Identifying Data 2019/20
Subject (*) Digital Systems II Code 770G01034
Study programme
Grao en Enxeñaría Electrónica Industrial e Automática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial
Coordinador
Perez Castelo, Francisco Javier
E-mail
francisco.javier.perez.castelo@udc.es
Lecturers
Leira Rejas, Alberto Jose
Perez Castelo, Francisco Javier
E-mail
alberto.leira@udc.es
francisco.javier.perez.castelo@udc.es
Web http://https://moodle.udc.es/
General description O obxectivo desta materia é o de proporcionar as competencias que capaciten para o deseño e realización hardware e software de sistemas electrónicos baseados en microcontrolador con aplicación principalmente dentro do campo do control de procesos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Capacidade para planificar, presupostar, organizar, dirixir e controlar tarefas, persoas e recursos.
A3 Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes.
A4 Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión.
A5 Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua.
A25 Coñecer os fundamentos e aplicacións da electrónica analóxica.
A26 Coñecer os fundamentos e aplicacións da electrónica dixital e microprocesadores.
A29 Capacidade para deseñar sistemas electrónicos analóxicos, dixitais e de potencia.
A30 Coñecer e ser capaz de modelar e simular sistemas.
A33 Coñecemento aplicado de informática industrial e comunicacións.
A34 Capacidade para deseñar sistemas de control e automatización industrial.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B2 Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
B3 Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B5 Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta.
B6 Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría.
B7 Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C3 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C4 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C5 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C6 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C7 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Comprende a estrutura e funcionamento básico dun microprocesador. A2
A3
A4
A5
A26
A29
B3
B4
B6
C1
C2
C3
Deseña sistemas baseados en microcontrolador a nivel hardware e software para aplicacións industriais. A2
A3
A4
A5
A25
A26
A29
A30
A33
A34
B1
B3
B4
B5
B6
C1
C2
C3
C4
C6
C7
Programa dispositivos electrónicos programables e utiliza con soltura as súas ferramentas de desenvolvemento. A2
A3
A4
A5
A25
A26
A29
A30
A33
A34
B1
B3
B4
B5
B6
C1
C2
C6
C7
Coñece as técnicas de conexión de periféricos nun sistema baseado en microcontrolador. A2
A3
A4
A5
A25
A26
A29
A30
A33
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C5
C6
C7

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1: Arquitectura dos microprocesadores 1.1. Introdución.
1.2. Arquitectura Von Neumann.
1.3. Arquitectutra Harvard.
1.4. Memorias. Mapa de memoria.
1.5. Buses.
1.6. Unidade Central de Procesos
1.7. Unidade de Entrada/Saída.
TEMA 2: Microcontroladores e periféricos específicos 2.1. Introdución aos Microcontroladores.
2.2. Organización de memoria.
2.3. Xogo de Instrucións
2.4. Portos de E/S.
2.5. Temporizadores e Contadores.
2.6. Interrupcións.
2.7. Modos de baixo consumo.
2.8. Dispositivos de Supervisión.
2.9. Comunicacións Serie.
2.10. E/S analóxicas.
TEMA 3: Deseño de sistemas baseados en microcontrolador a nivel hardware e software. 3.1. Programación en ensamblador de microcontroladores.
3.2. Programación en linguaxe C de microcontroladores.
TEMA 4: Aplicacións industriais de sistemas baseados en microcontrolador. 4.1. Desenvolvemento a nivel hardware y software de aplicacións industriais baseadas en microcontrolador.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 A3 A4 A5 A10 A33 B1 B4 B5 B6 C1 C2 C4 C7 21 15 36
Laboratory practice A34 A33 A30 A29 A26 A25 A5 A4 A3 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 9 10 19
Multiple-choice questions A2 A3 A4 A25 A26 A29 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 0.5 9.5 10
ICT practicals A3 A4 A5 A25 A26 A29 A30 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 0 15 15
Problem solving A3 A4 A5 A25 A26 A29 A30 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 20 0 20
Mixed objective/subjective test A2 A3 A4 A25 A26 A29 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 2.5 30 32.5
Oral presentation A3 A4 A5 A26 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C5 C6 C7 1 10 11
 
Personalized attention 6.5 0 6.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech As sesións maxistrais serven para desenvolver os contidos da materia tanto a nivel teórico como práctico.
Laboratory practice Consistirá na realización práctica de sistemas electrónicos baseados en microcontrolador (software e hardware), facendo que o alumno utilice as ferramentas de desenvolvemento (Adestrador, Ensamblador, Compilador, Simulador, Emulador, Tarxetas de Desenvolvemento, Analizador Lóxico, etc. ) necesarias para a implementación dos devanditos deseños.
Multiple-choice questions Realizarase polo menos unha proba de resposta múltiple, para a comprobación dos coñecementos adquiridos, en horario de clase e/ou ao mesmo tempo que a proba mixta da 1ª Oportunidade.
ICT practicals Durante o curso propoñeranse problemas/supostos prácticos para a súa resolución.
Problem solving Durante sesións presenciais formularanse supostos prácticos para a súa resolución teórica e/ou práctica no laboratorio.
Mixed objective/subjective test A proba mixta escrita ten o obxectivo de comprobar se o alumno adquiriu as competencias fixadas para esta materia.
Oral presentation Durante o curso propoñerase a realización de polo menos un traballo que terá que ser defendido/presentado oralmente.

Personalized attention
Methodologies
Mixed objective/subjective test
Guest lecture / keynote speech
Oral presentation
Laboratory practice
ICT practicals
Description
Cada alumno dispón para a resolución das súas posibles dúbidas e/ou problemas, das correspondente sesións de titoría personalizada que pode realizarse de forma presencial no horario establecido ou de forma non presencial por correo electrónico.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A2 A3 A4 A25 A26 A29 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 A proba mixta escrita ten o obxectivo de comprobar se o alumno adquiriu as competencias fixadas para esta materia. A proba mixta realizarase nas convocatorias oficiais da 1ª Oprotunidade e da 2ª Oportunidade. 50
Oral presentation A3 A4 A5 A26 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C5 C6 C7 Durante o curso propoñerase a realización de polo menos un traballo que terá que ser defendido/presentado oralmente. 10
Laboratory practice A34 A33 A30 A29 A26 A25 A5 A4 A3 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 A súa realización e valoración positiva é imprescindible para aprobar a materia. 10
Multiple-choice questions A2 A3 A4 A25 A26 A29 A33 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 Realizarase polo menos unha proba de resposta múltiple, para a comprobación dos coñecementos adquiridos, en horario de clase e/ou ao mesmo tempo que a proba mixta da 1ª Oportunidade. 15
ICT practicals A3 A4 A5 A25 A26 A29 A30 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 Durante o curso propoñeranse problemas para que os alumnos os resolvan de forma teórica e práctica. 15
 
Assessment comments

Para aprobar la materia hay que obtener una puntuación mínima de 50 puntos sobre 100.

La nota final se obtendrá sumando las puntuaciones obtenidas en Prácticas a través de TIC, Prácticas de laboratorio, Presentación Oral, Prueba de respuesta múltiple y Prueba mixta, siempre y cuando se cumplan las siguientes condiciones:
  • Que se realizaran las Prácticas de laboratorio
    con una puntuación mayor o igual que 5.
  • Que se obtuviera en la Prueba mixta una
    puntuación mayor o igual que 20.
En caso de que no se cumplan las condiciones anteriores, la nota final será el resultado de la suma de Prácticas a través de TIC, Prácticas de laboratorio, Presentación Oral, Prueba de respuesta múltiple y Prueba mixta, siempre que sea menor que 40 puntos. En caso contrario la nota final será de 40 puntos sobre 100.

Las notas de cada uno de los apartados sólo serán válidas durante el curso académico en el que se obtengan.

Al alumnado con reconocimiento de dedicación a tiempo parcial y dispensa académica de exención de asistencia, según establece la "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓNAO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5)(04/05/2017)" no se le exige una asistencia mínima a las clases y/o actividades con excepción de las prácticas de laboratorio, siendo el sistema de evaluación el anteriormente indicado. En el caso de que no se participara en las actividades evaluables realizadas durante el curso, la nota final será la nota ponderada de la prueba mixta y de la prueba de respuesta múltiple.


Sources of information
Basic Infineon (2000). C500 Architecture and Instruction Set. Siemens
Stallings, William (2002). Computer Organization and Architecture. Macmillan Publishing Co
Microchip Technology Inc. (2008). PIC18F8722 Family Data Sheet. Microchip Technology Inc.
Microchip Technology Inc. (2000). PICmicro 18C MCU Family Reference Manual. Microchip Technology Inc.
Michael Predko (2000). Programming & Customizing PICmicro Microcontrollers. McGraw-Hill/TAB Electronics
Infineon (1999). Siemens Microcomputer Components C517A 8-Bit CMOS Single-Chip Microcontroller. Siemens
García Guerra A (1993). Sistemas Digitales. Ingeniería de los Microprocesadores 68000. Centro de Estudios Ramón Areces
  • Recursos dispoñibles no Campus Virtual da UDC-Moodle (titoriais, problemas, software, FAQ, tutorias online etc.)https://moodle.udc.es/

Complementary Michael Predko (1998). Handbook of Microcontrollers. McGraw-Hill/TAB Electronics


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Computer Science/770G01002
Fundamentals of Electronic Circuits/770G01018
Digital Electronics/770G01023
Digital Systems I/770G01026
Electronic Instrumentation I/770G01027
Control Engineering/770G01028

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Power Electronics/770G01036

Subjects that continue the syllabus
Electronic Instrumentation II/770G01039
Design of Electronic Equipment/770G01040

Other comments

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":

1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

1.3. De se realizar en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.- Evitarase a impresión de borradores.

2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medionatural

3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores dasostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais

4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…)

5.- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contornapara modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade

6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas

7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.