B5 B6 C2 13 10 23
Prácticas de laboratorio A3 A4 A25 A28 A29 B1 B2 B4 B5 B6 C2 17 17 34
Proba mixta A1 A3 A4 A25 A28 A29 B1 B2 B4 B5 C1 C5 5 6.5 11.5
Traballos tutelados A4 A25 A28 A29 A30 B3 B4 B5 B6 C2 0 30 30
 
Atención personalizada 0.5 0 0.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Nestas sesións ademais se intercalarán exemplos para facilitar a comprensión dos conceptos.
Solución de problemas Proporanse exercicios ou problemas para solución individual e/ou grupal a partir dos contidos traballados nas sesións maxistrais.
Prácticas de laboratorio Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Proba mixta Realización dunha proba consistente na realización dun test, cuestions teórico-prácticas e resolución de problemas.
Traballos tutelados Avaliarase a adquisición de coñecementos a partir do traballo autónomo do alumno por medio das lecturas sobre os temas propostos ou ben mediante o desenrolo dun traballo o deseño dentro da temática da asignatura.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Sesión maxistral
Descrición
No caso de que o alumno necesite algunha aclaración adicional ás das clases teóricas ou prácticas terá dispoñibles as horas de tutorías para liquidar as dúbidas. A atención poderá ser tanto presencial como a través de Teams.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A1 A3 A4 A25 A28 A29 B1 B2 B4 B5 C1 C5 Realización dunha proba consistente na realización dun test, cuestions teórico-prácticas e resolución de problemas. 70
Prácticas de laboratorio A3 A4 A25 A28 A29 B1 B2 B4 B5 B6 C2 Avaliaráse a adquisición das competencias das prácticas de laboratorio.
15
Traballos tutelados A4 A25 A28 A29 A30 B3 B4 B5 B6 C2 Avaliaráse a adquisición de coñecementos a partires do traballo autónomo do alumno mediante as lecturas sobor dos temas ou deseños propostos. 15
 
Observacións avaliación

As cualificacións das metodoloxias Prácticas de laboratorio e Traballos tutelados podense acumular nunha delas pasando a outra a pesar cero puntos na avaliación.

No exame correspondente á segunda oportunidade realizarase unicamente a proba mixta coa súa puntuación correspondente, á que se lle sumaran os puntos correspondentes das outras probas.

Para a obtención do aprobado é necesario alcanzar unha puntuación mínima de 50 sobre 100.

A nota final obterase sumando as cualificacións das distintas metodoloxías expostas no apartado de "avaliación", a condición de que se cumpran as seguintes condicións:

  • Que se realizaron e aprobado as prácticas de laboratorio.
  • Que se obtivo polo menos 30 puntos (sobre 70) na proba mixta.

No caso de que non se cumpran as condicións anteriores, a nota final será a nota da proba mixta minorada de forma que se alcance como máximo unha nota de catro.

Os alumnos con dispensa de asistencia a clase terán que demostrar a adquisición das competencias e coñecementos mencionados anteriormente mediante probas adicionais.


Fontes de información
Bibliografía básica Miguel A. Pérez García y otros (). Instrumentación Electrónica.
Álvaro Tormos Fernando y otros (). Instrumentación Electrónica. Problemas. SPUPV
Antonio Manuel Lázaro y otros (). Problemas Resueltos de Instrumentación y Medidas Electrónicas. Paraninfo

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Cálculo/770G01001
Física I/770G01003
Alxebra/770G01006
Fisíca II/770G01007
Fundamentos de Electricidade/770G01013
Fundamentos de Automática/770G01017
Fundamentos de Electrónica/770G01018
Electrónica Analóxica/770G01022
Electrónica Dixital/770G01023

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Sistemas Dixitais I/770G01026

Materias que continúan o temario
Instrumentación Electrónica II/770G01039

Observacións

Recomendacións Sustentabilidade Medio Ambiente

1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 

1.1. Solicitásense en formato virtual e/ou soporte informático 

1.2. Realizásense a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 

1.3. Se se realizan en papel: - Non empregaranse plásticos. - realizásense impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. 

2.- Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre ou medio natural 

3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías