Identifying Data 2015/16
Subject (*) Debuxo Industrial e CAD Code 770G01029
Study programme
Grao en Enxeñaría Electrónica Industrial e Automática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Optativa 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial
Coordinador
Rodríguez García, Juan de Dios
E-mail
de.dios.rodriguez@udc.es
Lecturers
Rodríguez García, Juan de Dios
E-mail
de.dios.rodriguez@udc.es
Web
General description Normalización aplicada ao debuxo industrial.
Elaboración e interpretación de planos de instalacións e equipos industriais.
Deseño mecánico 3D asistido por ordenador.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A9 Capacidade de visión espacial e coñecemento das técnicas de representación gráfica, tanto por métodos tradicionais de xeometría métrica e xeometría descritiva como mediante as aplicacións de deseño asistido por ordenador.
A34 Capacidade para deseñar sistemas de control e automatización industrial.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B2 Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B5 Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta.
B6 Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Adquire coñecementos sobre normalización e convencionalismos utilizados no Debuxo Técnico. A9
B2
Valora a normalización como convencionalismo idóneo para simplificar, non só a produción senón tamén a comunicación, dándolle a esta un carácter universal. B2
B5
C6
É capaz de croquizar e realizar vistas e perspectivas a man alzada. A34
B1
B2
B5
É capaz de representar e interpretar planos e esquemas de instalacións industriais. A34
B1
B2
B4
B6
C3
C6
C8
Coñecemento e utilización de programas de Deseño Asistido por Computador A34
B2
B4
B5
B6
C3
C7

Contents
Topic Sub-topic
UNIDADE 1: REPRESENTACIÓN E INTERPRETACIÓN DE PLANOS: INSTALACIÓNS ELECTROTÉCNICAS, DE INSTRUMENTACIÓN, CONTRAINCENDIOS, Etc. 1.1 INTERPRETACIÓN DE PLANOS e REPRESENTACIÓN DE ELEMENTOS CONSTRUTIVOS: plantas, alzados e seccións.
1.2 INSTALACIÓNS INTERIORES: simboloxía. Interpretación e trazado de planos e esquemas.
1.3 Representación simplificada e elementos auxiliares. axonométricos de tubaxes. representación gráfica por medio da cor.
UNIDADE 2:NORMALIZACIÓN E CONVENCIONALISMOS UTILIZADOS NO DEBUXO TÉCNICO 2.1 REPRESENTACIÓN NORMALIZADA: vistas auxliares, conxuntos, etc.
2.2 SISTEMAS DE UNIÓN
2.3 TOLERANCIAS
2.4 SISTEMAS DE TRANSMISIÓN DE MOVEMENTO
UNIDAD 3: DESEÑO MECÁNICO 3D 3.1 Esbozos e layouts: Introdución. Comandos de Esbozos. Ferramenta de selección. Comandos de debuxo elementais. Ferramenta de debuxo Intelliscketch. Cotas. Comandos de anotación. Relacións xeométricas. Manipulación de elementos 2D
3.2 Operacións 3D: Introdución. Pasos básicos para crear unha operación basee. Comandos de operación basee. Operacións de eliminado de material. Buracos e Roscados.
3.3 Deseño de conxuntos: Introdución. Agregar pezas a un conxunto. Relacións para situar unha peza nun conxunto. Distancias de desprazamento. Colocar Pezas iguais nun conxunto. Mover pezas do conxunto. Vistas estouradas. Corte no conxunto. Asociatividad. Crear pezas no contexto conxunto. Estrutura virtual. Gardar configuracións de visualización dun conxunto.
3.4 Produción de planos: Introdución. Tipos de folla. Vistas de debuxo principais. Crear vistas auxiliares. Crear vistas de corte. Vista en corte parcial. Crear vistas de detalle. Crear vistas rotas. Debuxar en vista. Vistas de debuxo instantáneas. Vistas de debuxo estouradas. Xeración de vistas de debuxo PMI

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A34 B2 B6 C6 14 14 28
Collaborative learning B1 B2 B4 B5 C7 C6 18 36 54
Seminar A9 B1 B5 C3 C6 C7 C8 7 14 21
Laboratory practice A9 B1 B2 B4 B5 B6 C3 C6 C7 C8 12 6 18
Objective test A9 A34 B1 B2 B4 B5 20 2 22
 
Personalized attention 7 0 7
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech A materia impartirase en módulos teórico-prácticos de 1.5 horas.
Con anterioridade ao día en que se imparta a materia, indicaranse a relación dos coñecementos previos necesarios e o resumo dos conceptos sobre os que se traballará, proporcionando a información bibliográfica correspondente.
Cada Tema iniciarase coa exposición do profesor, que axudará ao estudante a extraer os conceptos máis relevantes, marcando os obxectivos perseguidos.
Introduciranse os aspectos teóricos imprescindibles para fundamentar os contidos prácticos, que deberán prevalecer.
Collaborative learning Co fin de preparar aos alumnos nunha aprendizaxe autónoma, exponse a realización de traballos guiado sempre polo profesor, Os obxectivos perseguidos son, entre outros, que o alumno:
- Xestione, seleccione e sexa capaz de sintetizar a información que necesite.
- Coñeza a normativa vixente que haberá de ter en conta no traballo profesional de enxeñaría.
- Aplique os seus coñecementos teóricos á representación de pezas ou instalacións industriais
- Desenvolver e potenciar nos estudantes habilidades de comunicación, procura de información, resolución de problemas.
Seminar Nestas clases os alumnos formaranse no uso da ferramenta de deseño 3D
Laboratory practice O alumno traballará con programas de CAD desde o primeiro día co obxectivo de afianzar a súa habilidade no debuxo mediante programas de debuxo asistido por computador, familiarizarse co traballo en 3D, así como na elaboración e interpretación de planos.
Objective test A proba terá carácter fundamentalmente práctico e consistirá na resolución dun número determinado de problemas

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Collaborative learning
Guest lecture / keynote speech
Seminar
Description
O profesor atenderá de maneira individual ou por grupos deprácticas, as diversas necesidades dos alumnos que poidan xurdir tanto derivadas das sesións maxistrais en materia de representación de esquemas de instalacións, como das sesións de aprendizaxe colaborativa asociadas ou derivadas dos seminarios de uso da ferramenta de deseño 3D como das suas prácticas asociadas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A9 B1 B2 B4 B5 B6 C3 C6 C7 C8 Evaluarase o conxunto de prácticas entregado. Puntuarase a asistencia. 30
Objective test A9 A34 B1 B2 B4 B5 Constará de un número de exercicios de igual peso 70
 
Assessment comments

A cualificación obtida nos traballos conservarase para a segunda oportunidade.

Para superar a materia será imprescindible aprobar ambas as partes: os traballos tutelados e a proba obxectiva


Sources of information
Basic Crespo Ganuza, José J. (2003). Dibujo Eléctrico. Navarra: Idazluma
Félez Mindán, Jesús (1996). Dibujo industrial / Jesús Félez, Mª Luisa Martínez. Madrid : Síntesis
Martínez, María Luisa. (1996). Fundamentos de ingeniería gráfica / Jesús Félez [coordinador]; Mª Luisa Martínez, José María Cabanellas, Antonio Carretero. Madrid : Síntesis
Félez Mindán, Jesús (2008). Ingeniería gráfica y diseño / Jesús Félez, Mª Luisa Martínez. Madrid : Síntesis
Gutierrez de Ravé Agüera (2002). Manual para la representación e interpretación de planos de instalaciones industriales . Córdoba : [Universidad de Córdoba, Escuela Politécnica Superior

Complementary Arranz, Alberto (2012). Autocad práctico. Vol I, II, III (nivel básico, medio y avanzado). San Sebastian : Donostiarra
Gonzalo Gonzalo, Joaquín (2003(2010 imp)). Croquización. San Sebastian : Donostiarra
Auria Apilluelo, José M. (2000). Dibujo Industrial. Conjuntos y despieces. Madrid: Paraninfo
Ramos Barbero, Basilio (2006). Dibujo técnico / Basilio Ramos Barbero, Esteban García Maté. Madrid : AENOR
Pérez Manzano, Aitor; Rodríguez Gandía, Enara (2014). Manual Practico NX9 CAD. Vizcaya
Oñartechevarria, Jorge Alonso (2011). Manual practico Solid Edge ST4. Vizcaya


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Expresión Gráfica/770G02005
Tecnoloxías de Fabricación/770G02015

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Enerxías Renovables/770G01031
Instalacións Eléctricas e Industriais/770G01032
Instalacioós Eléctricas en Baixa Tensión/770G02022

Subjects that continue the syllabus
Oficina Técnica/770G02034
Traballo Fin de Grao/770G02045

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.